Gość Profil usunięty

jak rozebrać alternator

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

s7300719.jpg

 

witam, może mi ktoś pomóc i napisać jak rozebrać ten alternator elmotu? nie chce mi zejść ta górna pokrywa nie chce siła bo może coś urwę, te śrubka m6 też odkręciłem ale na zdjęciu jest jeszcze zakręcona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Jak wykręciłeś wszystkie szpilki to musi isć. Może przyrdzewiało przy stojanie. Jeżeli napewno nie ma już żadnych śrub itd to postukaj młotkiem w obudowę i może sie uda ściągnąć. Rozerwać nie masz co. Najlepiej jak sie wypowie elektrotech


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

obudowa puściła około 1mm a dalej nie chce iść i jest takie uczucie jakby na jakimś drucie trzymało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

ta pokrywa "tylna" zejdzie Ci ale razem ze "stojanem", bo uzwojenia są przykręcone lub przylutowane od środka

podważaj śrubokrętem lekko jakbyś chciał ściągnąć tą pokrywę od strony koła pasowego, wyjdzie razem z wirnikiem,

potem kluczyk nasadowy, odkręcasz te 3 śrubki 8 w środku, ściągasz diody prostownicze od wzbudzenia i możesz wtedy też rozłączyć uzwojenia od mostka prostowniczego od ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam odkręć szczotkotrzymacz i cztery szpilki stojan zostaje z tylną obudową czyli rozejść się mósi pomiędzy stojanem a obudową od koła pasowego w innym przypadku pourywasz przewody od stojana .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

aha czyli musze odkręcić koło pasowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

tak, z tylnej obudowy wyjdzie łożysko razem z wirnikiem i przednią obudową w całości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ok dzięki, rozebrałem, teraz mam pytanie na wirniku a raczej na tej części co idą szczotki są takie rowki po 0,5mm czy to tak powinno być czy szczotki wyrobiły te rowki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Komutator to się nazywa albo pierścienie ślizgowe wirnika. Fabrycznie jest gładki, rowki powstały poprzez tarcie szczotek. Ale te 0.5mm to nie tragedia, jeszcze długi żywot przed nimi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

aha, wymieniłem szczotki i regulator jutro założę myślę że będzie dobrze chodził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Komutator to się nazywa albo pierścienie ślizgowe wirnika. Fabrycznie jest gładki, rowki powstały poprzez tarcie szczotek. Ale te 0.5mm to nie tragedia, jeszcze długi żywot przed nimi

To są pierścienie ślizgowe. Tu nie ma albo. Komutator występuje w prądnicach pradu stałego, a jak wiadomo alternator takową nie jest. Jak nie wiesz, to nie wprowadzaj innych użytkowników w błąd. Jest taka niepisana zasada na forach: Nie wiem, nie rozumiem, nie jestem pewien, to MILCZĘ lub pytam innych. Dobrze by było gdyby użytkownicy się do niej stosowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Dokładnie, alternator jest prądnicą prądu przemiennego z oddzielnym mostkiem prostowniczym i nie posiada komutatora, tylko pierścienie ślizgowe. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Napisałem komutator z myślą o tym że większość sklepów posługuje się tym potocznym terminem przy sprzedaży tego elementu, więc elektrotechnik nie czepiaj się bo napisałem też- pierścienie ślizgowe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

przeczyść pierscienie slizgoweb drobnym papierem ściernym- oraz sprawdz jakość łożysk czy nie mają luzów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj