Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. 

Jaką macie opinie o ciągnikach tej serii? Szukam ciągnika ciężkiego, do ciężkich narzędzi z tyłu, moc ok. 150 km jest dla mnie wystarczająca. Do tej pory z tymi maszynami pracował ciągnik o mocy ok. 130 km (6 cylindrów). Jeśli chodzi o moc, to sobie radził ok, ale jest niestety zbyt lekki, nawet dociążanie przodu niezbyt pomaga. Po prostu szkoda mi trochę katować ciągnika. 

 

Czy ogólnie ciągniki serii 82xx to maszyny godne polecenia? Perkins daje radę? Po ilu motogodzinach sypie się skrzynia? To taka sama skrzynia, jak w 6180 6280? Bać się przebiegu rzędu 7-8 tys MTH?

 

Opublikowano

Zacznę od sprowadzenia na ziemię. Te przebiegi 7-8 tyś MTH to możesz pomnożyć  przez dwa i dopiero wyjdzie Ci w miarę realny przebieg.  Poza tym maszyny nie kupuje się względem przebiegu, a względem jej stanu.

 

Odnośnie 8220 bo takiego miałem, z tym, że ze skrzynią Full Powershift i jeśli mogę coś doradzić to odpuść sobie te modele, części drogie, zamienników praktycznie brak, komputer słabo zabezpieczony przed wilgocią, w ogóle to cała instalacja elektryczna słabo wykonana. Ja na szczęście pozbyłem się tego ciągnika.

Z alternatywnych modeli to teraz szukałbym JD 6900, 6910 sporo wytrzymalsze, prostsze, części tańsze i łatwiej dostępne.

Opublikowano (edytowane)

ciągniki wystawione w Polsce mnie nie interesują, wiadomo, że mają skręcone przebiegi. W grę wchodzi prywatny import z zachodu. Wiadomo, że wyjdzie sporo drożej, bo w cuda nie ma co wierzyć, ze ciągnik ma 6 tyś mtg i kosztuje 70 tyś. Za ciągnik z takim przebiegiem na zachodzie trzeba dac około 110 tyś netto, nie licząc transportu.

Z tego, co widzę na konedata, JD 6910 jest lżejszy o ponad tonę i bardziej jest odpowiednikiem MF 6290.

Sam już nie wiem, ale skoro odradzacie...

Edytowane przez Peron
Opublikowano

może i macie rację i szkoda sobie głowy zawracać... Tylko co w zamian? Nie chcę się pakować w jakieś drogie ciagniki, bo ten by tylko robił określoną pracę. Poza tym te nowsze ciągniki mają niby potężną moc, power boosty itp, mocy 200 KM, a ważą tyle, co dawniej ciągnik o mocy 100 KM. I żeby tą moc wykorzystać, to trzeba obwiesić obciążnikami jak bombkami choinkę. 

Opublikowano
3 miesiące temu kupiłem 6290 od rolnika za 90 tyś. z przebiegiem 7 tyś.mtg muszę dołożyć jeszcze ok 10tys zł w remont tzn . wymiana tarczek przedniego napędu i rewersu ale zawsze trzeba się liczyć z wydatkiem tego typu , nie oszukujmy się bo nawet nowe się psują a co dopiero kilkunastoletnie , ale ogólnie jestem zadowolony . ciągnik jest z turem co daje mu wagę ok 6,5 tony , ostatnio oralem nim kvernelandem 5skib , na glinie i przymarznietej ziemi momentami brakowało mu mocy ale praktycznie nie ,,grzebał" ...
Opublikowano

tarczki od przedniego napedu to koszt kilka stówek nawet u korbanka, jedynie zrobic rewers na tip top to chyba max 4 tys z tego co pamietam. To co napisałes powinno lekkim duchem sie zmieścic w 7 tys z mechanikiem.

BTW nawet jak zadbany ten 6290 to 90 tys to i tak sroga cena wg mnie....

Opublikowano

no to kup valtre 8450, w dobrym stanie to bedziesz Pan zadowolony.

ja mialem jedną 6550  co teraz sprzedałem i jak dobrze pojdzie to kupie teraz 2 sztuki ale jedna na pewno z seri T lub N, zalezy co podejdzie ;)

Opublikowano
w tej cenie mogłem kupić odpicowanego na tip top 6470 od handlarza ale co z tego jak go odpaliłem to kopcił na ćzarno biało a na pusto asfaltem zostawił po sobie chmurę dymu jak po lokomotywie , a tego 6290 którego kupiłem możesz zadusić a dymka nie zobaczysz ..
Opublikowano

Case mx 150 powinien być dobry w miarę wygodny, nie drogi w utrzymaniu. Sam myślę nad 135 i na razie widzę same pozytywne opinie na jego temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v