Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja tez uwazam ze moze byc za mocno skrecony ale jak slabo krecil choc akumulator naladowany to raczej wirnik jest uszkodzony ja mialem to samo w swoim zetorze 8111 wymienialem szczotki tuleiki .

ale pozyczylem rozrusznik od kolegi na prube i krecil dobrze i kupilem z przsekladnia ,

a jakby tego bylo malo to 3 razy akumulatory zmienialem wczesniej dobrze ze przyjeli mi je spowrotem

Opublikowano

rozumię że podałes bezpośrednio plus na rozrusznik-pominięcie elektromagnesu i cisza ?? więc tak:

 

sprawdz palcami czy zębatka sie obraca razem z wirnikiem- nie sądzę aby było źle skręcone za silno bo jak?? podkładki dystansowe zostały pewnie takie jak były??

Opublikowano

Witam.

 

Mam mały problem z rozrusznikiem: robi takie TYK i dopiero za którymś razem zaskakuje. Zdjąłem go więc i chcę wymienić szczotki. Jednakże mam problem z wyłącznikiem, który jest sprzężony z rozrusznikiem. Jest on na takiej blaszce, która na końcu ma zacisk do którego dołącza się automat śrubą (w sumie nie wiem po co). No i ten zacisk się mnie naderwał. Chcę więc wymienić całą blaszkę, ale nie mogę jej wykręcić z korpusu rozrusznika. Czy to trzeba rozebrać cały rozrusznik, żeby się do niej dostać? Pod nią była taka prowizoryczna izolacja: ta blaszka nie może się stykać z korpusem rozrusznika? W sklepie mi powiedzieli, że takich blaszek się już nie robi.

 

Nigdzie nie moge w necie znaleźć zdjęcia z takim sprzętem jak mój. Z reguły automat łączy się z korpusem rozrusznika z innej strony. Poniżej linki do zdjęć:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ab67ee903709daa.html - automat

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/56a45d13ecf731a5.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f7af0901694167d9.html

 

Pozdro.

Opublikowano

nie możesz znaleźć bo to jest stary typ rozrtusznika R5-7a jaki u siebie posiadasz, a większość juz 30-stek ma nowy R11a

jeśli chodzi o tą blaszke ta właśnie jej nie dostaniesz i rozwiązaniem jest odlutowanie starej koło obuudowy i zamiast tego możesz dać tam zwykły przewód o odpowiednim przekroju, który wlutujesz w miejsce tamtej blaszki jeśli sie nie da konieczne bedzie niestety rozebranie rozrusznika i wyjęcie tego całego bolca na którym siedzi ta stara blaszka. I właśnie ten bolec co znajduje sie w obudowie rozrusznika powinien byc odizolowany od obudowy bo łączy się on z uzwojeniem wewnętrznym stojana

Opublikowano

Witam, jeśli potrzebujesz części do tego rozrusznika mogę Ci je sprzedać, a konkretnie mam szczotki i tulejki oczywiście fabrycznie nowe.

Opublikowano

Od R11a też bd pasować szczotki. Bynajmniej ja spasowałem tylko te blaszki co były na środku szczotkotrzymacza wyjąłem i trochę spiłowałem szczotki i jest git. Nawet się nie zawieszają :) .

Opublikowano

I właśnie ten bolec co znajduje sie w obudowie rozrusznika powinien byc odizolowany od obudowy bo łączy się on z uzwojeniem wewnętrznym stojana

 

Czyli tylko bolec ma byc odizolowany? sama blaszka nie?

A moze przylutuje ten kawałek blaszki co sie oderwal?

Opublikowano

Chodzi tylko o to, żeby nie było zwarcia do masy w tym miejscu, bo prąd rozruchowy sięga wartości rzędu 300A i może niezłego bigosu narobić, nawet spalić ciągnik, jeżeli operator jest nieuważny. :)

Opublikowano

Witam! mam problem a mianowicie jak odpaliłem ciapka zeby przestawić tura w stodole, wchodze wciskam kluczyk tak jak bym go miał odpalać, dodaje gazu i nagle pstryk i Dym z rozrusznika, po tem juz dym nie lecial... smile.gif

Co mogło sie zepsuć ? elektro włącznik? Potrzebna pilna pomoc... z góry dzięki angry.gif

Opublikowano

Skąd się kopciło? Rozrusznik czy elektromagnes? Rozbierz go powinno być widoczne co się kopciło. Jeśli to elektromagnes to nie widać. Możesz spróbować włączyć rozrusznik na krótko pomijając styki w elektromagnesie. Powinno się wyjaśnić co nawaliło.

Opublikowano

Zacznij od wymontowania rozrusznika i podłącz go akumulatora minus na obudowę a plus do przewodu wychodzącego z rozrusznika (odłączając go od elektromagnesu)

Rozrusznik powinien zacząć pracować bez wyrzucania bendiksa, jeżeli nie pracuje to znaczy że uszkodzone są szczotki albo wirnik.

Jeżeli po po takim podłączeniu (na krótko) rozrusznik zadziałał to znaczy, że do wymiany jest ten elektromagnes.

Wymieniając go należy zwrócić uwagę na jego właściwe podłączenie.

Prawidłowo zamontowany elektromagnes nie powinien samoczynnie pobierać prądu, lub się nagrzewać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v