Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .

W NH T7 170 znikły mi wszystkie halogeny i  światła pozycyjne z jednej strony ciągnika. Wczesniej ze 2-3 razy zalapaly i działały halogeny, lecz znowu znikly. 

Światła pozycyjne sa z jednej strony i jak podczepiam prase , to w prasie sa tez tylko z jednej strony, lecz przeciwnej niz u ciągnika. 

Czy mial ktos taki przypadek, albo wie co może byc?

Bezpieczniki sprawdzane, przelacznik od swiatel ( kierunkow) zmieniony, dzialaja koguty , stop, kierunki, drogowe i mijania.

Opublikowano (edytowane)

gdzieś jest zwarcie i pali bezpieczniki od prawych pozycyjnych. Ale nie od razu. trzeba wpaść w jakąś dziurę albo ostro szarpnąć i dopiero wówczas pali. Trzy dni się z tym bujalem i nie znalazłem gdzie to. Poddałem się. Przerobiłem wyjście na przyczepę żeby chociaż w przyczepie obie pozycyjne świeciły, sterowanie halogenów podpiąłem z innego źródła. A w samym traktorze nie ma i już się pogodziłem że nie będzie po prawej stronie pozycyjnych przednich i tylnych.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

To lewych czy prawych pozycyjnych brak? Raz miałem zwarcie w samej żarówce. niby działała ale w trzonku coś grzechotało.

Od tylnego gniazda 7 pin wiązka idzie za rozdzielacze hydrauliczne, jest tam złącze miedzy rurami. Może tam się przetarł przewód

Opublikowano (edytowane)

jakby nie było lewych to pół problemu. jak nie ma prawych bo pali bezpieczniki z jakiegoś powodu to, przy okazji nie ma też żadnych halogenów i tu już robi się problem.

Dla potomnych napiszę partyzanckie obejście tego tematu.

trzeba odkręcić ten panel przy suficie gdzie siedzi radio i dostać się do tego całego panelu co jest na nim obsługa halogenów. Następnie w całej tej kostce co przychodzą prądy należy znaleźć kabel, w którym pojawia się napięcie wraz z zapaleniem postojowek. Już nie pamiętam jaki kolor to był ale wybadałem multimetrem. To jest tzw wyzwalacz. tzn jak w tym kablu pojawia się napięcie, to pozwala ono się w ogóle uruchomić halogenom. i do niczego innego nie służy. w każdym razie ten kabel należy odciąć i na jego miejsce wlutować jakiś plus po stacyjce ( wziąłem z kostki od radia bo to było najprostsze). Halogeny działają nawet bez świateł, o ile jest tylko przekręcony kluczyk. Tyle. Pisze dla potomnych bo samemu się z wymyśleniem tego trochę nagłówkowalem.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

rozbierz ten sufit, sprawdź te kostkę we włączniku halogenów i sam włącznik czy nie widać od środka że coś przypalone/ stopione/ uszkodzone. To jest 10 minut roboty rozebranie tego i dostanie się tam.

Opublikowano

No i dobra działało ze dwa dni dobrze i znowu zgasły pozycje z prawej i nie ma halogenów. Zostały tylko koguty. Po włożeniu tego nieszczęsnego bezpiecznika wszystko działa tylko pozycje prawe od razu świecą niezależnie od pozycji manetki od świateł., Rozebrałem manetkę do świateł i panel od halogenó, ale tam nie ma nic podejrzanego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Łukaszfarmer
      Witam, posiadam siewnik punktowy Amazone ED302 ze sterownikiem Amascan+  dwa dni temu podczas siania kukurydzy komputer zaczął alarmować że jedna sekcja przestała siać, spuściłem całe ziarno i wyczyściłem dokładnie całą sekcję sprężarką niestety nic to nie dało. Dzisiaj przyszedł do mnie nowy czujnik, po wymianie problem nadal nie ustaje, siewnik sieje tak jak powinien a komputer nadal alarmuje o awarii w jednej sekcji. Miał ktoś kiedyś podobny problem? czy to możliwe że nowy czujnik jest zepsuty czy przyczyna może być gdzie indziej? dodam jeszcze, że cała instalacja była sprawdzana i nie ma żadnych przetarć ani nic. Bardzo proszę o pomoc! 
    • Przez Pozytwnie_zakręcony
      Witam, jestem posiadaczem claasa tucano 430. Mam go od nowości i już ma 7 lat.Przez ostatnie lata kombajn w żniwa zbożowe bardzo się grzeje :( tzn. w dobrej pszenicy 9-10 t/ha i przy dużej temperaturze otoczenia czyli ok.36°C. W takim zbożu osiąga on ponad 100°C(przy 105° włącza się sygnał). Aby utrzymać temperaturę między 90° a 100° obciążenie silnika nie może być większe niż 50% lub kosić pszenicę 6t/ha i wtedy nie ma problemu :/ Dodam że w kukurydzy nie ma problemu i kombajn ma normalnie ok 86°C. Tak więc co wy na to?
    • Przez Enter_680
      Kupiłem nową  kosiarkę Stark 175 i mam problem z paskami  lub kołem klinowym. Chciałem wypróbować ją na dość wysokiej trawie . Dałem jej duże obroty , opuściłem i jechałem . Jechałem z nią z 20 m i wszystko było ok ale po chwili zaczęły się kopcić z osłony pasków i przestała kosić  . Jak rozebraliśmy osłony , koła były bardzo gorące . Wie ktoś czy to wada produkcyjna czy ja robię coś nie tak? Proszę na odpowiedź . 
    • Przez mariusz4321
      Czy ktoś z Was spotkał się z sytuacją, że po zimie czujnik nie działa- wskazówki nie odchylają się. Wszystki przewody i płytki w puszkach są sprawdzone. W poprzednim sezonie układ działał do samego końca żniw. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Matik7171x
      Witam, mam problem z Areską, a mianowicie gdy się rozgrzeje silnik to mam problem z przerzuceniem biegów zolw/zając. Czego to może być wina ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v