Skocz do zawartości

Ursus 1224-Wymiana oleju w pompie wtryskowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie czy w 12 w pompie wtryskowej olej wymienia sie oddzielnie czy to jest razem z silnikiem. I tak odbiegając od tematu do czego słuzy taka małą dzwignia z prawej strony pod siedzeniem?

Opublikowano
12 chyba nie ma pompy centralnie smarowanej więc olej trzeba wlewać oddzielnie. Dźwignia z prawej pod siedzeniem to chyba chodzi Ci o tą od włączanie womu. Wciskasz sprzęgło włączasz tą dźwigienke i dopiero wtedy bez sprzęgła włączasz/wyłączasz tą wajchą przy kierownicy.
Opublikowano

12 miały dwa typy pomp wtryskowych centralnie smarowane ( te nowsze ) i tak jak 360 np olej był oddzielny w pompie. Sprawdź czy do pompy dochodzi taka rurka jak tak to centralnie smarowan z silnika. 

Opublikowano

zgadza się ale nic nie stoi na przeszkodzie aby nowy typ pompy założyć do starego silnika .stare pompy miały z tyłu na regulatorze do góry taką nakrętkę a nowe płaski dekiel. co do włączania wom to sprzęgło w nim jest jednostopniowe i nie wciska się sprzęgła aby nawet ta dźwignie włączyć bo ją włącza się na zgaszonym silniku lub na bardzo małych obrotach

Opublikowano

A jak o załączeniu womu mowa -  w zetorku 8145 ta wajcha pod siedzeniem to przy pierwszym włączeniu muszę na malych obrotach,  albo na zgaszonym. Aleje jak już raz ja odpale,  to potem wchodzi mi bez problemu w czasie jazdy.  Mogę rozlaczyc i załączyć bez sprzęgła, nawet w czasie biegu ciągnika. Nie ze tak cały czas robię,  ale da radę tak zrobić.  Tak powinno byc/nie powinno/powinno ale tak nie robic/nie powinno i pod żadnym pozorem tak nie robić? 

Do tego jak wajcha przy kierownicy włączę,  to chodzi sobie a jak chce nią wyłączyć,  to się nie zatrzymuje. Tzn zatrzyma się jeśli jest jakaś maszyna, która stawia opór na WOM, albo gdy bardzo spadną obroty. Jeśli będę jechał z większą prędkością obrotowa, to WOM cały czas chodzi i muszę wajcha przy siedzeniu wyłączyć. Tu już się domyślam,  że tak być nie powinno.  W czym może leżeć problem i jak poważna to sprawa? 

Opublikowano

Wróżbita Maciej nie jestem ale wajcha od wom pod siedzeniem powinna być cały czas włączona i powinnes tylko operować tą dźwignią przy kierownicy ( tak mi powiedział stary mechanik z PGR bo też mi wom nie pracował naprawił mi i tak kazał użytkować i jest ok ) a to że ci staję/nie staję to tarczki, może coś od hamulca wom mi np zapiekły się tłoczki, może mikropompa jak pod obciążeniem staję. Do mechanika i niech szuka

Opublikowano
wajcha pod siedzeniem służy do włączania przekładni wom.a w polu używa się tylko i wyłącznie dzwigni przy kierownicy a jeśli wom dalej działa po jej wyłączeniu to znaczy że trzeba rozebrać sprzęgło hydrauliczne wom bo jest pewnie zastane tzn. syf z oleju tam się nazbierał plus twarde jak cholera uszczelniacze powodują blokowanie tego sprzęgła .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v