Dosieg

Ursus 3512 - Zamiana silnika na większy

Polecane posty

Dosieg    0

Witam formułowiczów!

Otoż był już podobny temat, lecz chcę go wznowić i zadać ponownie to samo pytanie. 

Mam Ursusa 3512 już tyle lat i niestety, ale jego moc już mi nie wystarcza i pomyślałem tak o zamianie silnika też z rodziny Perkinsa, coś z modelu 5312/14 lub 5714. Słyszałem, że mocowania są takie same a tył wzrokowo wygląda identycznie jak w 3512 tyle co na kołach jest wyższy. Ten zmodyfikowany ciągnik pracował by z belarką do kręcenia rocznie ok 700bel i w paszowozie 10m3 z przekładnią dwu biegowo, dodatkowo jeszcze to co jest w stanie zrobić 3512, rotacyjną, kultywator, talerzówka itp.

Główne moje pytanie brzmi, czy to wytrzyma tak dużą moc bo niemalże 80km w ostateczności. No ten most, cały środek i skrzynia biegów jest identyczna. Wydaje mi się, że taniej jest właśnie z zamianą silnika niż kupować całkowity 53 bądź 5714

W miarę doświadczenia i nabytej wiedzy, proszę o odpowiedź! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    2299

wagowo będzie za lekki do tej mocy a po za tym musi się czymś różnić skrzynia bo wizualnie może być to samo ale wagowo mogą być tryby cięższe i mocniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    417

Kompletnie nie opłacalne, lepiej sprzedaj 3512 dołuż te 10 co by trza było włożyć w wymiane silnika, plus  drugie 10 tyś  i kup coś normalnego. 

Przede wszystkim 3512  to nie jest  dobry ciągnik, wiem bo mam 255 lepszy model.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Adi96    1699
3 godziny temu, tomek73 napisał:

Kompletnie nie opłacalne, lepiej sprzedaj 3512 dołuż te 10 co by trza było włożyć w wymiane silnika, plus  drugie 10 tyś  i kup coś normalnego. 

Przede wszystkim 3512  to nie jest  dobry ciągnik, wiem bo mam 255 lepszy model.

W czym różni się 3512 od 255? Przecież to samo chyba że  ja o czymś nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dosieg    0
8 godzin temu, tomek73 napisał:

Kompletnie nie opłacalne, lepiej sprzedaj 3512 dołuż te 10 co by trza było włożyć w wymiane silnika, plus  drugie 10 tyś  i kup coś normalnego. 

Przede wszystkim 3512  to nie jest  dobry ciągnik, wiem bo mam 255 lepszy model.

za sprzedanie silnika 3p dostanę może jakieś 4000zl kupię sobie silnik 4 cylindrowy z Perkinsa za około 7000zl nic tylko montować i na czysto wychodzę 3000 z moich pieniędzy do tego dojdzie jeszcze chłodnica alternator jakieś inne duperele drążki to się dospawa, maskę się do klei, więc i tak myślę, że to może być trochę opłacalne 

 

Nie zgodzę się że 3512 jest słaby! i nie chodzi mi tu o moc 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1107
Taaa 3512 to szatan jak większość sześćdziesiątek na tym forum. Ja dla mnie gra nie warta świeczki bo niema przedniego napędu.

Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dosieg    0
10 minut temu, withanight napisał:

Taaa 3512 to szatan jak większość sześćdziesiątek na tym forum. Ja dla mnie gra nie warta świeczki bo niema przedniego napędu.

Kolego, piszę już to trzeci raz, nie trzeba mi napędu, on będzie pracował na WOMie chociaż nieraz by się przydał. 

Mój 3512 myślę, że jest bardzo dobry i niezawodny, wiem co piszę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dosieg    0

A może tak z innej strony, polecilibyście Ursusa 1222/24 spalanie, trwałość itp. Też pracowalby z belarką i paszowozem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1107
Jak belarka i paszowoz małych gabarytów to ursus będzie za duzy do tych maszyn.

Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    417

Do silnika 4 cylindry przód jest inny, więc jeszcze cały przód dolicz, plus maski zbiornik. Silnik szybko kupisz, pytanie w  jakim stania, a  sprzedć to sztuka, jest tego złomu multum i kazdy chce sprzedać.

 Miedzy 255 a 3512 jest różnica w jakości, 255 są wytrrzymalsze, i 3512 ma wydajniejsza hydraulikę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shaun    110
2 godziny temu, Dosieg napisał:

Kolego, piszę już to trzeci raz, nie trzeba mi napędu, on będzie pracował na WOMie chociaż nieraz by się przydał. 

Mój 3512 myślę, że jest bardzo dobry i niezawodny, wiem co piszę ;)

Kolego zdecyduj sie czy przedni naped Ci potrzebny czy jednak nie. 

