Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Patrząc na rysunek skrzyni 24x24 zastanawiam się, czy dobrym pomysłem są 3 półbiegi mechaniczne i skąd tam "creeper", czyli biegi pełzające, skoro reduktor właściwy jest na końcu przekładni. Muszę przyznać, że taka konfiguracja nie jest typowa i może się sprawdzi.

Patrząc na terminy wnioskuję, że skrzynia będzie gotowa pod koniec roku. Oczywiście do produkcji to i tak jeszcze daleko.

Edytowane przez XMK13
Opublikowano

półbiegi mechaniczne są na nic, skoro musisz wysprzęglić, to półbieg już nic nie da tylko cały bieg, chyba że chodzi tylko o dobór odpowiedniej prędkości, przy jakimś podjeżdżaniu bez obciążeń, nawet stare ursusy miały półbieg hydrauliczny, więc to bez sensu. Rewers mechaniczny można jakoś przeboleć, choć przy ładowaczu czołowym bywa to uciążliwe,

Opublikowano (edytowane)

Widać z założenia ma być prostą mechaniczną skrzynią biegów, może do małych ciągników, ale w ciągnikach powyżej 100km półbiegi to naprawdę przydatna rzecz.

Może ktoś się zna bardziej na tych schematach, te półbiegi w tej skrzyni 32x32 to są na przekładaniach planetarnych, czy tam są porostu koła zębate połączone z wielkopłytowymi sprzęgłami?

Edytowane przez Salisbur
Opublikowano

skrzynia 24x24 według mojego rozumowania wygląda następująco: 3 zakresy A,B,C po 4 biegi plus reduktor = 24 biegi no i rewers na wszystkich przełożeniach. Czyli nic nowego nie wymyślili ;) Co do skrzyni 32 wydaje mi się że jest to dobra propozycja 4 biegi po 4 półbiegi na każdym i reduktor co daje 32 przełożenia. Zapewne jest to Vigus. Wywalą reduktor i będą mieli 16 biegową mocną skrzynie. Ciekawe kiedy zaprezentują modele z tymi skrzyniami??? ;) 

Opublikowano

Nowy Ursus C360 - w zasadzie to C380 z mniejszym silnikiem. Ciekawe czy ktoś z zastanowił się nad wysokością tego ciągnika? W zasadzie takie małe moce to ciągniki pomocnicze, czyli mały, zwrotny, mieszczący się w każdą dziurę ciągnik. Niestety ale ten C360 ma aż 273,5 cm ( w porównaniu ze starą 60-tką to aż o 50cm więcej ).

W zasadzie to C360 i C380 to takich samych gabarytów - jedyna zmiana to kilka kilo różnicy z racji innych silników. Jak dla mnie to bez sensu zakup C360 skoro niewielka różnica w cenie. 18 KM różnicy to w obecnych czasach niewiele i zdecydowanie lepiej C380 na pomocnika lub innej marki.

Opublikowano

Modernizują do wersji M która w ostatnich latach szła na wojsko. Zakładają nową kabinę i silnik Mana. Ze starego Stara zostają aby mosty i rama. Tylko silniki nie wiem skąd biorą bo te co dają są już chyba nie produkowane od kilkunastu lat.

Opublikowano (edytowane)

Silniki też pewnie od wojska z zasobów na wypadek wojny które wojsko zamienia na nowsze inne 

Edytowane przez akko
Opublikowano

Już na początku lat 90 były przymiarki by w polskich starach były zachodnie silniki .Testowano też olej napędowy z rzepaku .Wiem bo używaliśmy go w czołgach w WSOWP Poznań jak tam służyłem  

Opublikowano

Stary miały silniki MAN D0826 takie jak Fendy serii 800, 900 Favorit. Te silniki to muły robocze wyprodukowane w bóg wie jakiej ilości. Powiem szczerze że nie chcę innego silnika. 
 

Opublikowano (edytowane)

32 szt w styczniu Ursus sprzedal ale w porównaniu do innych marek  jest okej. ale majac juz 150 km i reszte serii C w sprzedaży  mysle ze byli by trochę wyżej:)

 

http://www.pzpm.org.pl/Rynek-motoryzacyjny/Rejestracje-przyczepy-i-naczepy-oraz-ciagniki-rolnicze/Styczen-2016r

 

 

    i pierwsze prace polowe choc taka talerzówką to ja robie ursusem 3p na 3 pod gory wieksze 2 biegiem;p  

 

jezeli do Ursusa 11054 mozna kupic kola w opcji waskie na R38 to czy nie mozna by było mu  założyć  szerokich gum R 38?  

Edytowane przez 1994kuba1994

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v