Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie piszę o danych fabrycznych ale o danych testowych DLG

http://www.dlg.org/t...ren-archiv.html

moc na kołach czyli uciągu jest wyższa o 35 koni i to jest jedyna zaleta tego ciagnika no i cena jeszcze

1634 trzeba porównywać do 7700

największą wadą jest słaba dokładność wykonania i mizerna jakość użytego materiału przez co trwałość naszego sprzętu jest 3,4 razy mniejsza.

 

3.4razy mniejsza chyba nie wiesz co mówisz 8-10 razy ktoś kto raz pozbył się ursusa i kupił zachodni więcej polskiego nie kupi choć by był o połowę tańszy

Opublikowano

A jesze z tym porównaniem 1634 i jd 7600, spójrzcie tylko na jeden ale za to najważniejszy parametr; moment obrotowy. jak podaje konedata JD 7600 ma 610 Nm/1220 obr/min, a Ursus 567 Nm/1600 obr/min. JD mimo, że ma moc maksymalną sporo niższą, jest dużo "silniejszy" szczególnie na niskich obrotach. A w ogóle wkurza mnie podawanie mocy maksymalnej, bo zbyt dużo to nie mówi, o wiele lepsze byłoby podawanie wykresu momentu obrotowego.

Opublikowano (edytowane)

Przy porównaniu ciągników zawsze biorę pod uwagę głównie masę, bo po co 130km w ciągniku który waży np 4500kg, chyba ze do kręcenia wałka ktoś potrzebuje. A tak to tylko koła dookoła zupa ON tania nie jest :rolleyes:

 

Skrzynie to wole manualną z 4 półbiegami, prosta budowa i z naprawą nie bedzie takiego problemu.

Edytowane przez lemysz1
Opublikowano

Panowie zastanawiam się nad kupnem 7600-7700 powiedzcie mi na czym polegają róznice w tych skrzyniach w JD. Jak tam wygląda przebijanie na wsteczny i połbiegi. Sorki za głupie pytanie ale dopiero teraz zaczynam się interesować tą marką. U nas wszyscy zwariowali na punkcie Fendta ale mnie jakoś bardziej przekonuje JD:)

Opublikowano

ja nie zwariowałem na punkcie fendta  nie ten odcień zieleni hehe w tych seriach co mówisz jest albo powerquad : grupy a b c d e dla każdej grupy 4 pólbiegi bez sprzegła może być rewers lub na tej dzwigni co masz półbiegi może byc rewers wtedy masz 4 półbiegi do tyłu a druga skrzynia to powershift na jednej dźwigni 19 biegów do przidu i 7 do tyłu ponoć ten powershift bardziej kosztowny w remontach 


zapomniałem jeszcze dodać w powershifcie masz wszystkie biegi bez sprzęgła, w powerquadzie tylko te 4 półbiegi, do przełacznia grup a b c d e musisz wciskać sprzęgło

 

Opublikowano

Temat stary ale może ktoś się wypowie, przyszedł czas na zakup john deere 7800 z racji tego że to już wiekowy ciągnik to na co zwrócić uwagę podczas oględzin żeby mieć choćby w małym stopniu pewność że to 8tys mtg a nie np 22tys i cofniety licznik, skrzynia raczej albo i napewno Power Quad

Opublikowano

Tam nie trzeba cofać licznika bo liczy do 9999 i potem od zera czyli jeżeli sprzedawca mówi że ma 8 kh to pewnie ma 18 ale to musisz sam ocenić, obczaj jak wytarte są pedały, wajchy i ogólnie jakie zniszczenia w kabinie ale takie normalne użytkowe. Mechanicznie nie będziesz w stanie określić przebiegu bo ciągnik może być regularnie serwisowany i nic się nie doszukasz. Z tym przebiegiem to nie jest tak do końca że wszystkie muszą mieć huk wie ile, ja mam 7600 i przez 10 lat zrobiłem 3270 h obrabiając 60 ha.

Opublikowano

Użytkujesz kolego już 10 lat swoją maszynę więc zdecydowanie jesteś kompetentny żeby wypowiedzieć się na temat awaryjności serii 7x00 to prawda że to jedna z najbardziej udanych i bezawaryjnych serii a obsługa sprowadza się do wymiany filtrów i olei ewentualnie do naprawy drobnych elementów elektryki?

Opublikowano

Czy to jedna z najbardziej udanych serii to nie wiem bo nie mam porównania do innych jaśków, mam tylko tego. Mam też zetora i ursusa i tu faktycznie jest przepaść jeżeli chodzi o bezawaryjność. To nie jest tak jak mówisz że tylko oleje filtry i paliwo, jeżeli tak będziesz podchodził to ciągnik nie pojeździ długo albo naprawy będą potem kosztowały huk wie ile. Ja na bieżąco usuwam wszystkie niedomagania, fakt że są to pierdoły np wybity sworzeń siłownika kierowniczego, skorodowana rurka ze skrzyni do filtra. Ostatnio na wiosnę zaczęło pocić się na wale z przodu pod kołem pasowym, przebieg 15 kh więc nic dziwnego. Wymieniłem simering w wolnym czasie i sucho. Obsługę prowadzę we własnym zakresie, przykładowe ceny części: wspomniane uszczelnienie wału 450zł czyli ursus x10, wymiana oleju w skrzyni 1600 plus filtry 300, olej do silnika 250, rurka do filtra 270, sworzeń główny zawieszenia przedniej osi 1300, sworzeń siłownika kierowniczego 20 (pasuje od lublina), śruba wieszak ramion podnośnika 800/szt. Jak ktoś nie miał do czynienia z zachodnim sprzętem to ceny mogą szokować ale jak pojedziesz w pole to nie pożałujesz żadnej wydanej złotówki.

Opublikowano

Pompa to jedna z tych rzeczy że czasem nie da się jej zregenerować- jakiś czas temu widziałem części do 7600 na allegro i na olx spróbuj tam najpierw może dopisze Ci szczęście, bo rozumiem że nowa nie wchodzi w grę

Opublikowano

Coś mi się wydaje że kolega chce podetrzeć doope szkłem. Niestety to nie ursus i naprawa nie będzie kosztowała pięć stówek tylko pięć tysiączków, co właściwie powiedział Ci pompiarz, jaka była diagnoza że pompa nie nadaje się do roboty. Na ebay-u są po ok 1500 baksów. Na stanadyne.pl piszą że mają pompy DB nowe i po naprawach pytałeś u nich czy Ci zrobią.

Opublikowano

Witam chciał bym odświeżyć temat ze względu że trochę czasu minęło mianowicie chodzi o 7600 skrzynia bezstopniowa automat rok chyba koło 1995  mtg no może być 12 lub 22 tyś mtg nowe hamulce bo niby przez nie wymieniane klocki czy jakoś tak dostają się opiłki do skrzyni i potrafią zajechać tarczki w skrzyni. Jak sobie daje radę w polu to widziałem i jedzie ładnie  ale chodzi o techniczne rozwiązania czy są jeszcze części do tych modeli ? Bo cena to około 60000 zł opony niby ładne .

 

Opublikowano

Części dostępne , tak jak do każdego popularnego ciągnika . Skrzynia, to nie bezstopniowy automat , tylko zapewne powershift . Ciągnik jest ciężki (z obciążnikiem coś około 7 ton ) ,ma 130 KM , dlatego też do latania po polu bez konkretnego cel to on się nie nadaje .

  • Like 1
Opublikowano

Chodzi mi bardziej o samą dźwignie I o to że na dźwigni od rewersu są też półbiegi Jeździłem już z rewersem po prawej stronie w jd 6400, a przy 7600 ta dźwignią jest inaczej, czy przełącza się równie dobrze i szybko jak w 6400?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marcinus99
      Witam!
      Szukam instrukcji serwisowej TM4487. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
      Pozdrawiam
      Marcin
    • Przez Antramx
      Witam,
      Otóż niedawno kupiłem JD 6200 z 1997 roku. Traktor posiada skrzynię biegów z dwoma dźwigniami i rewersem (przy kierownicy).
      Jedna dźwignia od A do D, a druga od P/1 do 4.
      Problem polega na tym, że nie miałem nigdy styczności z taką skrzynią, a jedynie manualną i automatyczną, przez co nie jestem pewien czy dobrze nimi operuję.
      Mianowicie, czy jest jakaś różnica gdy ruszam z np. A-4 albo D-1? Jakie biegi służą raczej do prac polowych, a które do transportu? Czy mogę w trakcie jazdy zmieniać swobodnie z np. B na C czy powinienem raczej rozpędzić traktor na czwórce i dopiero przerzucać na inny półbieg?
      Do tego mam małe pytanie - do czego służy dźwignia/przełącznik po prawej stronie na skraju panelu (żółw i królik) czy to dodatkowe ustawienia biegów czy może prędkość wałka? gdyż w moim egzemplarzu ta dźwignia jest ułamana.
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Artur312
      Witam mam problem z podnośnikiem. Ze cały czas pompa bije ciśnieniem
      jest brak regulacji siły uciagu, podczas prób zmiany pozycji na potencjometrze dochodzi do dziwnego zjawiska cały układ zaczyna dziwnie działać tzn ramiona podnoszą się do końca pompa wyje oraz potencjometr od szybkości reakcji zamienia się w pokrętło od podnoszenia i opuszczania. Problem znika po natrafieniu pokretlem potencjometru od siły uciagu w "punkt" który odblokuje caly panel sterowania , lecz siła uciagu nadal nie dziala.
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam,
      Od dłuższego czasu hydraulika wydaje odgłosy jakby miało zaraz coś sie rozlecieć, ale wszystko działa. w dniu wczorajszym wymieniłem wszystkie filtry na nowe oryginał zalałem nowym olejem john deere i myślałem że będzie jakaś poprawa no i jest gdy nie ruszam ładowaczem bądz kierownica to cicho pracuje a jak czymś ruszę to zaraz słychać dzwięk jak na nagraniu.
      Od początku , zapalam johna i słychać to co na nagraniu gdy kręce kierownicą bądz ruszam ładowaczem po jakimś czasie jest lepiej ale dalej to słychać i nie pracuje cicho .Czasami potrafi odciąć jakiś zawór i przestaje działać wszystko ,zgaszę zapalnę ciągnik i wszytko zaczyna działać. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
      Dzięki za odp
      video-1585735926.mp4
    • Przez Artur312
      Witam . Czy ktoś z posiadaczy john  deere seri 6xxx naprawiał wyświetlacz licznika ? Poprostu w moim 6300 nie pokazuje cyfr  i czy ktoś zna firmę która sie zajmuje taka naprawa 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v