Polecane posty

Gość   
Gość

Witam wszystkich. mam problem z półbiegami w zetorze 5211,po wciśnięciu dżwigni nic sie nie dzieje,ale po wciśnięciu sprzęgła, wrzuceniu biegu i wcisniećiu dzwigni półbiegu ciągnik zaczyna jechać mimo wćiśnietego sprzegła, w czym może być problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Z ciekawości . To tak działa wzmacniacz momentu   Piotruniu25 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Piotruniu25    1971

Różne bo tym mówią ale tak działa wzmacniacz i jeszcze dodatkowo musi być włączona sprężarka powietrza.U siebie nie mam i tyle wiem co z instrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 godziny temu, Piotruniu25 napisał:

Z opisu wyniku wychodzi że działa prawidłowo,bo półbieg działa gdy sprzęgło jest wciśnięte.

no Kolego brawo .. żaden ciągnik nie powinien jechać na wciśniętym sprzęgle, czy to pół bieg czy cały ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1971

Tu jest inna zasada działania jak tradycyjny półbieg.Po puszczeniu sprzęgła półbieg się wyłancza ale widzę że na zetorach zęby zadałeś i wiesz lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 minuty temu, Piotruniu25 napisał:

To jesteś znawcą wszystkich tematów

Napisałem, nie na 5211

Półbieg to półbieg

Jak by napisał że nie działa mu wzmacnicz, to co innego, poza tym nie wiedziałem że w 5211 był montowany o.O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1971

A ja ci napisałem że półbieg w zetorze to nie tradycyjny półbieg,jego nie można używać dłużej niż 5min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kurła .. tosz napisałem wyżej, że nie wiedziałem że do takiego kajtka montowali wzmacniacz.

wzmacniacz to wzmacniacz i nie obniża biegu o połowę przeca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

próbowałem "zgłębić " zasadę działania wzmacniacza w tych modelach ,ale nadal nie wiem jak to jest rozwiązane ?

Instrukcja pisze tylko ,żeby nie używać półbiegu podczas jazdy z góry  a sam półbieg ciągnie z tarczy od wOM-u ,co wyjaśniałoby jazdę ciągnika pomimo wciśnięcia sprzęgła .Może jest jeszcze  tak ,że wciśnięcie pedału sprzęgła do oporu uruchamia  się elektryczny włącznik (nie mylić z włącznikiem startu ) ,który rozłącza siłownikiem pneumatycznym tarczę WOM-u .

Może niech się Ktoś wypowie kto jest bardziej w temacie ....

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    388

Święta to i dzieciarnia komentuje jak nie ma pojęcia.

Tu nie ma półbiegów tylko jest wzmacniacz momentu 5 minutowy. Sterowany jest pneumatycznie poprzez dwa siłowniki pneumatyczne. Napęd przekazywany jest poprzez tarczę WOM i koło zębate w skrzyni. Nie powinno się tego używać dłużej niż 5 minut ze względu na ciągle kręcące się łożysko oporowe, w dodatku nie należy go używać do zjeżdżania z gór albo do pracy pod dużym obciążeniem bo może to doprowadzić do zerwania koła zębatego przekazującego napęd na skrzynie. Bardziej to bajer niż coś użytecznego w tym ciągniku.

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    54

Mam 7045 na dużych kolach z tym bajerem i muszę powiedzieć że czasami ten wzmacniacz jest niezbędny. Np. przyczepa 8t dobrze doładowana. Żeby to rozpędzić to po prostu brakuje normalnych przełożeń i bez wzmacniacza czasami nie ma jak wrzucić piątki. Używam tego też w orce. Mam takie pasy bardziej zbitej gleby że trzeba chwilowo pomóc wzmacniaczem bo bez niego trzeba by schodzić do jedynki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    388
9 minut temu, koper88 napisał:

Mam 7045 na dużych kolach z tym bajerem i muszę powiedzieć że czasami ten wzmacniacz jest niezbędny. Np. przyczepa 8t dobrze doładowana. Żeby to rozpędzić to po prostu brakuje normalnych przełożeń i bez wzmacniacza czasami nie ma jak wrzucić piątki. Używam tego też w orce. Mam takie pasy bardziej zbitej gleby że trzeba chwilowo pomóc wzmacniaczem bo bez niego trzeba by schodzić do jedynki.

To tylko pudrowanie syfa jakim jest skrzynia w tych ciągnikach. Moc rosła, bajery rosły a skrzynia z lat 60 dlatego później mamy takiego kwiatka że ciągnik 80 koni, koła 34 cale a nie ma czym jechać bo nie ma siły. Ale nie o tym temat, przydatny może i czasami jest, ale głównie to bajer.

