Skocz do zawartości

T25 remont silnika - jakie części kupić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nie wiem, akurat mam na garażu SW-400 i robiłem w nim wtryski więc wiedziałem. Ale nie wiem po co w tym ciągniku chcecie zmieniać końcówki, przecież na polskiej pompie temu ciągnikowi niczego nie brakuje

Opublikowano

Znajomy, bardzo dobry mechanik mi polecił 4 otworkowe do T25. Nie wszystko co oryginalne to najlepsze, tuning w takich sprzętach jest wskazany dla poprawy używalności.

Co oznacza numeracja przy DSL -  135, 138 150?

 

Opublikowano
Co do tematu przewodniego - dawno temu, zanim sam sie nie wziąłem za serwisowanie wladka kapitalkę silnika zrobili mi w Andrychowie. Pomijam fakt że nie przyłożyli się do tego ale tłoki, cylindry i pierścienie wsadzili prima sort. Jak kiedyś ściągnąłem jeden bo pociło się spod niego i znierzyłem luz na zamku pierścionka to było może 0,5 mm a na gładzi żadnego progu. Szkoda że mi wtedy wału nie włożyli nowego tylko szlif zrobili bo pewnie by do tej pory chodził bez większych awarii.
Opublikowano (edytowane)

Dziś się wreszcie wziąłem za remonto i potrzebuję szybkiej porady

Po rozebraniu okazało się że jeden cylinder i tłok jest porysowany w okolicach sworznia pomiędzy pierścieniami uszczelniającymi

Identyczną sytuację miałem z drugim cylindrem na jesieni którego wtedy wymieniłem

 

DSC_0218.thumb.JPG.48e728d6b99a55449b4fb3577c1ba687.JPGDSC_0224.thumb.JPG.fefb3364f34201e29d67b333a8171a50.JPGDSC_0220.thumb.JPG.6b664abb1fffbd972eb50d71fef54c45.JPG

 

Wygląda tak jak by coś wpadło otworami olejowymi w tłoku Czy odkręcać misę olejową i szukać czegoś na dnie ?

 

Druga sprawa to czy panewka główna powinna być widoczna jak na zdjęciu?

 

DSC_0222.thumb.JPG.5af091c88a066f1f60e37413c4f89f53.JPG

 

Jest wysunięta jakieś dwa/trzy milimetry Tak może być czy jednak ściągać misę i patrzeć czemu się przesunęła ?

Edytowane przez andrzejz78
Opublikowano
5 godzin temu, andrzejz78 napisał:

Dziś się wreszcie wziąłem za remonto i potrzebuję szybkiej porady

Po rozebraniu okazało się że jeden cylinder i tłok jest porysowany w okolicach sworznia pomiędzy pierścieniami uszczelniającymi

Identyczną sytuację miałem z drugim cylindrem na jesieni którego wtedy wymieniłem

 

DSC_0218.thumb.JPG.48e728d6b99a55449b4fb3577c1ba687.JPGDSC_0224.thumb.JPG.fefb3364f34201e29d67b333a8171a50.JPGDSC_0220.thumb.JPG.6b664abb1fffbd972eb50d71fef54c45.JPG

 

Wygląda tak jak by coś wpadło otworami olejowymi w tłoku Czy odkręcać misę olejową i szukać czegoś na dnie ?

 

Druga sprawa to czy panewka główna powinna być widoczna jak na zdjęciu?

 

DSC_0222.thumb.JPG.5af091c88a066f1f60e37413c4f89f53.JPG

 

Jest wysunięta jakieś dwa/trzy milimetry Tak może być czy jednak ściągać misę i patrzeć czemu się przesunęła ?

panewka się przesuneła? łooo niebywałe,panewki główne jak i korbowodowe mają zamki

a to jest chyba widok pierscieni oporowych 

Opublikowano

Myślałem że to panewka ale wystaje tak samo z drugiej strony więc to chyba tak ma być

 

Filtr powietrza czyszczę regularnie Tłok porysowały jakieś kawałki metalu bo trochę tych "okruszków" było na tłoku Odkręciłem jednak misę i na spodzie była jakieś drobinki metalu Oglądałem dość dokładnie wnętrze skrzyni korbowej ale nie widać żeby coś pękło czy się ukruszyło

Wymyłem dokładnie misę i raczej nic więcej nie zrobię w tej kwestii

Opublikowano
21 godzin temu, andrzejz78 napisał:

Myślałem że to panewka ale wystaje tak samo z drugiej strony więc to chyba tak ma być

 

Filtr powietrza czyszczę regularnie Tłok porysowały jakieś kawałki metalu bo trochę tych "okruszków" było na tłoku Odkręciłem jednak misę i na spodzie była jakieś drobinki metalu Oglądałem dość dokładnie wnętrze skrzyni korbowej ale nie widać żeby coś pękło czy się ukruszyło

Wymyłem dokładnie misę i raczej nic więcej nie zrobię w tej kwestii

rozkrec jeszcze filtr oleju i umyj go

Opublikowano

Witam rozebrałem tuleje we władku i okazało sie że tłoki są nowego typu a głowice starego typu i teraz chciałem sie dowiedzieć czy to przeszkadza dlaczego ktoś tak zamontował? Teraz musze kupić nowe zestawy bo złapało tłoka na jednym cylindrze to już kupie starego typu

Opublikowano
Dnia 17.02.2018 o 21:06, mani51 napisał:

Jak miałeś misę zdjętą to mogłeś zajrzeć do panewek. Z drugiej strony jeśli z ciśnieniem nic się nie dzieje to powinny być ok.

Mogłem zajrzeć ale ciśnienie jeszcze trzyma jako tako to nie chciałem już panewek ruszać Wał był wymieniany jakieś 20lat temu i od tamtej pory nikt tam nie zaglądał

Ciśnienie spada na wolnych obrotach jak jest rozgrzany olej Z tym poczekam do wiosny i może panewki wymienię ale to tylko takie odległe plany skoro "nie pali się" ;)

Dnia 17.02.2018 o 21:08, andrzej78 napisał:

A sprężyny w pierścieniach olejowych całe ?

Sprężyny pierścionki tłoki całe Dokładnie oglądałem i nic nie zauważyłem

 

Dziś zakończyłem "remont" Pierwszy efekt to nie mogłem "przełamać" silnika Akumulatory już swoje mają i nie dały rady Pomogłem sobie drugim i odpalił bez problemu

Ogólnie silnik chodzi poprawnie choć trochę dymi i to mnie najbardziej denerwuje Dym z odmy na początku podniósł mi ciśnienie ale po jakiejś godzinie już nie było Pewnie pierścienie się układają ...

W chwili obecnej 1200obr i jakieś 60st temp oleju Jutro zajrzę na zimnym do zaworów bo coś mi nie pasuje Ustawiłem 0.3mm na zimnym i jak się rozgrzał to nadal miał luzy Z tego co wiem to luzy powinny zniknąć jak się rozgrzeje silnik

 

Opublikowano
6 minut temu, andrzejz78 napisał:

Mogłem zajrzeć ale ciśnienie jeszcze trzyma jako tako to nie chciałem już panewek ruszać Wał był wymieniany jakieś 20lat temu i od tamtej pory nikt tam nie zaglądał

Ciśnienie spada na wolnych obrotach jak jest rozgrzany olej Z tym poczekam do wiosny i może panewki wymienię ale to tylko takie odległe plany skoro "nie pali się" ;)

Sprężyny pierścionki tłoki całe Dokładnie oglądałem i nic nie zauważyłem

 

Dziś zakończyłem "remont" Pierwszy efekt to nie mogłem "przełamać" silnika Akumulatory już swoje mają i nie dały rady Pomogłem sobie drugim i odpalił bez problemu

Ogólnie silnik chodzi poprawnie choć trochę dymi i to mnie najbardziej denerwuje Dym z odmy na początku podniósł mi ciśnienie ale po jakiejś godzinie już nie było Pewnie pierścienie się układają ...

W chwili obecnej 1200obr i jakieś 60st temp oleju Jutro zajrzę na zimnym do zaworów bo coś mi nie pasuje Ustawiłem 0.3mm na zimnym i jak się rozgrzał to nadal miał luzy Z tego co wiem to luzy powinny zniknąć jak się rozgrzeje silnik

 

na rozgrzanym też ma być luz,nie taki jak na zimnym

jak luz by zniknął to zawory bedą podparte

Opublikowano

Z luzem jest tak że na zimnym po to się ustawia jakąś wartość żeby na rozgrzanym silniku  zaniknął ale tak żeby nie powodował podparcia zaworów Minimalnie może być wyczuwany ale to na prawdę minimalnie U mnie na rozgrzanym klekotały dźwigienki jak by nadal silnik był zimny Może mam zawory z jakiegoś kosmicznego materiału który nie rozszerza się pod wpływem ciepła :)

 

Zawory zostawmy w spokoju bo to najmniejsze zmartwienie

Wkurza mnie taki biało-błękitny dym https://drive.google.com/open?id=1Qe0ixlbd6dSienTL0mqrlL1p-Numas1O

Co prawda silnik jest na dotarciu ale widziałem ciągniki po remoncie które wcale nie dymiły Co może być przyczyną takiego dymienia ?

Gdyby link zaginą czy nie działał dajcie znać to wrzucę ponownie

Opublikowano
4 godziny temu, andrzejz78 napisał:

Z luzem jest tak że na zimnym po to się ustawia jakąś wartość żeby na rozgrzanym silniku  zaniknął ale tak żeby nie powodował podparcia zaworów Minimalnie może być wyczuwany ale to na prawdę minimalnie U mnie na rozgrzanym klekotały dźwigienki jak by nadal silnik był zimny Może mam zawory z jakiegoś kosmicznego materiału który nie rozszerza się pod wpływem ciepła :)

 

Zawory zostawmy w spokoju bo to najmniejsze zmartwienie

Wkurza mnie taki biało-błękitny dym https://drive.google.com/open?id=1Qe0ixlbd6dSienTL0mqrlL1p-Numas1O

Co prawda silnik jest na dotarciu ale widziałem ciągniki po remoncie które wcale nie dymiły Co może być przyczyną takiego dymienia ?

Gdyby link zaginą czy nie działał dajcie znać to wrzucę ponownie

najwidoczniej spala olej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v