Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.chciałbym opisać mój problem z zetorem proxima 90 2014 rok. A mianowicie po pięciu latach użytkowania i 1500mtg remont silnika.pierwszą objawą był dziwny gwizd silnika i to nie Turbo ale okazało się że wałki wyważające silnik.przy okazji wymienili pierścienie na tłokach bo troszkę dmuchał odmą no i sprzęgło bo ciężko się zmieniało biegi.czyli ciągnik rozebranyna dwie części....co wy o tym myślicie...? Z czego i jak oni robią te ciągniki!dodam że zetor pracował z turem i nie wykonywał ciężko prac i był ciągnikiem pomocniczym w gospodarstwie.

 

 

Edytowane przez klakiergsi
Opublikowano

Niektórzy mówią że  z gównolitu. Sąsiad ma z 2015 110 km i co jakiś czas coś się psuje ale to tylko maszyna i ma prawo szczególnie że nie kosztuje tyle co Jelonek albo fendt także na remoncik to już przy zakupie oszczędzasz. 

Dmuchanie przez odme to normalne byle nie spalinami. 

Opublikowano
Slodki66 napisał:

Niektórzy mówią że  z gównolitu. Sąsiad ma z 2015 110 km i co jakiś czas coś się psuje ale to tylko maszyna i ma prawo szczególnie że nie kosztuje tyle co Jelonek albo fendt także na remoncik to już przy zakupie oszczędzasz. 

Dmuchanie przez odme to normalne byle nie spalinami. 

pierd.sz trochę że ma prawo się psuć.1500 mth to nic na nowy ciągnik, stare polskie ulepy robiły po kilka tysięcy bez poważniejszych remontów.A jd czy Fendt to dzisiaj też gówno robi tyle że płacisz jak za złoto

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Bo Fetory to syf, nic dziwnego że to badziewie się rozwaliło skoro zrobili tam wałki balansujące na łożyskach smarowane rozbryzgowo xD To już JD w latach 60 wałki miało na tulejach smarowane ciśnieniowo z magistrali. Spotkałem się z tym samym przypadkiem że padło łożysko na wałku od strony rozrządu i wszystko się pięknie rozleciało, silnik przeszedł kapitalke i na dotarciu po kilku mth się zatarł na tulei a zestawy "oryginalne". Później kolejny remont i poszedł do żyda a przebiegu niewiele ponad 2tyś mth. Pomijając urwany most od kosiarki na gwarancji i wieczne wycieki o czym już pisałem no i wspaniałe sprzęgło.

Z tymi wałkami to problemy były już w Zetorach 75xx i z tego co kojarzę to nic tam nie zmieniali, jeden wałek siedzi na 4 łożyskach igiełkowych dwa po zewnątrz w tym jedno za brokiem od strony sprzęgła a dwa w środku.

Edytowane przez bears
Opublikowano

Sam serwisant sie dziwił że już? Czyli wynika z tego że w późniejszym czasie też się rozlecą...Wiem że nie ma idealnych ciągników ale dam inny przykład John deere 7290R 400 mtg rozleciała się skrzynia (kosz) Jężdże wieloma markami i każda marka ma jakieś niedociągnięcia i wady.Tylko za co siępłaci taką kase...!

IMG_20190509_181502.jpg

Opublikowano
Slodki66 napisał:

To że lipe robią to fakt tylko kiedyś te stare polskie ulepy nie były tak złożonymi maszynami  i królowały proste rozwiązania głównie mechaniczne. 

fetor dodał dpf-a,a reszta silnika to rozwinięcie motorów z lat 80 albo i starszych, więc tam wielkich komplikacji nie ma,po prostu robią części z gownolitu chyba

Opublikowano

Ogólnie to pseudo ekologia i normy emisji spalin. Dpf jak mówisz ale i wtrysk common rail to z jednej strony mniej paliwa na mtg ale większe wydatki przy obsłudze, silniki doładowane a pojemności mniejsze i trwałość i na tym cierpi,  a jak dodasz jakość części zamiennych (gównolit) to już całkiem słabo się robi. Najgorsze ze to wszystko skalkulowane na długość gwarancji a potem to jak Bóg da. Rolnik i tak zawsze na końcu łańcuszka więc i tak zapłaci. 

Podobnie jest z ciężarówkami. W rocznej scanii rozleciał się sterownik silnika. Dosłownie "zgnił". Koszty koszmarne na szczęście na gwarancji (nie moja ta scania) . 

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czego oczekujecie od tych ciągników, każdy chce mieć klimę, rewersy elektrohydrauliczne, EHR, komputery szmery bajery więc jest to normalne że popsuć się coś musi a czym tego więcej to i częściej coś wychodzi. Należy również sobie uświadomić że Niemcy to nie Polska że Kaziu kupuje Fend'a za kilkaset tyś na dotację/kredyt na 50h i rocznie robi 500 mth. Tam jak ktoś kupi taki ciągnik to go nawet nie gasi tylko kierowcy się zmieniają, po kilku latach jak stuknie z 30 tyś mth sprzedaje to do Polski bo tylko u nas ludzie wierzą że ciągnik kilkuletni z niemcowni ma 4tyś mth nalotu xD A później wiadomo, fotka na agrofoto i komentarze lipa ten Fynd bo 5 tyś mth i się rozleciał xD

Edytowane przez bears
Opublikowano

Wszystkie Ciągniki były kupione jako nowe w Polsce od dilerów.John deere w tym roku w marcu i zrobił na razie tylko tyle w połowie zasiewów się popsuł.

Oczywiście jest na gwarancji.

 

Opublikowano
2 godziny temu, klakiergsi napisał:

Wszystkie Ciągniki były kupione jako nowe w Polsce od dilerów.John deere w tym roku w marcu i zrobił na razie tylko tyle w połowie zasiewów się popsuł.

Oczywiście jest na gwarancji.

 

Konia trzeba kupić to się rzadziej będzie psuł. Wszystko się psuje, chyba wczoraj się nie urodziłeś...

Opublikowano

zgoda ze sie psuje ale wez ciafniki produkowane 10 15 lat temu a obecnie. roznica w jakosci kolosalna.

zgoda ze sie psuje ale wez ciafniki produkowane 10 15 lat temu a obecnie. roznica w jakosci kolosalna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v