Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Rzeczywiście dzisiejsza Proxima kontynuuje tradycję Zetorów serii UR-1, którą zapoczątkował 4011 ale w Zetorach modyfikacje nie kończą się na zmianie maski i nazwy. Poprzednik Forterry UR-3 był zaś projektowany jako coś pośredniego między Crystalem UR-2 a UR-1 i tak naprawdę jest to pomniejszony Crystal z modyfikacjami.

Ursus został zabity w 73 roku podpisaniem umowy licencyjnej a Zetor poszedł odmienną drogą ciągle rozwijając swoje konstrukcje.

Opublikowano

A ja czekam ciągle na model 3120hl który był już pokazany a go nie ma i trafi kupić farmtrac 7100 z zimex otatnie modele tych ciężkich maszyn a wolał bym nasz rodzimy....niby traktor

Opublikowano

@Adrian_URSUS_1999 i @bratrolnika Macie rację. Ursus powinien współpracować z kimś na skalę światową. John Deere może być takim przykładem, albo lepiej nawet - New Holland. Oni mają nie tylko w Polsce największą sprzedaż, ale i w innych krajach. A ciągła zmiana modeli w Ursusie to strata dla firmy, bo nikt nie krytykuje jakości ciągników, ale właśnie te zapowiedzi i zmianę oznaczeń.

Ps Ja o polityce też nie rozmawiam. Po prostu chciałem tylko powiedzieć, że potrafię myśleć trzeźwo, ale w pewnych tematach.

  • Like 1
Opublikowano

Zetor rozwija nadal tą samą myśl techniczną od lat 60. Do 2004 roku korpusy były niemal identyczne do tych które spotkamy w 4011. Proxima nadal jest na zwolnicach jak 4011, nawet odlewy są niewiele zmienione, zmianie głównie uległa przednia część skrzyni biegów, bo musieli gdzieś upchnąć wzmacniacz momentu. Forterry to zmodernizowane C-385 (Zetor 8011). Patrząc pod kątem technicznym, z jednej strony to jest duża zaleta, że zetor próbował wycisnąć jak najwięcej bazując na tych samych korpusach, ale z drugiej strony wychodziły z tego niezłe ulepy. O ile w zwykłym 7211 ze skrzynią 10x2 wszystko trzymało się kupy, to w takim zetorku ze skrzynią 10x10 przekładnia była już przekombinowana. Według mnie dobrze zrobił MF. Wiedzieli doskonale, że możliwości rozwoju gamy ciągników tj. MF255 dobiegają końca i nie ma sensu tego ulepszać, więc stworzyli nowoczesną, z możliwością rozwoju transmisję, która tak naprawdę jest rozwijania po dziś dzień. Zobaczymy jak Ursus postąpi po wprowadzeniu Vigusa. Przekładnia wydaje się być bardzo praktyczna i dobrze przemyślana (patrząc pod kątem technicznym), więc może okazać się sukcesem, ale to się okaże za parę lat jak już swoje przepracują.

Opublikowano

@pawel94 Ja mam nadzieję, że tym razem będą się trzymać terminów wprowadzenia Vigusa. Ten 3150 z ZFem niby jest wprowadzony, ale nie widać, żeby po polach jeździł.

Może po prostu póki co nie ma na niego chętnych :)

 

Co do MFa, no to musieli zmienić, bo prowadzenie technologii z lat 80tych do dzisiaj i tylko ulepszanie tego, nie miałoby sensu, ponieważ stara konstrukcja z nową skrzynią to trochę raczej niewypał. Tym bardziej, że te dwa elementy podlegają pod układ przeniesienia napędu.

Opublikowano (edytowane)

Bądźmy realistami i obiektywni... zrobienie porządnie ciągnika około 150 KM od podstaw nie mając odpowiedniego kapitału i zaplecza technologicznego (mam tutaj na myśli że nie rozwijają czegoś co było tylko wszystko od początku tworzą) graniczy z cudem. Taki ciągnik musi być już zaawansowany technologicznie co najmniej w średnim stopniu (tak jak np Forterra HD)

Co mam na myśli pisząc w średnim stopniu (w opcji) :
Amortyzacja przedniej osi, (vigus prototyp tego nie ma)
Mechaniczna amortyzacja kabiny, (vigus prototyp tego nie ma)
Skrzynia co najmniej 30x30 z rewersem elektrohydraulicznym i automatyczną zmianą półbiegów, (to już ma vigus)
Co najmniej 3 pary wyjść elektrohydraulicznych, (na tę chwilę pokazali wersję na mechaniczną) 
Oświetlenie LED (jest w opcji),
Opony o profilu 65 przeznaczone dla nowoczesnego typu ciągników, [4 cyl. 540/65R24 - 600/65R38], [6 cyl. 540/65R28 - 650/65R38]
Modele 4 cyl. Silnik Deutz 4.1L rozstaw osi (np. 2550mm)
120 KM
135 KM
150 KM
Modele 6 cyl. Silnik Deutz 6.1L rozstaw osi (np. 2750mm)
140 KM
160 KM

+ BONUS Nowy model Ursusa C-3110V (następca tego co jest teraz) Skrzynia vigus zmodernizowana pod ciągnik 110KM Mniejszy udźwig 5500kg, oponki 480/65R24 - 540/65R38(600/65R34) oraz silnik Deutz 3.6L (amortyzacja osi carraro oraz mechaniczna amortyzacja kabiny w opcji) rozstaw osi podobny jak w JD 5R (2250mm) zwrotny mały kompaktowy ciągnik do zadań specjalnych i małych gospodarstw rodzinnych

TAKIE MAM MARZENIA I TEGO OCZEKUJĘ OD TEJ MARKI ;) 
 

Miejmy na uwadze, że ciągnik 150 KM współczesny przewyższa osiągami 1224 oraz 1614, które teraz spokojnie są zastępowane przez ciągniki niższych mocy o jeszcze wyższych osiągach. URSUS VIGUS 150 KM nie będzie dedykowany dla gospodarstw 25 - 40 ha gdzie "szesnastka" pracuję jako główny koń pociągowy tylko dla gospodarstw 50 - 80 ha.  

 

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999
Opublikowano

@Adrian_URSUS_1999 Super zestawienie. Jak widać z niego, połowa albo nawet 1/3 tego wyposażenia już jest, ale jeszcze trochę brakuje. Siedziałem w 3150 power na targach i ja bym jeszcze dorzucił bardziej komfortowe siedzenie, bo póki co jest niewiele lepsze od tych mniejszych modeli. Opony też. Masz rację z oponami, bo są odrobinę za wąskie. Co do zaplecza, no to oni musieli je zrobić specjalnie pod transmisję Vigus, bo go nie mieli (chodzi mi o oprzyrządowanie montażowe, bo przecinarki plazmowe i inne obrabiarki do metalu już mieli). To zaplecze oczywiście będzie czekać do 2019 roku, o ile wtedy wejdzie Vigus do sprzedaży.

Opublikowano (edytowane)

Zaplecze pod Vigusa już mieli przed 2011 rokiem. Vigus jest tworzony od lat, jeszcze za czasów polmotu z tego co gdzieś przeczytałem... Tak naprawdę z wprowadzeniem ciągnika 140-150 Km męczą się od jakiś 8-9 lat. Wpisz sobie @MARTINEZUrsus Polmot 14014Z Silnik o ile dobrze pamiętam Sisu [EDIT SILNIK IVECO] (fajnie by było gdyby właśnie to AGCO montowali a nie Deutza) ale cóż nie dogodzą wszystkim 
Znalezione obrazy dla zapytania pol mot 14034 Z

Podobny obraz

takie nowości które nigdy nie trafiły do seryjnej produkcji.... No ale tradycje trzeba utrzymywać latami "ryczeć i mało mleka dawać trzeba" bo to tradycją przecież nie można tego zmieniać bo to tradycja, tradycja najważniejsza ;) 

 

 

 

KOLEJNY EDIT http://www.tygodnik-rolniczy.pl/articles/aktualnosci_/ardanowski-dotacje-z-prow-powinny-w-wiekszym-stopniu-trafiac-do-polskich-producentow-maszyn-rolniczych/

Jak oni mogą obwiniać obwiniać ARiMR mając w swojej ofercie 3 ciągniki, które realnie mogą sprzedać klientom... (C-380. C-385. C-3110)
Po drugie, jak polski rolnik ma zakupić polski ciągnik jak takie nie istnieją... maszyny owszem, ale ciągniki?  

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999
Opublikowano

Masz rację. Jak mam kupić jajka od polskiego gospodarza jak w Tesco są tylko te z Czech? Przecież nie będę jechać do lokalnego sklepu specjalnie po swojskie jaja? Poza tym, po co mam wspierać polskich rolników i polskie sieci sprzedaży jak rolnicy nie wspierają innych Polaków przy kupowaniu choćby ciągników, czy innych produktów rodzimej gospodarki?

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Rolnicy nie wspierają bo nie mają czego wspierać. Polskie maszyny i narzędzia rolnicze mamy. Brak nam solidnych ciągników rolniczych. Ursusa nowego przez sam napis na ciągniku nie wybiorę. Designem zachęca nie powiem że nie (powtarzam to któryś raz z kolei).

Dodam jeszcze tak. Major od zetora i C-380 prawie że to samo... Kiedyś jak ktoś tutaj pamięta negatywne opinie wystawiałem na temat zetorów (bo przyznam miałem ból d*py) że zetor osiąga lepsze wyniki od ursusa. to były bezpodstawne wpisy gówniarza z gimnazjum którego inni na kręcili na to jaki ursus jest wspaniały... teraz zdanie moje uległo zmianie, jestem jak widzicie krytyczny wobec niedźwiadka, bo jest co krytykować i tak należy. krytyka nie ma na celu kogoś obrazić tylko pomóc w z mianie podejścia zarządu marki z Lublina do pewnych kwestii związanych z ich produktami.
Nie można powiedzieć że Zetor jest bardziej markowy od ursusa a john deere od zetora, wszystkie te wymienione marki oraz inne są markowe, mają tylko inną renomę. Współczesny Ursus "jedzie na oparach" renomy/legendy warszawskiego Ursusa z czasów jego świetności. 
... i wracając do tego majora i c-380. Czemu dzisiaj przy zakupie ciągnika około 80KM którym miałbym zastąpić powiedzmy C-360 Classic wybrałbym zetora majora 80 a nie c-380:
1. Serwis - szybki, dokładny, sprawny, dostępność części na już (koszt wykonania nie gra roli)
2. Widoczność - niby 6 słupków a jednak okazuję się lepsza niż w przypadku 4 słupków w C-380
3. Lepsza jakość wykonania detali w kabinie operatora,
4, Design (By Pininfarina) oraz malowanie felg w kolorze czerwonym (kwestia gustu), ale dla mnie na plus. (ursus jak ma malowane felgi na czarno czerwono też mi się bardziej podoba) 
 

Zdjęcia ze strony FB Zetor Polska 
ZdjÄcie użytkownika Zetor Polska.

ZdjÄcie użytkownika Zetor Polska.

ZdjÄcie użytkownika Zetor Polska.

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999
Opublikowano

Mamy farmtracki, są produkowane w Polsce, przez Polaków, a że firma ze świata i technologia też to nie musicie mówić, wiem o tym. Lepiej niech choć część tych wydanych złotówek w PL zostanie, niż żeby wszystko za granicę poszło. 

Opublikowano

Podatki, podatki i jeszcze raz podatki. Jak nasi producenci maja konkurować z zachodem jak nasz umiłowany rząd nakłada coraz to nowe podatki, daniny, akcyzy, składki a wszelkią unijną biurokrację jeszcze bardziej potęguje dokładając nowe przepisy.

Opublikowano

@bratrolnika tylko dlaczego mam kupować coś co mnie nie zadowoli i wiem że mnie nie zadowoli. jeżeli ktoś ma życzenie kupić nowego ursusa ja nikomu nie zabraniam. Osobiście wolę przeczekać jak wypuszczą na rynek coś konkretnego o dopracowanego. po to ta moja krytyka aby pokazać że są osoby które wymagają czegoś więcej, jak jakość i rzetelność  wobec swoich klientów. Zetor potrafił nawiązać współpracę ze studiem projektowym i wdrożyć w przeciągu trzech lat nowy design, dzięki któremu zwróci na siebie większą uwagę. 

Opublikowano
38 minut temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Rolnicy nie wspierają bo nie mają czego wspierać. Polskie maszyny i narzędzia rolnicze mamy. Brak nam solidnych ciągników rolniczych. Ursusa nowego przez sam napis na ciągniku nie wybiorę. Designem zachęca nie powiem że nie (powtarzam to któryś raz z kolei).

Dodam jeszcze tak. Major od zetora i C-380 prawie że to samo... Kiedyś jak ktoś tutaj pamięta negatywne opinie wystawiałem na temat zetorów (bo przyznam miałem ból d*py) że zetor osiąga lepsze wyniki od ursusa. to były bezpodstawne wpisy gówniarza z gimnazjum którego inni na kręcili na to jaki ursus jest wspaniały... teraz zdanie moje uległo zmianie, jestem jak widzicie krytyczny wobec niedźwiadka, bo jest co krytykować i tak należy. krytyka nie ma na celu kogoś obrazić tylko pomóc w z mianie podejścia zarządu marki z Lublina do pewnych kwestii związanych z ich produktami.
Nie można powiedzieć że Zetor jest bardziej markowy od ursusa a john deere od zetora, wszystkie te wymienione marki oraz inne są markowe, mają tylko inną renomę. Współczesny Ursus "jedzie na oparach" renomy/legendy warszawskiego Ursusa z czasów jego świetności. 
... i wracając do tego majora i c-380. Czemu dzisiaj przy zakupie ciągnika około 80KM którym miałbym zastąpić powiedzmy C-360 Classic wybrałbym zetora majora 80 a nie c-380:
1. Serwis - szybki, dokładny, sprawny, dostępność części na już (koszt wykonania nie gra roli)
2. Widoczność - niby 6 słupków a jednak okazuję się lepsza niż w przypadku 4 słupków w C-380
3. Lepsza jakość wykonania detali w kabinie operatora,
4, Design (By Pininfarina) oraz malowanie felg w kolorze czerwonym (kwestia gustu), ale dla mnie na plus. (ursus jak ma malowane felgi na czarno czerwono też mi się bardziej podoba) 
 

Zdjęcia ze strony FB Zetor Polska 
ZdjÄcie użytkownika Zetor Polska.

ZdjÄcie użytkownika Zetor Polska.

ZdjÄcie użytkownika Zetor Polska.

łoj O.o I weź z daleka rozpoznaj czy to kubota , czy zetor . No nie wiem , ale jakieś drobne detale by się przydały .

Opublikowano

No skoro nie tylko ja to zauważyłem , to coś tam przypomina ... ¬¬

Opublikowano

@Adrian_URSUS_1999 Ciągniki i maszyny dzisiejszego Ursusa już są solidne (mają niedoróbki, ale jednak). Ale to na marginesie. Przechodzę do sedna mojej wypowiedzi.

Widoczność owszem powiedziałbym jak najbardziej, że jest dużo lepsza w Zetorze, bo ma cienkie słupki, a w Ursusie tylne słupki są pogrubione. Pewnie, żeby bezpieczniki wsadzić.

Serwis też Ursus powinien uczulić na podejście do klientów. Na razie są ponoć duże problemy z niektórymi dealerami ciągników.

Aha, no i skoro mowa o wzornictwie Zetora, to powiem tyle. Nowy wygląd Majora osobiście dla mnie jest gorszy od poprzedniego i niezbyt mi się podoba. Co do mylenia Zetora z Kubotą, to dziwne, bo to tak jakbym pomylił wykaszarkę Makity do Stigi.

Te prototypy polmotu są paskudne. Dobrze, że nigdy nie weszły do sprzedaży. 

Jeżeli chodzi o Vigusa, no to owszem, mieli już plany 7 lat temu i jest on bodajże trochę wzorowany na prototypowej przekładni półautomatycznej Ursusa z Warszawy, ale nie jestem pewien, bo to tylko przeczytałem i było zdjęcie Vigusa przy tym podpisie. Na Agrofoto gdzieś jest, można sobie poszukać, albo wrzucę zaraz linka.

 

Edit: daje odnośnik.

W sumie teraz nie jestem pewien, czy to Vigus, ale tak mi się wydaje.

Kolego @Adrian_URSUS_1999 jeszcze można przecież kupić Ursusa c350 i te na hemie c392 i c3102, tylko na stronie ich nie ma. Wiem, bo ludzie niektórzy mają w nowym designie te modele.

  • Like 1
Opublikowano
Dnia 25.07.2018 o 22:19, MARTINEZUrsus napisał:

Faktycznie, był zaprezentowany wcześniej.

@janekjan01 Kojarzę te zdjęcia. Szczególnie z tymi dziećmi. No mogę powiedzieć, że dobre miejsce na testy. Mam nadzieję, że Vigus wyjdzie z tych testów z dobrym wynikiem :)

32116955_2399227470091073_17076449549788

 

A to który z nich to ty? Ten w żółtej koszulce i krótkich spodenkach, czy w zielonej bluzce z tornistrem na plecach? xDD

  • Haha 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v