Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trochę ostatnio poczytałem i wpadł mi w oczy artykuł na temat ,,intercoolerów,,. Panowie czy możliwe jest założenie intercoolera w ursusie 1012. Bo zasadniczo myślę, że można się pokusić i zapodać od nowszego ursusa lub zetora takiego wynalazku. Tylko najprawdopodobniej trzeba obliczyć jaka może być długość rur z powietrzem. Nigdy nie widziałem jak to wygląda w nowszych konstrukcjach, może ma ktoś jakieś fotki ursusa lub zetora i jest tam pokazane jak to wygląda.

Opublikowano

Ciągnik ZTS 18345 ma intercooler w kolektorze ssącym.To jest podobne ale trochę większe do 1012. Jest tam chłodnica wodna wygląda jak grzejnik fawir,są to trzy rurki z chłodzeniem wodnym.Można do 1012 założyć jakiś z ciężarówki aluminiowy przed chłodnicą.Ale czy by się zmieścił.Przyrost mocy byłby na pewno.

Opublikowano

Zbytnio ten intercooler nie ochłodzi powietrza trafiającego do silnika. To nie samochód, w którym nagrzane powietrze jest zasysane z komory silnika a ciągnik i to powietrze tak się nie nagrzewa, więc nie uzyskasz żadnych zauważalnych efektów. Lepsze efekty(moc i żywotność) uzyskasz lejąc VervęON lub SupremęON, czy jakoś tak. Jeśli chcesz zwiększyć żywotność silnika to lepiej zmień filtr powietrza na suchy lub kombinowany.

Opublikowano

Wczoraj byłem na giełdzie widziałem od MANA takową chłodniczkę za 250zł, od terenówek można za 100zł mieć. Miejsce na zamontowanie znalazło by się mam już dwie chłodnice ta była by trzecia. Tylko jest kilka niewiadomych:

- jakiej pojemności ma być chłodniczka, to ma wynikać z obliczeń, ale jakich

- i nie jestem pewien, ale istotna jest również chyba długość dolotu i wyloty spalin, a związane jest to chyba z wielkością chłodniczki

- gdzie można uzyskać info na temat powyższych niewiadomych

Opublikowano

Naczytałeś się tych czasopism motoryzacyjnych, jak ja kilka lat temu. Sam mam ich ze 150kg. Teraz się z tego śmieję. Wszystko pięknie ładnie jak się czyta, nic tylko zakładać, ale to było o samochodach i tam różnica kilku Nm i KM dla fascynatów ma znaczenie. Tutaj mamy ciągnik, więc taki zabieg dla mnie wydaje się nie potrzebny. Skoro producent tego nie zastosował więc po co to zakładać, w ciągniku turbina nie nagrzewa się tak bardzo jak w samochodzie, więc różnica temperatur będzie raczej niewielka. Dokładając intercooler może i zwiększysz zawartość powietrza w tlen, bo będzie chłodniejsze, ale jednocześnie wydłużysz układ dolotowy, więc ciśnienie doładowania może spaść a tym samym moc. W samochodzie i nowych ciągnikach ma to sens, gdyż ciśnienie sprężania można podnieść "podkręcając" zawór upustowy, tzw, blow-off. W tych ursusach tego nie ma. W silnikach diesla jest zasada, aby współczynnik nadmiaru powietrza"lambda" był większy od 1, tzn diesel musi mieć nieco więcej powietrza na spalenie 1kg paliwa niż benzynowy.

Użytkownik FINN w swojej 914 turbo zmienił filtr na ten z ursusów 6-cio cylindrowych(120x, czy 122x) i odczuł znaczącą różnicę w mocy. Wcześniej z beczką 6tyś.l miał problemy na 3 biegu, ale po zmianie problem zniknął. Pomyśl nad tym i zapytaj go.

Opublikowano

Do postu wyżej. Intercooler nie służy do chłodzenia turbiny, a powietrza i uzyskać lepsze napełnienie cylindrów.

Na pewno nie zaszkodzi, a w upalne lato silnik nie będzie się tak męczył, tylko trzeba go dobrać od silnika o zbliżonej pojemności skokowej i założyć przed chłodnicą.

Opublikowano

Tego samego ja się obawiam, tzn, że wydłużając drogę powietrza z turbiny do cylindrów stracę ciśnienie doładowania, w zetorach 6 cylindrowych z tych czasów co 1012, montowano coś takiego tylko, że chłodnczka to kolektor dolotowy chłodzony nie powietrzem a wodą jak napisał kolega tomek73 i w takim wypadku nie ma długich rurek.

Ale, mam znów pewne ale, przecież w obecnych zetorach czy ursusach jest turbina o podobnej wydajności jak moja, obroty silnika takie same i jest intercooler i pewnie są przewody gumowe od turbiny poprowadzone przed chłodnice wody a to już jest spora odległość. Może niech ktoś się odezwie, kto posiada w zetorze lub ursusie takie ustrojstwo i napisze jak to jest na dziś rozwiązane. Co do zwiększenia filtra, napiszę do kolegi FINN. Dziękuje za wszelkie sugestie i czekam na więcej.

Wracając do utraty doładowania przez turbinę to mam założony w kolektorze dolotowym wężyk który podpięty jest pod zegar i pokazuje mi ciśnienie doładowania, czyli gdybym zaeksperymentował to będę widział, czy praca turbiny się zmieniła, ale wpędzę się w jakieś koszta i być może psu na budę, cała zabawa.

Opublikowano

dowiedziałałem sie że jest na tym temacie mowa o mnie więc jestem :)

a mianowicie, co do mojego filtra... to miałem filtr do zwykłej 914 czyli ten mniejszy, i z tracji tego podczas ruszania ciagnik mi sie dławił.... i czasami brakowało mu mocy.. wiec załozyłem filtr od silnika 6 cylindrowego taki jak jest np. w 1224.. czyli ten sredni , który jest montowany w silnikach 6 cylindrowych bez doładowania lub w silnikach 4 cylindrowych z doładowaniem... a efekty?? były i zauwazalne... kiedys na biegach terenowych ja dusiło.. teraz nie ma takiej opcjii... i z beczka 7000 nie miałem ciżkor ruszyc z jednoczesnym włączonym przekaźniku... teraz na jedynce szosowej ruszm bez problemu.. no generalnie powiem że efekt jest... ale z że 1012 ma juz taki sam filtr jak ja to mozesz jedynie zamontowac najwiekszy filtr od 1614.. u mnie jeszcze docvhodzi ten problem ze mam szybka skrzynie 4 biegową 40km/h wiec tu tez moga sie pojawić pene rozbierznosci... ale jesli brakuje tobie mocy to proponowałbym rozejżec sie w inna mańkę, a mianowicie to z założeniem napedu to efekty zobaczysz odrazu w robocie i nie bedzie potrzeba zadna ingerencja w silnik.. a jesli chodzi o pojemnosc tej chłodniczy to proponowałbym nie zakładac od samochodu osobowego... bo wiadomo że tam jest mniejsza przepustowsc i pojemnosc silnika w dopasowaniu tej chłodnicy kieduj sie pojemnosca silnika z którego ona pochodzi..

Opublikowano

Zorzyk2 a czy ja napisałem, że chłodzi turbinę? Chłodzi powietrze z turbiny. Chodziło mi o to, że turbina nie nagrzewa się zbytnio więc i powietrze przepływające przez nią nie jest dużo cieplejsze.

Opublikowano

Zorzyk2 a czy ja napisałem, że chłodzi turbinę? Chłodzi powietrze z turbiny. Chodziło mi o to, że turbina nie nagrzewa się zbytnio więc i powietrze przepływające przez nią nie jest dużo cieplejsze.

Po przejściu przez turbinkę powietrze nagrzewa się dośc mocno bo i to 50-70 stopni celsjusza a intercooler ma je schłodzić zanim wpadnie do komory spalania.

Opublikowano

Gacuseks jeśli masz wskaźnik ciśnienia doładowania to spróbuj przy pomocy jakichś rur, przewodów wydłużyć układ dolotowy i zobaczysz czy coś się zmieniło, czy wydłużanie układu wpłynie na pracę silnika. Pomysł może prowizoryczny, ale powinieneś wiedzieć czy nic nie zaszkodzi, lub poprawi.

Jestem trochę sceptycznie do tego nastawiony, bo nie chcę nikogo wpędzać w koszty.

Opublikowano

I to jest myśl, zmierzę mniej więcej ile by wyniosła długość przewodów, gdyby zamontować chłodniczkę z przodu, kupię rurę od powietrza i wepnę się w obieg między kolektor, a turbinę.

Opublikowano

Powietrze nie nagrzewa się od turbiny, tylko od jego sprężania. Nie słyszałem o przypadku by montaż intercoolera pogorszył parametry silnika. Nie będzie żadnego spadku ciśnienia, proces przepływu powietrza jest ciągły, a nie skokowy. Może być niewielkie, minimalne opóźnienie w reakcji na pedał gazu.

Opublikowano

Na tym forum było wiele ciekawych tematów typu: turbo do 'trzydziestki' turbo do 'sześćdziesiątki',i teraz ktoś wyskoczył z kolejnym genialnym tematem - intercooler do ursusa.

Pytanie tylko po co to wszystko????

Moc w silniku bierze się ze spalania paliwa- im więcej paliwa tym więcej mocy. A chyba każdy z was zapomina, że prosty diesel w ciągniku to nie jest silnik benzynowy, gdzie stosunek powietrza do paliwa jest stały (sterowanie ilościowe) i dostarczając większą ilość powietrza do silnika ZI poprzez przepustnicę, wtryskiwacz(e) podają więcej paliwa aby utrzymać stały skład mieszanki.

I właśnie w silniku benzynowym takie modyfikacje typu- turbina, filtry stożkowe, polerowanie kanałów dolotowych itp. mają sens bez wnikania w układ zasilania paliwem (niewielkie przyrosty mocy).

A w ciągniku zwiększycie ilość powietrza w cylindrze, no ale co z paliwem???

Opublikowano

Powtórzę to co pisałem wcześniej, przyrost mocy mnie nie interesuje, tuningować to można samochody. Ja chcę polepszyć warunki pracy silnika, przez co powinna się przedłużyć jego żywotność. Oczywiście skład mieszanki można zwiększyć tylko po co, mnie wystarczy, że pali mi w 4 skibach na 4 terenowej 9-10 litrów, ziemie powiedzmy 4-5 klasa. Raczej post wyżej niczego nie wnosi do tej dyskusji, prócz nabijania liczby postów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v