Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Miałem różne uszczelki zakładane, ale widziałem komplet do turbo co miał część otworów zaślepione a ja mam z turbo i uszczelkę mam jeszcze inną (cześć otworów jest zaślepiona).

Opublikowano

Kolego uszczelek jest kilka rok produkcji nie ma znaczenia, może ten przewód co idzie do chłodniczki jest za nisko miałem podobny przypadek z U-1004, uszczelek kilka i po żadnej nie było większej różnicy pomogło podniesienie przewodu wyżej, czy z termostatem czy bez to nie było różnicy wysadzał wodę.

 

 

ten przewód co idzie do chłodniczki pod zbiorniczkiem na płyn hamulcowy?? nie jestem weteranem mniejwiecej kumam ten sprzęt-rozbiebrałem go moze w całosci z 10 razy. wiec proszę o wyrozumiałość

 

dzięki za zajęcie sie tym tematem. a wiec pisze dalej:

 

Zakrzewiak - wode wyrzuca dopiero podczas pracy gdy ciągnik się zagrzeje -choć az tak nie powinien- normalnie nie ma problemów np podczas transportu czy prac podwórkowych- gdy ma ciężej dopiero zaczynają sie dziac te cyrki. rok temu pamietam orałem nicm w nocy przy +2 stopniach i nie było kłopotów. zapytam sie pracownika który smigał nim kilka lat czy słychac bąbelki w chłodnicy po zgaszeniu silnika - wnioskuję ze sugerujesz ze w jakiś sposób powietrze dostaje sie do układu np przez zdmuchana uszczele lub krzywą głowicę. wyniucham ten temat albo poprostu odpowiem na to pytanie jak go złożymy do kupy. teraz zimą bedzie mi cięzko sprawdzić czy się grzeje. ale zrobie co trzeba jak narazie.

 

zamierzam włożyć do niego uszczelkę z wszystkimi otworami o grubosci 1,5mm ; chodnica jutro pójdzie na carcher do czyszczenia( co do chłodnicy to powiem że była wymieniona dlatego,że na starej chłodnicy działo się tak samo a nawet jeszcze gorzej-nowa nieco pomaga w chłodzeniu nowe to nowe ale i tak boli go cos innego wiec nie przykłuwałbym takiej uwagi do chłodnicy - ale mimo to profilaktyka górą-> przeczyszcze ją sumiennie. chce jeszcze cofnąć rozrząd na srodkowy znak. moze jakiś pegerus kiedyś chciał go podrasować i teraz mamy takie problemy.

 

kolega pisął cos o wentylatorach - no mam tam jeden wentylator z 8 smigłami za chłodnicą.

w łączniku gumowym między termostatem a pompą jest metalowa tulejka - sprawdzałem

 

jeżdził zawsze na wodzie, ale teraz przed wlaniem petrygo jeszcze tej zimy wyciągne termostat zaleje jakiś środek który kolega tu wspominał i przeczyszcze z 2 razy cały układ.

 

co do kątów wtrysku - zielono mi.

 

czy jest jakiś sposób wykluczenia krzywej głowicy? ile to bedzie kosztować i czemu tak drogo?

Opublikowano

dzisiaj dobralismy się do rozrządu. zamierzamy cofnąć o jeden frezik pompe wtryskową aby opóźnic dawke paliwa( maszyna jest bardzo zrywna i jak to mówi nasz pracownik doświadczony człowiek z PGR-u ,,strasznie dziwnie chodzi" i nie chodzi tutaj u luzy zaworowe. dopasowalismy znaki zębatek na rozrządzie i pytane jest nastepujące - w którą cyferkę na zębatce od p.wtryskowej przesunąć znak ? sa tam 3 cyferki 4,5,6. znak jest w 5 są dwie możliwosci.

Opublikowano

O 5 to nie słyszałem i nie widziałem.4 to silnik 4 cylindry a 6 to 6 cylindrów.Masz stuk silnika detoniczny bo jeśli tak to masz przyspieszony zapłon.Nie masz problemu z tłumikiem.Nie wygina się i przepala.

Ja w mojej 1224 miałem problem z rozrządem.Niby ok a nie chodził jak powinien.2 lata walczyłem i dopiero jak zmieniłem koło rozrządu wa wale to się uspokoiło.Przepalał mi tłumiki i pękał wałek w pompie wtryskowej. ,lub sprzegiełka.

Najlepiej włożyć bolca w koło zamachowe i ustawić zapłon.

Opublikowano

tak dokładnie!!! numeru 5 nie ma. ale sa 3 pozycje i na skrajnych jest 4 potem puste miejsce które nazwałem 5 bo skrajne po drugiej stronie jest 6. ustawiony jest na 5 czyli nieopisanym srodkowym. no można powiedzieć ze to dosyć charakterystyczny rzękot silnika. wydaje sie taki zdrowy i energiczny - ale to złudne.. przestawiny na pozycję 6 o jeden ząbek zgodnie z ruchem wskazówek zegara przekręcając zębatką od pompy wtryskowej - czyli cofnięcie jak mniemam bo koło zamachowe kręci się przeciwnie do wskazówek zegara patrząc z miejsca operatowa w kabinie podobnie jak i ta wlasnie zębatka. czy dobrtze myślę? opóźnienie wtrysku o jeden ząbek to przesunięcie w kierunku przeciwnym do roboczego? czy jakies pomocne sugestie w tej zagmatwanej sytuacji?

 

tomek 73 - problemów z tłumikiem nie było...troche kopci na niebiesko-szaro jak jest zimny lub gdy sie przygazowuje - oleju nie bierze. inne traktory mają dymek taki czarnawy. czy to dla niego normalne? sa tez problemy z zimą z odpalaniem - długo trzeba gada kręcić podczas gdy nasz drugi 1222 pali w 2-3 sekundy - sądzę ze to przez turbo - moze jest jakiś sposób zeby palił szybciej? boje sie ze jak teraz cofniemy wtrysk pompy to juz całkiem bedzie meksyk zeby go odpalić...juz nie bedzie można zalewać go ciepłą woda bo petrygo wlejemy.

Opublikowano

Teściu tak miał ale w 385.Koło przestawione o ząb.Chodziła ale szły uszczelki pod głowicą.Dymu nie puściła nawet jak się ją zaduszało.Silnik miał odgłos detoniczy.Pompa była na max do bloku.Po przestawieniu o ząb wszystko było dobrze a pompę ustawiło się na znak.

16 ma tłumik prosty a ja w 1224 miałem tłumik przykręcany z boku

Po przestawieniu zapal ją bez pokrywy rozrządu.

W 16 to może być przyczyna przegrzewania.

Opublikowano

Trzeba prawidłowo ustawić początek wtrysku - najlepiej ustawiając koło rozrządu na pompie tak jak powinno być czyli na znak "6" i ewentualnie zmienić zębatkę na pompie wtryskowej tak aby dało sie ustawić prawidłowy początek wtrysku - do tego dobrze działający termostat i czysta chłodnica i będzie OK.

Opublikowano

Trzeba prawidłowo ustawić początek wtrysku - najlepiej ustawiając koło rozrządu na pompie tak jak powinno być czyli na znak "6" i ewentualnie zmienić zębatkę na pompie wtryskowej tak aby dało sie ustawić prawidłowy początek wtrysku - do tego dobrze działający termostat i czysta chłodnica i będzie OK.

 

 

 

to koło ustawimy więc na pozycję 6. ewentualnie zamienić zębatke na pompie wtryskowej? która to zębatka? gdzieś od strony pompy? czy pozmianie na znak 6 mogą być kłopoty z odpaleniem? trzeba jakoś ustawiać pompe paliwową? z tego co wem lep;iej tego nie dotykać...

Opublikowano

Teraz to powinno być dobrze.Tryb to masz na pompie.Sprzęgiełko zakładane na pompę przykręcane nakrętka na klucz 17 lub 19mm.zależy co mieli to zakładali.Sciągniesz je specjalnym ściągaczem lub dwoma montówkami.Między pompę a trybik.Z tego co się orientuję to tych sprzęgieł to jest parę typów.Niektóre mają 1 ząb różnicy ale one idą do starych typów pomp i do 385.Od klina licząc to 7 lub 7 zębów.Później masz na sprzęgiełku numery bite 5/8 lub 5/4 lub całkiem bez oznaczeń.Te z numerami to szły do 360 i Zetorów.a bez były w ursusach ale i spotykało się z oznaczeniami.

Osobiście to ci radzę złożyć rozrząd i zapalić.Bez dekli.Nic się nie stanie a będziesz coś wiedział jak chodzi.Troszkę oleju się rozchlapię.

Jak będzie problem z odpaleniem albo zapali i będzie dziwnie chodziło to problem. .

Ale według mnie to powinien zapalić bez problemu.

Co do zmiany trybu na pompie to nie bój się tego bo to żadna filozofia.I nie prawdą jest że tego lepiej nie ruszać.Tam nic nie ma,to samo co w 360.Niekiedy problem jest trafić dobrze,ale jak dobrze popatrzysz i ustawisz to za pierwszym razem trafisz.

Jak będziesz miał problem to dzwoń.

Opublikowano

zawsze patrzysz od strony przodu silnika a nie od tyłu i wał kręci się w kierunku zgodnym z zegarem w silniku benzynowym przyspieszenie jest zgodnie z rychem wału a opużnienie w kierunku przeciwnym w dieslu jest odwrotnie jak pompa idzie w kierunku obrotów w tym przypadku do silnika bo jest z lewej strony w 360 od silnika zapłon jest opużniany, natomiast jak pompę dajemy w kierunku przeciwnym do obrotów silnika czyli w dużych oddalamy od silnika a w360 zbliżamy wtedy przyspieszamy zapłon

Opublikowano

no powiem tak. dzisiaj go złozylismy. wsio chodzi ok. cięzko go zagrzać teraz zimą. zresztą nie ma obciązenia. okaże sie w praniu wiosną albo dopiero w sierpniu. ustawilismy też początek wtrysku przekręcając na kadłubie pompą paliwową jak kolega tutaj wspominał. pali mysle ze dobrze. pompe oddalalismy od silnika zeby mniejwięcej początek wtrysku pokrywał sie z 1 dziurką na kole zamachowym. dzieki za pomoc napisze jak sie sprawuje w pracy za pare miesięcy.

Opublikowano

no chłopaki - powiem tak. wiadomość mam dobrą. chodzi jak ta lala. w polu dałem mu ognia zeby go sprawdzić. ni chu chu nic sie nie grzał i nie wyrzucał wody. idzie jak ruski przecinak. dzięki Panowie:)

Opublikowano

Witam, jestem posiadaczem ciągnika jak w temacie, pojawił sie problem w postaci nadcisnienia w układzie chłodniczym. Objawia sie to wyrzucaniem płynu przelewem pod korkiem w chłodnicy, zdarzyło się również wyrwanie węża idącego od chłodnicy do kranu spustowego u dołu pod blokiem silnika. Ciągnik nie przegrzewa się, nie ma śladów zanieczyszczenia oleju płynem chłodniczym czy tez płynu w układzie chłodniczym olejem. Czy ktos na forum ma pomysł jak rozwiazać problem? z góry dziekuję za wszelkie pomysły i propozycje.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Też byłbym gotów zwalić wszystko na uszczelkę lecz na początek radzę wyjąć chłodnicę i wyczyścić żebra z kurzu i pyłu gdyż to właśnie on może zatykać szczeliny i uniemożliwiać poprawne chłodzenie.

Powinno ustąpić przegrzewanie się silnika.

Opublikowano (edytowane)

Na chłodny silnik zalej wodę, odpal i jeśli wywali przez chłodnice to albo uszczelka albo termostat jeśli masz ??. Najpierw wywal termostat jeśli masz potem uszczelka, może być też zawalona chłodnica jeśli jeździsz na wodzie to może być zakamieniała i wtedy też może nie być chłodzonka

Edytowane przez kamin60
Opublikowano

jak kolega wyżej pisze zalej wodą chłodnice tyle że na maxa na równo z korkiem odpal ciągnik i obserwuj wodę, jeżeli będą wydostawały się buńki powietrza to uszczelka na 100% wslnięta

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi, wychodzi na to, że wydmuchało uszczelkę bo pojawiły sie objawy o których piszecie, w poniedziałek zaczynam naprawiać, jak skończę dam znać czy faktycznie tak się stało.

Opublikowano

Kolego a przypadkiem nie opuścił ci się przewód od wymiennika (chłodnicy oleju ) do pompy wodnej.

 

Miałem taką przypadłość, po wymianie ww. węża pewien czas było OK. po pewnym czasie pojawiły się podobne objawy, uszczelka była wymieniana i zero poprawy (zresztą na uszczelce nie było widać uszkodzeń) dopiero problem się usunął jak podniosłem przewód z 5 cm do góry (też każdy obstawiał uszczelkę a jednak się mylił).

Opublikowano

Witam,dzieki za wszelkie sugestie i porady, rację mieli "obstawiający" wydmuchanie uszczelki pod glowicą. Wczoraj awaria została usunięta i przy okazji sprawdziło się porzekadło:"Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło" po zdjęciu pasków okazało się, że do wymiany jest również pompa wodna...nawet nie chcę myśleć co by się nawyrabiało jakby to się ujawniło np w orce

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v