Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie do użytkowników Fendta serii 700 z silnikiem Deutza 6- cylindrowy, 4- zaworowy moc max. 165 KM czy pobiera wam olej? Jak tak to ile?

Posiadam nowy ciągnik kupiony w tamtym roku i pobiera mi spore ilości oleju. Osoba z AGCO twierdzi że do 300 godzin może brać nawet do 3l na przepracowane 100 godzin, po 300 godzinach będzie brał trochę mniej (co śmieszniejsze stwierdził ze przy lżejszej pracy będzie brał więcej oleju niż przy ciężkiej pracy...) oraz twierdzi że starsze generacje nie biorą oleju, ale ta nowa już tak. Z kolei osoba  z serwisu twierdzi że to stanowczo za dużo. Też uważam, że coś jest nie tak. Chcę to zgłosić na gwarancję, ale najpierw chciałbym dowiedzieć się jak to wygląda u Was?

Opublikowano
3 litry to jest duża ilość przy docieraniu bierze olej ale nie w takiej ilości max 2 l na 100 godzin .chyba że na samym początku miał zbyt duże obciążenie i pierścienie nie ułożyły się porawnie
Opublikowano

Przy 50 godzinach był serwis i zalali olej do połowy stanu. Obecnie ma 230 godzin, stan oleju minimum więc znów trzeba dolać, a do tego czasu łącznie dolaliśmy 3 litry. Wszystkie godziny przepracował przy agregacie uprawowo siewnym 3m, więc nie jest to ciężka praca.

Opublikowano

Zgłosić możesz. Z tym, że producenci mają normy zużycia oleju z reguły dość duże. Więc odprawią cię z kwitkiem. Przykładowo dla osobówek jest to 1 lub 1,5 litra na 10 tys km. Tutaj będzie podobnie. Nic ci nie zrobią. Na przepracowanych 180 mth dolałeś 3 litry plus to co wlano teraz czyli jakieś 3,5 do 4 litrów razem na przepracowanych 180 mth. Z tym, że dolewki tych pierwszych trzech nie bardzo teraz udowodnisz. Ciężki temat.

Opublikowano
żaden ciężki kolego zarządzaj od serwisu zważenie oleju niech spuszcza go zaleją nowy i zaplombuja silnik i w tedy do bardzo ciężkiej pracy go i znowu ważą olej i się okaże ile wciąga. 2 litry to ogromne zużycie kolego. żeby się nie okazało ze masz jakieś energooszczędne pierścionki i nie zgarniają oleju a idzie on w komin. pytanie masz DPF? jak tak to módl się aby działał długo bo spaliny z oleju kończą DPF bardzo szybko a koszt niego ogromny jest. dzwoń do serwisu i rzadaj naprawy bo to jest śmieszne ich postępowanie. stary Zetor który ma 14 lat u mnie nie zużywa prawie nic oleju. sprawdź mu turbo czy nie wali olejem do filtra powietrza ! idzie napewo w komin, oleje są coraz bardziej energooszczędne małe opory stawiają a i elementy luźno spasowane w VW TSI słynne pierścienie i naprawa w serwisie mega droga a wystarczy przetoczyć rowek olejowy w tłoku założyć szersze pierścienie i się uspokaja wszystko. ogólnie hala jak nie wiem co dzwoń do serwisu strasz rzeczoznawca ukoik i rzadaj naprawy bo będzie gorzej jeszcze kolego
Opublikowano

Oczywiście jest DPF bo teraz montują już wszędzie. Dokładnie mam też Forterre i od czasu do czasu coś tam wsiąknie ale nie tak jak tutaj. Tak jak pisałem na początku gość z AGCO jak mu powiedziałem ze nie powinien brać oleju i znajomemu który ma też Fendta tylko że starszego nie bierze w ogóle stwierdził, że tak starsze generacje nie biorą oleju, a te nowe mają brać do 300 pierwszych godzin niby 3 lity na 100 godzin, później ma się ustatkować ale i tak będzie brał.

Piszę godzin ponieważ teraz też są godziny a nie mth.

Opublikowano

Przedstawiciel to ci powie wszystko. Starsze nie borą nowsze biorą. Jak by było odwrotnie to tez by powiedział.  Przypadek jest ciężki to wywalczenia i tyle. Pisanie o jakimś plombowaniu silników to najzwyklejsze bajki są. Czytałem jak gość się sądził z Mercedesem bo kupił M klasę cdi i paliła dość sporo oleju. Mercedes wyciągnął normę, że zużycie może być nawet do litra na 1 tys km. I po sprawie.  Takie same historie czytałem z autami vw. Producenci dają takie normy zużycia, że naprawdę Bóg wie co musiało by się dziać aby na to silnik wymienili. Bo innej opcji w takim przypadku nie ma. No poza turbo jeszcze. Bo i ono może być źródłem ubywania oleju.

Oczywiście upominaj się o jakąś interwencję serwisu. Ale mam przeczucie oparte na wiedzy, że nie wiele zrobisz. Znajomy kupił busa nowego boxera 3,0 od nowości co jakiś czas musiał dolewać płynu do chłodnicy. Nawet na przeglądach mu dolewali bo twierdzili, że może ubywać. Skończyła się gwarancja 200 tys km na liczniku i uszczelka pod głowicą do wymiany. Bo nagle zaczęło ubywać coraz więcej płynu. Nie życzę ci oczywiście. Ale gdyby ci w tym motorze korba bokiem wyszła to łatwiej wyegzekwował byś gwarancję niż w takim przypadku. Bo ci powiedzą jak ich mocno naciśniesz, że przecież silnik działa, traktor ma moc a zużycie oleju mieści się w normie.

Opublikowano

Oczywiście, że coś jest nie tak. I dlatego producenci silników zabezpieczają się ustanawiając dość wysokie normy spalania oleju. Przyczyną ubytku oleju może być układ tłok cylinder w silniku lub turbo. Ale producent nie wymieni tych podzespołów ot tak bo spalił klientowi około 4 litry oleju na 180 godzin. Nie wymieni tego tym bardziej dealer na swój koszt.

Założyciel tematu powinien zacząć rozmawiać z dealerem oficjalną drogą. Przy pomocy pism a nie ustnych rozmów. Powinien zarządzać przekazania na papierze normy zużycia dla tego silnika. I ewentualnie wtedy podjąć kroki prawne. Bo wątpię by coś z tym zrobili od tak na gębę. Bo to wiąże się z wymianą turbo lub silnika. A to drogie rzeczy są.

Opublikowano (edytowane)

Tak jak kolega hubertus napisał; 

Tylko i wyłącznie wszystko na  papierze , to będzie jakaś nadzieja bo inaczej to se pigadacie , ty się zfrustrujesz a koszty remontu spadną na Ciebie , czego oczywiście ci nie rzyczę .

Edytowane przez misiekadam
Opublikowano
Ech geniusze od siedmiu boleści. Wszyscy wszystko wiedzą najlepiej. A się znają wręcz wybitnie. Jeden by silnik pląbował i ważył olej, drugi by na papierze naprawy rządał, trzeci...... A może tak czas skończyć z tym pierdzielem? I po prostu rzetelnie odpowiadać. Normę producent podaje to nie jest tajemnicą. By było wiarygodnie to podają ja w stosunku do zużycia paliwa. A ten silnik niestety, ale czasem niektóre egzemplarze potrafią nagle i to z dnia na dzień łyknąć pomiędzy poerwszymi 50-250h nawet i 1l oleju na godzinę. I potrafią to zużycie utrzymać przez 8-20h. Po czym wracają do normalności. Od tak bez niczego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rattarow
      Witam 
      Jestem posiadaczem ciągnika DEUTZ-FAHR AGROTRON MK3 135. Po naprawie płyty sterującej hydrauliką wystąpił problem (wymienione zostały uszczelki). Podczas podnoszenia tuzów występuje bardzo głośny pisk. Wyświetla się także komunikat na desce rozdzielczej "zbyt niskie zasilanie sprężonym powietrzem". Nie wiem, czego to może być przyczyna. 
      Bardzo proszę o pomoc. 
      Z góry dziękuję.
    • Przez jakn
      Jaki ciągnik  wybrać john deere 6610 czy deutz fahr agrotron 120 chce wiedzieć jak jest z elektroniką czy drogie część  jak jest z skrzynią biegów ,  czy spalanie 
    • Przez OsiolKUMURUN
      Jestem po wymianie synchronizatorów w swoim zetorze i początkowo po skręceniu wszystko chodziło elegancko ale dziś natrafiłem na problem, mianowicie po przesunięciu wajchy półbiegów z najwyższego na średni silnik zaczął się dławić, zareagowałem puszczając gaz i ciągnik zgasł. Problem występuje cały czas nawet gdy nie ma załączonego biegu i dotyczy półbiegu pierwszego i drugiego. Podczas rozpoławiania wymieniłem taśmę, która wyregulowałem trzema śrubami, wymieniłem też manszet na tłoku który napina taśmę, kosza wzmacniacza nie rozbierałem, wałek przekaźnika działa. Gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v