Skocz do zawartości

Ursus 3512 - Zamiana silnika na większy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam formułowiczów!

Otoż był już podobny temat, lecz chcę go wznowić i zadać ponownie to samo pytanie. 

Mam Ursusa 3512 już tyle lat i niestety, ale jego moc już mi nie wystarcza i pomyślałem tak o zamianie silnika też z rodziny Perkinsa, coś z modelu 5312/14 lub 5714. Słyszałem, że mocowania są takie same a tył wzrokowo wygląda identycznie jak w 3512 tyle co na kołach jest wyższy. Ten zmodyfikowany ciągnik pracował by z belarką do kręcenia rocznie ok 700bel i w paszowozie 10m3 z przekładnią dwu biegowo, dodatkowo jeszcze to co jest w stanie zrobić 3512, rotacyjną, kultywator, talerzówka itp.

Główne moje pytanie brzmi, czy to wytrzyma tak dużą moc bo niemalże 80km w ostateczności. No ten most, cały środek i skrzynia biegów jest identyczna. Wydaje mi się, że taniej jest właśnie z zamianą silnika niż kupować całkowity 53 bądź 5714

W miarę doświadczenia i nabytej wiedzy, proszę o odpowiedź! 

Opublikowano

Kompletnie nie opłacalne, lepiej sprzedaj 3512 dołuż te 10 co by trza było włożyć w wymiane silnika, plus  drugie 10 tyś  i kup coś normalnego. 

Przede wszystkim 3512  to nie jest  dobry ciągnik, wiem bo mam 255 lepszy model.

  • Like 1
Opublikowano
3 godziny temu, tomek73 napisał:

Kompletnie nie opłacalne, lepiej sprzedaj 3512 dołuż te 10 co by trza było włożyć w wymiane silnika, plus  drugie 10 tyś  i kup coś normalnego. 

Przede wszystkim 3512  to nie jest  dobry ciągnik, wiem bo mam 255 lepszy model.

W czym różni się 3512 od 255? Przecież to samo chyba że  ja o czymś nie wiem

Opublikowano
8 godzin temu, tomek73 napisał:

Kompletnie nie opłacalne, lepiej sprzedaj 3512 dołuż te 10 co by trza było włożyć w wymiane silnika, plus  drugie 10 tyś  i kup coś normalnego. 

Przede wszystkim 3512  to nie jest  dobry ciągnik, wiem bo mam 255 lepszy model.

za sprzedanie silnika 3p dostanę może jakieś 4000zl kupię sobie silnik 4 cylindrowy z Perkinsa za około 7000zl nic tylko montować i na czysto wychodzę 3000 z moich pieniędzy do tego dojdzie jeszcze chłodnica alternator jakieś inne duperele drążki to się dospawa, maskę się do klei, więc i tak myślę, że to może być trochę opłacalne 

 

Nie zgodzę się że 3512 jest słaby! i nie chodzi mi tu o moc 

Opublikowano
10 minut temu, withanight napisał:

Taaa 3512 to szatan jak większość sześćdziesiątek na tym forum. Ja dla mnie gra nie warta świeczki bo niema przedniego napędu.

Kolego, piszę już to trzeci raz, nie trzeba mi napędu, on będzie pracował na WOMie chociaż nieraz by się przydał. 

Mój 3512 myślę, że jest bardzo dobry i niezawodny, wiem co piszę ;)

Opublikowano

Do silnika 4 cylindry przód jest inny, więc jeszcze cały przód dolicz, plus maski zbiornik. Silnik szybko kupisz, pytanie w  jakim stania, a  sprzedć to sztuka, jest tego złomu multum i kazdy chce sprzedać.

 Miedzy 255 a 3512 jest różnica w jakości, 255 są wytrrzymalsze, i 3512 ma wydajniejsza hydraulikę.

Opublikowano
2 godziny temu, Dosieg napisał:

Kolego, piszę już to trzeci raz, nie trzeba mi napędu, on będzie pracował na WOMie chociaż nieraz by się przydał. 

Mój 3512 myślę, że jest bardzo dobry i niezawodny, wiem co piszę ;)

Kolego zdecyduj sie czy przedni naped Ci potrzebny czy jednak nie. 

Na Twoim miejscu nie grzebalbym w obecnym ciagniku lecz rozgladal sie za czterocylindrowym MF serii 200, 500 a nawet 100. Jesli bedzie cos przyzwoitego to swoj sprzedasz w mig i moze zostanie troche zlotowek na przeglad. 

  • Like 2
Opublikowano

Takie przerabianie to wg mnie bezsens .Żeby to tylko o sam silnik chodzoło to ok ale jak koledzy mówią gdzie przód ,chłodnica,maska itp wszystko trzeba przerabiać .Jesli nie zależy Ci na napedzie możesz sprzedać 3512 i kupić bez kombinowania MF-a 690 ,675 bez napędu praktycznie za te samą kase co byś miał za 3512 .

Opublikowano

To napiszcie mi co trzeba przerobić, by do c360 założyć silnik zetora lub 4p 60km i nie piszę tego ze złością tylko. Tam pewnie też jest trochę tego do przerobienia, kupienia. Widzę, że nici z tej mojej przeróbki... Ale dziękuję za opinię ;)

Jeżeli chodzi o 12 to moim zdaniem do paszowozu 10m3 był by idealny. Martwi mnie tylko spalanie, tata mówi, że taki traktor będzie za duży - mam 35 ha - i też trochę tak mi się zdaje, ale robota szła by znacznie szybciej. Lecz do belarki fakt, będzie trochę przy duży... 

Opublikowano
1 godzinę temu, Dosieg napisał:

To napiszcie mi co trzeba przerobić, by do c360 założyć silnik zetora lub 4p 60km i nie piszę tego ze złością tylko. Tam pewnie też jest trochę tego do przerobienia, kupienia. Widzę, że nici z tej mojej przeróbki... Ale dziękuję za opinię ;)

Jeżeli chodzi o 12 to moim zdaniem do paszowozu 10m3 był by idealny. Martwi mnie tylko spalanie, tata mówi, że taki traktor będzie za duży - mam 35 ha - i też trochę tak mi się zdaje, ale robota szła by znacznie szybciej. Lecz do belarki fakt, będzie trochę przy duży... 

a dlaczego za duzy do belarki, nie wiem jaką masz belarkę, ale znajomy i 16stką ciągał sipmę i nie narzekał, a co do spalania, to 3512 w obciążeniu na max 6l spije w godz jak nic, w belarce też będzie jarał, a nie każdy chyba ma porównanie jak wygląda ciąganie prasy 3512 czy c360 w porównaniu do ciągnika 80-100km bo tam masz chyba szybki wałek, tak samo z paszowozem, docenisz zimą jak będzie gdzieś trzeba zawrócić na śniegu czy będzie błoto, to samo z prasą w trudniejszym terenie

     

Opublikowano

Z tych silników fabrycznie wyciągano pod 60 koni z turbiną, na łańcuchówkę 120 od bidy wystarczy jak satysfakcjonuje Cię robienie 15 bel na godzinę....U nas na wsi 1734 czy jakoś tak nie dawał rady w pasówce lely  przy słomie a john 180 koni pędził z tą prasą że 30-stką na pusto byś go nie dogonił także konie a konie 

Opublikowano
9 godzin temu, tomek73 napisał:

Do silnika 4 cylindry przód jest inny, więc jeszcze cały przód dolicz, plus maski zbiornik. Silnik szybko kupisz, pytanie w  jakim stania, a  sprzedć to sztuka, jest tego złomu multum i kazdy chce sprzedać.

 Miedzy 255 a 3512 jest różnica w jakości, 255 są wytrrzymalsze, i 3512 ma wydajniejsza hydraulikę.

Tak, tu się z tobą zgodzę, mogą mieć trwalsze silniki itp. owszem, ale mój Perkins też jest doskonały ;) jak znajdę swój spis co on u mmie robi to ci go wyślę ;)

Opublikowano

To ja wam napisze tak, 

Beluje rocznie 700 bel już od 6 lat właśnie Perkinsem, a spalanie... Miodzio ;P mało pali. Mam belarke Polmot Warfama z543 z 2011 roku. Oprócz tego mam jeszcze Deutza Agrofarma 420 do którego w 2018 planuje przyczepić właśnie tą belarke z powodu trochę małej mocy, lecz boję się dwóch żeczy, po pierwsze to spalanie, mi się wydaje, że pójdzie drastycznie do góry, a druga sprawa to, że ja mogę to belarke rozsadzic podczas dobijania beli. Ostatni remont miała w 2015r bodajże.

Chciałbym przyczepić, ponieważ belki byłyby lepsze, bo nieoszukujmy się, 47 konny silnik słabo sobie radzi, szczególnie z II i III trawą

Opublikowano

Dosieg, tak ale po zmianie silnika to ten ciągnik już może nie być tym samym niezawodnym, którego znasz.

Anetka, Mamy taki kaprys i jeździmy starymi ciągnikami. Takie widzimisię.

 

Opublikowano (edytowane)

Bardziej bym dołożył turbo z VW  ale wtedy bedzie miał do 58 km naj mniej roboty a silnik wytrzyma.  https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=fi&sp=nmt4&u=https://konedata.net/traktorit/massey-ferguson/massey-ferguson-350-365-1988-94/&usg=ALkJrhgtzGH2DlWEBWBLrFCNrTHVLH3Dlg 

 Mi 255 w prasie 224 spalał średnio 2,5 l/h przy obrotach 1600.

Edytowane przez tomek73
Opublikowano
1 godzinę temu, LTZ55a napisał:

Dosieg, tak ale po zmianie silnika to ten ciągnik już może nie być tym samym niezawodnym, którego znasz.

Anetka, Mamy taki kaprys i jeździmy starymi ciągnikami. Takie widzimisię.

 

Pod jakim względem to piszesz, chodzi Ci o wytrzymałość całej konstrukcji? Czy jak :}

Opublikowano
1 godzinę temu, tomek73 napisał:

Bardziej bym dołożył turbo z VW  ale wtedy bedzie miał do 58 km naj mniej roboty a silnik wytrzyma.  https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=fi&sp=nmt4&u=https://konedata.net/traktorit/massey-ferguson/massey-ferguson-350-365-1988-94/&usg=ALkJrhgtzGH2DlWEBWBLrFCNrTHVLH3Dlg 

 Mi 255 w prasie 224 spalał średnio 2,5 l/h przy obrotach 1600.

Tak, to są podobno silniki Perkinsa 47 konnego + turbo = 58 konna jednostka napędową, lecz mi się wydaje, że cały silnik jest zbudowany inaczej, inne wtryski, wał może być grubszy, pompa jest inaczej ustawiona. Więc domowe turbo to pewnie wzrost o 5km... Jeżeli złamiesz mi te wszystkie argumenty i faktycznie będzie miał te 58 km to turbo mile widziane ;) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v