Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich specjalistów czerwonej fabryki mtz. Mam problem z ciśnieniem oleju w moim mtz po naprawie silnika, ponieważ przed remontem na starych panewkach porysowanych na dwa mm i bardzo gładkim wale miał ciśnienie 4 atm lecz góra czyli tuleje, pierścień, tłok zużyte więc postanowiłem wymienić same panewki i komplet naprawczy czyli tulei, tłok, pierścień, sworzeń. Wszystko wyglądało pięknie do momentu wymiany tulei, gdyż przyrząd który służy do wyciągania tulei zawiódł i trzeba było wykorzystać młot i przecinak i każdą tuleję od góry łupać centymetr po centymetrze, gdyż była tak zapieczona. Zaznaczam, iż głowica nówka, zegar sprawdzony jest dobry pod sprężarką, a z silnikiem wskazuje niecałe 1 atm. Przy dmuchnięciu sprężarką w otwór, który wychodzi do zegara ewidentnie słychać syczenie w środku silnika. Podejrzewam, że jest to wałek rozrządu.Jest to silnik D'240. Panowie proszę o pomoc, bo już ręce opadają.

Opublikowano

Syczenie będzie słychać bo sprężarka wydmuchuje olej do silnika . jeżeli siłą wyciagane były tuleje to mogłeś uszkodzić blok i może rurke od smarowania a pompa oleju była wymieniana ? Bo jeśli nie to może nie daje rady na nowych panewkach.

Opublikowano
4 minuty temu, tomekmtz napisał:

Syczenie będzie słychać bo sprężarka wydmuchuje olej do silnika . jeżeli siłą wyciagane były tuleje to mogłeś uszkodzić blok i może rurke od smarowania a pompa oleju była wymieniana ? Bo jeśli nie to może nie daje rady na nowych panewkach.

Po odpaleniu i ciśnieniu, które ujrzałem czyli 1 atm wymieniłem dziś nową rurkę między pompą a blokiem oraz nowe uszczelki, nadal to samo. Czy mogło się od wstrząsów coś uszkodzić? Na przykład tulejka z rozrządu? Podczas wyciągania tulei, które były tak zapieczone u góry, że przecinak nawet nie dotknął bloku. Pompa została stara, ale czy możliwe że może nie przepchnąć na nowych panewkach jak na starych miała 4 atm? Zaznaczam że mam filtr bączek. Jutro zaczynam demontaż tego bączka. Filtr został wyczyszczony, miał 1.5 cm syfu na ściankach.

Opublikowano

Od przecinaka mógł pęknąc gdzieś blok i wywala olej szczeliną może pękł kanał olejowy . Tak nieraz bywa że pompa nie daje rady szczegulnie jak jest bączek on zabiera troche ciśnienia. Kiedyś miałem taki przypadek że po wymianie panewek strasznie spadło ciśnienie tylko że wymieniałem wszystkie główne też. Możesz też mu spróbować zwiększyć na zaworku filtrze ciśnienie pod tym korkem co jest z tyłu koło rurki od zegara. Jeśli nie pomoże to pompa może być do wymiany.

Opublikowano

Jeśli masz stare panewki jest na nich numer porównaj. 

A w podstawie filtra oleju są  trzy zaworki. Jeśli pod ten ustalający ciśnienie w magistrali dostał się paproch też możesz nie osiągnąć właściwego ciśnienia.

Opublikowano

A po to , że zdarzają się buble i miałem taki przypadek ze 3 lata temu z silnikiem IFA , przemierzyłem cały silnik , korbowody wzdłuż i wszerz bo tak są tolerancje do0,02 mm , nie jak w ruskim 0,1 mm . Klient przywiózł mi panewki zakupione w zakładzie szlifowania wału z wszystkimi numerami i okazało się ,że są różnice sięgające 0,05 mm na panewce, kazałem mu to reklamować i pojechał i usłyszał , że wszyscy takie zakładają i chodzi, więc kazał mi na siłę założyć i gówno było z moich pomiarów .... silnik pochodził pół sezonu i się rozleciał....

Opublikowano (edytowane)

Ta... to średnicówką sobie namierzysz... wyskalowane do jednej setki a błąd pomiaru trzy.  Samemu kupuj części wiarygodne a nie powierzaj tego wichlerzom to nie będziesz musiał sprawdzać panewek. Pomijam fakt że tolerancja wykonania panewek ify jest najmniej  0,05 na plus i  minus. To stary silnik z wielgachnymi panewkami tolerancja do jednej setki nie jest potrzbna.

Ze dwa tygodnie temu wpadłem na te wymiary teraz nie mogę tego wyczaić. Nośnik tylko znalazłem od min do max jest 0.16 tolerancji.

W każdym razie w dużym silniku ify czy czwórce czy szóstce jest najmniej dycha.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Poczytaj, poszukaj to pogadamy. Setki tolerancji w żadnym silniku z tamtych lat nie znajdziesz. Zresztą sprawa prosta do policzenia. Dla przykładu w ruskim na czopie masz tolerancję 0,015 a luz  nominalny nowej panewki po założeniu na wał 0,07-0,13. Już masz sześć setek a nie jedną.   Panewki robią zwymiarowane do setki ale wał już do kilku  i ogólna tolerancja po założeniu sumuje się koło dziesiątki. Znajdę wymiary ify to ci powiem też jakoś tak goniło.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

załączyłem wymiary czytaj wyżej...

tolerancja wymiaru panewki masz 0,007 mm

więc może Ty trochę poczytaj... albo zdobądź odrobinę praktyki , a później się wypowiadaj

Edytowane przez slawek80
Opublikowano (edytowane)

Średnica panewki po włożeniu w korbowód  tolerancja 0,036, tolerancja graniczna 0,066 do 0,07 a tolerancja na grubości  ścianki panewki  0,007. 

Krótko mówiąc 60-ka ma panewki w mniejszej tolerancji. To stary  toporny silnik aż takiej precyzji nie zna.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Za bardzo nic nie przeczy. To są tolerancje czyli w niej ma się zmieścić a wtedy będzie ideałem. Pewnie chodzi ci o zależność pomiędzy grubością a średnicą wewnętrzną? 

Zawsze będą tutaj różnice  bo do tego dochodzi tolerancja w wykonaniu otworu w korbie czy bloku silnika która ma wpływ na otwór w panewkach po ich włożeniu.

Opublikowano

To jest silnik starej daty one są na prawdę odporne. O wiele większe powierzchnie ułożyskowania wału i korb nie wymaga aż takiej ostrej tolerancji jak to jest dzisiaj przy silnikach konstrukcyjnie zrobionych na styk do mocy. Patrząc na wymiary międzynaprawcze zaś to standardowo goni wszystko koło 0.25 średnio. Czyli jak w każdym innym silniku z tamtego okresu. Zresztą ogólnie wiadomo ze to twarde silniki więc ich tolerancje chyba się sprawdzają.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez Piotr2211
      Witam mam problem w ciągu mtz 82 chodzi o siłownik podnośnika w którym Niedziala powrót(wychodzi a nie wraca) jaka moze byc przyczyna ?
    • Przez dziki97
      Witam potrzebuję zrobić w miarę dokładny prędkościomierz do swojego ruska, potrzebny będzie do oprysków i siania nawozów.  Zastanawiam się na prędkościomierzem GPS, mógł bym używać go także  w Fortschricie 323. Posiada ktoś z was takie urządzenie i jak to się sprawuje???? do tej pory używałem telefonu z jakąś tam apka ale to denerwujące.
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v