tasior3211

gorczyca - siew rozsiewaczem typu lejek

Polecane posty

tasior3211    0

witam wszystkich użytkowników forum.

mam problem z ustawieniem rozsiewacza typu lejek

w tym roku siałem gorczycę lejkiem i źle rozsiałem

po prostu gorczyca zasiała się tylko na szerokość ciągnika

a nie na większej powierzchni, prosił bym o porady jak ustawić ten rozsiewacz

miło widziałbym moze jakieś rysunki bo trochę jestem laikiem

Ps. za wszelkie błędy na forum z góry przepraszam jestem tu nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    69

Nie wiem jakim códem udalo Ci się posiac tylko za ciągnikiem, a dawales obroty tak na 1600.??


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD5620    10

to chyba gazu nie dawales jak jechales?


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel5314    1

jak masz mieszadlo w lejku to je zdemontuj bo ci duzo ziarna zmieli i mniej wzejdzie, a i mozesz zmienic ustawienie lopatek rozsiewajacych zeby szerzej wysiewalo , na poplon to max 20kg na hektar i niektorzy co sieja na poplon lejkami to mieszaja ziarno np. z ziemia hehe w rozsiewacczu:P zawsze to dluzej sie wysiewa , bo w popularnym lejku to ciezko ustawic taki wysiew .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmerNH    1

Albo kolega womu zapomnial wlanczyc.


- Zetor 16145 turbo - nie ma że nie przejdzie
- New Holland TD60D - przepracuje każdy dzień w roku
- Ursus C-360 - stary ale jary
- Massey Ferguson 255 - Wynieś, przynieś, pozamiataj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz22    2

czesc kosem lub lejkiem to mniej wiecej ustawi tylko trzeba sie przygladac jak sie sieje a na poplon to do 20 kg a na ziarno to od 6 do16 zalezy od ziemi i gorczycy pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

czy wyzej czy nizej duzej róznicy nie maszm raczej po ziemi tego nie ciągnał, nie bylo poprostu oborotów zeby mieszadło krecilo sie z odpowiednia predkoscia i nie rozrzucało


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tasior3211    0

lejek ma do ustawiania dwie wajchy,

jedna do nawozów pylistych druga do granulowanych,

nie wiem która jest do czego i którą najlepiej ustawiać

otwór do siewu gorczycy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

oj chyba podział tych wajch jest troszkę inny-dzięki regulacji wzajemnego położenia zmieniasz dawkę i szerokość wysiewu, a trzecią (jak jest) zamykasz na uwrociach.

tak mi sie przynajmniej wydaje, może się mylę;)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    1

Dziwię sie że naprawdę nikt niewie jak sie siej gorczycę 10-15kg/ha rozsiewaczem do nawozów.

Ludzie, gorczycę (ilosć na ha) 15kg miesza sie na np klepisku z 50kg saletry i potem to wsypuje do rozsiewacza i ustala dawkę 65kg/ha i spokojnie sie sieje jak nawóz i idealnie wychodzi.

Niewiem jak można posiać lekkie ziarna gorczycy przy dawce 15kg/ha rozsiewaczem?

Albo komu przyszło do głowy sypać ziemie do rozsiewacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu7    7

Popieram kolegę powyżej. Ja sieję tak już parę lat i zawsze wychodzi dobrze, ponieważ nasiona gorczycy mają podobną wielkość do granulek saletry amonowej. A ilość wysiewu saletry to chyba każdy na swoim rozsiewaczu powinien umieć ustawić bo to przecież najczęściej wysiewany nawóz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prox7441    5

posty 15 i 16 zamykają chyba temat hehe wszystko jasne a azocik nie zaszkodzi chyba co nie? a propos znam gościa co próbował ustawić lejka do wysiewu facelii chyba 6kg na ha no i uparł sie że sie da, efekt mizerny był niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ltz55aluki    0

witam chcialbym posiac gorczyce jako popnon ale nie wiem ile na ha i nie wiem czy siac kosem czy poznaniakiem???

