zyzek

Sprawdzanie ciśnienia półbiegu Celtis

Polecane posty

zyzek    13

Orientuję się ktoś może jak sprawdzić ciśnienie oleju podawane do skrzyni na półbieg?

Czy w tym celu trzeba wykręcić czujnik ciśnienia znajdujący się niedaleko elektrozaworu od półbiegu i tam wpiąć się z zegarem? 

Y2kA32D.png

Gdy wszystko jest ok, na włączanym żółwiu ciśnienie powinno wynosić 0bar, a na zającu 20,5bara?

Przedni napęd musi być włączony, a WOM wyłączony?

Dobrze rozumuję?

 

 

Z góry dzięki za pomoc :)

 

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Xle rozumiesz na czujniku zmierzysz ciśnienie systemowe a nie półbiegu. jedynie spadki możesz posprawdzać a co ci się dzieje że tak szukasz?

  • Thanks 1

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Półbieg na żółwiu dziwnie hałasuje i chciałem na początek sprawdzić, czy ciśnienia zgadzają się z książkowymi.

Czyli jak należy rozumieć tę tabelkę? W każdym przypadku ciśnienie zmierzone powinno wynosić 20.5bara, a nie tak jak podane w środkowej kolumnie?

09836830029006968232.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

@edit ciśnienia są raczej ok. Hałas występuje na żółwiu, a wtedy elektrozawór jest zamknięty i nie przepuszcza żadnego ciśnienia, czyli jest tak jak powinno.

Na razie, do czasu oddania do serwisu nie będę używał półbiegu. Mam tylko pytanie: czy można odpalać traktor z wyłączonym żółwiem? Domyślnie jest on zawsze włączony po włączeniu zapłonu. Czyli trzeba odpalać traktor z włączonym żółwiem i dopiero po odpaleniu przełączać na zająca, czy można spokojnie odpalać od razu na zającu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Te ciągniki są tak zrobione, że jakbyś miał zepsuć coś to tego poprostu nie zrobisz, czyli jak jakaś funkcja jest możliwa do wykonania to używając nie zepsujesz niczego.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mklak11    0

Mam również problem z polbiegiem w celtisie 446. Nie dzisla mi zając- przy przelaczaniu polbiegu na jednej cewce elektrozaworu pojawia się napięcie 12 V,  a na drugiej ciągle 0. Orientujesz się czy zalaczając polbieg zawory dostają napiecie na przemian, czy może w przypadku żółwia oba elektrozawory nie dostają napięcia, a w przypadku zająca do obydwu dochodzi napiecie 12 V? Z góry dzięki za pomoc: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

W celtisie są 4 elektrozawory. 

1 od przedniego napędu

1 od półbiegu

1 od jazdy do przodu

1 od jazdy do tyłu 

 

Gdy włączony jest żółw to na zawór od polbiegu nie powinno być podawane napięcie. Gdy dole jest wyłączony powinno być 12v. 

Cewka od żółwia znajduje się w lewym dolnym rogu.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamil_z88
      Witam,
       
      W Fendzie 309 LSA z 89 r, Zaczęła mi się zapalać kontrolka od ciśnienia oleju na wolnych obrotach po wyżej 1400 obrotów gasła. Wymieniłem czujnik jest to samo. Jutro będę mierzył ciśnienie oleju . Macie może informację jakie powinny być parametry ciśnienia na rozgrzanym i zimnym ?
       
      Pozdrawiam
    • Przez tomek8111
      Witam. Dzisiaj po wymianie oleju w fendt farmer 312 z 1992 roku nie chce zgasnąć kontrolka skrzyni.Filtr wymieniony ,podlany olejem.Olej zalałem fusch Gear LS sae 90.Wcześniej przy niskich obrotach silnika zapalała się kontrolka od ciśnienia skrzyni.Mierzyłem na punkcie przy filtrze i rozgrzanym oleju to było około 12 barów przy 1000 obrotów na silniku.Natomiast ciśnienie w miejscu czujnika przy stopniach było około 0.2 bara .Proszę o pomoc jak odpowietrzyć pompę czy może cały układ czy konieczna będzie wymiana pompy(oby nie,bo remont to chyba będzie słono kosztował).Pozdrawiam.
    • Przez michalnh
      Witam,
      Wiem, że temat był już poruszany ale nie znalazłem odpowiedniej sytuacji do mojego przypadku, mianowicie JD przed remontem skrzyni po rozgrzaniu rozłanczał jazde w przód paliła się kontrolka czerwona od ciśnienia oleju w skrzyni i czerwony wykrzyknik, rewers wskakiwał na N ponowne załanczanie raz przynosiło skutek raz nie, ciągnik raz jezdził na wysokich obrtotach raz nie. Do tyłu ciągnik jeździ normalnie na kazdym biegu, ale do przodu nie chce. Po remocie skrzyni dodam kompletnym remoncie sytuacja jest taka sama, równiez po rozgrzaniu dzieje się tak samo. Czy ktoś miał taki przypadek i może podpowiedziec co to ? Skrzynia, ciśnienia, oleje, filtry, kosze rewersu, tarczki są ok. Z góry dzięki na każdą odpowiedź.
    • Przez Blusik
      Witam 

      Silnik po remoncie i dotarty na zimny silniku pokazuje 3-4 bary a po rozgrzaniu na wolnych z 0.5-1 bar na obrotach max z 1-1.5 bara olej 15w40 z jasola. 
      Na wiosnę będę wymienić. Czemu takie slabe ciśnienie? Wystarczy doregulowac zawór czy co. 
       
    • Przez hubert89
      Witam . Niestety ostatnio padł mi z przegrzania silnik w moim Deutz 6.61 . I po Wymianie tłoków ,Cylindrów pierścienie... Silnik po złożeniu Odpala Ale ciągle świeci się kontrolka smarowania . A po sprawdzeniu Ciśnienia ww układzie smarowania manometr wskazuje 0 .Dodam jeszcze ze silnik stal dość długo rozłożony bo czekałem na części
      Może ktoś już miał taki przypadek ,Proszę o pomoc
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj