Skocz do zawartości

Remont generalny Zetor 7745 T Jakie części ? Gdzie kupić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No dobra czyli rozumiem, że nikt za bardzo nie pomoże w kwestii marki zestawu naprawczego. Same ogólniki itp.
To może ktoś coś wie na temat wzmacniacza momentu obrotowego w tym zetorze co ulega uszkodzeniu czy warto to naprawić czy ktoś z tego korzystał w tym modelu ?

Opublikowano
nie bardzo podobny bo tu ma oryginał za 350 zł a Perkins w dobrym zamienniku ponad 500zl, silnik prostszy w naprawie bo komplet uszczelek ma za 80zl na silnik i motor w zetorze prostszy do naprawy jest i do ogarnięcia przez mechanika amatora, co do zestawów raz sprawdzaliśmy z wujkiem w sklepie zestaw waga i powiem ci że oryginały były wyraźnie cięższe od innych, my kupowaliśmy na Słowacji trochę inne ceny na części na naszą korzyść były, a pamiętaj o grubszej uszczelce pod głowicę a nie standardowa. pytam co jest z turbina że musisz nowa brać, skończone bebchy czy popękana obudowa jest, zadzwoń do Mielca tam regenerują turbawki.
Opublikowano
jak robiłem kapitalke rok temu to kładłem zestawy Zetor tylko nie te Zetor polska tylko oryginały . pierścienie mam założone prima bo te z zestawów są podobno słabe . a co do turbo do podjedź nawet te 50 czy nawet więcej do porządnego warsztatu niech ci sprawdza
Opublikowano
7 godzin temu, woj_gothic napisał:

No dobra czyli rozumiem, że nikt za bardzo nie pomoże w kwestii marki zestawu naprawczego. Same ogólniki itp.
To może ktoś coś wie na temat wzmacniacza momentu obrotowego w tym zetorze co ulega uszkodzeniu czy warto to naprawić czy ktoś z tego korzystał w tym modelu ?

Kolbenschmidt to jedna z najwyższych półek części do tych silników, wzmacniacz a się nie opłaca naprawiać. Koszty części jakiś czas temu wahał się w granicach bodajże 12 tyś zł jak pamiętam i nie do dostania w Polsce.

Opublikowano (edytowane)

Ja ci pomoge z tymi tlokami. Sluchaj. Jak dobrze pamietam to 3 rowki pod pierscienie na tloku to sa do turbo jak dwa to bez turbo. Albo do tyrbo 4 a bez 3. Cos takiego. bynajmniej jeden wiecej to do turbo. Napewno beda drozsze okolo 300 zl jeden.  Co do turbo znajomy kupywal za 650 zl wiec nie wiem co ci tam za cene powiedzieli

Edytowane przez neronik
Opublikowano
tylko co oprócz taśmy się psuje w wzmacniaczu bo mechaniczne części chyba nie, co do części na Słowacji dostaniesz wszystko, jak kolega mówił masz Zetor pdc i kobdlschmit z tych wybieraj sobie lepiej dołożyć na częściach trochę więcej a mieć głowę sookojna, aha od razu wywal bąka i daj przepływowy filtr z wymiennikiem ciepła kolego a i poszukaj turbo od 7340 ile kosztuje bo to jest to samo aha i jak będziesz zestaw brał uważaj aby ci nie dali od silnika Z 7302 bo tam szły czasem eko różniły się denkiem tkoka, bo ci nie będzie gadał na twojej pompie jak należy, i na oleju nie zyduj tylko daj jakiś lepszy żeby nie było gorszego od falko kolego. Aha co do turbawki bierz gdzie indziej bo do nich są bebechy cały wirnik z talerzykami i ośka jako podzespół może u ciebie da się przekręcić zawsze regenerację można by ciut taniej niż nowa ale powiem ci że nowa koszt 2tys to mało jest bo do Ferdek kuzyn dał ponad 3,5. Jak go zrobisz dobrze masz traktor na 30 lat. Szukaj części do wzmacniacza po nr na czesko słowackich stronach mówię ci jest różnica i dostępność inna
Opublikowano
10 godzin temu, Sean napisał:

Napisał że po jakimś czasie okazało się że silnik do remontu czyli kupował niby dobrego, a dobre wiem jak stoją, czyli dobrze ponad 30tyś.      :P

:D A co to niby jest cud techniki?    popatrz realnie a nie wmawiaj sobie że to czyjaś złośliwość.

 

I to że kolega został oszukany tak Cię cieszy? Pokaż co powinien za taką kasę kupić. 

Opublikowano
17 godzin temu, woj_gothic napisał:

Witam.

Zakupiłem ciągnik, po niedługim czasie okazało się, że do remontu. No ale nic.... trzeba zrobić -będzie na lata.

Głowice, pompa wał+blok poszły do regeneracji.

Zrobiłem listę rzeczy do kupienia no i zaczynam dzwonić. Problem się stał w momencie jak przyszło do kupienia zestawu naprawczego tłoka . tj. tuleja tłok pierścienie . Dzwonie do różnych sklepów/firm o cene a tam rozbieżność o 200 zł na cylider.
Jedni mają oryginał za 400 zł a inni oryginał za 220 zł . Teraz pytanei do was . O co tu chodzi ? Brać zestawy za 220 czy za 400 zł.Nie chcę wydać worka pieniędzy nie potrzebnie, ale też nie chcę komuś do kieszeni dać prawie tysiaka za nic.

Druga sprawa to turbina.Moja nie nadaje się do regeneracji. Pytanie jakie turbiny do tego modelu podchodza aby koszta były normalne . Turbina oryginalna którą miałem to SCHWITZER 2 numer 311422 i za taką bądź też zamiennik niektórzy wołają po 2000 zł ....

Bardzo prosze o szybką odpowiedź bo musze na dniach kupować części a nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić .

Paciorkowa wola kolo Radomia..robia wszystkie silniki i kłada orginalne części. robilem zetora z 9lat temu i wiem ze zle nie robia..części kłada czeskie. maja zakład wyspecializowany po remoncie w hamownie,,gdzie sprawdzają silnikow siłe..jezdza po części tam gdzie traktor był wyprodukowany.. deutz Niemcy zetor czesi itd. pracuje tam 60 pracownikow

Opublikowano

pare lat temu przerabialem temat- moim zdaniem tylko agrozeto kalisz , doradza ci fachowo, zadbaja zebys o niczym nie zapomnial:D i kupil wszystko, mam gdzies fakture za czesci-paaaaare zlotych wyszlo, zestaw cos kolo 430 wyszedl,

za regeneracje turbiny placilem wiecej niz za zamiennik- wtedy 1400 do 1300, w fachowej literaturze doczytalem ze na ten remont sporo zapracowala rozwalona turbina.

Opublikowano
kolego bo samo wymienienie uszczelnień to pryszcz jak ci padnie wirnik już z łopatkami to robi się suma już większa
Opublikowano (edytowane)

u mnie jak chwyciles wirnik to latal w kazda strone , sezon prac polowych byl w pelni i czlowiek nie dopatrzyl. silnik swoje 7 tys mial zrobione wiec  olej bral,a ze nie specjalnie dymil to nie zwracalem uwagi na turbine, teraz to ze 4 razy w roku sprawdzam czy wirnik nie ma nadmiernego luzu.

ja mam turbo tej firmy

http://www.myholsetturbo.com

Edytowane przez jacus
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, rexx123 napisał:

I to że kolega został oszukany tak Cię cieszy? Pokaż co powinien za taką kasę kupić. 

Oszukany? wątpię, sam napisał że wiedział co robi               :P   co kupić? a to kolega niech się zapyta tego co pozbył się tego szrotu i co w zamian kupił za taką kasę .            :)

Cytat

 wzmacniacz a się nie opłaca naprawiać. Koszty części jakiś czas temu wahał się w granicach bodajże 12 tyś zł jak pamiętam i nie do dostania w Polsce.

             W ulepszonej 60-tce,  cena pierwszej lepszej 60-tki to sam wzmacniacz?                            xD                     

Edytowane przez Sean
Opublikowano
2 godziny temu, Sean napisał:

W ulepszonej 60-tce,  cena pierwszej lepszej 60-tki to sam wzmacniacz?           

Przecież części do Zetorów są kosmicznie drogie. Kolektor wodny 480zł, skrzynka akumulatora 280zł, wieszak regulowany 900 zł, zbiornik paliwa ponad 1000zł, ceny części do wzmacniacza czy rewersu liczy się w tysiącach. Ze skrzynią też różnie, jak trafisz na wynalazek eksportowy albo jakąś inną wersję to i remont skrzyni będzie porównywalny z wartością ciągnika.

Opublikowano

Ludzie !! Idźcie na piwo, odpocznijcie wyrzućcie żale po drodze i dopiero siadajcie przed komputer.

Nikt mnie nie oszukał, ani też w pełni świadomie nie kupiłem szrotu, mniejsza o to. Robię remont i chcę zrobić to jak najlepiej ale też nie chcę niepotrzebnie przepłacać. Dlatego wolę dopytać co i ile powinno kosztować. Jakieś wywody na temat 60-tek ? Po co to ? To komukolwiek pomaga na forum ? Wątpie... Owszem jest wolność słowa...Ale ludzie jesteśmy dorośli  i czasem nie trzeba pisać wszystkiego co się myśli na dany temat jeśli coś jest tylko subiektywną oceną o którą nikt nie prosi.

Pytam o wzmacniacz momentu. Jak narazie dowiedziałem się że naprawa kosztuje tyle co 60-tka ... no super. Czyli jakbym się nic nie dowiedział. ..

  • Like 1
Opublikowano

Dobrej jakości części ma też Czemarol koło Tarnowa. Mają zarówno części uniwersalne, jak i te przeznaczone do konkretnych modeli pojazdów a także spory wybór opon, narzędzi, olejów i smarów.  

Opublikowano

No cóż, w temacie za dużo się nie dzieje to może ja będę go powoli uzupełniał. Turbinę z racji, że mam możliwość tanio załatwić będę próbował wsadzić K27 jak dopnę swego a wcześniej potwierdzę że będzie to bez szkody dla silnika to napiszę. Co do części to w poznaniu udało mi się znaleźć po rabatach tuleje itp. za 290 za komplet czeski zetor. Także wydaje mi się spoko. Jak skończę remont generalny silnika to napisze ile na dzień dzisiejszy co kosztuje bo jak ja próbowałem się dowiedzieć ile co powinno kosztować to nie było w sieci za dużo info.

Opublikowano

Co do wzmacniacza to nie rozumie skąd co niektórzy wypisują tu takie ceny.Przede wszystkim zasada jego działania jest zupełnie inna jak w cięszkiej serii i najpierw by trza dokładnie ustalić co jest nie tak.Być może po prostu gdzieś ucieka powietrze, albo wystarczy wymienić uszczelnienia w siłowniku który wyłącza pierwszy stopień. Bez paniki. A warto go mieć na chodzie bo przydaje się.

Ja po części do silnika byłem na Słowacji i tam też są zestawy w różnej cenie.

Opublikowano

No z tymi częściami to tak jest... ja spędziłem z przerwami 3 dni żeby skompletować listę rzeczy i wybrać sklep z którego będę brał. Z jakim skutkiem powiem jak poskładam ciągnik.
Co do wzmacniacza momentu. Pytanie czy można na tym "pół biegu " jeździć ciągle? Czy są jakieś ograniczenia np. nie dłużej niż 5 min. Jeśli dobrze rozumiem zasadę działania to jest to taki reduktor pomiędzy wałem a całą resztą czysto zębaty. Czyli chyba można do woli...
Czy ktoś ma jakiś numer zestawu naprawczego tego siłownika ?

Drugie pytanie czy wszyscy jeżdżą na sprężarkach cały czas włączonych ? Bo z tego co widzę żeby działał wzmacniacz oraz żeby działało pneumatyczne wspomaganie sprzęgła od wałka to sprężarka musi być uruchomiona ...

Opublikowano

Żeby wzmacniacz działał musi być odpowiednie ciśnienie powietrza, które obsługuje dwa układy. Jeden układ przez specjalny siłownik pod pompką sprzęgła rozłącza pierwszy stopień (wtedy łożysko oporowe się kręci i dlatego wskazane tylko 5min pracy), a drugi układ  jednocześnie załącza napęd skrzyni przez drugi stopień sprzęgła (WOM) wtedy napęd jest przekazywany przez jednokierunkowe sprzęgło kłowe(nie wskazane hamowanie silnikiem) na skrzynię przez kolejny siłownik pneumatuczny który jest w skrzyni.Jak w nim masz do wymiany uszczelnienie i kicha.Trza skrzynie pruć, ale jak coś jest nie tak na zewnątrz to spoko temat do ogarnięcia i to bez jakiś kosmicznych kosztów.

Ja dołożyłem ten wzmacniacz przy okazji remontu skrzyni i polecam bo mam felgi 34" i przy takim przełożeniu dość szybko w "pewnych warunkach" potrafił zejść z obrotów.

Sprężarka musi chodzić, no chyba że znajdziesz inne źródło zasilania.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Rafalk1990
      Witam, potrzebuję lewe drzwi oraz dolny wałek pedny łączący skrzynię z przednim napędem do Case 845 XL orientuje się ktoś gdzie dostanę używki. Dzwoniłem już do agrofarm i łódzkie Ktery może będą mieli trzeba czekać, ktoś z was zna kogoś jeszcze? Może znacie jakiś zakład który jest w stanie taki wałek dorobić?
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v