Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Otóż mam problem z ciągnikiem Renault 110.54. W ostatnim czasie zauważyłem że jedna z opon przednich (lewa) jest  ścinana na zewnątrz. Po przyjrzeniu się można gołym okiem zauważyć, że odchylenie koła wynosi ok 1,5 cm na zewnątrz. Po podniesieniu ciągnika wyczuwalny był luz ok 2 mm na dolnym łożysku w zwrotnicy, a po odkręceniu dekielka widać było że jest skorodowane i stoi w miejscu. Więc poczytałem kilka wątków na forach, obejrzałem pomocny film na youtube i wziąłem się za wymianę dolnego i górnego łożyska w zwrotnicy. Zwrotnica została całkowicie rozebrana. W środku wszystko wygląda ładnie, żadnych luzów, z wyjątkiem tego łożyska dolnego. Wszytko szło pięknie i sprawnie. Dwa łożyska ( górne i dolne), uszczelniacze, oringi, simeringi zostały wymienione. Całość została złożona w jedną bryłę i co się okazuje? ..... koło dalej stoi krzywo. Luzów teraz jakichkolwiek nie ma. Patrząc na mechanizm tej całej przekładni, to nie ma regulacji pochylenia koła.  Czy ktoś może orientuje się w czym może tkwić problem? Bo ta sprawa  nie spędza mi snu z powiek, a pomysły się kończą. Czy dotyczy on tych sworzni na którym są osadzone łożyska poziome? 

Opublikowano

Bardzo dziwne bo po wymianie w/w łożysk powinny koła "stanąć"normalnie. U mnie były wybite ale jak wymieniłem to zrobiło się ok.Inny ciągnik.

Tam nie ma regulacji,jedyna opcja to coś źle złożone chyba.

Ja to robiłem raz ,ale może niech głos zabiorą bardziej doświadczeni w tej marce.

Opublikowano

nie ma żadnej regulacji, koła mają się lekko schodzić dołem, podobnie jak to jest w naszych 4011 i pochodnych na okrągłej osi

oponę może drzeć przez jej konstrukcję czy nieodpowiednie ciśnienie

Opublikowano (edytowane)

Ciśnienie w oponach przednich jest około 1,1 bara (w obydwu jest jednakowe ciśnienie) i są to opony radialne. Owszem izydor6280 masz rację. Koła mają się delikatnie schodzić dołem. Stojąc i patrząc na przód ciągnika to koło prawe jest delikatnie pochylone, ale koło lewe za mocno ucieka, a na tak dużym kole jest to bardzo widoczne. Przypuszczam, że łożysko dolne i górne nie pracują prawidłowo w osiach i ten problem może dotyczyć gniazd i sworzni. Moje myślenie może być błędne, ale po wypowiedzi rispekt jest cień szansy że jest prawidłowe :) Ciągnik dopiero użytkuję od wiosny, więc zawsze jest niejasność co się z nim wcześniej działo i jak był użytkowany. 

Edytowane przez hubi007
Opublikowano

możesz próbować wymienić same sworznie zwrotnic, tylko nie szukaj typowo do renault bo cena może zaboleć, to samo powinno być w MF/landini

mniej prawdopodobna opcja to że ktoś założył jakimś cudem prawą zwrotnicę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez spirit01
      Witam mam problem z Renault podczas zmiany biegu na 4 ciągnik  zaczął się dławic i zgasł próbowałem odpowiedszyc nic to nie dało ponieważ na wtryskach nie ma paliwa na pompce jest na wtryskach już nie  czy jest to oznaka końca pompy paliwowej ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v