Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Zregeneruj stary rozrusznik. Tulejki, szczotki, jak trzeba przetocz komutator i zrób przerwy, wyczyść porządnie styki w elektromagnesie i na perfekt wszystkie połaczenia aż do ekumulatorów, sprawdz świece żarowe i mysi palić. Miałem jakiś czas 30-ke i nigdy nie było problemu z paleniem. Znajomi mają takie graty że się w pale nie mieści i też im to chodzi w zimie. Koszt regeneracji starego rozrusznika jest niewielki. Jak sie nie uda to pomyślisz o nowym.

Opublikowano

najlepiej zrób tak jak piszą inni zregeneruj stary ja zrobiłem stare rozruszniki u fachowca który się na tym dobrze zna i chodzi ten rozrusznik jak nowy i sto razy lepiej niż ten bubel który kupiłem więc najlepszym wyjściem będzie jeszcze dla ciebie próba naprawy rozrusznika

Opublikowano

jeszcze mam jedno pytanie z opalanie w zimie bo ja nie mam płynu tylko o zalewa wodą raz miałem problem bo zalałem go gorącą woda ale były słabe akumulatory i traktor nie odpalił anie mogłem wylać wody bo kranik od bloku mróz nie pościł i mam pytanie czy jest coś żeby kraniki nie zamarzały.

Opublikowano

Kup sobie opalarkę, ja na rynku dałem 50zł i chodziła w tamtą zimę co dzień, super sprawa nawet do odpalania, ciągniki nawet zimne palą od strzała w największe mrozy, może posłużyć nawet do rozmrażania rur :)

Opublikowano

Ursusy C-325 i C-328 nie miały świec żarowych jaki i przełacznika do nich. Miały tylko taki przycisk do odpalania jak ma C-360.

 

Dla sprawdzenia czy przycisk jak i przewód do rozrusznika jest ok to trzeba spróbować zapalić go na krótko na rozruszniku, Jeśli nie ma różnicy w odpalaniu to nie tu go boli.

ja przy swoim c 328 jakoś mam świece żarowe

Opublikowano

miałem Jubane po jakimś roku zacząłem odnosić wrażenie że wolniej kręci, ale kręcił. Po dwóch latach któregoś dnia kupa dymu z niego i tyle. Później kupiłem Magnetrona i ten rzeczywiście kręci jak szalony i ciapek o niebo lepiej pali, na Jubanie jak był mróz i chwile trzeba było pomęczyć to wyraźnie zwalniał na tym teraz nie jet to zauważalne. Generalnie jak kupować nowy to tylko Magnetona z daleka omijaj inne wynalazki, jeżeli jest możliwa naprawa starego to jednak to rozwiązanie będzie pewnie najtrwalsze i najtańsze

Opublikowano

Podzielam zdanie kolegów że jeżeli się daje to naprawiać stary rozrusznik ,r-11 są nie do zarżnięcia a jeżeli siada to szczotki ,tulejki w ostateczności wirnik, wszystkie wynalazki może z wyjątkiem magnetona wytrzymują jedynie okres gwarancji-może dłużej jeżeli nie używa się go zimą a jeżeli już to przez kilka sekund z bardzo długą przerwą,

Opublikowano

Też kupiłem trzy lata temu z Kwidzynia rozrusznik do swojej 30-stki choć trochę on kosztuje, ale kręci bardzo dobrze nawet szybciej niż kiedyś na oryginalnym, nie chciałem kupować tego szybkoobrotowego ze względu na słabą przekładnie i trwałość słyszałem wiele opinii negatywnych ale i pozytywnych na jego temat, jednak postawiłem na trwałość i wytrzymałość wybierając oryginalny i się nie zawiodłem

Opublikowano

nie podejdzie rozrusznik poniewąz jak masz blok od c 328to ci nie podejdzie musisz remontowac stary właśnie w ostatnich tygodniach tez mnie to zaciekawiło ale nie bo w 28 jest na 2 sróby a w 30 trzy i nie podejdzie

Opublikowano

Oczywiście że da radę. Sam jestem w trakcie wykonwywania przejściówki. Otwory od rozrusznika szybkoobrotowego czy też palnetarnego w żaden sposób nie spasują do obudowy sprzęgła w C 328 - poprostu rozstaw jest większy ( w rozruszniku). Owszem jest trochę zabawy z wymierzeniem odległości od wieńca ( poziom i pion). Mnie udało się kupić używany za 80 zł - niestety made in China, ale jest on robiony na wzór rozrusznika firmy Magneton czeskiej produkcji. Jak dobrze pójdzie to w przeciągu dwóch tygodni powinienem mieć gotową przejściówkę.

Opublikowano

Witam

Kupiłem nowy elektromagnes do C-330 bo stary wysiadł i wziąłem się za jego wymianę i mam problem.

 

Założyłem go, wydawało się mi że poprawnie, wszystko skręciłem i na końcu podłączam klemy i zwarcie – czyli obieg prądu po masie. Wykręciłem go i wydaje mi się że coś źle go zamontowałem bo cały czas po przykręceniu był przyciśnięty do śrub czyli dawał obieg prądu.

 

Wydaje mi się że w końcówkę tego bolca przy elektromagnesie (taki prostokąt z dziurą w środku) powinien wskoczyć bolec który widać w tym otworze po wykręceniu elektromagnesu (bo ma on takie wcięcie pośrodku. Próbowałem to zrobić i nie mogę sobie poradzić z prawidłowym włożeniem i przykręceniem elektromagnesu.

Proszę o potwierdzenie czy dobrze rozumuje z tą końcówką elektromagnesu, ewentualnie jakieś wskazówki pomocne przy jego zamontowaniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v