Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Kolego a sprawdzałeś czy wogóle da się przekrecić korbą?, tzn. Czy silnik kręci .akumulator to załóz jeden ,12 v 120AH. Nie wiem czy w 28 jest wskaźnik ciśnienia ,ale jak go nie ma to warto takowy wkręcić bo gdyby coś było nie tak z pompą oleju silnikowego to jak go odpalisz i popracuj na sucho to diabli wezmą silnik.
Sprawdz poziom oleju w filtrze powietrza i skrzyni biegów a jak go odpslisz i wszystko bedzie z nim ok. To zaczniesz go serwisować dokładniej.

Opublikowano

Wymień płyny i oleje eksplatacyjne a reszta wyjdzie w trakcie pod warunkiem że był sprawny postawiony.

Popieram kolegę. Nie pchają się tak w ten nowy akumulator bo to i na końcu kupisz. Po takim czasie sporo może wyjść do naprawy. Powymieniaj płyny i spróbuj go odpalić. Może się okazać że silnik do remontu bo pierścienie stanęły itd. W dodatku przejedziesz się kawałek i opony mogą polecieć bo ze starości i od nie używania spróchniały.

Opublikowano

najpierw przed odpaleniem to nalej nafty na tłoka tzn wykręć wtryskiwacz i nalej strzykawką żeby postało ja tak odpalałem kiedyś ursusa po pewnym czasie ok 2lat postoju nie palonego nie wiedziałem o tym sposobie więc odpaliłem na linke bo inaczej nie chciał zapalić odpalić odpalił wywalił przez odme z poł litra oleju potem to staneło ale na niedługo po roku czasu remont silnika był robiony mechanik poradził że w takich zastojach zalewa się naftą bo jak zapieczone tłoki lub pierscienie ruszysz na chama tzn linką to po ptokach nie wiem na ile to działa ale możesz zobaczyć koszt nafty a może coś w tym jest

 

Opublikowano (edytowane)

Mam jeszcze pytanie związane z montażem zbiornika paliwa. Zorientowałem się, że brakuje mi śruby do montażu elementu wyglądającego jak sprężyna. Chciałbym się dowiedzieć co to dokładnie jest i czy powinna być montowana za pomocą jakiejś specjalnej śruby. Element jest montowany do otworu w baku który znajduje sie w jego górnej części od strony silnika. Podejrzewam że to śruba przelewowa łącznika, ale chciąłbym sie upewnić.

Edytowane przez pan_talon
Opublikowano

to jest przewód nadmiaru paliwa z pompy paliwowej i wygląda tak :  http://allegro.pl/przewod-przelewowy-paliwa-ursus-c-330-i5292032687.html

 

A śruba którą ten przewód jest przykręcony do zbiornika paliwa wygląda tak :  http://allegro.pl/sruba-fi-12-mm-ursus-c360-przewodu-paliwowego-i5858999659.html

 

 Dodam tylko że pod tą śrubę idą podkładki miedziane 2 sztuki .

 

 Kolego jak chcesz znać dokładne szczegóły  jakie to numery tych części to poszukaj sobie w necie katalogu cześci zamiennych w PDF - często się przydaje przy zakupie części

Opublikowano

Dzięki za każdą pomoc. Mam jeszcze jedną sprawę. Ciapek odpala na zaciąg, więc teraz pora wyposażyć go w akumulator. Akurat mam do dyspozycji 12V 100AH 850A, więc chciałbym spróbować. Odłączyłem stare 2x6V, zacisnąłem nowe klemy i teraz pytanie: Czy przewód z rozrusznika powinien iść do (-) na akumulatorze, a przewód z masy do (+) na akumulatorze? Dodam tylko, że to model z prądnicą. Widziałem kilka wątków na forum dotyczących C 330, więc wole dopytać pod kątem C 328.

Opublikowano

pan_talon

 

Nie mam takiego ciągnika to nie powiem dokładnie . Ale trzeba było sprawdzić jak miałeś akumulatory te 2x6v jak było podłączone tzn. gdzie szedł przewód z rozrusznika , czy na + czy na - i wtedy już wiadomo . Jak na plus lub minus szedł przewód z rozrusznika to na co innego będzie szła masa .

Opublikowano
Witam, 
 
Mam Ursusa C 330 nie odpalanego od dobrych 10 lat. 
Na samym początku ciągnik w ogóle nie odpalał nawet po zalaniu nową ropą. Ciągnik odpalił tylko przy użyciu startera więc zabraliśmy się za wymianę : 
- wtryskiwaczy, regeneracja pompy wtryskowej, 
- wymiana pompy wody,
- wymianę chłodnicy, glikol
- nowe akumulatory, 
- nowe filtry powietrza, paliwa. 
Ciągnik odpalił. 
 
Następne kroki jakie chcemy zrobić to : 
- wymiana oleju silnikowego i filtra - > olej superol CC 
- wymiana oleju skrzyni biegów -> olej hipol 
 
Mam pytania: 
1.) Ile oleju będzie potrzeba do silnika a ile do skrzyni biegów? 
2.) Po tak długim przestoju czy jeszcze jakiś płyn który należy wymienić? 
 
pozdrawiam 
Piotrek 
Opublikowano (edytowane)

do silnika gdzieś 6l, do skrzyni około 23l najlepiej patrzyć na miarki, jeszcze masz filtr oleju przy silniku, filtr podnośnika, olej w zwolnicach, olej w kolumnie i wszystkie kalamitki do przesmarowania

Edytowane przez Maniek101
Opublikowano

Witam, Dariusz z tej strony :) pozwolę sobie odkopać temat mianowicie dostałem c-330 od dziadka i był dylemat co z tym zrobić ... wsadziłem parę tysięcy, zrobiłem chyba wszystko co się dało i mogę nieskromnie powiedzieć, że maszyna przeżywa swoją drugą młodość :)) tak więc OPŁACA SIĘ !!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v