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    54

Niestety nie żyjemy w utopijnym świecie i trzeba się cieszyć z tego co się ma. Gdyby to była tylko kwestia wyboru to oczywiście wybrałbym fendta z vario a tak to muszę działać zetorkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

koper88 -dokładnie , przynajmniej ,na ile mogli na tyle unowocześniali ten ciągnik a skoro wzmacniacz był już w serii 60-7045 to nie był w tamtych latach nieprzydatny bajer


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

ten wzmacniacz to juz byl dostepny w tych z UR 2 co wyszly w 72r , tylko byl rzadko spotykany. Ja to nie rozmumiem za bardzo tego narzekania na te skrzynie w Zetorach bo niby co ma do rzeczy czy skrzynia bd z lat 60 czy kilku letnia ilosc biegow to ilosc biegow i te 5 na jednym zakresie to wcale nie jest malo i u mnie np w 7711 na skrzyni 30km nie mam jakos poroblemow z dobraniem biegu czy to w polu czy w transporcie biegi sa bardzo dobrze zestopniowane ale to przeciez Zetor. Gdy nawet taki DF tez ma skrzynie 10 biegow albo nawet 8 na 8 i to jeszcze rozlozone na 40 km, albo te popularne 12 na 12 z 4 biegami, przeciez  tma jest taki przeskok z 3 na 4 ze takiego bujnac bez polbiegow z obciazeniem to dopiero, albo w JD np 5000m  gdzie trzrba zmieniac nawet zakresy w transporcie.

Nie sa to jakies idealy ale jako tako je modernizowali , byl oferowany rewers, synchronizacja 4/5 itp.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

adrian2 - nic dodać nic ująć .Wiadomo-  nie ma co porównywać do zachodnich ciągników ale Czesi lepiej dbali o rozwój własnego zetora niż nasi o modernizację licencyjnego fergusona .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    388

 

Dnia 23.04.2019 o 02:47, adrian2 napisał:

Ja to nie rozmumiem za bardzo tego narzekania na te skrzynie w Zetorach bo niby co ma do rzeczy czy skrzynia bd z lat 60 czy kilku letnia ilosc biegow to ilosc biegow i te 5 na jednym zakresie to wcale nie jest malo

To ma do rzeczy że masz 12 biegów a w tym tak naprawdę 2 do pracy w polu nie licząc polowych do jakiś kopaczek. To już ruskie  w miarę dobrze zrobili zakresy biegów których do pracy w polu jest do wyboru do koloru. Ta skrzynia się sprawdza ale w przypadku starych zetorów do 50 koni, a nie w koniu co ma 70 czy 80 koni i napęd na przód. 

Dnia 23.04.2019 o 02:47, adrian2 napisał:

Nie sa to jakies idealy ale jako tako je modernizowali , byl oferowany rewers, synchronizacja 4/5 itp.

Rewers był ale w zamian za wałek 540/1000. Synchornizacja była nawet na wszystkich biegach, szybka skrzynia i tak dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

to juz chyba lepsza  ta powiedzmy 10/10  w zetorze niz ta 12/12. jakos 7711 ma ok 70 koni i oproz tego ze nie ma rewersu i bardzo szybki wsteczny jest co w polu jest troche klopotliwe w to ogolnie jest ok i w polu mozna stwierdzic ze sa 4 a w porywach nawet 5 biegow ktorych uzywam do roboty w polu i sa dobrze zestopniowane. wiadomo przydal by sie rewers polbiegi itp, ale generalnie jest ok.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

niestety chyba nie dziala prawidłowo ,jadąc pod obciązeniem i wcisnietą dzwignią półbiegu żadnej reakcji.

 

a wciskając sprzegło i półbieg na raz sie nie da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez Tedexx
      Kupiłem zetora i nie zgadza mi się waga w dowodzie z wagą rzeczywistą wagą i co się okazało że papiery są dokupione do tego ciągnika.Numer vin na tylnym moście niby sie zgadzają ale są nabite cztery ostatnie wieksze a pierwsze są mniejsze.Tabliczka tez jest nabijana ręcznie, co tu robić ? Dzięki z góry za odpowiedzi
    • Przez rolnikgospodarny95
      witam wszystkich wszystko ładnie pieknie mam zetora podlączonego pod balotnice sipme i podnosi podbieracz oraz klapę szybko a póżniej podbieracz i klapę jak chce sie opuscić to bardzo wolno a znajomy podłączył do swojego zetora 7011 i wszystko działało bez zażutów podbieracz oraz klapa opuszczala sie bardzo szybko może to jest cos, z tym moim zetorem 7211 z układem nie wiem a dodam ze po opuszczaniu pompa miączy jak by oleju nie było a weże napiete jak na gitarce PROSZE O POMOC .
    • Przez Egeszege
      Dzien dobry
       
      Czy ma ktos moze z Was instrukcje napraw do Zetor 8540? Potrzebuje naprawic sprzeglo i swietnie bylo by zerknac do ksiazki.  Dziekuje. Monika
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj