Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Mam ciężki orzech do zgryzienia: który ciągnik wybrać. Został mi przyznany ciągnik do 100KM max. i muszę coś wybrać z tych dwóch. Proszę o wasze opinie na temat tych modeli, co lepsze? co byście z tych dwóch wybrali? i dlaczego.

Opublikowano

posiadam john  deere 100 m    mth ma 1800 jak na razie bezawaryjnie     ciągnik do transportu i do kopania czegos tam  pije około 6-7lna godzine notylko nigdy jeszce nie orał to nie wiem , ciagnik ma bardzo mocny uciag jak na swoje nie za duże gabaryty ja osobiscie polecamgo  noa rocznikmojego to 2015  , pompa mocna dlamnie idealny ciagnik

Opublikowano
16 godzin temu, pronto1984 napisał:

posiadam john  deere 100 m    mth ma 1800 jak na razie bezawaryjnie     ciągnik do transportu i do kopania czegos tam  pije około 6-7lna godzine notylko nigdy jeszce nie orał to nie wiem , ciagnik ma bardzo mocny uciag jak na swoje nie za duże gabaryty ja osobiscie polecamgo  noa rocznikmojego to 2015  , pompa mocna dlamnie idealny ciagnik

Dzięki za opinie, właśnie też słyszałem, że maja mocna pompę dlatego o nim myślę , ale w tych samych pieniądzach mam tez tego Steyera

Opublikowano
Dnia 8.12.2017 o 14:07, WojtekKalinowski napisał:

Dzięki za opinie, właśnie też słyszałem, że maja mocna pompę dlatego o nim myślę , ale w tych samych pieniądzach mam tez tego Steyera

Ja szukałem 90KM i wybrałem JD 5090M. Jak Steyr kosztuje tyle samo co JD w tym samym wyposażeniu, to nawet by mi do głowy nie wpadło, żeby brać Steyra

Opublikowano

Wyposażenie to prawie standard, dołożone tylko zaczep automatyczny, fotel pneumatyczny i jeszcze tam jakieś drobnostki. Ogólnie traktor ma już w standardzie wszystko to co najpotrzebniejsze. Cena to 204 netto promocja jest na niego do końca stycznia i finansowanie fabryczne 0%

Opublikowano (edytowane)

Wzmocniony tylny podnośnik, 3 pary wyjść hydraulicznych, klimę myślę że na pewno też wybrałeś? To wartościowe rzeczy. ;) Skrzynia PQ 16/16 czy 24/24?

Jaki rozmiar opon i felg jest w standardzie?

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano (edytowane)

Podnośnik nie jestem pewny chyba standardowy, klima obowiązkowo, wyjścia dwa bo w sumie więcej mi nie potrzeba. Trochę szkoda, że przedniego TUZ-a nie wziąłem, ale tez póki co mi nie potrzebny, a zawsze można uposażyć .Skrzynia PQ 16/16. Koła to nie wiem do końca czy standard, ale będą 460/85 i 340/85 .Felgi 2-połączeniowe stalowe

Edytowane przez WojtekKalinowski
Opublikowano (edytowane)

Wzmocniony podnośnik to koszt kilkuset zł - warto go dokupić. Przedni tuz możesz sobie później dokupić i to nie gorszego. Dla pewności na przyszłość dobrałbym też 3 parę złącz hydraulicznych. Opony pod 100 KM to bym wziął szerokość albo 420/70 i 520/70 lub 440-480/65 i 540/65 i pasowałoby aby był to co najmniej Mitas/Continental - ale nie wiem ile musiałbyś dopłacić.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano (edytowane)

Podnośnik w standardzie ma 3400kg opcja 4600kg nie za bardzo wiem do czego by mi standard nie wystarczył ? co do hydrauliki to przydało by jeszcze zmienić i dodać to trzecie złącze ( mam jeszcze na to czas). Opony prawdopodobnie będą Firestone

Edytowane przez WojtekKalinowski
Opublikowano (edytowane)

3400 kg jest tylko na końcu haków. Udźwig 3400 kg na końcu haków to trochę 'g' a nie udźwig. Tym bardziej, że jest to jeszcze maksymalny udźwig a nie udźwig w pełnym zakresie. Środek masy maszyn zwykle jest oddalony 1-1,5 m za końcem haków a oznacza to, że symulują one maszyny 2-2,5 raza cięższe niż są w rzeczywistości. A wypadałoby jeszcze mieć przynajmniej 20% rezerwę w udźwigu podnośnika. Za kilkaset zł to bym się nie zastanawiał. Siedzisko pasażera jest droższe od tego wzmocnionego tylnego podnośnika. Ech... co za czasy.

Połączenie JD z oponami Firestone kiedyś bywało problematyczne - nie wiem jak jest teraz.

Z drobnych rzeczy może ci się jeszcze przydać - grzałka w bloku silnika, podgrzewacz paliwa, sterowanie tuz i wom z błotników. Często nawet siedziska dla pasażera nie ma w standardzie. Sprawdziłbym też pneumatykę - pewnie ci się przyda - 1 i 2 obwodowa dla pewności, ale to też będzie koszt. Może jeszcze wom 540/540e/1000.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano (edytowane)

Z oponami (marką) to jeszcze dla pewności poczytaj forum. Zaedytowałem jeszcze też poprzedniego posta.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano (edytowane)

Pneumatyki swiadomie nie chce bo koszt taki jak sumek666 napisał ,mam ją w innym traktorze. Ciagnik ten głownie będzie pracował z bielarka i maszynami uprawowymi. Sterowanie tuz to standard wom dołożyłem sobie, fotel jak i krzesełko pasażera też . Obroty wom takie jak napisałeś

Edytowane przez WojtekKalinowski
Opublikowano
17 godzin temu, WojtekKalinowski napisał:

Myślałem, że Mitas jest gorszy. Dzięki za cenne wskazówki :)

Mitas z moich obserwacji jest na samym dnie.  Ja wybrałem Michelina za którego była dopłata 3000zł.

Koszt mocniejszego podnośnika to bodajże 700zł w modelu 5M który ja wybrałem, koszt żaden, a różnica znaczna.

460 na tyle to cienizna, chyba, że wjeżdżasz w takie międzyrzędzia. Ja do swojego 5090M wziąłem 480 i mam z tyłu głowy myśli, że mogłem wziąć 540, tak jak to można spotkać u niemca w takim przedziale mocy. Na twoim miejscu, jeżeli byłaby jeszcze taka możliwość, to zmieniłbym opony na szersze. Masa wysyłkowa 6MC to 5500kg, a 5M to 3900kg. Jak za jakiś czas będziesz chciał sobie, podnieść trochę moc, to z takimi oponami, będziesz z przysłowiową ręką w nocniku.

Opublikowano
1 minutę temu, WojtekKalinowski napisał:

Mader12 czyli jakie oponki byś proponował szerokości ? Zwiększenie mocy jest w planach i to realnych.

480 przód i 540 tył i oczywiście NIE MITAS. Przy michelinach różnica pewnie wyniesie około 5k, a nie wiem jak przy firestonach. Może taniej Cię to wyniesie. Osobiście troszeczkę żałuję, że takich nie wziąłem.

Do tego jak jeszcze możesz, to wzmocniony podnośnik, bo jak już wspomniałem to koszt 700zł. Półbiegi też są przydatne jak masz mozaikę na polach, albo góry. Różnica między 16/16, a 32/16 to 2700 w modelu 5090M.

Opublikowano
3 minuty temu, WojtekKalinowski napisał:

Dzięki koledzy za cenne wskazówki :) na pewno zmienię to opcje podnośnika i dołożę jeszcze jedną parę hydrauliki, co do reszty zależy od cenny. Bo i tak sporo przewyższyłem początkowe założenia.

Z jakiego powodu wybrałeś MC zamiast M?

Kiedy zamawiasz? U mnie przy 5090M czas oczekiwania to 5-6 miesięcy ;)

Opublikowano (edytowane)

 Z takiego głównie, że znośna (do zaakceptowania) różnica cenny wersji podstawowej MC od M średnio wyposażonego a przede wszystkim wypasionego Steyr kompakta made in Italy , a zupełnie innej klasy ciągnik, inne gabaryty. Mam już dwa wielkości M i rozeznałem się ,że bez sensu trzeci. A Steyr Multi w takich pieniądzach jak MC ciężko kupić. Który lepszy temat rzeka. Ciągnik zamówiony już 1,5 tyg. temu ( promocja cenowa i finansowanie 0% do końca stycznia), ale przedstawiciel powiedział,że jeszcze mam kilka tygodni na zmianę wyposażenia. MC jest z fabryki w DE więc czas oczekiwania jest 2-3 miesiące.   

Edytowane przez WojtekKalinowski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v