Na Twoim miejscu nie grzebalbym w obecnym ciagniku lecz rozgladal sie za czterocylindrowym MF serii 200, 500 a nawet 100. Jesli bedzie cos przyzwoitego to swoj sprzedasz w mig i moze zostanie troche zlotowek na przeglad. 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    125

Takie przerabianie to wg mnie bezsens .Żeby to tylko o sam silnik chodzoło to ok ale jak koledzy mówią gdzie przód ,chłodnica,maska itp wszystko trzeba przerabiać .Jesli nie zależy Ci na napedzie możesz sprzedać 3512 i kupić bez kombinowania MF-a 690 ,675 bez napędu praktycznie za te samą kase co byś miał za 3512 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dosieg    0

To napiszcie mi co trzeba przerobić, by do c360 założyć silnik zetora lub 4p 60km i nie piszę tego ze złością tylko. Tam pewnie też jest trochę tego do przerobienia, kupienia. Widzę, że nici z tej mojej przeróbki... Ale dziękuję za opinię ;)

Jeżeli chodzi o 12 to moim zdaniem do paszowozu 10m3 był by idealny. Martwi mnie tylko spalanie, tata mówi, że taki traktor będzie za duży - mam 35 ha - i też trochę tak mi się zdaje, ale robota szła by znacznie szybciej. Lecz do belarki fakt, będzie trochę przy duży... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    40
1 godzinę temu, Dosieg napisał:

To napiszcie mi co trzeba przerobić, by do c360 założyć silnik zetora lub 4p 60km i nie piszę tego ze złością tylko. Tam pewnie też jest trochę tego do przerobienia, kupienia. Widzę, że nici z tej mojej przeróbki... Ale dziękuję za opinię ;)

Jeżeli chodzi o 12 to moim zdaniem do paszowozu 10m3 był by idealny. Martwi mnie tylko spalanie, tata mówi, że taki traktor będzie za duży - mam 35 ha - i też trochę tak mi się zdaje, ale robota szła by znacznie szybciej. Lecz do belarki fakt, będzie trochę przy duży... 

a dlaczego za duzy do belarki, nie wiem jaką masz belarkę, ale znajomy i 16stką ciągał sipmę i nie narzekał, a co do spalania, to 3512 w obciążeniu na max 6l spije w godz jak nic, w belarce też będzie jarał, a nie każdy chyba ma porównanie jak wygląda ciąganie prasy 3512 czy c360 w porównaniu do ciągnika 80-100km bo tam masz chyba szybki wałek, tak samo z paszowozem, docenisz zimą jak będzie gdzieś trzeba zawrócić na śniegu czy będzie błoto, to samo z prasą w trudniejszym terenie

     

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    1529

Z tych silników fabrycznie wyciągano pod 60 koni z turbiną, na łańcuchówkę 120 od bidy wystarczy jak satysfakcjonuje Cię robienie 15 bel na godzinę....U nas na wsi 1734 czy jakoś tak nie dawał rady w pasówce lely  przy słomie a john 180 koni pędził z tą prasą że 30-stką na pusto byś go nie dogonił także konie a konie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dosieg    0
9 godzin temu, tomek73 napisał:

Do silnika 4 cylindry przód jest inny, więc jeszcze cały przód dolicz, plus maski zbiornik. Silnik szybko kupisz, pytanie w  jakim stania, a  sprzedć to sztuka, jest tego złomu multum i kazdy chce sprzedać.

 Miedzy 255 a 3512 jest różnica w jakości, 255 są wytrrzymalsze, i 3512 ma wydajniejsza hydraulikę.

Tak, tu się z tobą zgodzę, mogą mieć trwalsze silniki itp. owszem, ale mój Perkins też jest doskonały ;) jak znajdę swój spis co on u mmie robi to ci go wyślę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dosieg    0

To ja wam napisze tak, 

Beluje rocznie 700 bel już od 6 lat właśnie Perkinsem, a spalanie... Miodzio ;P mało pali. Mam belarke Polmot Warfama z543 z 2011 roku. Oprócz tego mam jeszcze Deutza Agrofarma 420 do którego w 2018 planuje przyczepić właśnie tą belarke z powodu trochę małej mocy, lecz boję się dwóch żeczy, po pierwsze to spalanie, mi się wydaje, że pójdzie drastycznie do góry, a druga sprawa to, że ja mogę to belarke rozsadzic podczas dobijania beli. Ostatni remont miała w 2015r bodajże.

Chciałbym przyczepić, ponieważ belki byłyby lepsze, bo nieoszukujmy się, 47 konny silnik słabo sobie radzi, szczególnie z II i III trawą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    113

Dosieg, tak ale po zmianie silnika to ten ciągnik już może nie być tym samym niezawodnym, którego znasz.

Anetka, Mamy taki kaprys i jeździmy starymi ciągnikami. Takie widzimisię.

 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    417

Bardziej bym dołożył turbo z VW  ale wtedy bedzie miał do 58 km naj mniej roboty a silnik wytrzyma.  https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=fi&sp=nmt4&u=https://konedata.net/traktorit/massey-ferguson/massey-ferguson-350-365-1988-94/&usg=ALkJrhgtzGH2DlWEBWBLrFCNrTHVLH3Dlg 

 Mi 255 w prasie 224 spalał średnio 2,5 l/h przy obrotach 1600.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    1529

No ta 58 konna trójka turbo z mf-a 360 ma wyższy max moment obr przy niższych obrotach niż np zetor 7211 więc odczuł byś różnicę w porównaniu z zwykłym "3P" 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dosieg    0
1 godzinę temu, LTZ55a napisał:

Dosieg, tak ale po zmianie silnika to ten ciągnik już może nie być tym samym niezawodnym, którego znasz.

Anetka, Mamy taki kaprys i jeździmy starymi ciągnikami. Takie widzimisię.

 

Pod jakim względem to piszesz, chodzi Ci o wytrzymałość całej konstrukcji? Czy jak :}

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dosieg    0
1 godzinę temu, tomek73 napisał:

Bardziej bym dołożył turbo z VW  ale wtedy bedzie miał do 58 km naj mniej roboty a silnik wytrzyma.  https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=fi&sp=nmt4&u=https://konedata.net/traktorit/massey-ferguson/massey-ferguson-350-365-1988-94/&usg=ALkJrhgtzGH2DlWEBWBLrFCNrTHVLH3Dlg 

 Mi 255 w prasie 224 spalał średnio 2,5 l/h przy obrotach 1600.

Tak, to są podobno silniki Perkinsa 47 konnego + turbo = 58 konna jednostka napędową, lecz mi się wydaje, że cały silnik jest zbudowany inaczej, inne wtryski, wał może być grubszy, pompa jest inaczej ustawiona. Więc domowe turbo to pewnie wzrost o 5km... Jeżeli złamiesz mi te wszystkie argumenty i faktycznie będzie miał te 58 km to turbo mile widziane ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witajcie, w przyszłości zamierzam przerobić swojego ferdka na sadowniczy, tzn zwęzić i założyć mniejsze opony coś na kształt ursusa 3502 i stąd zachodzi pytanie czy gwiazdy kół tylnych od c330 pasują pod rozstaw szpilek od ursusa 3512 ??
    • Przez miles3147
      Witam . Chciałbym  zapytać jaka jest wasza opinia na temat instalacji wodorowej w Ursusie 4514 ? http://allegro.pl/hho-generator-wodoru-ursus-zetor-ciagnik-rolniczy-i5904924105.html#thumb/8   i http://allegro.pl/hho-generator-21-zestaw-bus-ciagnik-3-5l-i5904923038.html . Widzę że to jest do pojemności 3,5 L a Ursus 4514 ma 3865 cm3 . Napisałem do sprzedającego czy może to zrobić żeby była do takiej właśnie pojemności jak ma 4514. Jeśli będzie taka opcja to jakie jest wasze zdanie na temat założenia takiej właśnie instalacji ? 
    • Przez Wojtek026
      Wom zależny w licencyjnych ciągnikach, czy ktoś w praktyce próbował to wykorzystywać np. do przyczepy z napędem jak to w praktyce się sprawdza?
    • Przez ferguson235
      Słyszeliscie ze 4512 był protopowym ciągnikiem na gaz. Jesli nie to poczytajcie to co napisałem na dole i wypowiecie sie co o tym sądzicie.
       
       
       
      Ciągnik prototypowy z silnikiem dostosowanym do zasilania paliwem gazowym. Wersja podstawowa ciągnika 4512 z 4-cylindrowym silnikiem "Perkins" o mocy 44,1 kW, którego produkcję rozpoczęto na przełomie roku 1987/88 miała w średnich gospodarstwach zastąpić całkowicie C-360. Ciągnik 4512 był wówczas nowym produktem opartym na zespołach układu napędowego i hydrauliki Massey-Fergusona. Zespoły te oraz silnik sprawdzone w konstrukcjach MF dawały gwarancję dłuższej żywotności i mniejszej usterkowości oraz uczyniły ciągnik ekonomiczniejszym i wydajniejszym od C-360. Bezpieczna i bogato wyposażona kabina z regulowaną wentylacją i odrębnym układem ogrzewania oraz poziomem hałasu obniżonym do 86 dB, uczyniła miejsce pracy kierowcy komfortowym.
       
      Silnik
       
      4-cylindrowy, chłodzony cieczą o pojemności 3860cm3
       
      moc znamionowa 47 kW
       
      Napęd
       
      sprzęgło suche, dwustopniowe
       
      skrzynia przekładniowa dająca 8 przełożeń do przodu i 2 wsteczne
       
      mechanizm różnicowy z blokadą mechaniczną
       
      zwolnice planetarne
       
      oś przednia wahliwa, nieresorowana
       
      układ kierowniczy hydrostatyczny
       
      hamulce wielotarczowe mokre
       
      Układ agregowania
       
      podnośnik hydrauliczny z pompą o wydajności podstawowej
      26+19 l/min lub 26+32 l/min, z regulacją siłową , pozycyjną i szybkości reakcji
       
      TUZ kat. II wg ISO, udźwig 2400 kg
       
      WOM 540/1000 obr./min
       
      zaczepy: górny zaczep transportowy, zaczep automatyczny do przyczep jednoosiowych oraz zaczep rolniczy wychylny
       
      tekst zaczerpniety z www.ursus.com.pl
       
    • Przez PRIMO
      Mam takie pytanie czy da się podnieść moc silnika w ursusie 5314 jeśli tak to jak to zrobić ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj