Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie w moim mtz jest tak że plus idzie na rame a minus na rozrusznik i czy to dobrze w mtz. Bo mi by był potrzebny  cały czas prąd do radia by miało pamięć. A tu jak mam tera to gdy włącznik jest wyłączony to prąd jest na minusie a gdy włączony to na plusie. I co z tym zrobić i czy w ogóle da się coś? Można zamieć klemy i by grało czy nie bardzo? 

Doradźcie coś:(

Opublikowano

Masz żle bo nigdy nie może być plusa na rame. Oryginalnie w mtz idzie plus bezposrednio na rozrusznik a minus na rame i wyłącznik pradu (chebel) jest na minusie czyli masie.

Opublikowano
Powiedz mi jak Ty zmierzyłeś, że masz plus na ramie przy wyłączonym heblu? Bo coś mi się wydaje że lichy z Ciebie elektryk :-) Ze mnie zresztą też nie elektryk i nie wiem jak to podłączyć żebyś miał zostawione zasilanie na radio cały czas ale chyba jedyne wyjście to odizolowac całkowicie radio od instalacji ciągnika i podłączyć do niego zasilanie prosto z aku przez jakis bezpiecznik.
Opublikowano

Przyznam że tak nie jestem najlepszy w kabelki ale coś tam rozumiem. 

No macie racje mam hebla na minusie ( to ja źle napisalem, mój błąd). Więc chyba się nie da zrobić tak jak, bym chciał😢

Dzieki za pomoc

Opublikowano (edytowane)

Pamięć do radia da się podłączyć w każdym pojeździe posiadającym akumulator. Nie ważne, gdzie masz hebel i czy na ramie jest minus czy plus. 

Zakładam, że jeśli masz plus na ramie, to radio nie działa wcale, bo "masuje" korpusem z kabiną.

Jak działa, to podłącz zwyczajnie plus do pamięci pomijając hebel, dodając bezpiecznik przy akumulatorze.

I dziwi mnie u ciebie zmieniona biegunowość, jak w 330. Powinien być plus na stałe do rozrusznika, a minus przez kabinę do ramy przez hebel.

Edytowane przez LTZ55a
Opublikowano (edytowane)

Przestańcie fanzolić. Powiedział że się pomylił z plusem na masie jedno a  druga sprawa o której nawet nikt nie wspomniał ładowanie. Alternator nie działa przy odwrotnie podłączonych biegunach akumulatora. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano
Przeczytaj uważnie co napisał. U niego jest minus na masie jak załączy hebel czyli jest wszystko w porządku. Jak hebel wyłączy to wydaje mu się że ma plus na masie bo poprostu źle zmierzył. Jak sprawdzał żarówką to po podpięciu pod minusową klemę i do masy żarówka mu zaświeciła bo zamknęła obwód zamiast hebla. Przez to że hebel jest na minusie nie może tak łatwo podpiąć pamięci radia bo musiałby puścić osobny kabelek prosto od minusowej klemy ale jak nie odizoluje radia od masy to radio będzie robiło za hebel i oprócz niego będzie działać wszystko co akurat załączysz nawet na wyłączonym heblu. Pytanie ile radio jest w stanie przenieść, ale obstawiam że mało tym bardziej, że będzie robiło za przewodnik wpięty szeregowo.
Opublikowano

Da się. musisz puścić osobno minus z przed hebla i odizolować radio jak i całą jego instalację od ramy/kabiny/ elementów metalowych. Wtedy hebel wyłącza resztę instalacji, a radio jest na stałe pod aku. Ważne jest odizolowanie instalacji na radio, bo jak Ci się "zapomni" włączyć hebel, to przy odpalaniu spalisz instalację- pójdą duże prądy rozruchowe przez cieniutki przewód od radia

Opublikowano

O i oto mi chodzilo. Już sam doszedłem że muszę zrobić osobną ibstalacje na radio i prawie już zrobiłem.

A z tym plusem na ramie to się pomyliłem😬

Dzięki za pomoc

Opublikowano
9 godzin temu, mani51 napisał:

Przeczytaj uważnie co napisał. 

Wiem co napisał  i jak sprostował swojego pierwszego posta. Reszta pisze durnoty nie mając zielonego pojęcia choć by o zasadzie działania samego alternatora o znajomości mtz-ta już nie wspominając. Szkoda czasu....................

Opublikowano

seweryn20 napisał:

9 godzin temu, mani51 napisał: Przeczytaj uważnie co napisał.  Wiem co napisał 

ale ja nie do Ciebie to pisałem tylko do kolegi LTZ bo napisaliśmy w tym samym czasie posty.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Przeczytałem, co napisał. Ja pisałem ze świadomością tego, że rzeczywiście ma bieguny zmienione i nie interesuje mnie czy ma alternator czy rajstopę od wału do pompy wody :D. Źle napisałem każąc dać plus do pamięci, czy jeszcze coś?

Edytowane przez LTZ55a

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez Piotr2211
      Witam mam problem w ciągu mtz 82 chodzi o siłownik podnośnika w którym Niedziala powrót(wychodzi a nie wraca) jaka moze byc przyczyna ?
    • Przez dziki97
      Witam potrzebuję zrobić w miarę dokładny prędkościomierz do swojego ruska, potrzebny będzie do oprysków i siania nawozów.  Zastanawiam się na prędkościomierzem GPS, mógł bym używać go także  w Fortschricie 323. Posiada ktoś z was takie urządzenie i jak to się sprawuje???? do tej pory używałem telefonu z jakąś tam apka ale to denerwujące.
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v