Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam Panowie

Mam problem z ciśnieniem w zetorze 8045

Silnik po kapitalnym remoncie:

tuleje, tłoki, wał po szlifie, głowica

Problem  jest taki że po zapaleniu ciągnika a jest to docieranie ciśnienie jest na poziomie 3,5 po jakimś czasie spada do 1.

Gdzie szukać przyczyny??

Dodam że pompa oleju nowa, a filtr mam starego typu, tzw bąk. Gdzieś czytałem, chyba nawet na naszym forum że zmiana filtra na nowego typu czyli podwójny podnosi ciśnienie o 1 atm, ale to raczej tylko sposób na zwiększenie a nie eliminacja problemu.

Jest też możliwość że wytarty wałek rozrządu, bo ciągnik dostał przez ostatnie lata w "d*pę" a olej już parę lat nie wymieniany.

Dodam że filtr zakładałem do drugiego ciągnika i w nim jest ok, chyba że ośka w podstawie wytarta ale to sprawdzę suwmiarką.

Proszę o jakieś rady.

Pozdrawiam

Opublikowano
mam pytanie odnośnie początku wtrysku w c 330 . według otworów w kole zamachowym początek wtrysku zgrywa się z pierwszym otworem ale wtedy paliwo idzie na 2 wtrysk od rozrządu .tłok jest też prawie w górze. czy to właśnie dla drugiego cylindra ustawia się początek wtrysku w c 330?
Opublikowano
https://www.olx.pl/oferta/zestaw-do-przerobki-filtra-oleju-baka-na-filtr-puszkowy-ursus-zetor-CID757-IDrEaN1.html Posiadam także zetora 8045 i chciałem podłączyć się do tematu z pytaniem czy ta oto przystawka będzie do niego pasowała? I drugie pytanie czy to prawda że po zmianie na taki filtr ciągnik będzie lżej kręcił rozrusznikiem? Spotkałem się z taką hipoteza vhyba nawet na tym forum. Dziękuję i pozdrawiam
Opublikowano

Akurat ta która jest na zdjęciu nie będzie pasowała do Twojego Zetora bo ona jest od 6-cio cylindrowych. Jak już chcesz coś takiego kupić to musi być to być do silnika 4 cylindrowego, wtedy będzie pasowało. Po założeniu tej przystawki ciśnienie na pewno się podniesie ale rewelacji nie oczekuj bo skoczy o jakieś 0,5-1 atmosfery. Jeżeli chodzi o kręcenie rozrusznikiem to nie rozumiem jaki wpływ na to ma mieć filtr oleju a jeżeli już nawet to na takim filtrze podwójnym rozrusznik teoretycznie powinien mieć ciężej przekręcić silnik, gdyż w układzie smarowania panuje większe ciśnienie.

Opublikowano

NIe rozumiem jak może być kapitalny remont a nie sprawdzona tak podstawowa  jak wałek rozrządu i jego łozyskowawanie ?? 

Cała magistrala olejowa idzie przez panewki włka rozrządu. Jeśli to jest przyczyną to przystawka na jeden filtr papierowy pomoże 

Zawór w pompie też do sprawdzenia nowe są bardzo lipne 

Opublikowano
15 minut temu, rafalfalk1 napisał:

a od kiedy w tym silniku wałek rozrządu ma panewki?sprawdzić trza jeszcze smarowanie koła pośredniego rozrządu(taka cienka rurka) i czy dokręcone to jest.

Nie ma panewek tak akurat nazwałem łożyska ślizgowe których jedna czescią jest blok a drugą sam wałek 

Opublikowano

Witam, mam problem z ciśnieniem oleju w swoim zetorze 8145. Silnik świeżo po remoncie. Założony został nowy wał korbowy, zestawy naprawcze, panewki główne i korbowe. Głowica sprawdzona. Pompa olejowa nowa. Problem w tym że ciągnik ma niskie ciśnienie, na zimnym silniku i małych obrotach 2-2,5atm. Jak się rozgrzeje ciśnienie wzrośnie do 3-3,5 atm(wysokie obroty). Filtry olejowe zamontowane na przystawce. Przed remontem sytuacja wyglądała podobnie, jak silnik się rozgrzał ciśnienie rosło. Jak zgasze silnik wskazówka od ciśnienia szybko opada.  Co może być przyczyną??? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v