Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ok. Co byscie wybrali? Kto użytkuje jeden z tych modeli? JD interesuje mnie z autopowr. Jakie są plusy i minusy jednego i drugiego? Nie miałby to byc ciągnik główny, ale dobrze zeby z 4 skibowym polatał jak i z jakims agregatem uprawowo siewnym.
Opublikowano
co john to john 😁 jak do pługa to nie ma się za bardzo nad czym zastanawiac. Co nie zmienia faktu że fendt jest bardziej uniwersalny, wygodniejszy może trochę ale za to i droższy ( choć teraz to kwestia dealerów) . Jeżeli ma to być ciągnik do transportu zbóż, prac zielonkowych to fendt bo tu wygra skrzynia vario ale jeżeli pół na pół z pracami polowymi to skłaniał bym się ku jd. Kwestia spalania to zależy od kierowcy- jezeli w jd nie przekroczysz 1950 obrotów to pali na poziomie innych marek ( wiem bo mam 3 zielone deery 😉)
Opublikowano
Raczej Fendt będzie lepszym wyborem, lepsza skrzynia biegów i komfort na dużo większym poziomie. Na peleciarni w okolicy mają John Deera 6120M i 6120R i mówią, że ciągniki nie są złe ale ciągle wyskakują jakieś awarie mniejsze. 6120M ma koło 3000 mtg i już było wymieniane sprzęgło. Dodam że obydwa ciągniki pracują z ładowaczami.
Opublikowano
u nas w gospodarstwie pracuje 6320 premium ma 12000mth i jest godny polecenia. Pracowal od zawsze jako glowny ciagnik + ladowacz czolowy. Pozniej miano glownego przejął Fendt 414 VARIO i ma jak narazie 3500mth i tez zlego slowa oprocz ceny przy zakupie nie mozna na niego powiedziec. Profil gospodarstwa to krowy mleczne, na pewno ciagnik mialby chodzic w zestawie kosiarek przód+tył i raczej drobniejsze prace. Slyszalem kilka srednio dobrych slow na remat eRek i tych 2 turbin dlatego wyslucham chetnie użytkowników.
Opublikowano

John deere nie poradził sb z normami spalin dlatego opinie o nich są coraz to gorsze np. Zmienna geometria w turbo pada bardzo często ale za to mniej palą niż kiedyś, kolejnym minusem są pasujące się wtryski których na gwarancji nie chcą naprawiać bo serwis twierdzi że to od paliwa a prawda jest taka że podczas wypalania dpf muszą przepompowac 3-krotnie więcej paliwa żeby się dostało do kolektora wydechowego i żeby doszło do samozaplonu i po prostu tego nie wytrzymują podczas częstego wypalania. W fendzie jest tylko ad-blue no i spalanie pewnie będzie o 3-4 litry mniejsze czyli na 1000 mtg 4000l = 16000 zł około po odliczeniu vatu więc może fendt droższy ale tak przez 5 lat to tak jakby tańszy :D

Opublikowano
Wlasnie do 6120r mozna porownac stara 400. 300 jest mniejsza a 500 jest juz troche wieksza znowu ;) no a RC to taki dziwny wynalazek. tzn to raczej seria 6030 w nowym designie i z okropna kabiną.
Opublikowano

Dokładnie, nie popisali się z tym RC niby następa 6030 Premium, a postaw koło niego taki ciągnik, w 6030 premium kabina amortyzowana hydraulicznie, skrzynia bezstopniowa i wiele innych mase rzeczy, JD zrobił duży krok do tyłu. 

Opublikowano
czemu sie nie popisali z tym rc? mam takiego i nie narzekam. To model pomiedzy serią 5R/M i 6R/M. Mniej elektroniki jak w erkach - bardziej mechaniczny ale ma ipm czego nie ma emka. Bardzo zwrotny ale stabilny i masywny z porządnym uciągiem. Ja mam go akurat do oprysków i nawozów a gdyby ktoś się pytał czy wziąłbym go jeszcze raz to napewno bym to zrobił i nawet się nie zastanawiał.
Opublikowano

bo takie było raczej założenie konstruktorów żeby zrobić ciągnik prostszy w obsłudze. Co prawda amortyzacja kabiny mogła być ale np w 6630 jej nie ma a pracować nim idzie. Teraz jd ma dużo modelow to każdy chętny może znaleźć to czego potrzebuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
    • Przez yacenty
      Hejka,
      czy ktoś z was dokładał we własnym zakresie 2 komplety lamp aby uzyskać oświetlenie 360st?
      Moja kabina ma miejsca na boku kabiny i wewnątrz z przodu.
      Pytanie jest takie czy w brakujących miejscach jest wyprowadzona wiązka okablowania czy trzeba coś pokombinować? Coś dokładać czy ewentualnie pociągnąć tylko prąd kablem z lampy obok?
    • Przez pedro2
      Witam.
      Mam do wymiany wieniec koła zamachowego, pytanie co z turbomatikiem? Muszę zdjąć koło zamachowe, a turbomatik bodajże na 32 śruby przykręcony do koła zamachowego... Czy po odkręceniu ich turbomatik zostanie w całości czy od razu spuszczać olej i rozbierać? 
      Czy zamawiać od razu uszczelniacze, duży oring i łożyska i wymienić bez względu na ich stan? Szczerze wolałbym uniknąć ingerencji w turbosprzęgło, jeśli ktoś ma to za sobą to proszę o rady na co zwracać uwagę i jak rozbierać żeby nie schrzanić. 
      Dzięki
    • Przez kamil8352
      Dzień dobry, czy mógłby ktoś udostępnić zdjęcia z książki serwisowej dotyczące procedury kalibracji skrzyni w fendt 716 vario, 2002rok?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v