Skocz do zawartości

Polecane posty

wojtal24    261

a w jakim celu? odkrec korki lub przewód podstaw bańkę i olej zleci

  • Thanks 1

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

withanight    921

Odkręcić węże od tłoków i wyciągnąć i wepchnąć kilka parę razy i wyleci , węże wydmuchnąć i gotowe.

  • Like 1
  • Thanks 1

Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2013

Ja wszystko przepchałem olejem z nowego ciągnika. Trochę strat w oleju jest tą metodą ale 100% pewności,że w układzie starej maszyny czy przyczepy mamy już tylko nowy olej.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    921
Dnia 19.01.2018 o 04:14, extrabyk napisał:

Ja wszystko przepchałem olejem z nowego ciągnika. Trochę strat w oleju jest tą metodą ale 100% pewności,że w układzie starej maszyny czy przyczepy mamy już tylko nowy olej.

Jak to zrobiłeś? np w siłownikach jednostronnych? 


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2013

Odkręcam przewód przy siłowniku (jednostronnym) w pozycji schowanego tłoczyska. Resztka oleju z siłownika wycieka sama. Daję ciśnienie w przewód i olej leci do podstawionego baniaka. Chwila moment i mam przeczyszczony przewód. Przykręcam do siłownika i po wszystkim. Przy siłownikach dwustronnego działania odkręcam na przemian przewody i ciśnieniem z ciągnika wypycham stary olej z przewodu i kolejnych stron tłoczyska. Tak jak pisałem trochę oleju przy tym się marnuje ale coś za coś i mam przynajmniej pewność,że w układzie nie ma starego oleju a ten wypchnięty też zawsze do czegoś się w gospodarstwie przyda więc tak całkiem na straty nie idzie.

  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2013

Po sprężarce dużo oleju zostaje. Lepiej już grawitacyjnie ale to trzeba mieć czas i musi być ciepło żeby olej do czysta zleciał z powieszonego wysoko za jeden koniec przewodu. Po dwóch dniach zleci wszystko nawet z bardzo długiego przewodu.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    1007
Napisano (edytowany)

U nas jak przechodziliśmy na jeden olej  w skrzyniach to najpierw zetorem poprzechylaliśmy wszystkie węże gdzie był hipol do wiadra/baniaka tak jak extrabyk mówi. W zetorze był 10w30, parę mth nastukał i przyszło do wymiany, docelowo stary olej od zetora miał być wlany do c360 ale był zużyty bardziej niż sądziliśmy i wg. to by była pozorna oszczędność więc ursus też dostał nowy olej. Głupio było by mieć dwa ciągniki i dwa rożne oleje.

Edytowano przez Bartek933

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koniu    263

wszystko zalezy z ilu maszyn masz zamiar zlać stary olej. Jak jedna lub dwie maszyny to odżałuj olej z nowego ciągnika i przepchaj. Jak więcej maszyny to poczekaj do zmiany oleju w ciągniku i przepchaj przed zmianą.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek66
      Witam drodzy forumowicze, mam pewien problem mianowicie posiadam Masseeya 3085 i zaczął mi cieknąc olej hydrauliczny z kolumny kierowniczej tzn olej wydostaje się z nad orbitrola (ale to nie on powoduje wyciek) spływa pod nim i leci potem na silnik i na dół. Problem pojawił się jakiś czas temu ale lekko się pocił. Aktualnie olej praktycznie płynie po silniku na ziemie. Nie czuć zbytnio aby wspomaganie chodziło ciężej. Jezeli ciagnik sie zagrzeje to wtedy wyciek sie zwieksza (domniemywam ze przez to ze olej robi sie rzadszy). Może ktoś z was już to kiedyś naprawial i powie jak to wygląda od góry.
      Ciągnik miał zmienioną pompę hydrauliczna na wiosnę( nowe filtry i olej w zestawie ) więc ciśnienie na orbitrola idzie takie jak trzeba. Pozdrawiam i proszę o jakieś odpowiedzi czy sam jestem w stanie to ogarnąć i czy wymaga to dużej ingerencji.
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
    • Przez imtgumniska
      Witam!
      Panowie dziś ojciec zalał wodą silnik w claasie europie mamy tam silnik perkinsa, normalnie leje wodę do chłodnicy aż tu nagle woda zaczęła przelewać się bagnetem od oleju... Co to może być? Woda przelewa się w dość szybkim tempie a silnik przed zimą był w 100% sprawny, Woda niby też spuszczona. Czy mogło gdzieś wywalić korek w głowicy który jest ukryty pod pokrywą rozrządu czy w ogóle takowy korek istnieje w tym silniku? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez adamek1942
      Witam panowie mam pytanie nr 1. czy to normalne żeby ciągnik po  pracy okolo 2 h(nawet nie ) miał tak gorący most tylni że aż się dotknąć nie da (parzy) ????? Hamulce nie trzymają bo słychać jest jak puszczają i zresztą czuć jak hamują trzeba dobrze nacisnąć pedał żeby zahamowały gwałtownie. Wcześniej pracowałem c 360 ale taki gorący to nigdy nie był nawet po sieczkarni od kukurydzy. 
      Drugie pytanie jest takie czy jest możliwość przedostania się oleju z silnika do skrzyni ??? albo do układu wspomagania ?? bo ubywa koledze oleju w proxie prosił żeby spytać,  a silnik pracuje bez zarzutów .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.