Skocz do zawartości
jamadera

Jaka spawarka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

jamadera    0

Witam jestem tu nowy i mam pytanie jaka spawrka oczywisie nie droga kupic do uzytku domowego tak zyby topila gruby metal i czy 300a jak na spawarke to duzo i musi byc oczywiscie pod sile jaka byscie doradzili z gory dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Andrzej24871    12

Ja mam migomat 180 amper i jade* nim wszystko , w 100% wystarczający dla gospodarstwa tak mi sie wydaje :), a spawarke też mam ale jej wogule nie używam (odkąd jest migomat)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lukaszjarm    4

ja mam spawrke bestera 220 A nie do zajechania . spac mozna 24 na dobe

a teraz kupilem migomat 180A eurotech

mam tez spawarke 1-fazowa nordika ale troszke za slaba jest najlepsze sa 3-fazowe i migomaty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


jarki    1

a co myślicie o DEDRA 160{inwertorowa} za 650 zł na allegro jako drugą w obejściu bo mam starą poczciwą transformatorową strasznie ciężka ale nie do wykończenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


karola44    0

Wszystko zalezy co chcesz spawac i ile kasy mozesz wydac na zakup.

 

Ja kilka lat temu tez przymierzalem sie do zakupu na allegro.pl takiego wynalazku za ok 500 zl. Jednak te spawarki sa po t aby tylko byly.

 

Robiac przeglad co mam , a co musze nabyc doszedlam do wniosku, ze zaryzykuje i zrobie migomat.

 

No i juz kilka ladnych spawow nim zrobilem. Niby prosty amatorski w cenie ok 600 zl mnie kosztowal, ale naprawde warto bylo.

 

I nie namawiam cie na zrobienie migomatu- to trzeba sie jednak pobawic.

 

Ale polecam zakup migomatu. Naprawde mozna wszystko w porownaniu ze zwykla spawarka na prad przemieny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Sadek    448

a co myślicie o DEDRA 160{inwertorowa} za 650 zł na allegro jako drugą w obejściu bo mam starą poczciwą transformatorową strasznie ciężka ale nie do wykończenia

 

Na forum kowalskim chwalą dedrę w sieci sklepów mrówka ma być w promocyjnej cenie coś ok. 500 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

agromatik    182

Jamadera migomat to spawarka elektryczna w której gaz /dwutlenek węgla,albo mieszanka argonowa/ spełnia rolę osłonową żeby spaw się nie utleniał, natomiast elekroda to cienki drut stalowy odwijany ze szpuli.Butla 5 kg CO starcza na 2-3 miesiące, mało nie spawam. Sama czynność spawania w porównaniu do elektrody to czysta przyjemność, warunkiem jest oczyszczone pole spawania.W CO zaopatruję się w punkcie nabijania gaśnic, 5 kg CO to standardowa gaśnica śniegowa ok. 25 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jarki    1

@sadek w mrówce i merlinie jest NUTOOL ale to to samo co DEDRA tylko inaczej pomalowane{chyba}???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jamadera    0

no ok a co mam zrobic z moim starym gniazdem na elektrodzie napisali zeby wymienic na nowe

http://allegro.pl/item1016307861_spawarka_transformatorowa_300a_wtyk_380v_230v_fv.html

takie jak przy tej na 6 bolcy sa ze by do taj pasowalo bo praktycznie wszystkie sa takie

http://obrazki.elektroda.net/60_1272994815.jpg

takie kazali kupic a to nie bedzie pasowac i chcialem sie wiecej dowiedziec ale moderator jest u nich chyba debilem i usunal temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karola44    0

Poprostu do spawarki, betoniarki czy czego tam potrzebujesz dokupujesz tylko wtyke pasujaca do twojego gniazda.

 

Prawda jest taka, ze aktualnie kazde nowe urzadzenie typu spawarka , mala betoniarka wyposazona jest standardowo we wtyke 16A/400V 5 bolcow.

