Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To nie było zwarcie, jak sam sobie wyjaśniłeś.

Właśnie przez to, że nie złożyłeś tego właściwie tłoczek włącznika połączył zworą oba styki i w momencie podłączania masy uruchomił się rozrusznik.

 

Ten bolec który jest w otworze to koniec widełek które wpychają bendiks.

Ty musisz właśnie te widełki umieścić w otworze tłoczka włącznika elektromagnetycznego.

Tego tłoczka nie da się wyjąć z włącznika i nim samym operować?

W ostateczności wykręć rozrusznik z ciągnika i bendiks(zębatkę) przesuń po wałku wirnika w tedy to widełki się przestawią i będzie ci łatwiej nałożyć tłoczek.

Chyba, że bez wyjmowania, drutem bądź kombinerkami złapiesz za widełki i pociągniesz do ciebie i w tedy założysz.

Nie wiem jak tu inaczej mogę podpowiedzieć.

Opublikowano

Ok, dzięki za odpowiedź, spróbuje może jutro go tam jeszcze włożyć bo dzisiaj cały dzień na uczelni byłem. Z tym drutem to może być dobry pomysł, trzeba będzie się trochę pobawić z tym pewnie.

Opublikowano

Rozruszniki te nie różnia sie tylko mocowaniem 2 lub 3 otwory , wielkością obudowy sprzęgła lecz także wielkośćią zębatek na zespole sprzęgającym te do C 330 mają po 11 zębów . a te od C 328 po 9 zębów

Opublikowano

W rozruszniku planetarnym zębatka ma 11 zębów i doskonale pasuje do wieńca mimo żew oryginale rozrusznik ma 9. Weim bo mam taki. Udało mi się dorobić przystawkę - super sprawa.

Opublikowano

Osobiście posiadam rozrusznik made in China i to tzw "drugiej ręki" czyli po przejściach. Wymieniłem wirnik plus usunięcie zwarć ( były dwa) i jak narazie działa. Jak długo się okaże. Podobno z rozrusznikami szybkoobrotowymi jest tak ( opinia gościa który naprawia tego typu rozruszniki) że aby posłużyły trzeba uważać co by ich nie przegrzać czyli kręcić do 20 s max. Jeśli komuś dobrze pali na oryginalnym rozruszniku to i ten będzie ok w przeciwnym razie szkoda zachodu i kasy :).

 

Odnośnie zdjęcia jeśli ktoś chce mogę wysłać na maila.

Mój adres: mortii4@vp.pl

Opublikowano

Rozrusznik planetarny jak sama nazwa wskazuje ma przekładnie. Z tym że może być też zwykła przekładnia, wtedy silnik jest tak jakby bardziej na bok. Planetarny wyglądem jest prawie identyczny jak "klasyczny" rozrusznik

Opublikowano (edytowane)

Też postanowiłem się dołączyć do tematu . Ja kupiłem rozrusznik szybko obrotowy do swojego 328. Dużo łatwiejsze jest uruchamianie silnika. Są już na rynku do kupienia rozruszniki szybkoobrotowe do c-328 i pasują bez przeróbek. Musiałem tylko między rozrusznik a obudowę koła zamachowego dać pod śruby mocujące rozrusznik zwykłe podkładki, bo między zębatką a wieńcem był za mały odstęp i po uruchomieniu silnika wieniec załapywał za zębatkę. Ale teraz jest wszystko OK.

Edytowane przez pa2013
Opublikowano (edytowane)

Problem zacząl się podczas dużych mrozów, kiedy próbowałem go odpalić. . Rozrusznik zakręcił ze 2 razy po czym zaczął dziwnie "krykać", trzaskać. Wymienione zostały szczotki i tulejki. Jednak to nie przyniosło skutku bo pomimo , ze przestał tak trzaskać, to strasznie słabo, wolno kręci. Na odprężniku kreci średnio, a kiedy odprężnik idzie w dół, to rozrusznik staje. Nie daje rady "przerzucić". Pomyślałem że to wina wirnika, wiec wstawiłem nowy. Żadnych zmian. Nastepnym krokiem było wstawienie nowych akumulatorów( stare były juz troche zużyte) Jednak to też nic nie poprawiło. Oddałem rozrusznik do mechanika. Sprawdził czy nie ma przebić, opory itp. Wszystko tak jak powinno być. Spróbowałem odpalić go łącząc śrubokrętem lecz działanie jest to samo. Co może być jeszcze nie tak. Dodam , że sprawdzałem na rozruszniku sąsiada i wszystko działa tak jak należy. POMOCY?

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

To nadal jej nie widzisz?

Rozrusznik nadal niesprawny po wizycie w zakładzie - "mechanika".

Sam wyeliminowałeś, że jest sprawna instalacja w ciągniku. To co jest winne?

 

Prawdopodobnie masz zwarcie międzyzwojowe na stojanie.

Opublikowano

Najdziwniejsze jest to, że mechanik sprawdził po naprawie ten rozrusznik na specjalnym urządzeniu. Dodatkowo cisnienie było ustawione na wyższe niz jest rzeczywiste w ciągniku. Nawet na takim ustawieniu rozruszik pracował dobrze i przewalał. Więc dlaczego nie chce przewalić w ciągniku? Wszelkie zwarcia zostały wyeliminowane a dodatkowo zmieniałem komutator i stojan na inny lecz i to nie pomogło.

Opublikowano

Nie da się tego wszystkiego od razu napisać?

Tylko trzeba wyciągać informacje.

To że był u fachowca nic nie znaczy bo nikt go nie zna, ani jego pracy, więc nie można być pewnym że zrobiony dobrze. Zwłaszcza, że nie ma efektu.

Potem piszesz, że był sprawdzony na przyrządzie i działał prawidłowo, a jego podzespoły były zmieniane(wirnik, stojan).

To całkiem zmienia postać rzeczy. Nie uważasz?

Opublikowano

Skoro akumulatory nowe, styki klemy kable nowe, to pozostaje rozrusznik, przebicia faktycznie może nie ma, ale coś musi być sknocone, ta pierdoła "to cuś" :D , może tulejka, może rozrusznik nie ma masy między segmentami, może szczotki szczotkotrzymacz, może kabel prądowy z elekromagnesu styka do masy, musi być to "cuś" :D , a na pusto wyjęty rozrusznik się kręci bez dymienia? nie podskakuje leżąc kręcący się itd ? nie grzeje się?

Opublikowano

Tylko efektu nie ma. A to co zrobił to napisałeś dopiero później.

Poczytasz trochę na forum to zobaczysz ile razy koledzy odbierali rożne rzeczy od zakładów naprawczych i.

I było wielkie rozczarowanie. Więc to że było w naprawie nic nie znaczy.

Opublikowano

My tez przecież też wysyłamy różne elementy typu pompowtryski, wtryski cr, turbosprężarki, pompy,głowice, dwumasy itd do regenaracji i wracają nie naprawione niekiedy z fakturą że naprawione :D są jazdy z tym, ale alternator czy rozrusznik to żadna filozofia naprawić,tzn. przynajmniej zdiagnozować bo naprawić to lepiej niekiedy wymienić :D

Opublikowano

Wymieniałeś tulejkę tam gdzie wysuwa sie bendix? ja miałem podobny problem tulejka pękła na pół i wypadła połowa, rozrusznik nie miał siły obrócić śilnika a jak mu dałem 24v to zakręcił dorobiłem nową i jest git.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v