Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość   
Gość

Witam wszystkich. mam problem z półbiegami w zetorze 5211,po wciśnięciu dżwigni nic sie nie dzieje,ale po wciśnięciu sprzęgła, wrzuceniu biegu i wcisniećiu dzwigni półbiegu ciągnik zaczyna jechać mimo wćiśnietego sprzegła, w czym może być problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1515

Z opisu wyniku wychodzi że działa prawidłowo,bo półbieg działa gdy sprzęgło jest wciśnięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    10367

Z ciekawości . To tak działa wzmacniacz momentu   Piotruniu25 ?


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Piotruniu25    1515

Różne bo tym mówią ale tak działa wzmacniacz i jeszcze dodatkowo musi być włączona sprężarka powietrza.U siebie nie mam i tyle wiem co z instrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 godziny temu, Piotruniu25 napisał:

Z opisu wyniku wychodzi że działa prawidłowo,bo półbieg działa gdy sprzęgło jest wciśnięte.

no Kolego brawo .. żaden ciągnik nie powinien jechać na wciśniętym sprzęgle, czy to pół bieg czy cały ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1515

Tu jest inna zasada działania jak tradycyjny półbieg.Po puszczeniu sprzęgła półbieg się wyłancza ale widzę że na zetorach zęby zadałeś i wiesz lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie na 5211

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1515

To jesteś znawcą wszystkich tematów,było poczytać a potem krytykować półbiegach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 minuty temu, Piotruniu25 napisał:

To jesteś znawcą wszystkich tematów

Napisałem, nie na 5211

Półbieg to półbieg

Jak by napisał że nie działa mu wzmacnicz, to co innego, poza tym nie wiedziałem że w 5211 był montowany o.O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1515

A ja ci napisałem że półbieg w zetorze to nie tradycyjny półbieg,jego nie można używać dłużej niż 5min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kurła .. tosz napisałem wyżej, że nie wiedziałem że do takiego kajtka montowali wzmacniacz.

wzmacniacz to wzmacniacz i nie obniża biegu o połowę przeca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68
Napisano (edytowany)

próbowałem "zgłębić " zasadę działania wzmacniacza w tych modelach ,ale nadal nie wiem jak to jest rozwiązane ?

Instrukcja pisze tylko ,żeby nie używać półbiegu podczas jazdy z góry  a sam półbieg ciągnie z tarczy od wOM-u ,co wyjaśniałoby jazdę ciągnika pomimo wciśnięcia sprzęgła .Może jest jeszcze  tak ,że wciśnięcie pedału sprzęgła do oporu uruchamia  się elektryczny włącznik (nie mylić z włącznikiem startu ) ,który rozłącza siłownikiem pneumatycznym tarczę WOM-u .

Może niech się Ktoś wypowie kto jest bardziej w temacie ....

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    348
Napisano (edytowany)

Święta to i dzieciarnia komentuje jak nie ma pojęcia.

Tu nie ma półbiegów tylko jest wzmacniacz momentu 5 minutowy. Sterowany jest pneumatycznie poprzez dwa siłowniki pneumatyczne. Napęd przekazywany jest poprzez tarczę WOM i koło zębate w skrzyni. Nie powinno się tego używać dłużej niż 5 minut ze względu na ciągle kręcące się łożysko oporowe, w dodatku nie należy go używać do zjeżdżania z gór albo do pracy pod dużym obciążeniem bo może to doprowadzić do zerwania koła zębatego przekazującego napęd na skrzynie. Bardziej to bajer niż coś użytecznego w tym ciągniku.

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    44

Mam 7045 na dużych kolach z tym bajerem i muszę powiedzieć że czasami ten wzmacniacz jest niezbędny. Np. przyczepa 8t dobrze doładowana. Żeby to rozpędzić to po prostu brakuje normalnych przełożeń i bez wzmacniacza czasami nie ma jak wrzucić piątki. Używam tego też w orce. Mam takie pasy bardziej zbitej gleby że trzeba chwilowo pomóc wzmacniaczem bo bez niego trzeba by schodzić do jedynki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    348
Napisano (edytowany)
9 minut temu, koper88 napisał:

Mam 7045 na dużych kolach z tym bajerem i muszę powiedzieć że czasami ten wzmacniacz jest niezbędny. Np. przyczepa 8t dobrze doładowana. Żeby to rozpędzić to po prostu brakuje normalnych przełożeń i bez wzmacniacza czasami nie ma jak wrzucić piątki. Używam tego też w orce. Mam takie pasy bardziej zbitej gleby że trzeba chwilowo pomóc wzmacniaczem bo bez niego trzeba by schodzić do jedynki.

To tylko pudrowanie syfa jakim jest skrzynia w tych ciągnikach. Moc rosła, bajery rosły a skrzynia z lat 60 dlatego później mamy takiego kwiatka że ciągnik 80 koni, koła 34 cale a nie ma czym jechać bo nie ma siły. Ale nie o tym temat, przydatny może i czasami jest, ale głównie to bajer.

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    44

Niestety nie żyjemy w utopijnym świecie i trzeba się cieszyć z tego co się ma. Gdyby to była tylko kwestia wyboru to oczywiście wybrałbym fendta z vario a tak to muszę działać zetorkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

koper88 -dokładnie , przynajmniej ,na ile mogli na tyle unowocześniali ten ciągnik a skoro wzmacniacz był już w serii 60-7045 to nie był w tamtych latach nieprzydatny bajer


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

ten wzmacniacz to juz byl dostepny w tych z UR 2 co wyszly w 72r , tylko byl rzadko spotykany. Ja to nie rozmumiem za bardzo tego narzekania na te skrzynie w Zetorach bo niby co ma do rzeczy czy skrzynia bd z lat 60 czy kilku letnia ilosc biegow to ilosc biegow i te 5 na jednym zakresie to wcale nie jest malo i u mnie np w 7711 na skrzyni 30km nie mam jakos poroblemow z dobraniem biegu czy to w polu czy w transporcie biegi sa bardzo dobrze zestopniowane ale to przeciez Zetor. Gdy nawet taki DF tez ma skrzynie 10 biegow albo nawet 8 na 8 i to jeszcze rozlozone na 40 km, albo te popularne 12 na 12 z 4 biegami, przeciez  tma jest taki przeskok z 3 na 4 ze takiego bujnac bez polbiegow z obciazeniem to dopiero, albo w JD np 5000m  gdzie trzrba zmieniac nawet zakresy w transporcie.

Nie sa to jakies idealy ale jako tako je modernizowali , byl oferowany rewers, synchronizacja 4/5 itp.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

adrian2 - nic dodać nic ująć .Wiadomo-  nie ma co porównywać do zachodnich ciągników ale Czesi lepiej dbali o rozwój własnego zetora niż nasi o modernizację licencyjnego fergusona .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    348

 

Dnia 23.04.2019 o 02:47, adrian2 napisał:

Ja to nie rozmumiem za bardzo tego narzekania na te skrzynie w Zetorach bo niby co ma do rzeczy czy skrzynia bd z lat 60 czy kilku letnia ilosc biegow to ilosc biegow i te 5 na jednym zakresie to wcale nie jest malo

To ma do rzeczy że masz 12 biegów a w tym tak naprawdę 2 do pracy w polu nie licząc polowych do jakiś kopaczek. To już ruskie  w miarę dobrze zrobili zakresy biegów których do pracy w polu jest do wyboru do koloru. Ta skrzynia się sprawdza ale w przypadku starych zetorów do 50 koni, a nie w koniu co ma 70 czy 80 koni i napęd na przód. 

Dnia 23.04.2019 o 02:47, adrian2 napisał:

Nie sa to jakies idealy ale jako tako je modernizowali , byl oferowany rewers, synchronizacja 4/5 itp.

Rewers był ale w zamian za wałek 540/1000. Synchornizacja była nawet na wszystkich biegach, szybka skrzynia i tak dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

to juz chyba lepsza  ta powiedzmy 10/10  w zetorze niz ta 12/12. jakos 7711 ma ok 70 koni i oproz tego ze nie ma rewersu i bardzo szybki wsteczny jest co w polu jest troche klopotliwe w to ogolnie jest ok i w polu mozna stwierdzic ze sa 4 a w porywach nawet 5 biegow ktorych uzywam do roboty w polu i sa dobrze zestopniowane. wiadomo przydal by sie rewers polbiegi itp, ale generalnie jest ok.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

niestety chyba nie dziala prawidłowo ,jadąc pod obciązeniem i wcisnietą dzwignią półbiegu żadnej reakcji.

 

a wciskając sprzegło i półbieg na raz sie nie da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 

Tak włączona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez radek5314
      Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Kobra66
      Witam koledzy! Potrzebuję instrukcji napraw zetora 7211 jak również katalogu części. Głównie interesuje mnie kolumna kierownicza, jeśli mógłby mi ktoś pomóc w tym temacie to było by super. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj