Mateusz0188

Spuszczanie oleju

Polecane posty

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartek933    1910

Można też wypchnąć olej z węży żeby naprawdę było czysto

  • Like 1
  • Thanks 1

Przepraszamy, nie można wyświetlić treści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1102

Odkręcić węże od tłoków i wyciągnąć i wepchnąć kilka parę razy i wyleci , węże wydmuchnąć i gotowe.

  • Like 1
  • Thanks 1

Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2489

Ja wszystko przepchałem olejem z nowego ciągnika. Trochę strat w oleju jest tą metodą ale 100% pewności,że w układzie starej maszyny czy przyczepy mamy już tylko nowy olej.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1102
Dnia 19.01.2018 o 04:14, extrabyk napisał:

Ja wszystko przepchałem olejem z nowego ciągnika. Trochę strat w oleju jest tą metodą ale 100% pewności,że w układzie starej maszyny czy przyczepy mamy już tylko nowy olej.

Jak to zrobiłeś? np w siłownikach jednostronnych? 


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2489

Odkręcam przewód przy siłowniku (jednostronnym) w pozycji schowanego tłoczyska. Resztka oleju z siłownika wycieka sama. Daję ciśnienie w przewód i olej leci do podstawionego baniaka. Chwila moment i mam przeczyszczony przewód. Przykręcam do siłownika i po wszystkim. Przy siłownikach dwustronnego działania odkręcam na przemian przewody i ciśnieniem z ciągnika wypycham stary olej z przewodu i kolejnych stron tłoczyska. Tak jak pisałem trochę oleju przy tym się marnuje ale coś za coś i mam przynajmniej pewność,że w układzie nie ma starego oleju a ten wypchnięty też zawsze do czegoś się w gospodarstwie przyda więc tak całkiem na straty nie idzie.

  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2489

Po sprężarce dużo oleju zostaje. Lepiej już grawitacyjnie ale to trzeba mieć czas i musi być ciepło żeby olej do czysta zleciał z powieszonego wysoko za jeden koniec przewodu. Po dwóch dniach zleci wszystko nawet z bardzo długiego przewodu.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    1910

U nas jak przechodziliśmy na jeden olej  w skrzyniach to najpierw zetorem poprzechylaliśmy wszystkie węże gdzie był hipol do wiadra/baniaka tak jak extrabyk mówi. W zetorze był 10w30, parę mth nastukał i przyszło do wymiany, docelowo stary olej od zetora miał być wlany do c360 ale był zużyty bardziej niż sądziliśmy i wg. to by była pozorna oszczędność więc ursus też dostał nowy olej. Głupio było by mieć dwa ciągniki i dwa rożne oleje.

Edytowano przez Bartek933

Przepraszamy, nie można wyświetlić treści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koniu    330

wszystko zalezy z ilu maszyn masz zamiar zlać stary olej. Jak jedna lub dwie maszyny to odżałuj olej z nowego ciągnika i przepchaj. Jak więcej maszyny to poczekaj do zmiany oleju w ciągniku i przepchaj przed zmianą.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szymonidas9
      Czy jest mozliwosc spuszczenia calej wody z bloku ? Model to chyba mercedes om 421 tzw V-ka.
      Wiem ze trzeba wykrecic blache od zbiornika i tam jest dojscie zeby odkrecic jakby kranik z tym ze nie zlatuje wszystko, a ze dolalem wody to najlepiej byloby cala.. Jest gdzies pod spodem jakis kranik czy cos?
    • Przez fireseba
      Czy taka dziura w pojemniku na wklad filtru oleju jest w silnikach Deutz? Rzeznik ostatnie szlify robił?

      Lepsza jakość https://www6.zippyshare.com/v/HY9ybzV6/file.html
      Dla wytrwałych dalsza część...
      Opiłki tak wyszlifowały? Cisnienie smarowania 4 do 6.5bar przy 850 i 1500obr, nowy filtr i olej lecz znachor z serwisu sprawdzał przy zimnym... Starałem sie szukać opiłków w oleju przelalem go przez gesty wklad filtrujacy ale nic nie bylo, na filtrach olejow w swietle niebieskim tez ich nie widziałem. Miesiac temu czysciłem odme i w rurce z gazami wylotowymi świeciły się jakby aluminiowe opilki. Znachor kilka dni temu regulowal zawory i jeden ssacy byl caly czas podparty. Zauwazylem że jest mulowaty po rozgrzaniu podczas belowania (2 miesiace mial lekka prace ale silnik inaczej pracowal jak przladowany. Pomyslalem woda w paliwie lub cos z klawiatura). W pewnym momecie troche przykopcił jakby olej palił na biało-niebiesko. Zdemontowem waz od intercoolera i mokro. Patrze gruche turbo, chodzi płynnie, wężyk od sterowania upustem dość sporo przytarty. Przy zdjętym wężu przed intercoolerem i odpaleniu ciagnika płynie strumyk oleju z turbiny. Myślałem wcześniej ze zawory tak halasuja, tez ale dalej cos halasowalo. turbo niby palcem chodzi, i jakby przycina czasem, luz niby nie za duzy, taki ze tak powiem pod ciśnieniem wypiera ale poprzecznie troche go jest, wzdłużnie brak. Turbosprężarka dostaje wibracji i słychać tarcie oraz w porownaniu do reszty silnika mocno się trzęsie. Dziś przyszedł zegar cisnienia i temperatury oleju oraz doładowania zaraz wezmę się za montaż.
      To mój jedyny pojazd z turboniszczarką zawsze tego ustrojstwa unikałem. Cały dajszajsing i ich normy spalin. Produkcja silników 1.0  hybryd turbosprezarek, zaworów EGR, DPF, wtrysków po 2 tys wszystko by się psuło. Dziękujemy posiadaczom aut osobowych z silnikami na ropę do wożenia gnoju bo to głównie dzięki nim nowe silniki w naszych ciagnikach przekraczają koszta setki tysiecy złotych, a ropa jest droższa od benzyny.
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Silnik po remoncie i dotarty na zimny silniku pokazuje 3-4 bary a po rozgrzaniu na wolnych z 0.5-1 bar na obrotach max z 1-1.5 bara olej 15w40 z jasola. 
      Na wiosnę będę wymienić. Czemu takie slabe ciśnienie? Wystarczy doregulowac zawór czy co. 
       
    • Przez maly2000
      Witam!
      Przyszła zima więc trzeba ogarnąć pewne tematy. Moja renia maga się z pewnym problemem. W ciągniku cały czas krąży w obiegu olej hydrauliczny czemu towarzyszy specyficzne wycie które najmocniej słychać w okolicy tylnego lewego koła. Kilku znawców mi to potwierdziło, ale nikt nie chce się z tym bawić. Efektem tego jest znaczne grzanie oleju oraz silne zapocenie a nawet wycieki z gniazd hydrauliki zewnętrznej. Wydaje mi się, że zabierać to może również kilka koni bez potrzeby. Z lewej strony na skrzyni za kołem znajduje się jakiś zawór rozdzielczy który również jest zapocony. Dodam iż ciągnik posiada ładowacz czołowy. Jak będę go mył postaram się zrobić zdjęcia i zobrazować. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez rex15
      Chciałbym dolać nieco oleju do hydrauliki w jd7710, mysle, zeby dolać fuchsa, tylko nie wiem jakie oznaczenie wybrać, bo kilka rodzajów oni mają
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.