Skocz do zawartości
Krzysiek12345

Monoblock w ciągniku Belarus

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam,

 

 

Chciałem się Was poradzić.

 

Mam zamiar kupić ciągnik Belarus [o Pronarze nie może być mowy!]

 

i mam poważny dylemat bo zasięgałem języka u wielu osób i jedni sobie chwalą inni ganią ten cały monoblock a chciałbym, żeby ciągnik służył mi już na stałe więc chcę kupić raz a dobrze.

 

Czy ktoś może mi coś dokładnie powiedzieć co jak i gdzie?

 

 

krąży opinią, że ten cały monoblock jest na Boschu natomiast słyszałem też, że z Boschem to nie ma nic wspólnego. Może ma ktoś Beralusia i wie coś na ten temat?

 

 

Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podnośnik typu bosch

przedni napęd typu carraro

 

 

Pewien znajomy handlarz obracający tymi ciągniczkami trochę czasu powiedział, że z Boschem to ma tyle wspólnego, że tylko Boscha kluczem było skręcane ;]

 

 

mówił , że nawet byle zawory nie są Boscha i wysoka awaryjność..

 

 

 

a Carraro to nie to samo przypadkiem co krzyżakowy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Krzysiek12345

Dlaczego "[o Pronarze nie może być mowy!]" ???

 

 

Bo zbyt wiele się napatrzyłem na tę kiepskiej jakości podróbkę Beralusia..

 

 

oleju więcej zużywa niż ropy,sasiad poobcinał denka od butelek plastikowych i na noc podstawia pod ciągnik, zeby olej sciekal do nich bo przez noc kilka litrów mu ubywa.. nówkę ma Pronarka 82A.. ponadto dziwne kłopoty ze skrzynią, no i ogólnie awaryjność.. oraz dostępność części, sasiad wielokrotnie miał problemy z częściami.. na głupie drobnostki musiał czekać aż paczka z kądśtam przyjdzie bo w regionie takich "nie mieli dziwnym trafem" ..

 

dlatego trochę zrażony jestem do Pronarów gdy spoglądam za płot i widzę te męki.. więcej stoi ciągnik w garażu niż na polu

 

Myślałem cześniej nad CASE do 100 KM ewentualnie jakiś Massey Ferguson no ale obstaję przy MTZ Belarus ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Naucz się czytać ze zrozumieniem - napisałem że carraro i bosh w belarusie są "typu".

Oznacza to że są zrobione na wzór a nie przez bosha czy carraro.

 

Co do Pronara - a podokręcał ten twój sąsiad wszystkie sruby? Albo inaczej - dbał o niego przez pierwsze 100-200mth?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio87    7

Ja mam juz prawie 3lata mtz z monoblockiem i nie narzekam odpukac... Jedyna wada jest to ze nie ma docisku tak jak zeszly rok plug nie chcial wchodzic z powodu suszy to troche draznilo ale poza tym lux.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to jest problem... bo sprzedawcy wykorzystują mniej spostrzegawczych i wmawiają, że to wszystko na Boschu pracuje..

 

 

 

Dzięki.

 

 

 

Sasiad raczej dbał o niego.. nie pchał go od razu w pole na początku tylko najpierw coś lżejszego, przyczepa, opryskiwacz.. widzę, że o niego dba ale krwi mu napsuł co nie miara..

 

Ja mam juz prawie 3lata mtz z monoblockiem i nie narzekam odpukac... Jedyna wada jest to ze nie ma docisku tak jak zeszly rok plug nie chcial wchodzic z powodu suszy to troche draznilo ale poza tym lux.

 

miałem Zetora 7711 i juz się przyzwyczaiłem do słabego docisku ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Bo zbyt wiele się napatrzyłem na tę kiepskiej jakości podróbkę Beralusia..

 

 

oleju więcej zużywa niż ropy,sasiad poobcinał denka od butelek plastikowych i na noc podstawia pod ciągnik, zeby olej sciekal do nich bo przez noc kilka litrów mu ubywa.. nówkę ma Pronarka 82A.. ponadto dziwne kłopoty ze skrzynią, no i ogólnie awaryjność.. oraz dostępność części, sasiad wielokrotnie miał problemy z częściami.. na głupie drobnostki musiał czekać aż paczka z kądśtam przyjdzie bo w regionie takich "nie mieli dziwnym trafem" ..

 

dlatego trochę zrażony jestem do Pronarów gdy spoglądam za płot i widzę te męki.. więcej stoi ciągnik w garażu niż na polu

 

Myślałem cześniej nad CASE do 100 KM ewentualnie jakiś Massey Ferguson no ale obstaję przy MTZ Belarus ..

No to dopiero się przekonasz co to belarus za maszyna :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

WItam. Biez na boschu dlaczego? dlatego ze juz masz 2 silowniki pionowe a nie 1 lezacy pod kabina co z tym idzie masz wiekszy udzwig, na 1 silowniku masz jak sie nie myle 3200 udzwigu a na 2 masz 4500kg. Gdy masz na boschu to masz 1 zbiornik od paliwa 130l plastikowy a nie 2 po 65l. Masz juz inny zaczep "hith" przesówany. wejdz sobie na strone allegro i wpisz belarus i znajdz kolesia z zdjeciem agroplac tam sa oba zdjecia. A i jeszcze slyszalem ze te na 1 silownik to lubia miec przecieki a te na bosh juz troche miej. Ja w tym roku kupilem belarusa i byl na boschu no i oczywiscie na przednim moscie krzyzakowym. ty kupujesz belarusa z serii 952 ? jak cos to pisz Pozdrawiam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No to dopiero się przekonasz co to belarus za maszyna :lol:

 

 

o Beralusiach słyszałem w większości pozytywne opinię natomiast o Pronarach w większości negatywne..

 

 

 

dlatego właśnie radzę się Was, tutaj na forum.. z pewnością są tutaj ludzie ze sporym doświadczeniem jeśli chodzi o ciągniki

 

 

 

sprzedałem niedawno Zetora za ok. 30 000 zł.. mam około 30 ha ziemi obrabiam Ursusem 3512 i do niedawna właśnie tym Zetorem 7711 .. sprzedałem bo się Zetor nie bardzo sprawdzał.

 

 

chciałbym coś z przednim napędem..

 

 

pomyślałem, że wziąłbym kredyt na młody rolnik póki jeszcze mogę i kupię nowego Beralusia.. wiadomo, nowe to nowe..

 

 

nie chciałbym brać jakiegoś trupa bo mi potrzebny jest ciągnik na który siadam i jadę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko go nie złam :lol: sąsiad już dwa razy tego dokonał, w krótkim czasie:) a co do Bosch i Carraro to chodzi o to powtarzając za kolegami powyżej że może mieć oś krzyżakową(może i wzorowaną na Carraro ale nic z nią nie mającą wspólnego) i podnośnik wzorowany na Boschu... ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
murtek    122

Krzysiek12345

Ja mogę powiedzieć tylko tyle, że mam MTZ 82 od nowości i to jest ciągnik do którego siadam i jadę (i wiem że nic się nie zepsuje). Jak się dba tak się ma. W sąsiedniej wiosce kupił rok temu znajomy belarusa (wyszło go jakoś tanio, ponieważ sam sprowadzał z Białorusi) i śmiga jak głupi, nic nie ma prawa się zepsuć (ma ok 80 ha). Jedynie wygląd tego ciągniczka mi się nie podoba. A i co najlepsze w tym ciągniku to jego cena oraz naprawa nie wymagająca drogiego serwisu. Jaki inny ciągnik kupi się za te pieniążki(nowy) ?

Ja jestem zwolennikiem nowych maszyn itp., dlatego zastanów się nad obojętnie jakim ciągnikiem, byle nowym. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

Kolego weź zobacz jak wygląda tył z dwoma siłownikami a jak z jednym to zniknie Ci całkowicie dylemat. Poza tym masz przy monobloku zał wom elektro-hydrauliczne więc rączka nie zaboli po całym dniu pracy z wom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego weź zobacz jak wygląda tył z dwoma siłownikami a jak z jednym to zniknie Ci całkowicie dylemat. Poza tym masz przy monobloku zał wom elektro-hydrauliczne więc rączka nie zaboli po całym dniu pracy z wom.

 

 

wygoda..

 

 

nie mam juz cienia wątpliwości.. juz od początku myslalem nad mtz 90 konnym z mostem krzyzakowym.. ale wahalem sie nad monoblockiem..

 

Dzięki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

Kolego weź zobacz jak wygląda tył z dwoma siłownikami a jak z jednym to zniknie Ci całkowicie dylemat. Poza tym masz przy monobloku zał wom elektro-hydrauliczne więc rączka nie zaboli po całym dniu pracy z wom.

To może podaj linki do zdjęć będzie szybciej i prościej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

a tego to już nie wiem, nikt aż tak uwagi do tego nie przywiązał, wystarczy regulacja z prawej. Bardziej zastanawia mnie brak dźwigni do obsługi podnośnika z tyłu ciągnika co by ułatwiło życie. W instrukcji jest ta wajha opisana a u mnie występuje jej brak :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Witam, w monobloku na dźwigienkach pojawił się wyciek, bo prawdopodobnie wspaniałe Białoruskie o-ringi odmówiły posłuszeństwa.

Wiem mniej więcej że trzeba spuścić olej hydrauliczny, bo jest wyżej niż monoblok i olej wylał by się przelewem/powrotem, odkręcić dekielek z tyłu monobloku co jest tak dużo śrubek i pod dekielkiem są jakieś zawleczki żeby te dźwigienki z osiami ściągnąć i na tych osiach są o-ringi.

Robił to ktoś z was i czy jest to skomplikowane?? Podejrzewam, że jeśli wszędzie pakowali te same o-ringi to przynajmniej wszyscy co używają TUZa wymieniali te o-ringi, a może wymienić je jeszcze na tym żeby mieć spokój http://allegro.pl/rozdzielacz-zawor-podnosnik-mtz-belarus-oryginal-i3059909267.html ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Boję się że temat pójdzie w otchłań, nikt nie wymieniał tych o-ringów i nie podzieli się doświadczeniem??

 

Podejrzewam że tamtędy ucieka spora część oleju, bo po dolaniu oleju na prawie full po 3tygodniach jest go ledwo widać przez wziernik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

podnosnik nie jest boscha,na rozdzielaczu jest nawet tabliczka made in rosja, jedynie co jest niemieckie do reflektory na kabinie ;) ale z tym monoblockiem nie mam problemów chociaż jest ruski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Ten podnośnik to dobra konstrukcja, prosta i jest dobry dostęp w razie naprawy. Nie ma co się zastanawiać tylko wymienić te oringi samemu puki jest na to czas na pewno dasz rade. Żeby w okienku był olej musisz do konca opuścić podnośnik chyba że faktycznie dużo ubywa ale bywa inna przyczyna tego zjawiska. Sprawdz czy w skrzyni nie przybyło oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×