Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Odpowietrzenie układu podnośnika polega na sprawdzeniu i ewentualnym uzupełnieniu oleju w układzie skrzyni biegów i następnie przy załączonej pompie podnośnika kilkakrotnie podnieść i opuścić ramiona podnośnika bez obciążenia i to wystarcza. Tyle i aż tyle.

 

Jednym z objawów których przyczyną może być m. in. zapowietrzenie układu jest :

-podnośnik nie zachowuje położenia transportowego lub

-po włączeniu podnośnik nie podnosi narzędzia lub podnosi je powoli.

 

Edytowane przez MasterRoj
Opublikowano

Podałem za instrukcją napraw a poza tym układ ma to do siebie że w większości przypadków sam się odpowietrza i użytkownik nawet o tym  nie wie.

A padło pytanie to odpowiedziałem.

Jak by każdy częściej zaglądał do instrukcji napraw czy obsługi to by były luzy na forum.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi ale zapomniałem dodać że olej sie spienił, dowiedziałem się od mechanika że łapie powietrze przy filtrze lub na łączeniu z pokrywa górną. Jeszcze nie rozbierałem, ale wkrótce to zrobię, natomiast powód ciężkiego palenia na zimnym silniku to prawdopodobnie słaba kompresja. Rozbieram silnik ponownie, chyba wymienie tuleje, pierścienie i tloki dla świętego spokoju. Sprawdzałem ciśnienie na tłoku pokazało 20 kg/cm (chyba tak to się piszę) a powinno chyba być 26-30 tak przynajmniej mi powiedział mechanik. Rozebralem już głowicę sprawdzilem zawory nie przepuszcza benzyny jest szczelne (pozastawilem na 5 min), będę informował o postępach, jakby jakieś pomysły komuś wpadły co warto zmienić to byłbym wdzięczny. I czy ktos wymieniał tuleje, pierścienie oraz tłoki jaki to koszt.

Edytowane przez lach32
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli będziesz wymieniał tłoki + tuleje to kup sobie zestaw Waryńskiego + pierścienie prima ,( dają 2 lata gwarancji ) kosz około 220zł za komplet , według mnie najlepsza opcja na rynku a wierz mi sprawdziłem już prawie wszystkie kombinacje jeśli chodzi o zestawy naprawcze łącznie z tymi z górnej półki i z tej dolnej   

 

https://www.farmexpert.pl/zestaw_naprawczy_silnika_c_330_produkt11326.aspx

Edytowane przez Trojak
Opublikowano

W jakim stanie masz tuleje. Sa progi?

 

Tak są zauważalne palcem zakupiłem cały zestaw prima z łodzi nie mieli oddzielnie tylko zestawami, o pierścieniach słyszałem że są dobre z primy a reszta się okażę. Ma ktoś takie założone?

 

Jeżeli będziesz wymieniał tłoki + tuleje to kup sobie zestaw Waryńskiego + pierścienie prima ,( dają 2 lata gwarancji ) kosz około 220zł za komplet , według mnie najlepsza opcja na rynku a wierz mi sprawdziłem już prawie wszystkie kombinacje jeśli chodzi o zestawy naprawcze łącznie z tymi z górnej półki i z tej dolnej   

 

https://www.farmexpert.pl/zestaw_naprawczy_silnika_c_330_produkt11326.aspx

 

Ja dałem 190 zł te byłyby tańsze ale ich nie mieli nie wiedzieli kiedy będzie, więc wziąłem primę

Opublikowano

W tym zestawie który kupiłem były pierścienie Waryńskiego ( bez napisu Prima ) więc wolałem dokupić pierścienie Prima kosz niewielki ( około 20zł. na tłoka) a sumienie spokojniejsze

Opublikowano

W tym zestawie który kupiłem były pierścienie Waryńskiego ( bez napisu Prima ) więc wolałem dokupić pierścienie Prima kosz niewielki ( około 20zł. na tłoka) a sumienie spokojniejsze

 

A wiesz coś o tulejach primy sprawdzałem suwmiarką, to od starych jest 0.15 mm grubsze (pewnie zużycie) , stal wygląda na dobrą ale tak na oko się nie da sprawdzić. Wszystko ma dwa lata gwarancji ustawowo na paragon na fakturę 1 rok

Opublikowano

Nie miałem okazji sprawdzić zestawu Primy , ale jak masz gwarancję to można mieć nadzieję że będzie wszystko ok . Z tego co się orientuje to Prima słynie z bardzo dobrych pierścieni i w tym się specjalizowała , ale może rozszerzyła asortyment miejmy nadzieję że z taką samą jakością jak przy pierścieniach

Opublikowano

Rozgryzłem przyczynę łapania powietrza w podnośniku winna  jest pompa i mam pytanie czy da się jakoś to naprawić czy trzeba nową jeśli nową to jaką polecacie

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź oringi z boku pompy.