 

I tak musialbyc wymieniac na taka przynajmniej 32A.

 

Wiec tym si eni eprzejmoj.

 

Wazne jest to, ze masz gniazdo 32A na plaskie bolce. I tyle. No chyba, ze masz na 63A. i do tego gniazda dokup odpowiednia wtyke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karola44    0

Jeszcze raz ja.

 

tutaj masz link do jednego z producentow :

 

wtyki: http://www.elektro-p...talog.php4?k=70

 

gniazda: http://www.elektro-p...talog.php4?k=71

 

To sa standardowe najczesciej dzisiaj uzywane. rozroznia sie je pod wzgledem obciazalnosci pradowej do 16A, orad do 32A. Ponad to jest takze klasyfikacja pod wzgledem ilosci polaczen 4 stykowe ( 3 fazy+ N tkz.zero), oraz 5 stykowe ( 3 fazy+ N tkz. zero robocze+ PE tkz. zero przeciwporazeniowe ). 5 stykowe stosuje sie we szystkich instalacjach gdzie jest zainstalowany wylacznik przeciwporazeniowy.

 

 

 

 

Dodatkowo rzadko spotykane, ale wciaz w powszechnym uzyciu i stosunkowo latwo dostepne sa wtyki i gniazda 63A.

 

I juz przestazale, ale wciaz dostepne w calosci, jak i w czesciach zamiennych wtyki i gniazda 32A/4 w metalowych obudowach na tkz. plaskie bolce. To taki typ jaki ty masz.

 

Wtyczka metalowa 32A IP4 tarel_wt32pb_metal_120.jpg

 

I zapewne taki bedziesz potrzebowal dokupic.

 

I tutaj masz chyba wszystko na jednej stronie. http://www.merkurion.com/page/show_subpage/78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukas548    0

Ja se kupiłem piroteca 300/1 ma 200A na 230V fajny iwertorek z mozliwosćia podłączenia tig lepsza od dedry ma lepszy cykl pracy przy 200A tak wygląda

 

@sadek w mrówce i merlinie jest NUTOOL ale to to samo co DEDRA tylko inaczej pomalowane{chyba}???

Ja bym nutolla wybrał bo dedra ma słaby cykl pracy masz tył dedry ja se kupiłem piroteca 300/1 jest najlepsza z tych 2 spawarek tylko droższa bo kosztuje 1089 złoty

post-26440-079177100 1281335142_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez witek
      panowie mam problem jestem w trakcie robieni warsztatu...hehe takie małe porzadki nowe blaty szafki itp zastanawima sie nad nowa spawarka co sadzicie o tych MIGOmatach ?? mam ktos z was taka ?? jakie sa ceny jakis firmy polecacie ipt
    • Przez XTRO
      Witam.
      Jaką polecacie pompę do zasysania RSMu z baniek 1000l ? 
      Pompa musi być samozasysająca i jak najtańsza 
    • Przez Belaruss820
      Witam. Mam problem z wałkiem przekaźnika mocy. Cofnął się tak że nie da rady go zdjąć z walka rozrzutnika. Ten zatrzask się wysunął i wałek poszedł za kanał. Jakiś prosty sposób jest na to aby go zdjąć?
    • Przez ROLNIK7
      Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem prostownika z możliwością rozruchu, o takiej mocy abym mógł zapalić na nim każdy ciągnik o każdej porze roku! Jeśli ktoś wie jaki byłby najodpowiedniejszy( ile amperowy) i z jakiej firmy oraz z jakimi wiąże się to kosztami, byłbym bardzo wdzięczny! Liczę na wasze porady!
    • Przez witek
      witam mam takie pytanko własie stoje prze zakupem myjki...jak polecacie na allegro jest tego pełna cena tez sa rózna teraz mam KARCHER o mocy 150bar i sie zastanawim czy szukac czegos podobnego czy czegos wiekszego lub jeszce z jakies innej firmy ??
×