Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam ursusa 1201 i ostatnio wydmuchało mi uszczelke pod głowica, zabrałem sie już za dokręcanie 1 etap na 70Nm i jedna ze szpilek poprostu się wyrwała, mało tego okazało się że była ona już jako naprawcza M16, lecz gwint który został jest znikomy. Jak mam się uporać z tym problemem przecież nie bede kupował innego bloku bo poprostu mnie na to nie stać. Czy te sprężnki zdadzą egzamin? Wytrzymają one taki moment dokręcania? Czy może jakiś klej i gwintować? Proszę o pomoc

Opublikowano

Widziałem jak gość kupował klej do wklejenia szpilki w bloku ale nie powiem ci jaki bo mnie wtedy to nie zainteresowało, słyszałem tylko że był dwuskładnikowy .

Opublikowano
w ostateczności można jeszcze delikatnie rozwiercic i wstawic ala tuleje na gwint m14 przy czym ta,, tuleja,, musi byc wprasowana jak normalna tuleja cylindra( na zasadzie ciepło zimno) i ewentualnie dodatkowo na kleju dwuskladnikowym
Opublikowano

Jesli chodzi o te "sprezynki" to robilem cos takiego na laczeniu silnika ze skrzynia a bylo to w ciagniku 6 garowym z przednim napedem i to polowa srub tak poszla, niestety nie wiem z jaka sila dokrecalem, natomiast trzyma sie do tej pory tj. 2 lata gdzie wlasciciel rozkrecal to polaczenie i mowil ze normalnie skrecali i trzyma nadal, jedno co to jak kupowalem wlasnie ten zetaw do naprawy gwintow sprzedawca polecil "drozszy" zestaw

Opublikowano

Spróbuje na sprężynke dodatkowo dam cx80 do gwintów i może jakoś wytrzyma. Najlepiej mi powiedzieli w warsztacie co remontują silniki ze mam zmienić blok bo nic nie pomoże

Opublikowano (edytowane)

No to masz duuuuży problem, wątpię czy kleje utrzymają tak moment, 170 to jest minimum, a nawet więcej trzeba dokręcić. Byle gówniana szpilka naprawcza potrafi się rozciągnąć przy takim momencie dokręcania a co dopiero klej, no ale próbować można. Źle było za pierwszym razem zrobione i dlatego wyrwało, jak zrobi się dobrze to nie ma prawa wyrwać, tym bardziej przy 70-ciu Nm. W tym ciągniku jest dużo tych szpilek, nie to co w 360, ale to i tak  nie zmienia faktu że wszystkie muszą być dokręcone jednakowo.

Edytowane przez Sean
Opublikowano
chłopie są takie kleje dziś że jak wkleisz ta szpilkę to przy dokręcaniu wyrwać możesz dziurę z zeliwem dalej, szukaj na necie w żadne zestawy naprawcze i gwintowanie się nie baw tylko klej minus to taki że po takiej operacji możesz blok wywalić jak szpilkę urwiesz, ratuje tylko wiertarka, robiliśmy test i normalnie dziura wlany klej i był robiony gwint z niego to śrubę utwardzona 14 urwało a gwint elegancki
Opublikowano
locite jest i zależy jaki kolor weźmiesz to on ma różne odporności na temperaturę i ciśnienie, ogólnie podjedź do mechanika i spytaj się o klej ja będę jutro u kumpla to ci mogę napisać jaki bo on wkleja nieraz takie rzeczy i bez problemu działa to
Opublikowano

Sprężyna to jest dobra do naprawy gwintu w Wigry 3. Tylko tulejka redukcyjna pełna wklejona na klej, problem jest taki że żeby ją wkręcić musisz mieć specjalny zabierak do niej. Najlepiej jak byś kogoś znalazł kto taki zestaw ma.

Opublikowano

ktos kiedyś zaoszczędził na kosztach naprawy a teraz ktoś inny musi za to zapłacić ,możesz sprawdzić w instrukcji napraw  tylko  takiej z dawniejszych lat bo te nowe wydania są bardzo ogólnikowe,jaka jest dopuszczalna średnica szpilki remontowej , kiedyś ktoś pisał o takiej metodzie naprawy uszkodzonych szpilek polegającej na bardzo dokladnym zaspawaniu otworu po zerwanej szpilce i wykonanie nowego gwintu nie pamiętam jak dokładnie było to robione ale myślę że zwykłą spawarką i w domowych warunkach to raczej szkoda się za to zabierać  a żadne kleje do metalu nie dadzą porządnego i długotrwałego efektu no chyba że zamierzasz ten traktor "pogonić"

  • Like 1
Opublikowano

Wszyscy doradzają, a nie czytają tego co kolega napisał na początku - M18 nie może być = nowy blok lub zabawa z klejem. 

Dlaczego - nie ważne jaka wkładka, HELICOIL, Ensat ( tulejka z zabierakiem ), mają po zewnątrz więcej niż fi 18. Tak zachwalana tulejka z zabierakiem przy M16 ma po zew. M20, a M14 po zew. M18. 

Natomiast jeśli chodzi o wytrzymałość potocznie nazywanych sprężynek to spokojnie wytrzyma, tylko należy wybrać odpowiednią bo jest ich trochę. Jak chcesz dowiedzieć się więcej napisz do producenta www.boellhoff.com/pl. 

Tylko tak jak wyżej pisałem  - skoro M18 odpada to wszystkie inne wynalazki nie będą mniejsze ( helicoli plus M16 ma po zew. fi 18,6, a M14 jest za mała bo ma po zew. fi 16,6 ale wymagany otwór to fi 14,5 )

Odnośnie klejenia to nie wypowiem się, kleje są różne, dużo się o nich mówi ale jak to z wytrzymałością jest na dłuższą metę to nie wiem.

Sprawdź dobrze czy M18 nie da rady.

Opublikowano

tak tylko że aby użyć takiej wkładki musi być nacięty gwint odpowiedni do średnicy zewnętrznej  wkładki,takie wkładki są po to aby zachować fabryczne wymiary zastosowanej szpilki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Michal44A
      Witam.Kupie blok silnika do ursusa c360 lub pasujacy od zetora z taka sama srednica tuleji.Blok nie moze miec pekniec.
    • Przez Blusik
      Witam 
      Mam pytania jaka podkładka ma znajdować się pod korkiem zlewu oleju w silniku 1hc102 chodzi mi o średnice.
      Jak również o gwint jaki jest w pompie pz63a ponieważ musze odkręcić wąż.
       
      Pozdrawiam 
    • Przez Manio221
      Mam pytanie znalazłem silnik do MF 2620 od kombajnu class senator typ silnika Perkins A6. 354,4 czy będzie pasował? Proszę o pomoc. Niby takie same typy silników  😉
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
    • Przez MichalP
      Mam kilka pytań co do silnika w tym ciągniku może ktoś mi podpowie.
      1. Gdzie na silniku jest tabliczka żeby odczytać dokładnie  wersje silnika ? 
      2. Miska olejowa - odkręciłem wszystkie śruby  i mam problem od strony skrzyni odchodzi trzyma się od strony napędu. (odkręcone jest 24 śruby) czy   jest jakiś myk żeby tą  miskę zdjąć? 
      Dodam tylko że  moja ma uszy  gdzie na innych zdjęciach poglądowych  ich nie widzę.  Może ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową do tego silnika 
      3. Jakiej  firmy kupować   tłoki i cylindry ? 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v