 

Łapie od strony trybu słychać jak się przekręca zasysa powietrze

Edytowane przez lach32
Opublikowano (edytowane)

jesli pompa  łapie  powietrze - to połączeniem króćca  ssącego-  z gniazdem za  filtrem

Przez uszczelniacz to predzej  może uciekać olej  , niż zasysać powietrze . 

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

Można spróbować ją rozebrać i wymienić simering.

 

Wymieniłem na nową pompę hylmetu , ze względu że stara miała luz na łożysku i po wymianie simeringu pewnie, po jakiś czasie ponownie  zasysałoby powietrze, zobaczymy ile pochodzi

 

jesli pompa  łapie  powietrze - to połączeniem króćca  ssącego-  z gniazdem za  filtrem

Przez uszczelniacz to predzej  może uciekać olej  , niż zasysać powietrze . 

 

zasysało przez simering zaraz przy trybie jak palcem zatkałem otwór ssący po obróceniu było słychać jak tamtędy zasysa. Też myślałem że tamtędy, ale po odkręceniu filtra olej z przewodu i komory filtra spłynął z powrotem do skrzyni jak rozszczelniłem, dlatego szukałem dalej aż doszłem do pompy

Opublikowano

Witam mam taki  objaw w C-330 że jak odpalam na drugi dzień to pierwszy rozruch jest taki nie równy jakby palił na jednego tłoka i po chwili odpala.Natomiast zaraz po zgaszeni odpala normalnie robione było wał,tuleje,pompa i wtryski co może być zle ustawione lub czego może być to przyczyna że silnik  tak nierówno odpala przy pierwszym rozruchu .

Opublikowano

Miałem to samo. Do komory drugiego cylindra dostała się woda, i tak samo mi odpalał na zimnym. Głowica była pokrzywiona. Splanowanie głowicy  i wymiana zaworów ( wydechowych)  kosztowała mnie około 130 zł

Opublikowano

Witam mam taki  objaw w C-330 że jak odpalam na drugi dzień to pierwszy rozruch jest taki nie równy jakby palił na jednego tłoka i po chwili odpala.Natomiast zaraz po zgaszeni odpala normalnie robione było wał,tuleje,pompa i wtryski co może być zle ustawione lub czego może być to przyczyna że silnik  tak nierówno odpala przy pierwszym rozruchu .

 

Sprawdź wtryski czy podają paliwo ja miałem nowe originały to jeden się zacinał i dałem stary przerabiałem to nie dawno i to dogłębnie. A regulowałeś wtryski? Ewentualnie kompresje masz słabą, ja tak miałem, że łapał najpierw na jeden, jak się rozgrzał to drugi załapał pierścionek pierwszy się rozsypał, a i świeczki sprawdź

 

Opublikowano

Głowica też była robiona i planowana dopiero co został silnik złożony  wczoraj i tak podobnie odpali i też dzisiaj jak go odpaliłem to tak dziwnie zapalił.Właśnie nic na razie nie robiłem jak to zrobić dobrze.Pompa była dana razem z wtryskami ,może jakaś nieszczelność nie wiem jutro będę patrzył dalej coś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez livebird
      Witam mam pytanie odnośnie podłączenia dodatkowego oświetlenia roboczego LED w ursusie c330, gdzie mam to podłączyć, co trzeba zrobić by było to bezpieczne połączenie i jakie ledy najelepiej wybrać, chodzi mi o 2 lampy na tył kabiny umieszczone przy daszku.
    • Przez rafmax
      Witam,
      Kupię c 330 do remontu najlepiej z woj mazowieckiego. Może być uszkodzony silnik/ zamrożony.
      Ogłoszenie grzecznościowe.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v