moze ktos cos doradzic??:)

pozdro:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    311

Zdecydowanie wolałbym kosem, poznaniakiem to będziesz jeździć jeździć i jeździć a kosem parę przejazdów i gotowe. Ja siałem 15kg/ha i w moim wypadku wystarczyło, dałem jeszcze 50kg mocznika, to wymieszałem i wysiałem.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ltz55aluki    0

yhym tylko jak ustawic do siania tego kosa...bo ja nie mam pojcia..

do siania niby nie duzo jakies 3 moze 4 ha...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    311

Jeżeli kiedyś siałeś kosem to z pewnością sobie poradzisz, ziarno gorczycy ma wielkość mocznika czy saletry i łatwo wysiać ;)


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    4

Wiele razy siałem gorczycę lejkiem,bez domieszywania nawozów,czy tam piachu.Mam małą nieszczelność przy ośce ,więc całkowicie zamykam zasuwy i pieknie wychodzi 20kg/ha.Próbowalem też na 750obr.wom,ale wtedy jest gorzej siać od miedzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wojtii
      Przydało by się dać wapno na pole, tylko jakie? Wiem tylko tyle, że muszę wapnować. Ale jakie dać, ile i gdzie je kupić w okolicy Wrocławia, bliższej lub dalszej?
    • Przez włodek
      Cześć,
      Chciałbym Was podpytać, czy i ewentualnie czego używacie do przyspieszenia rozkładu resztek słomy ale w taki sposób, aby stanowiło to później fajny nawóz pod przyszłe uprawy? Po krótce jak sytuacja wygląda u mnie i czemu o to pytam. Do tej pory, zawsze słomę zostawiałem i odbierał ją ode mnie kuzyn ponieważ hodował krowy, w zamian na jesieni odbierałem od niego obornik. Celowo napisałem hodował ponieważ od tego roku przestawił swoje gospodarstwo z produkcji mleka na produkcję roślinną, pszenica, kukurydza, buraki, rzepak i słomy nie będzie już potrzebował co za skutkuje tym, że nie będę już miał obornika a w mojej okolicy w promieniu 30km, on był jedynym takim większym gospodarzem który hodował bydło więc nikt ode mnie słomy nie odbierze i nie da mi obornika bo ja też nie będę jeździł po kilkadziesiąt kilometrów w jedną stronę po nawóz. Najbardziej boli mnie utrata tego obornika bo to jednak cenne składniki dla ziemii która u mnie i tak jest fatalna bo to 3, 4 i 5 klasa. Bez nawożenia nie urośnie nic. Dlatego szukam czegoś, co mi ten obornik zastąpi a może będzie nawet lepsze. Podpowiecie coś? 
    • Przez AGRObombula
      witam mam pytanie czy moge pozypać wapmag wiosną na oziminy a dokładnie na jęczmień czy mo powstań negatywne skutki jakię albo pomoże ktos już zwas takie coś na wiosne na oziminy zastosował
    • Gość tess
      Przez Gość tess
      Proponuję założyć nowy wątek FORUM -  wrzucajcie na tagu ciekawostki dotyczce naszych pięknych ogrodów-  krzewów,kwiatów itd. aż po architekturę ogrodową - zdjęcia mile widziane:)
       
    • Przez bondek77
      Witam. Coraz częściej się mówi o ekologicznych formach poprawy żyzności gleby, więc moją uwagę przykuły Efektywne Mikroorganizmy. Szukałem wielu informacji na temat ich namnażania, ponieważ gotowe aktywne EM są drogie, bo aż 120 zł za 20 litrów co starcza na 0,5 ha. Na rynku dostępne są również koncentraty, którymi się sporządza aktywne EM, ale one są równie drogie jak gotowe EM. Czy może ma ktoś więcej informacji na temat namnażania tych mikroorganizmów, czy z wcześniej przygotowanych już aktywnych EM, możemy dalej sporządza (nawet w nie skończonośc) rozcieńczając je z wodą i poddawac je fermentacji, czy za każdym razem musimy kupowac gotowe koncentraty? Bo jeśli tak to niestety ta forma nawożenia nie znajdzie swoich zwolenników ponieważ jest za droga.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj