Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nie chciałbym psuć ogólnej radości ale jeśli mnie pamięć nie myli to Ursus już dawno podpisał umowę z WAT-em na skrzynie do ciągników 75-110 koni (prawdopodobnie 16/16), oraz z FON na projekt i produkcję osi.

Ani tych skrzyń ani osi jeszcze nikt nie widział a upłynęło już mnóstwo czasu.

Natomiast nikt nic nie mówił o skrzyni Vigus, a tu nagle BUM. 

Dziwne to trochę dla mnie. 

Opublikowano

Masz rację. Szczerze jestem wielkim fanem tej marki, ale naprawdę to ona zaczyna  mnie już wkur*iać z tym gadaniem do przodu. Czy do jasnej ku*wy nędzy tak ciężko zrobić ciągnik!!!??? Bierzesz jeden gabaryt ciągnika wstawiasz trzy różne silniki np 60, 70, 80 i masz serie C. Jeden ciągnik trzy moce. Każdy teraz tak robi. Zetor major 60 i 80 tylko mocą się różni i obydwa są na ryku a URSUSOWI od pół roku czasu ciężko "60" wprowadzić!!! 

 

To tyle. Powiedziałem co mi leży na sercu. Pozdrawiam!

Opublikowano

Taa dawno podpisał ha ha trochę ponad rok czasu temu bo w marcu 2014 i to na skrzynie powyżej 110 km, co wy myślicie, że to takie proste zbudować od podstaw w rok skrzynie biegów i ją do produkcji wprowadzić? gdyby to było takie proste to by prawie każdy produkował swoje transmisje, co do szybkiego wprowadzania modeli zetora to przypomnę tylko o maxterze.

Opublikowano

Transmisja Vigus Power jest zrobiona w tajemnicy sam Zarajczyk mówił że była ona tworzona w tajemnicy. Po drugie Fon nie miał tworzyć mostów tylko odlewać je po trzecie bardzo szybko została ona za reprezentowana(chodzi o transmisje) po czwarte cała umowa jest na transmisje 70-200 km.

Opublikowano

Możecie wierzyć lub nie ale oni tam żadnego biura projektowego nie mają. No ok prawie nie mają. Dopasowanie polega na wyliczeniach księgowych. Mówcie czy piszcie co chcecie ale z rzeczywistością to nie ma wiele wspólnego. Przekładania projektowana z WAT-em czy PL to zazwyczaj projekty innowacyjne - bardzo popularne ostatnio tylko jakoś mało z tego powstaje. Ja też mogę robić taką przekładnię - kiedyś może i ją stworzę albo i nie, a kasę jakoś się rozliczy. Co z tego że pokazali wam na targach jakąś skrzynię? Nie pokazuje się prototypów do póki nie są gotowe do montażu. Testy robi się po cichu, jak ma się gotowe rozwiązanie to montuje się i na najważniejszy test czyli eksploatacja. 

Prezes to typowy handlowiec więc tak się zachowuje - mam mało ale dużo mówię, przy tym niechcący krytykuję innych oraz wciskam kity że każdy teraz tak robi.

Opublikowano

Umowa była na transmisje od 70 do 115 KM. http://ursus.com.pl/Aktualnosci/WAT-zaprojektuje-a-Ursus-zbuduje

Wdrążenie do produkcji też nie jest takie proste. Weźcie sobie jeszcze pod uwagę, że oprócz zbudowania ciągnika, muszą jeszcze wykonać dokumentacje, dostać zezwolenie, Euro i te sprawy, a przede wszystkim wyrobić homologacje na ten ciągnik. Najdłużej trwa cała robota papierkowa w tym wszystkim.
 

A co do projektowania, tak najeżdżacie, że tyle czasu minęło, a nic się nie dzieje. Daleko szukać, Polacy i Czesi, podzieleni na kilka grup, pracowali nad 80-dziesiątką ponad 5 lat. Wiadomo, że teraz to idzie szybciej, bo są komputery i wszystko w 3D idzie. Ale weźmy też pod uwagę, że PCOBR było finansowane przez państwo, a Ursus teraz musi sam za wszystko płacić. Jak dla mnie transmisja Vigus to już wielki postęp dla Ursusa. Jak dopracują tą skrzynię, to i szybko powstanie gama ciągników ciężkich. Ale to kwestia czasu :)

Opublikowano

Jak im się uda wprowadzić tą skrzynie w ciągu 5 lat do produkcji to będzie moim zdaniem sukces i nie gadajcie, że po nie z pełna 1,5 roku od podpisania umowy ciągniki z tymi transmisjami powinny śmigać po polach bo to nie realne.

Opublikowano

Realne czy nierealne ale takie są niestety czasy. To nie lata 80-te XX wieku gdzie nowy model dopracowywali 10 lat. Teraz nowe modele wprowadza się co 2-3 lata. Oczywiście w większości są to składaki ale czy to źle? Czy ta rodem z Polski skrzynia jest taka niezbędna do rozwoju Ursusa? Szczerze to wolałbym sprawdzoną ZF cz Carraro. Możecie mówić że Polska będzie lepsza i tańsza bo u nas robiona - niestety ale te firmy nie mają żadnych korzeni, braki doświadczenia i lata zacofania gospodarczego nie da się tak łatwo nadrobić. 

Wielu z tu obecnych tak ładnie pisze że czeka na tą w całości Polską maszynkę - ciekawe tylko ilu by ją kupiło gdyby realnie wybierali ciągnik?

Ciekawym eksperymentem byłaby możliwość wyboru podzespołów, np. są do wyboru dwa typy skrzyni: Carraro i Vigus. Jak myślicie ilu rolników realnie wybrałoby tą drugą nie sprawdzoną super hiper zachwalaną skrzynię? 

Opublikowano

Jak to się mówi, nie chwalmy dnia przed zachodem słońca. Pan Zarajczyk w jednym z wywiadów zapewniał, że będzie to jedna z najnowocześniejszych przekładni na świecie, a w projektowaniu pomagała im firma Ricardo. Może i Polska w przemyśle motoryzacyjnym jest zacofana, ale wydaje mi się że na WAT PRL-owskich rozwiązań nie praktykują :) Szczerze mówiąc, wierzę w potencjał Polaków, bo nie raz mnie zaskoczyli :)

Opublikowano (edytowane)

To żeby podnieść poziom optymizmu URSUS w czerwcu załapał się do pierwszej dziesiątki najchętniej wybieranych marek ciągników na polskim rynku. http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/new-holland-john-deere-i-zetor-najchetniej-wybierane-ciagniki-w-czerwcu,58679.html

tabelka na dole artykułu.

Edytowane przez PaniRolnik
Opublikowano (edytowane)

Widzieliście to URSUS zarejestrował 47 ciągników w czerwcu hurra http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/new-holland-john-deere-i-zetor-najchetniej-wybierane-ciagniki-w-czerwcu,58679.html

 

SORRY POWTÓRZYŁEM SIĘ :(

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999
Opublikowano

Realne czy nierealne ale takie są niestety czasy. To nie lata 80-te XX wieku gdzie nowy model dopracowywali 10 lat. Teraz nowe modele wprowadza się co 2-3 lata. [...]

 

Niby tak, ale Ursus żeby zrobić skrzynię musi zbudować ją od nowa, co trochę zajmuje. Producenci, którzy są od dawna na rynku (DF, NH, itd.) mają już swoje podzespoły i gdy wprowadzają nowy model od razu zaczynają prace nad kolejnymi zmianami, a nawet wcześniej.

Sama skrzynia biegów nie jest aż tak skomplikowana, bo nic nowego (w skrzyniach stopniowych) nie wprowadzono od czasów np. Dynashift. Jedyne różnice są w ilości biegów mech., ilości przekładni przełączanych elek.-hydr. i umieszczenia poszczególnych elementów w skrzyni. Skrzynie z biegami osiągnęły chyba szczyt rozwoju technologicznego. Teraz tylko ekonomia i ergonomia może się jeszcze poprawić, i nic więcej.

Opublikowano (edytowane)

Co na wytrzymałość niema co liczyć. To jest to samo co major 80 a majora byś kupił i to samo co farmtrak a jakoś nie narzekają na zetory czy farmtraki.

 

Edytowane przez Graham
Opublikowano

mam takie pytanie - w obecnym numerze RPT jest test "perkins w polskiej skorze" czy to jest test Ursusa czy farmtraca i jaki model? bo chyba w niczym innym polskim perkins nie jezdzi zeby testowali:)

Opublikowano

mam takie pytanie - w obecnym numerze RPT jest test "perkins w polskiej skorze" czy to jest test Ursusa czy farmtraca i jaki model? bo chyba w niczym innym polskim perkins nie jezdzi zeby testowali:)

 

Jest to test Ursusa 11054 przeprowadzony w czasie żniw w 2014. Nie mam skanera aby go wrzucić na forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v