Gość Profil usunięty

jak rozebrać alternator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

s7300719.jpg

 

witam, może mi ktoś pomóc i napisać jak rozebrać ten alternator elmotu? nie chce mi zejść ta górna pokrywa nie chce siła bo może coś urwę, te śrubka m6 też odkręciłem ale na zdjęciu jest jeszcze zakręcona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Jak wykręciłeś wszystkie szpilki to musi isć. Może przyrdzewiało przy stojanie. Jeżeli napewno nie ma już żadnych śrub itd to postukaj młotkiem w obudowę i może sie uda ściągnąć. Rozerwać nie masz co. Najlepiej jak sie wypowie elektrotech


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

obudowa puściła około 1mm a dalej nie chce iść i jest takie uczucie jakby na jakimś drucie trzymało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

ta pokrywa "tylna" zejdzie Ci ale razem ze "stojanem", bo uzwojenia są przykręcone lub przylutowane od środka

podważaj śrubokrętem lekko jakbyś chciał ściągnąć tą pokrywę od strony koła pasowego, wyjdzie razem z wirnikiem,

potem kluczyk nasadowy, odkręcasz te 3 śrubki 8 w środku, ściągasz diody prostownicze od wzbudzenia i możesz wtedy też rozłączyć uzwojenia od mostka prostowniczego od ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam odkręć szczotkotrzymacz i cztery szpilki stojan zostaje z tylną obudową czyli rozejść się mósi pomiędzy stojanem a obudową od koła pasowego w innym przypadku pourywasz przewody od stojana .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

aha czyli musze odkręcić koło pasowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

tak, z tylnej obudowy wyjdzie łożysko razem z wirnikiem i przednią obudową w całości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ok dzięki, rozebrałem, teraz mam pytanie na wirniku a raczej na tej części co idą szczotki są takie rowki po 0,5mm czy to tak powinno być czy szczotki wyrobiły te rowki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    1380

Komutator to się nazywa albo pierścienie ślizgowe wirnika. Fabrycznie jest gładki, rowki powstały poprzez tarcie szczotek. Ale te 0.5mm to nie tragedia, jeszcze długi żywot przed nimi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

aha, wymieniłem szczotki i regulator jutro założę myślę że będzie dobrze chodził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Komutator to się nazywa albo pierścienie ślizgowe wirnika. Fabrycznie jest gładki, rowki powstały poprzez tarcie szczotek. Ale te 0.5mm to nie tragedia, jeszcze długi żywot przed nimi

To są pierścienie ślizgowe. Tu nie ma albo. Komutator występuje w prądnicach pradu stałego, a jak wiadomo alternator takową nie jest. Jak nie wiesz, to nie wprowadzaj innych użytkowników w błąd. Jest taka niepisana zasada na forach: Nie wiem, nie rozumiem, nie jestem pewien, to MILCZĘ lub pytam innych. Dobrze by było gdyby użytkownicy się do niej stosowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Dokładnie, alternator jest prądnicą prądu przemiennego z oddzielnym mostkiem prostowniczym i nie posiada komutatora, tylko pierścienie ślizgowe. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    1380

Napisałem komutator z myślą o tym że większość sklepów posługuje się tym potocznym terminem przy sprzedaży tego elementu, więc elektrotechnik nie czepiaj się bo napisałem też- pierścienie ślizgowe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    5

przeczyść pierscienie slizgoweb drobnym papierem ściernym- oraz sprawdz jakość łożysk czy nie mają luzów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wicek
      Muszę kupić prostownik  ,a jest tego tyle że można zwariować .Przeznaczenie do samochodu i ciągnika  , samochód poj. około 60 ah , ciągnik do 200ah.
      Napiszcie jakie posiadacie i się sprawdzają.
    • Przez V12
      Witam
      Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo
      Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V
      Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru prądu i napecie rośnie
      Kiedy akumulator jest choć troche rozładowany to jeż jest ok , problem pojawia sie kiedy po kilku godzinach pracy naładuje sie do pełna i nie pobiera juz prądu
      W tym ciagniku kiedy nie ma włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator wskaźnik temperatury i paliwa
      Problem jest od 7 lat ale teraz myśle na wymiana alternatora na inny typ po w ciągu 7 lat dziś załozyłem 3 akumulator
      W innym ciągniku mam alternator Valeo ale 6 diodowy i tam ładowanie nie przekroczy 14,5V nawet po 10h pracy a tam tak samo kiedy nie włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator
      Alternator we fiacie jest prawie takie jak jak we Fiacie Cinqecento 900 , regulator napięcia pasuje , jest 9 diodowy , mostek prostowniczy stojan i wirnik był sprawdzany .
      A ciekawostką jest że kiedy napecie skacze ponad 15V to delikatnie żarzy sie kontrolka ładowania , wystarczy włączyć postojówki albo radio i wtedy gasnie i napięcie wraca do normy
    • Przez Stasek
      kupiłem nowy orginalny alternator i nie mam pojecia jak podłączyc zamiast prądnicy
    • Przez rosiu_xd
      Witam, mam problem z ładowaniem i z tego co pomierzyłem to na przewodzie od pradnicy przy samym regulatorze pokazuje napiecie do 14.5V czyli jakby okej, a wyjsie z regulatora na stacyjke pokazuje maks 12.5V bez obciążenia, ze swiatalmi to spada ponizej 12V, i tak chcialem sie upewnic czy regulator do wymiany czy cos innego moze byc?
    • Przez Skowron15
      witam kupiłem nowy alternator 700W 50A z wbudowanym regulatorem ruski do mtz 82 Stary altek był na 5 wyjść z osobnym regulatorem a ten nowy jest na 3 i niewiem jak go podłączyć

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj