Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Było już o tym mówione nie raz.

Cofnij się w temacie, to nawet znajdziesz zdjęcia budowy skrzyni, ułatwi to zrozumienie biegów :)

 

Na obrazku zamalowałem. Jeśli prawa dźwignia jest w pozycji zaznaczonej na czerwono, to na lewej masz biegi oznaczone czerwonym kółkiem, jeśli z drugiej, to masz biegi bez oznaczenia. Numery biegów widać, są ułożone po kolei według prędkości :)

 

Przy jeździe do przodu prawa dźwignia jest jakby na luzie. Jeśli chcemy jechać do tyłu (rewers), to bierzemy prawą do siebie i w prawo.

Oczywiście bieg musi być zapięty. Rewers nie działa na biegach oznaczonych RED 1 i RED 2

post-10681-0-41988000-1455461896_thumb.jpg

 

 

Opublikowano

wiem że było o tym pisane ale po tych schematach trudno mi było dojść co i jak :)

dzieki za rozpiskę

 

 

Z jakiego roku masz ciagnik   pewnie lata  siedendziesiate

 

powiem szczerze że nie wiem

nie jest to mój sprzęt tylko teściowej ale ona sama pewnie nie wie :)

teraz powolnymi krokami chce go troche do ładu doprowadzić bo bardzo zaniedbany jest a moze mi się do drobnych prac przydać

Opublikowano

Zapraszamy do odwiedzenia naszego bloga : http://instrukcjenapraw.blogspot.com/

 

Znajdziecie tam bezpłatne instrukcje napraw/obsługi oraz katalogi części.

Nasza baza danych ciągle się rozwija i z każdym dniem przybywa materiałów.

Posiadamy materiały do modelu T25 / T30 / LTZ 55 / LTZ 60

 

Zapraszamy

 

Czytajcie regulamin

 

Strona www.instrukcjenapraw.blogspot.com 

 

nie posiada materiałów w formie plików, a jedynie odnośniki w formie linków do serwisów na, których dany materiał jest umieszczony.

Opublikowano

Czytajcie regulamin

 

Strona www.instrukcjenapraw.blogspot.com 

 

nie posiada materiałów w formie plików, a jedynie odnośniki w formie linków do serwisów na, których dany materiał jest umieszczony.

 

Dokładnie. Nie jest w tym nic dziwnego - nikt nie każe odwiedzać naszej strony. Nie jesteśmy autorami tych instrukcji więc raczej "głupio" by było tak je sobie przypisywać. Co nie zmienia faktu, że wszystkie linki, kierują użytkownika do odpowiednich jego wymaganiom plikom. Poniżej zamieszczamy 3 zdjęcia z katalogu części od LTZ 60. Szukacie więcej zapraszamy na instrukcjenapraw@blogspot.com

post-210139-0-98745900-1486378439_thumb.jpg

post-210139-0-13088200-1486378444_thumb.jpg

post-210139-0-33022400-1486378447_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Skąd wam sie tyle biegów  bierze ? u mnie są 3 wajchy jedna przod\tył druga szosowe \polowe i trzecia którą się da wbić 4 biegi i według mnie w rusinku  jest 4 biegi. Szosowe4, 4 polowe, 4 wsteczne na szosowym przełożeniu i 3 wsteczne na polowym przełożeniu a skąd wam się bierze 5 i 6 bieg? Dodam że wajche rewersu mam dorobioną od siebie super sprawa i jak ktoś pisze że mu brakuje siły na 2 to ewidentnie coś jest nie tak na 2 to rusin powinien się zakopać po uszy i nie powinno mu brakować mocy,jeszcze kwestia nazewnictwa bo u nie 2 są dwie oczywiscie według mnie szosowa i polowa,tak po prostu jest prosciej

Edytowane przez slonju77
Opublikowano (edytowane)

W tych najstarszych ruskach to było tak:

 

Krótka wajcha:

---------------------------------------

--bieg---_______--bieg-------------

szosowy-----------polowy-----------

---|--------------------|---------------

---|--------------------|---------------

---|___wsteczny---|___wsteczny

----------szosowy-----------polowy

--------------------------------------

Długa wajcha:----------------------

---------------------------------------

2/4----1/2 (red.)--------------------

-----|---------------------------------

-----|---------------------------------

-----|---------------------------------

5/6----1/3---------------------------

---------------------------------------

Redukcyjne biegi tylko do przodu.

---------------------------------------

Najbardziej mi sie podoba to, że można jechać szósteczką do tyłu smile.gif

 

Czy dobrze rozumiem, że w przypadku biegów szosowych i polowych żeby włączyć wsteczny wystarczy pchnąć krótszą wajchę w dół i do prawej strony ?

 

W dolnym (do siedzenia) położeniu wajchy również mogę jechać do przodu a z tego schematu wynika, że tylko do tyłu.

 

Na moim schemacie jest tak:

post-181839-0-12930500-1490871767.jpg

 

Jak czytać ten schemat czy Bw to w każdym przypadku bieg wsteczny ?

Na schemacie GREGO525 bieg polowy w przód (położenie wajchy górne prawe) odpowiada Bw.

Czy ten mój schemat  jest w takim razie nieprawidłowy ?

 

 

Mam Władka z 1977 r.

Edytowane przez tmic
Opublikowano
Dnia 29.05.2018 o 14:00, 93karol napisał:

witam. szukam zakres prędkości na poszczegolnych biegach do t25. posiada Ktos takie dane?

wystarczy zobaczyć na obrotomierz z licznikiem prędkości wszystko jest opisane

Opublikowano
Dokładnie. Dolna połowa wskazówki pokazuje obroty a górna odpowiadającą im prędkość na poszczególnych biegach. Problem jest jedna gdy masz nieoryginalne ogumienie to wskazywana prędkość nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Ja sobie mierzę przez GPS. Wystarszy odpalić nawigację w telefonie i pokaże Ci z jaką prędkością jedziesz. Trochę dokładniej jest jak się ściągnię jakąś aplikację do pomiaru prędkości.
Opublikowano

Chodzilo mi. Najbardziej o predkosci na biegach zwalniajacych.

Reszte rzeczywoscie mozna odczytac z zegara.

redukcyjny 1 i redukcyjny 2.

W instrukcji od ursusa jest rozpisany kazdy jeden bieg czy to szosowy czy to polowy(zwalniajacy)

Opublikowano

Witam. Może ktoś mi najprościej wytłumaczyć te biegi we WLADKU  Mamy pierwszy raz ciągnik i nawet głupio A nie wiem  o co chodzi z Tym zwolnieniem i co to są  biegi redukcyjne. Pozdrawiam i wstawiam zdjęcie.

Screenshot_20200222-000158_Chrome.jpg

Opublikowano

Na dole P, T czyli przód , tył. Do przodu możesz jeździć na 6 biegach + 2 żółwiach, na wstecznym tylko na 6 , bez żółwi.

Góra S czyli szosowe biegi parzyste, w tym przypadku żółw/zwolnienie to 2. T biegi terenowe, nieparzyste w tym przypadku żółw to 1.

Żółwia używasz na przykład przy załadunku kostek słomy/siana na polu.

 

Opublikowano

Trzeba odkręcić dekielki od walków wodzików te podłużne po obu stronach skrzyni i przebić czymś walki w położenie srodkowe


tylko nie bij prosto w wałki zebyś końcówek nie sklepał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v