Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Mam taki problem otóż Zetor wali olejem z odmy, dodam że w transporcie jak zrobię nim 40 km to około 1l wyrzuci, problemy zaczynają się największe gdy dostanie gazu powyżej 2000 obrotów czy w transporcie czy pracach polowych to się leje. na zimnym po odpaleniu ciśnienie oleju około 3-4 bar, na rozgrzanym przy około 500 obr/min cisnienie wynosiło około 1, w pracy 2-3 bary obroty do 2000. Co poradzicie jeździć tak czy remont ? A jak remont to czy pierścienie, tuleje i panewki czy coś jeszcze ? a dodam że siłę ma.

Opublikowano
no tak myślałem żeby na jakiś czas tylko pierścienie i ustawienie luzów zaworowych, a za jakieś 2 lata kapitalke mu zrobic. a wymiana filtra oleju z baka na pp warte zachodu ?
Opublikowano (edytowane)

Wyrok: NA ZŁOM 🙃 

Zmień pierścienie, zalej lepszym olejem i sprzedaj jakiemuś wielbicielowi fetorka i dołóż to co byś wsadził  w kapitalke i kup coś lepszego

Edytowane przez Gość
Opublikowano
3 minuty temu, Partyzant85 napisał:

Wyrok: NA ZŁOM 🙃 

Zmień pierścienie, zalej lepszym olejem i sprzedaj jakiemuś właścicielowi fetorka i dołóż to co byś wsadził  w kapitalke i kup coś lepszego

czyli co lepszego,zetor 6718 jest o niebo lepszy od ursusa 360 i nikt mi nie wmówi że nie,ja bym zostawił zetorka i nie sprzedawał go za cholerę 

Opublikowano
1 minutę temu, Partyzant85 napisał:

A gdzie napisałem że Ursus lepszy od Fetorka ? 🙃

Nigdzie nie napisałeś że ursus jest lepszy od zetorka (tu akurat lekko mnie poniosło także sorry ) ,ale dla mnie wogule bezsensowna jest sprzedaż takiego zetorka z powodu dymu z odmy czy niskiego ciśnienia,najlepiej zrobić silnik i dalej zetora używać 

Opublikowano
a tak się zapytam jakie powinien mieć prawidłowe ciśnienie ? na wolnych obrotach na rozgrzanym bo obecnie jak napisałem 500 obr i wskazówka no prawie 1. czasem lekko powyżej zera bywało w lato po orce. może warto też sprawdzić ciśnienie na cylindrach ? czyli co nie warto zmieniać filtru oleju zostawić bączka ? czy ustawienie zaworów i założenie pierścieni nowych coś pomoże ? dodam że olej wali nie tylko z odmy również z kolektora wydechowego pierwszy cylinder od kabiny, najbardziej. ciągnika nie sprzedam bo nie wiadomo co można kupić a fetorek to fetorek :p
Opublikowano

Masz kase to kapitalka,nie stać cie na remont silnika to pierścienie.Masz małe ciśnienie i tyle co tu gdybać.Na zmienionych pierścieniach na starych tłokach długo nie pojeździsz,co da ci ustawienie luzu zaworowego jeśli wywala olej? Jak kapitalka to głowica od razu do roboty,końcówki wtryskiwaczy i dół silnika

Opublikowano

To jaki sens jest rozbierać i wymieniać tylko pierścienie? Skoro robić to raz a dobrze a nie odwalać cyrki i jak za komuny pierścienie zmienię bo zestawów brakuje.

Opublikowano
34 minuty temu, damian350z napisał:

nie no bd robił całkowity remont czyli co do wymiany to do wymiany, nie ma sensu samych pierścieni.

no najlepiej tak robić,jak wymieniać bedechy w silniku to najlepiej wszystko a nie częściowo bo potem można żałować :/ 

Opublikowano
Ja to widzę tak. Wsadzisz zestawy na dymienie i olej. Jak zestawy, to pasowało by sprawdzić głowice. Na ciśnienie szlif wału, panewki. Jak szlif, to książkowo trzeba osiowanie bloku. Jak już blok byłby w zakładzie, to sprawdzić /wymienić tulejki na wałku rozrządu. I prz okazji zerknąć na styk bloku z głowicą. Dla pewności zmienić pompę oleju silnika. A jak już tyle zrobiłeś, to jeszcze pompa wtryskowa i wtryski do sprawdzenia. I jak silnik na wierzchu, to obejrzeć koła rozrządu. Rusz jedno, to nie będziesz mógł skończyć. Wiem po sobie. Miałem tylko wymienić panewki... A było to, co wyżej
Opublikowano
20 minut temu, TomaszStach napisał:

Ja to widzę tak. Wsadzisz zestawy na dymienie i olej. Jak zestawy, to pasowało by sprawdzić głowice. Na ciśnienie szlif wału, panewki. Jak szlif, to książkowo trzeba osiowanie bloku. Jak już blok byłby w zakładzie, to sprawdzić /wymienić tulejki na wałku rozrządu. I prz okazji zerknąć na styk bloku z głowicą. Dla pewności zmienić pompę oleju silnika. A jak już tyle zrobiłeś, to jeszcze pompa wtryskowa i wtryski do sprawdzenia. I jak silnik na wierzchu, to obejrzeć koła rozrządu. Rusz jedno, to nie będziesz mógł skończyć. Wiem po sobie. Miałem tylko wymienić panewki... A było to, co wyżej

takie coś przy remontach to standard,tak samo jak ja elektrykę poprawiałem w ursusie,miał być tylko kłopot z przewodem od altka do kontrolki ładowania a wyszło że przewód od długich prawie urwany i się trzymałna trzych drucikach a o światłach to nie wspominając już,coto się działo w skrzynce bezpieczników to była "poezja",namieszane w p*zdu było ale jakoś ogarnąłem i teraz działa jak trzeba.Także przy remontach naprawach trza się z tym liczyć że niby jedno ma się zrobić w wyjdzie tyle że się odechce :) 

Opublikowano
59 minut temu, TomaszStach napisał:

Ja to widzę tak. Wsadzisz zestawy na dymienie i olej. Jak zestawy, to pasowało by sprawdzić głowice. Na ciśnienie szlif wału, panewki. Jak szlif, to książkowo trzeba osiowanie bloku. Jak już blok byłby w zakładzie, to sprawdzić /wymienić tulejki na wałku rozrządu. I prz okazji zerknąć na styk bloku z głowicą. Dla pewności zmienić pompę oleju silnika. A jak już tyle zrobiłeś, to jeszcze pompa wtryskowa i wtryski do sprawdzenia. I jak silnik na wierzchu, to obejrzeć koła rozrządu. Rusz jedno, to nie będziesz mógł skończyć. Wiem po sobie. Miałem tylko wymienić panewki... A było to, co wyżej

Skoro ma moc i chodzi równo to po co zaczepiać Pompę? Zerkać na płaszczyznę bloku? Jeśli nie wydmuchało uszczelki to bez obaw z planować głowicę dla świętego spokoju.

Opublikowano

Witam odgrzewam temat ale może komuś to pomoże a wiec remont i co przyczyna luzy zaworowe ok prócz wydechowego na 4 tłoku, dwa głowice puszczają olej na prowadnicach czyli głowice remont ;) kolejna sprawa tłoki maja duże luzy na cylindrach, pierścienie olejowe złom no puszczały olej 😛 wał mimo tylu lat dopiero po 1 szlifie :) i ciekawostka tłoki maja wymiar 95mm czyli takie jak w c360 😛 

cisnienie na tłokach od pierwszego podaje : 20 22 22 25 czyli ciśnienie słabe, wał korbowy jest ok, panewki korbowodowe w dobrym stanie ale i tak nowe. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v