Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zetorowy    0

Witam.

 

Od niedawna jestem posiadaczem Zetora 7340 i mam kilka pytań co do tego ciągnika-ewentualnie pochodnych. Po pierwsze mam zamontowane stabilizatory boczne z profila kwadratowego a nie śruby rzymskie. Po zabezpieczeniu sworzniem stabilizatory i tak mają luz- maszyna delikatnie pracuje na boki, i tu moje pytanie czy tak ma być czy maszyna powinna być zawieszona na sztywno? A Wy drodzy koledzy jak zawieszacie swoje maszyny do transportu i pracy w polu? Zawsze mają luz czy są skręcone na sztywno ( pomijam oczywiście pług :) ),

Drugie pytanie dotyczy podnośnika, a mianowicie o czas podnoszenia ( 2 siłowniki wspomagające). Jak długo wasze zetory podnoszą? U mnie wydaje mi się, że zbyt długo podnosi. Czy może być coś nie tak, czy po prostu ten typ tak ma?

 

Sory, że tyle pytań, może i głupich, ale zaczynam dopiero przygodę z rolnictwem, zetorami i wszystkim co z tym związane. 

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    263

luz zawsze jest wskazany, w innym mam skrecane i tez mam luz -po co niby ma byc na sztywno ???

dlugo podnosi- pomalu zaczynasz sie dowiadywac czemu go sprzedano😄,zaczniesz sie martwic jak przestanie-pare zlotych sie przyda....


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    7309

Na takich stabilizatorach ciężko ustawić bez luzu . Moim zdaniem najlepiej jak jest jak najmniejszy . Co do podnośnika , to jak ustawiona szybkość reakcji ?


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Matey    632

ja w 7711 miałem łancuchy, cos jak w 360, to z siewnikiem czy talerzowka ciagle je zrywałem, teraz mam stabilizatory blokowane pretem jak Ty i problem zniknął, tylko przy pługu lubi mi sciac tego preta. I tak zle i tak niedobrze


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorowy    0

@jacus  jeżeli wiesz co dolega podnośnikowi ewentualnie jakieś wskazówki co jak sprawdzić to prosze o pomoc.

 

@zetorki12 dźwignia szybkości reakcji maksymalnie w prawo (siedząc na stanowisku operatora)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    7309

Sprawdź pod kabiną czy dobrze ta wajcha działa . Ale to chyba nie tu będzie problem . Nie pomogę .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    2019
1 godzinę temu, Matey napisał:

ja w 7711 miałem łancuchy, cos jak w 360, to z siewnikiem czy talerzowka ciagle je zrywałem, teraz mam stabilizatory blokowane pretem jak Ty i problem zniknął, tylko przy pługu lubi mi sciac tego preta. I tak zle i tak niedobrze

też mam przy 7341 stabilizatory i bolce /zatyczki zawsze jest trochę luzu ale fakt że to mocne rozwiązanie

Matey tak sie zastanawiam jakie Ty masz i co z nimi robisz że ścinasz bolec,obrotówka nieraz mocno przyładuje ale jeszcze przez 10 lat bolca mi nie ścięło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    632

plug mam 3 skiby zagon do niego, jak zaladuje w kamien albo korzeń to scina od razu, tokarz juz mi dorabiał te bolce z roznych materiałow i albo gne i potem scinam, albo scinam od razu. generalnie jest temat u mnie bardziej zlozony bo mam problem z ustawieniem pługa i to tez moze miec znaczenie ze mi te bolce rwie


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    2019

no wiem bo pisałem tam  parę zdań,a  w tej wewnętrznej części stabilizatora otwory masz wyspawane z rurek czy tylko profil w profil i otwory wywiercone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    632

profil w profil + otwory wywiercone  ktore sie juz troche rozbiły i powstają fasolki w tych najczesciej uzywanych 


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    2019

to jakieś knoty,ja mam oryginalne w zetorze,to zewnętrzny profil jest dosyć gruba ścianka i tam są tylko otwory bo jak inaczej,a w wewnętrznym w każdym otworze jest rurka wspawana,otwory nie mierzyłem ale tak 12 ewentualnie 14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    263

otwory maja 14mm.

czemu ten zetor wolno podnosi-moze byc kilka przyczyn-pompa,silownik,rozdzielacz, filter,olej-wiecej grzechow nie pamietam😛.trudno na odleglosc powiedziec bez dokladnego zdiagnozowania problemu-wolno podnosi to troche malo.........


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    7309
Dnia 25.11.2018 o 22:34, kopin napisał:

to jakieś knoty,ja mam oryginalne w zetorze,to zewnętrzny profil jest dosyć gruba ścianka i tam są tylko otwory bo jak inaczej,a w wewnętrznym w każdym otworze jest rurka wspawana,otwory nie mierzyłem ale tak 12 ewentualnie 14

W wewnętrznym to nie rurka . To po prostu sztabka metalu z wywierconymi otworami .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    2019

możliwe,nigdy tego nie rozbierałem  do końca,myślałem że rurka ,ale nie ścina;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorowy    0

@jacus  filtr pod pompą przy silniku był czyszczony, nie zauważyłem natomiast różnicy w podnoszeniu na zimnym czy ciepłym oleju. Przy przesunięciu dźwigni do podnoszenia trzeba chwile poczekać i podnośnik podnosi narzędzie, podnoszenie płynne nie szarpie. Przy pozostawieniu na noc z podniesioną maszyną lekkiej nie opuszcza wcale natomiast cięższa troche opada.  Myślisz, że to może być wina oleju? Ewentualnie czy pod tą pokrywą pod tylnym mostem są jakieś inne filtry, które mogłby mieć zmniejszony przepływ z powodu zanieczyszczenia? niestety nie posiadam do niego katalogu czesci a w instrukcji jest podane aby przeprowadzać obsługę filtra pod pompą olejową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    2019
10 godzin temu, zetorki12 napisał:

W wewnętrznym to nie rurka . To po prostu sztabka metalu z wywierconymi otworami .

Obejrzałem to rano dokładnie i masz racje ,to pełny profil kwadratowy/pręt czy jak to nazwać, ale dzięki temu że na większej powierzchni działa to nie ścina bolców

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    7309

No wiem , bo dorabiałem otwory . U mnie też nigdy nie ścięło żadnego bolca .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    2019

tak to jest z podróbami od polskich rzemieślników z chin  😉

kilo gówna,bat-pokręcić,pokręcić i bęc mamy telewizor 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez radek5314
      Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?
    • Przez lexiflexi
      Witam mam taki problem ze wspomaganiem, że cieknie mi olej z pompy wspomagania z pod tego dekielka co jest na śruby przykręcony... Tam jest jakaś uszczelka czy oring ??? I mam taki problem jeszcze że cięzko sie na miejscu kręci prawie jest to nie mozliwe... W 5211 serwo działa jak marzenie, jak orbitrol... Natomiast z silnikiem jest taki problem że cięzko pali ( pali troszkę lepiej jak sie go przepompuje ale NIEZNACZNIE), kopci na jasno niebiesko, nie ma takiej mocy jaka powinna być w tym ciągniku, OLEJU NIE BIERZE, na zimnym silniku po odpaleniu nie da sie jechać, jak się nie trzyma na gazie bo lekko się popuści pedał sprzęgła a on zaraz gaśnie, nie idzie go tez rozpędzić z małych obrotów na polu ( w kultywatorze 2,1 m cięzko to zrobić z obrotów ok 1200 bo go muli, trzeba dodać gazu tak na 1500 minimum i wtedy jakoś jedzie na 3 biegu nie ma mowy o jakiejkolwiek robocie, bo się dusi i spada z obrotów, dodam, że mam w nim koła z tyłu 16.9R28...) W silniku słychać na którymś garze stuki, jak się rozgrzeje słychać już mniej, ma problem w transporcie z przyczepą 4,5 t załadowaną żytem ... silnik także pracuje nie równo, kopci na jasno niebiesko niezależnie od temperatury silnika ( jak jest ciepły to dymi ale troche mniej, a na zimnym totalna lokomotywa, dla porównania mam 5211 on na zimnym tak do 65 stopni kopci na niebiesko , później już bezbarwne spaliny niezależnie od obrotów i obciażenia). W pługach 3 zwykłych polskich radzi sobie gorzej od 5211 mimo ze ma przedni napęd...Za wszelką pomoc dziękuję  Dodam jeszcze że korygowałem niedawno kąt wtrysku, dałem do roboty głowice ( 2 były pęknięte, więc kupiłem nowe ), tłoki mają komorę 54 mm, zmieniłem też pompkę zasilajacą bo ciekła i nie trzymała cisnienia... stan ciągnika poprawił się ale na taki stan, jaki opisuję powyzej ( wczesniej NIC nie dało się nim robić)
    • Przez tomek14
      Witam założyłem do zetora 7211 nową pompę oleju silnika i wymieniłem filtr bąk na pp i ciśnienie wzrosło do 6 na zimnym silniku a przy temperaturze silnika 70-75 stopni jest 5-6 . Czy ciśnienie nie jest za wysokie? bo słyszałem że wysokie ciśnienie może wypłukać panewki i że te modele nie lubią wysokiego ciśnienia.
    • Przez Baumax
      Witam mam zetora 8045 i chce do niego podpiąć dodatkowy rozdzielacz, gdzie mogę się wpiąć na oryginalnym rozdzielaczu, gdzie zasilanie a gdzie powrót 

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.