Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów .Mam problem w ursusie 1014 ,a mianowicie popychacz laski zaworowej tzw.szklanka spada w dół bloku co powoduje stuk w silnik poprzez zbyt duży luz zaworowy. Zaznaczam  ze zawory ustawione na luz 0.25 na ssacym i 0.3 wydechowy. Po wyciągnięciu laski z gniazda silą i ponownym ustawieniu zaworów problem się powtarza . Co może byc przyczyną takiego zachowania .Reszta szklanek pozostaje w swoim miejscu .Może ktoś się spotkał z takim problem i coś doradzi w tej kwestii.

Opublikowano

kolego nie możliwe żeby az tak sie krzywka wyrobila poniewaz ona schodzi ok 1 cm nizej niz obudowa szklanki i te pozostale szklanik nizej niz ta obudowa nie zejda .

Opublikowano

1cm w dół to by ci regulacji brakło, tzeba zajrzeć do wałka może już krzywki niema albo i samej szklanki,przy obracaniu silnikiem sprawdzałeś ile unosi się ta felerna szklanka i jak w stosunku do innych 

Opublikowano
ręce opadają. W starym typie silnika szło jeszcze sprawdzić szklanki ale tu miska w dół i Daniel od rozrządu też a najlepiej silnik na bok dac.tu ewidentnie wygląda na to że krzywka wytarła rowek ,czyli standard przy używaniu gownianego oleju i wymianie raz na kilka lat. zaraz pewnie się dowiemy że olej wymieniany co 100 mtg i nie jest to superol cc
Opublikowano
gniazdo szklanki ci się kolego wyrobiło, być może smarowanie się zatkało albo nie szło na nią. od biedy trzeba będzie frezować gniazdo i szklanka nadwymiarowa dac
Opublikowano

W odpowiedzi na wszystkie powyższe informacje wyjaśnić kilka kwestii ,a więc :

1. Gdy krece kolem zamachowym w celu ustawienia zaworów to wszystko jest ok i nie brakuje regulacji nawet po chwilowym kreceniu rozrusznikiem na ,,sucho'' nic sie nie zmiania lecz dopiero gdy pojdzie w cięższą robote slychac stuk w silniku i po zdjeciu pokrywy zaworow jedna laska jest zapadnieta razem ze szklanka a po wyciagnieciu i jej i kreceniu na sucho unosi sie normalnie .

2. Szklanka nie ma luzu na boki i za nisko opada i stalo to sie nagle ..a dokladniej do wymiany uszelki pod glowica nie bylo slychac stukow a po wymianie stal sie taki defekt .

3. Co do oleju fakt nie zaprzeczę kiedy byl lany superol cc ale od kilku lat leje fuscha mot i jest wmianiany raz na rok  .oczywiscie nikt nie uwierzy :D 

4 . W starym typie silnika byly pokrywy z boku a tutaj niestety same zaslepki..a gdyby wijac ta zaślepke dalo by sie cos zrobic z tym ? i jak ją wlasciwie wyjąc lub czy ewentualnie po zdjeciu miski cos tam da sie zrobic ?? 

Oczywiście dziekuje wszystkim za cenne rady :D

Opublikowano

Gdy opadnie szklanka w dół da się ustawić luz na zaworze?. Może rzeczywiście sie coś wytarło i może spróbuj ustawić luz jak ta szklanka opadnie.

Opublikowano

Jutro rozbiore jeszcze raz i zobacze czy nie braknie sruby regulacyjnej .A czy jest mozliwe ze szklanka jakos pekla i sie zrobila nizsza ?byc moze ten kolnierz na koncu szklanki mogl odpasc z niewiadomych przyczyn .Póki co i tak czekam na nowy kolektor wydechowy wiec go nie odpale raczej 

Opublikowano

Wpadł mi do głowy pomysl na wymiane szklanki bez wyciagania silnika . Może ktos takiego czegoś probowal i sie wypowie na ten temat . Planuje do kazdej szklanki delikatnym klejem przykleic gwintowany pret fi 8 mm  i to zablokuje je przez upadkiem w dol , po ewentualnej wymianie wałka rozrządu wystarczy przerkrecic pret i klej pusci . Ktoś wie czy taka metoda by sie sprawdzila? wiadomo ze przodem trzeba odjechac i zdjac pokrywe rozrzadu ale obyło by sie bez wyciagania silnika 

Opublikowano
czytam i myślę że planujesz podepszec szklanki drutem a potem wyjść wałek rozrządu i dostać się do uszkodzonej , tak kolego? może i głupie rozwiązanie ale może zadziałać kolego, w tedy zobaczysz co jest nie tak o w ogóle, raczej pęknąć to ci tak nie pękła bo by nie dawała oporu, a ty piszesz że w ciężkiej pracy jak pochodzi chwilę , ciekawe widziałem podobny objaw w jeleniu ale tam z braku smarowania szklanka wytarła gniazdo i kolega frezowal gniazdo i dawal tulejkę i szklankę na to
Opublikowano

To jest nie możliwe, żeby tak szklanka opadała. Który zawór tak robi? I zobacz tak jak koledzy radzą czy nie blokuje się zawór w prowadnicy. Bo skoro tak się dzieje od wymiany uszczelki, to prędzej podejrzewałbym głowicę.

Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie . Jako ,że założyłem temat wypadaloby wszystko wyjasnij co zostało ustalone .Chciałbym zacząć od kwestii opadania szklanki  mianowicie jak sie okazało po zdjeciu misy olejowej wałek rozrzadu nie jest wyszczerbiony na krzywce . Laska wygladała jakby wpadala i nie mozna bylo jej wyciagnac trzebabylo użyc dużo sily uzywajac szczypiec . Przy zamontowanej glowicy nie było tak tego dobrze widac . Wymiana laski na nową zredukowala ten problem . Mając zdjętą miskę postanowilem na wszelki wypadek sprawdzic czy  wyzej zdiagnozowany stukot nie pochodzi z obroconej panewki lub luzu na tulejce korbowodu . Okazało sie ,że panewki jak i tulejki sa w idealnym stanie ( wiosną były wymianiane wraz z wałem).

Po zdjeciu głowicy byl widoczny na tłoku ślad od uderzającego zaworu  i tutaj prawdopodobnie była ta przyczyna . Koleś ,który planowal glowice wyjął 2 zawory aby mógl wlozyc ja w maszyne . Jeden zawor po wcisnieciu sie delikatnie przycinal . Wyjalem przeczyscilem posmarowalem olejem złozylem i juz chodzil płynnie .Przy zakladaniu głowicy uzyłem uszczelki miedzianej 1.8 mm  i po odpaleniu i rozgrzaniu poki co nic nie słychac. Czas pokaże jak pójdzie i cieżką prace . 
 Tak więc temat na chwilę obecną można zamknąc  .Dziekuje wszystkim  kolegom za cenne rady i wskazówki i pozdrawiam .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kali1209
      Witam, prosze bardzo o nie usuwanie tematu, nigdy nie mogę załapać jak się ustawia zawory w ciągnikach remontuje teraz ursus 3512 silnik perkinsa 3-cylindrowy, jak się powinno ustawiać w którym momencie? jak zawór ssący jest otwarty na maxa to reguluje wydech a jak wydech to ssący. proszę bardzo podpowiedzieć.
    • Przez Kacu
      Witam.
      Zakładam temat w tym dziale gdyż pewnie użytkownicy wielu kombajnów różnych producentów miało z tym problem.Chodzi o starsze kombajny gdzie do napędu młocarni/odrzutnika służył pas płaski.Tak się składa, że naprawiam ze znajomym kombajn Fahr M 66 S i problem polega na tym że pas ściąga na jedna stronę.Rolka napinająca ma regulacje pochylenia,jednak nie mogę znaleźć jej optymalnego położenia:albo pas ściąga na jedną albo na drugą stronę, w zależności w którą stronę przestawię rolkę.
      Pytanie: w jaki sposób to wyregulować?? Macie na to jakieś domowe patenty?? Może jakieś wskazówki?? Z góry dzięki wszystkim kombajnistom/mechanikom.
    • Przez _Marcin_
      Witam,
      W silniku MWM D226B6 w Fendt 311 Turbomatic pękł mi poprzecznie ostatni popychacz (na szóstym cylindrze). Niestety wymiana samego popychacza i złamanej laski nie pomoże bo przy okazji ukruszyło żeliwną tuleję w której popychacz pracuje. Obecnie ma ona kształt zbliżony do stożka i po włożeniu popychacza wyraźnie czuć luzy.
      Czy znacie jakieś firmy zajmujące się naprawą tego typu uszkodzeń?
    • Przez seba25
      Witam wszystkich otóż mam problem z jedną laską popychacza ciągle ją urywa w tym roku wymieniłem już 3 i wczoraj znów ciągnik zaczął dziwnie pracować rozebrałem pokrywę zaworów odkręciłem klawiaturę i okazało się że ponownie wystąpiła ta sama awaria może już ktoś się spotkał ,z takim problemem i mógł by mi pomóc z góry dziękuje
    • Przez lysy23
      Czy mógłby ktoś podać jaki jest luz zaworów ssacych i wydechowych w new holland m135 rok96 z góry dzięki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v