Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otóż panowie mam taki problem silnik w mtz tej zimy zrobiny a olejenie jest słabsze jak przed remontem nawet nie spadało. Gdy silnik jest zimny to jest 4atm ale gdy się nagrzeje do 80-90°C to spada poniżej 1atm a prawie i na zero. Filtr mam stary odśrodkowy bąk pompe oleju mam nową wał jest nominalny tyle że po szlifie i czy to możę aż tak wpływać na to ciśnienie oleju?

Kolejna rzecz to gdy się nagrzejo to nie da rady odpalić, gdy trochę postoji to odpali. Na zimnym silniku nie ma tego problemu. Czy to wina rozrusznika, akumulatorów czy z silnikiem coś się dzieje

I ostatnie to turbina pluje olejem to już druga, turbina jest białoruska. Pierwsza pluła oddałem na gwarancję, ledwo uznali ale jest dali drugą która chyba też pluje. I czy one wszystkie takie dobre są?

Jeszcze muszę sprawdzić czy z filtra powietrza nie ciągnie oleju. 

Dzięki za pomoc

Opublikowano
Turbo było dokladane a pompę mam od zwykłego ale jak turbina była na reklamacji to jeździłem be niej i też to samo. Tak jakby te olejenie gineło. Dźiś siałem to wogule już mocno spadało myślę zeby jeszcze tak kilka ha posiać to by całkiem było by brak olejenia bo na wolnych obrotach to kontrolka się zapalała. Możę to być wina filtra? Bo jak chciałem podnieść ciśnienie to tylko 4 na zimnym to max zaworek się bardziej nie wkręca. A zaworki sprawdzałem wyglądają normalnie. Jeszcze może założę starą pompe bo stary wał porysowany był i było lepsze smarowanie niż teraz A co do odpalania to już jedne tłoki mi się pozacierały i gasł ciepły, a tu jak się nagrzeje to wszystko ok tylko nie da rady obrócić. Ale to chyba akumulatory mi się kończą bo jak dołożyłem 3 ak to na dotyk pali
Opublikowano
Wał po szlifie ale nominał - czary jakieś? Kto i gdzie tak robi? Ja bym się tego czepił skoro piszesz, że bez turbiny też jest niskie ciśnienie.
I sprawdź kąt wtrysku. Jak jest za wcześnie to właśnie są problemy z odpaleniem na rozgrzanym. Niedawno w dziale T25 gość miał podobnie i jemu pomogło. Ja ostatnio na polu przestawiałem bo go zdusiłem i nie mógł przekręcić.
Opublikowano
No mi chodzi że wał jest polerowany tylko a szlif nie był robiony chyba że czegoś takiego się nie robi i mi kit wcisnął? A niektoży mówią że to może być coś z bąkiem isnieje taka możliwość? I ile da się max ustawić zaworkiem w filtre ciśnienie oleju? Bo u mnie to max 4
Opublikowano
Jak wał był porysowany to przecież polerką rys nie usunęli, nie wiem, tak mi się wydaje. Masz go od nowości? Było coś robione wcześniej przy silniku? Ostatnio jeden tu opisywał że nie wiedzieli że wał był po szlifie i jak robili remont to załżyli panewki nominał i też nie było ciśnienia. Może u Ciebie też ktoś robił wcześniej szlif? Skoro przed remontem było ok to ja bym szukał przyczyny w tym co było robione. Bąk gubi trochę ciśnienia ale nie aż tyle. Co do ustawienia ciśnienia to co Ci z tego że przykręcisz na max zaworek jak Ci gdzieś olej ucieka. Przy sprawnym układzie to podejrzewam że dużo ponad 4 można ustawić.
Opublikowano
Tak się nie robi, Polerka wału zgarnęła trochę materiału, dla przykładu w T25 są wymiary N1 i N2, czyli półszlify, a potem idzie R1, R2, wymiary remontowe. Rozkręć go i sprawdź na stole pompę oleju, jakie daje ciśnienie. Ja miałem w T25 nową pompę, wał po całym szlifie (R1), na początku ciśnienie było dobre, ale potem strasznie spadało, a po zimie już nie zassała oleju z miski i mało nie zatarłem silnika. Wrzuciłem film z prawidłowo działającą pompą: https://youtu.be/RtcB5l4__2w
Opublikowano
Wał był nominał ale miał lekki nalot to zrobili polerkę i mówili żeby zakładać panewki nominalne. A silnik to już był przez kogoś robiony a ciągnik mam około 7lat
Opublikowano

Ten wał to mi nie pasuje za skarby świata.  Mieli szlif robić. Wkręć podstawę filtra oleju, sprawdź czy wszystkie zaworki chodzą i domykają jak należy. Choć ogólnie tylko jeden ma wpływ. Wymiana na PP niewiele pomoże bo filtr bączek nie ma zewnętrznych dysz i strata oleju jest prawie zerowa. Z turbiną masz chyba pecha. Miałem ukraińską chodziła dobrze, teraz białoruska chodzi jeszcze lepiej. 

Opublikowano
No jak pech to pech Filtr sprawdzałem zaworki dobrze chodzą jeszczę założę starą pompe i zobaczę co się będzie działo. Choć to może i wał bo max ciśnienie jakie da się ustawić to 4atm a chyba powinno dać się więcej? A co do turbiny jest taka opcja że z filtra ciągnie oliwę? Jeszczę to sprawdzę ale jak narazie nie było kiedy. A jak oliwa będzie żadka to turbina możę pluć. Możę polecicie jakiś wmiarę cenowy i jakościowy olej?
Opublikowano (edytowane)

Osobiście przyczepił bym się wału.   Wał trzeba zmierzyć  pod kątem zużycia i różnic na średnicy tzw owalu.  Mierząc wał i panewki jeśli różnica jest większa niż 0,3 mm przy  różnicach na średnicy, owalu 0,1 mm to wał nadaje się do szlifu. Myślę że masz do rozebrania silnik.

W starym silniku mozesz większego ciśnienia ja 4 bary nie uzyskać a i tak nie ma to znaczenia bo gdy olej się zagrzeje spadnie nawet gdybyś ustawił na 20.  Prócz tego 4 bary to za dużo temu silnikowi wystarczają 3 w zupełności. Turbina mogła pociągnąć olej z filtra powietrza jest to zresztą łatwe do sprawdzenia. Szukaj oleju przed turbiną. Sama turbina zawsze coś tam może chlapnąć ale ilości nie powinny być takie by ubywało oleju w silniku czy kopcił na niebiesko z tego powodu. No a olej jaki chcesz to silnik starej daty niezbyt wymagający. Ja leję mobil delvac, ostatnio staniał na 12 zeta za litr i robię na nim książkowo 250 mtz.

Edytowane przez seweryn20
  • Thanks 1
Opublikowano

No już dość mam tego kręcenia a co do turbiny to robi czyściutko nie ma niebieskiego dymu

No i chyba tak jak piszesz że bez rozbiórki nie obejdzie a jeszcze 7ha musze zrobić

Dzięki za pomoc

Opublikowano

Dorobisz spokojnie ciągnik będzie szedł na obrotach to olej dociera wszędzie. Jeśli będzie bardzo gorący  staraj się go na długo na wolnych nie zostawiać. 

Kolektor za turbiną nawet nową zawsze jest troszkę zaoliwiony ale to nie znaczy że turbina przepuszcza jakieś straszne ilości oleju.  Zrób robotę potem bierz się za wał. To jego wina.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez dziki97
      Witam potrzebuję zrobić w miarę dokładny prędkościomierz do swojego ruska, potrzebny będzie do oprysków i siania nawozów.  Zastanawiam się na prędkościomierzem GPS, mógł bym używać go także  w Fortschricie 323. Posiada ktoś z was takie urządzenie i jak to się sprawuje???? do tej pory używałem telefonu z jakąś tam apka ale to denerwujące.
    • Przez ktomek154
      cześć wszystkim, szukam prostego mechanicznego ciągnika z przednim napędem o mocy około 100 koni. W ciągniku poza klimatyzacją, radiem i światłami nie chce żadnych kabli i czujników. Co polecacie?
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v