Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ale porównałeś oba śmigłowce? Wiesz, że Świdnik dopiero co będzie tworzył wersje śmigłowców które zamówiła armia? Francuzi w ciągu dwóch lat dostarczą nam gotowe maszyny a do tego ich serwis i montownia będzie pod Łodzią. Świdnik dostarczy chyba 16 śmigłowców w wersji podstawowej, resztę dopiero projektuje i nasze wojsko będzie dopiero  testować je za 4 lata czy w ogóle będzie się nadawał do latania. Do tego mają gorsze parametry od Caracali(AW149 mieści 18 osób, Caracale 28, AW149 nie może latać nad akwenami wodnymi, do tego francuski śmigłowiec ma większy zasięg). Ze 100 punktów offsetowych, Francuzi spełnili 70, Świdnik ok. 45 chyba. Więc nie wiem jak bardzo trzeba być patriotą, żeby wydać 10mld złotych na projekt na papierze.

Edytowane przez Krassus
Opublikowano

To nie jest miejsce na tego typu dyskusje. Na pewno nie na forum rolniczym:) Świdnik ma przygotowany ten model i go produkuje. Jedynie aby wykonać go zgodnie z wymaganiami potrzebowali więcej czas ponieważ jest to nowy produkt AW. Francuzi nic nie zapewnili - sam minister nie chciał dać słowa że Caracal będzie montowany w Polsce. Szczerze to trzeba być kompletnie niezorientowanym aby sądzić że w 2 lata powstanie zakład montujący śmigłowce na tak duże zamówienie. AW w modelu 149 niczego nie projektuje- to gotowy kompletny model ( oczywiście jak każda nowa konstrukcja będzie potrzebowała udoskonaleń w miarę upływu czasu ). Jest to istniejący model śmigłowca wojskowego - jedyny nowoczesny z wykorzystaniem kompozytów a do tego produkowany w Polsce. Nie chcę porównywać tych śmigłowców bo oba mają wady i zalety. Jeśli chcieli coś sprawdzonego to mieli super sprzęt z Mielca. A swoją drogą to wiecie ile potrzeba czasu od wybudowania fabryki lotniczej do wyprodukowania w niej pełnowartościowej maszyny? Z tą Łodzią to wielki przekręt będzie a nie fabryka - obym się mylił oczywiście.

  • Like 1
Opublikowano

 A swoją drogą to wiecie ile potrzeba czasu od wybudowania fabryki lotniczej do wyprodukowania w niej pełnowartościowej maszyny? Z tą Łodzią to wielki przekręt będzie a nie fabryka - obym się mylił oczywiście.

 

W Łodzi są zakłady lotnicze. Trzeba je tylko dostosować do montażu tych śmigłowców. A poza tym pierwsze maszyny będą  Francji. Więc w Polsce montaż będzie od 2018.

Opublikowano

Z całym szacunkiem, ale nie da się cały czas rozmawiać o URSUSie....

Temat lotniczy bezpośrednio wspólnego nic z traktorami polskimi nie ma, ale pośrednio już wiele...

Dość faworyzowania zachodnich, BOGATYCH, ogromnych, bezdusznych molochów...

Polacy też firmy mają a nikt im ulg nie daje...

Polacy nie chcą rozmawiać o przetargach, o przekrętach, o pomijaniu i olewaniu firm egzystujących w Polsce...

 

A potem Polacy się dziwią czemu nie ma pracy... Poza ZUSem, KRUSem, skarbówką, ale czy wszyscy mogą tam pracować?

 

  • Like 1
Opublikowano

jak już wspomniałem w Polsce będą składane ale nie najważniejsze elementy jak silniki i optoelektronika, po prosty je tu przewiozą, zainstalują i gotowe, cała reszta może być robiona u nas . Tyle czasu już 11054 na rynku a właściwie nie ma filmów z jego pracy

Opublikowano

Skończcie już temat o tych j**anych helikopterach to jest post o Ursusie a nie o armii. Chciałbym się dowiedzieć jaka cena tej 60 z turem o udźwigu 1500 kg bo może był bym zainteresowany jego kupnem.

Opublikowano

Kolega się wyżej nabija że dla dobra narodu a ja wam powiem tak że w opinii publicznej tzn media(gazety itp) nie spotkałem tylko narzekań na fenda i claasa ale jakoś specjalnie tych informacji nie szukałem po prostu już w gazetach i o zetorach, Nh, jd, DF, Mf czytałem o przeróżnych awariach a jak i rolnicy z okolicy mieli przygody (zaznaczam mowie o ciagnikach powyzej 2000 roku) oczywiscie Ursus też jakością nie powalał wgl, a teraz oprocz serii H trudno o opinie ciagników Ursus ale wole kupić Ursusa i płacić za części Ursusowi bądz polskim zamiennikom niż wzbogacać obce kraje. Choć i tak nasz rząd mało robi aby nasza gospodarka rosła w siłę ale chociaż my ja jakoś próbujmy ratować i nie mowię tylko o kupowaniu polskiego Ursusa ale wgl inwestowanie w polskie maszyny jak i żywność Itd.

Opublikowano

Zapewne nie kupisz teraz a jak dorośniesz i będziesz decydował na co przeznaczyć spora kasę zobaczysz że dużo jest ciągników na rynku:) O polskich zamiennikach w nowych ursusach można pomarzyć - Ursus nic nie produkuje poza kabiną i kilkoma duperelami. Tanie polskie zamienniki były i są tylko do ciągników na licencji MF. Teraz nie masz nic do wyboru, inny silnik ( też Perkins ale nic już nie dobierzesz ), skrzynie i mosty też. Każda ciągnik ma prawo się popsuć - to normalne. Słabo szukałeś jak nie słyszałeś narzekań na Fendta i Classa. I tak wzbogacisz obce kraje bo niby od kogo kupisz części do tej maszynki w Ursusa - Carraro czy Hemy a może Perkins lub Deutz? Nic nie musi państwo ratować - wolny rynek a Ursus to prywatna firma - jak będą dobre produkty konkurencyjne do np. Zetora to nie jeden się zastanowi ale na obecną chwilę to ten Ursus to jeden wielki egzotyk a Zetor to sprawdzony ciągnik - przynajmniej znane są mocne i słabe strony. Fajne że niby te same podzespoły są w C380 i Majorze 80 ale znając historię Ursusa i Zetora to już nie raz mieli niemal takie same produkty tylko jakoś zawsze ten Zetor był lepiej wykonany i dłużej służył. Macie jakieś klapki na oczach z napisem Ursus - podniecacie się ciągnikami które nawet nie są w sprzedaży lub modelem który ma już 3 nazwę:)

Opublikowano

Twoja percepcja opisywanej rzeczywistości jest nieco schizofreniczna, choć przez chwilkę pomyślałem inaczej...
Nie ująłeś tylko jednej drobnostki w swoim ognistym exposé ,że ktoś musi kupić te jak to ująłeś "egzotyki", cobyś poznał opinie na ich temat...

Aha, i nie musisz "państwa polskiego" ratować...

Opublikowano

Jak pokazują wyniki sprzedaży krajowej to nie tylko ja tak myślę. Każdy niech robi co chce i kupuje co mu się podoba.

A tego to już nie rozumiem: "Aha, i nie musisz "państwa polskiego" ratować..." 

Opublikowano (edytowane)

10 minuta jest bardzo interesujaca dotyczy ceny ursusa na afryke z brudnym silnikiem 150 tyś     na europe noema euro i cena 250 tys (do tego wiecej kłopotow z eksploatacja silnik        https://www.youtube.com/watch?v=qPsw3K8_Joc

Edytowane przez GoRAL1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v