Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam. Kupiłem niedawno c360 i mam problem z napięciem,m gdyż jak podładuję akumulator to ma ok 13.5v a gdy zapalę ciągnik to ładuje ok. 12,7v mierząc na alternatorze. Ostatnio podładowałem  akumulator i podłączyłem woltomierz pod alternator, przepaliłem go ze 2 razy i wczoraj chciałem zapalić i nagle nawet ani razu nie zakręcił, a na woltomierzu było ok 12,2v. Alternator mam polski który ma regulator osobny. Czy jest taka możliwość ze woltomierz może mi rozładowywać akumulator, bo + podłączyłem pod alternator a nie pod stacyjkę i działa przez cały czas. Jeszcze nadmienię, że jak podpale ciągnik to wskazówka ani nie drgnie w górę, tak jak np. po włączeniu świateł wskazówka lekko opada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    9

Na początku piszesz że po zapaleniu ładuje dobrze do napięcia 12.7 V , to nie jest dobre ładowanie . Po uruchomieniu silnika skazówka powinna powoli dochodzić do ok. 14.4 V , na wyższych obrotach - szybciej . Woltomierz coś tam pobiera prądu , przy dobrym akumulatorze w czsie kilku dni niepowinno to rozładować akumulatora . Zmień zasilanie woltomierza ( na takie po stacyjce)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Znaczy się przez cały czas ma 12.7v a jak zapale to dalej ma 12.7v i nie rośnie.

PS: Nie napisałem że jest dobre tylko że około. :D 

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    9
To nic nie zmienia , napięcie musi w praktyce rosnąć do 14.4 V ( dla pewności daj wyższe obroty )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    9
To sprawdź szczotki w alternatoże , regulator napięcia ( czy podaje napięcie na wzbudzenie ) , to na początek .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    57

Napięcie ładowania 14,4 V to wartość maksymalna , jeżeli będzie 13,8-14,0 V to będzie OK. J Napięcie spoczynkowe akumulatora na poziomie 13,5 V wskazuje raczej na uszkodzenie wewnętrzne akumulatora - do wymiany. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    873

chyba 10,5v a nie 13,5v oznacza aku do wymiany  bo jest zje...any

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    57

Wiem co napisałem, jezeli akumulator po odłączeniu od ładowania ma napięcie 13,5 V to jest uszkodzony !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    873

głupoty piszesz,jak ładujesz 14,4,to zaraz po ładowaniu masz 13,5 a nawet więcej,a potem spada i np na drugi dzień masz 12,5-12,7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    873

w TAKIM to znaczy jakim,bo chyba nie kumam o czym piszesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    57
18 minut temu, andrzej78 napisał:

Wiem co napisałem, jezeli akumulator po odłączeniu od ładowania ma napięcie 13,5 V to jest uszkodzony !!!

W takim akumulatorze !. Sprawny akumulator po kilku sekundach po odłączeniu od ładowania , lub po wyłączaniu silnika osiąga napięcie spoczynkowe max 12,8 V . Dodatkowo uszkodzony akumulator " taki " w czasie ładowania nadmiernie się nagrzewa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    873

Napięcie naładowanego akumulatora na wyłączonym silniku (min. godzinę po zgaszeniu silnika)

Powinno wynosić od 12.5V do 12.8V. Jeśli napięcie naszego akumulatora wynosi mniej niż 12.5V to oznacza, że nasz akumulator jest niedoładowany lub zużyty, potrzebne będą pomiary profesjonalnymi urządzeniami które możemy bezpłatnie wykonać w większości sklepów z akumulatorami. Jeśli na mierniku zobaczymy 10.5V i do tego mamy problem z uruchomieniem pojazdu, oznacza to, że nasz akumulator ma najprawdopodobniej zwarcie w celi. Tutaj nie pozostaje nam nic innego jak jego wymiana na nowy

Nie kilka sekund tylko pół godziny czy jak wyżej  około godziny

Pomiaru poziomu napięcia akumulatora dokonujemy na wyłączonym silniku. Nie należy tego robić jednak zaraz po wyłączeniu silnika a dopiero około pół godziny po wyłączeniu silnika. W przeciwnym razie pomiar będzie zawyżony.

I wtedy mierząc napięcie wcześniej będziesz miał np 13,5 i wcale nie będzie akumulator uszkodzony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    57

Dziś święto . Jutro weź sobie miernik i zrób test pomiaru napięcia  w posiadanych pojazdch . Tyle !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    873

wiem jakie jest bo mam 3 samochody ,3 ciągniki i właśnie przedwczoraj wszystko mierzyłem jak już w jednym 8 letni aku wymieniałem.Tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    23

W motocyklu miałem taki aku że pokazywał 12.8V światła działały itd. a obrócić nie mógł. Po naładowaniu nawet potrafił zakręcić nieźle rozrusznikiem ale następnego dnia nie dawał rady nawet obrócić a światła ładnie świeciły. Zrobiłem pomiar i okazało się że pod obciążeniem rozrusznika napięcie spada aż do 7V. To jasno wskazuje na zwarcie wewnętrzne cel. Jest to bardzo częsta usterka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    873

To prawda,szczególnie że teraz wszystko takie delikatne robią 😉

Kiedyś aku o tej samej pojemności co teraz ważył 2x tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    23

Dziadek jak kupił c 330 nówkę to akumulatory zamarzły przez noc jak przyprowadził bo kwas ukradli i wody wlali. Dziadek akuś w autobus i na wymianę do POM-u czy gdzieś tam... takie czasy były.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    23
Napisano (edytowany)

No dobra cwaniaku elektrolit, jak wolisz.

P.S:  poczytaj skład elektrolitu to znajdziesz tam parę kwasów...

Edytowano przez gustaww

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    9
Najpierw musi ładować , bo jeśli nie , to dalsza dyskusja narazie jest wzasadzie niepotrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz wyszło jeszcze większe jajo. Podladowalem Aku przez 2h i napięcie wzrosło do 13.6v i nie zapali, na nawet nie zakręci raz rozrusznikiem, gdy uruchomie na stacyjce światła to napięcie spada do zera. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopin    873

Tak to jest jak się w święta pracuje;-)

A tak ogólnie to mierzyłeś  czy akumulator jest dobry,? może ma takie napięcie a pojemności tyle już że starczy prądu do zegarka na godzinę.Jak nie masz  miernika obciążeniowego to wsadż jakiś inny aku i zobacz co będzie ,albo ten załóż do innego traktora,bo tak to szukasz po omacku,czy aku czy instalacja,rozrusznik,właściwie nie wiesz od czego zacząć i gdzie szukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez maslo200
      Witam czy te pęknięcia w czymś przeszkadzają   są to dwa otwory   tam gdzie jest sprężarka z góry  dziękuję za pomoc 



    • Przez Klimston
      witam chciałbym zrobić mocniejsze sprzęgło w c360 ponieważ założyłem juz drugą tarcze sprzęgła i znów po jakimś czasie sprzęgło się ślizga. sprzęgło było regulowane juz kilka razy
    • Przez DeutzFahrAgroplus85
      Pomocy.
       
      Posiadam od niedawna ciągnik Deutz Fahr Agroplus85 z rocznika 2000 typ D11S. 
      Problem polega na tym, że nie ma mocy i kopci na czarno. 
      Zrobione zostały wtryski, uszczelniony kolektor dolotowy i intercooler, a problem nie zniknął. Turbo Ok. 
      Spotkał się ktoś z was z takim problemem? Bądź ma jakiś pomysł? 
    • Przez dajmen41
      Witam posiadam mb trac 800 z instalacją 1 obwodową oraz 2 obwodową  natomiast nie mam powietrza na 1 obwodowej(2 obwod nie sprawdzalem) a  moja przyczepa jest 1 obwodowa co mam zrobić by powietrze dotarło do złącza. Dodam ze ciśnienie z kompresora idzie 8 bar .

    • Przez jack1234567891
      Witam, mam problem z ciągnikiem MF3340s. rano po odpaleniu nie ma wspomagania kierownicy dopiero jak odpalę jeszcze raz i trochę przegazuję to zaczyna powoli się pojawiać. Czy wiecie może jaka jest przyczyna?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.