Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widziałem kiedyś przyczepę 6t chyba D-50 przerobioną na wywrotkę. Myśle sam o takiej przeróbce zwłaszcza że górę całą mam do remontu (spód, burty). Czy ktoś z Was robił coś takiego? Interesuje mnie jaki profil dać na górną ramę i jak rozwiązać wywrot, pewnie łatwiej na boki bo w sumie mnie to już by urządzało, czy trzeba jakoś wzmacniać rame dolną? Może Ktoś ma jakieś fotki? Dzięki z góry.

Opublikowano

Ogólnie ja odradzam pomysł przeróbki. Dużo roboty. Koszty spore. No ale jak ktoś ma troche pojecie i umie spawać to da sobie rade. 2 lata temu przerabiałem taka starą przyczepe na wywrotke.

Górną ramę tzn ta od paki jest zrobiona z ceownika 100mm. Co do dolnej u mnie była już bardzo kiepska. Więc na oryginalny ceownik 100mm nałożyłem z boku ceownik 120mm czyli C w c. Poprostu ceownik w ceownik. Ja przerabiałem sobie przyczepe na jeden tłok. Więc rama musi być mocniejsza.

Opublikowano

Zależy jaka to przyczepa. Najprościej to odciąć wózek tylni i przedni od ramy i masz już gotową pakę z ramą(no oczywiście burty i podłogę musisz odnowić). Potem poszukać czegoś na nową (dolną) ramę - radzę odwiedzić pobliskie złomowieska - często się trafia jakiś użyteczny towar. No i uspawać dolną ramę. Kupić siłowniki, ale ostrzegam - najgorzej zamontować siłownik z przodu przyczepy tym bardziej jak jest stary wieniec na rolkach. Tu trzeba pokombinować ale temat również do opanowania. Najprościej wtwrot zrobć dwustronny, bo jak chcesz kipować na trzy stony no to już nie tak kolorowo. Jeden siłownik ale długi (wysów na 3) no i praktycznie dolna i górna rama nowa i zrobiona bardzo solidnie.

Czasem trzeba przekalkulować czy nie lepiej starą sprzedać a kupić wywrot... ... no ale to już sprawa indywidualna

Opublikowano

podobno polak potrafi a no potrafi u mnie w sąsiedniej wiosce koleś jeździ po złomach kupuje stare ramy przyczep koła itd piaskuje i spawa wszystko w całość nawet dobre wywrotki robi.ja moim besterem jestem w stanie lepiej to wykonać przyczepę na wywrot przerobić to dużo pracy wzmocnić ramę kupić ceowniki i pożądny siłownik moim zdaniem jak ktoś chce i się nie podda to może robić a jak zrobi to będzie zadowolony :blink: ja jednoosiówkę przerabiał będę na płaską i wzmocnię szynami :huh:

Opublikowano

Witam. piszę tu bo temat podobny:) w sąsiedztwie gość ma na sprzedanie d-35 z papierem za 1600zł. drewno widać że zgnite ale rama i koła w miarę ok. warto to coś zakupić i robić z tego wywrotkę? materiał w zasadzie poza blachą na spod i burty mam bo miałem robić jednoosiową na 3-stronnym wywrocie..

Opublikowano

Za 1600 z papierami to dobra cena. Ja z 3 lata temu kupiłem za 3 tys 6 tonową, d-50 bodajże to jest. Była zarejestrowana już jako wywrotka. Przerobiłem na wywrot, zrobiłem nadstawki bodajże 30 cm. Pakuje 4 i pół zbiornika bizona zo-56 kukurydzy mokrej prosto z pola na nią, to już jest załadowana z wielkim czubem. Przy wywracaniu na bok nic się nie dzieje, a do tyłu powiem szczerze nie ryzykowałbym takiego ciężaru, ale mniejsze wywracałem i też w porządku.

 

Dasz solidny materiał i będzie Ci śmigać że ho ho.

Opublikowano (edytowane)

rama poszłaby z tregra 10cm więc chyba by wytrzymało. siłownik pojedynczy, żadnych nadstawek nie przewiduję, chyba że do wożenia kukurydzy na kiszonkę:) tak sobie myślałem że w razie co to wywrotkę z papierem by się opchło jakby była zbędna...

 

jak to wygląda od strony papierków żeby w dowodzie wpisać że to wywrotka?

Edytowane przez Buszmen11
Opublikowano

Ja bedę przerabiał autosana 3.5 t na wywrot. juz przerabiałem rozrzutnik na przyczepę wywrotkę. jeśli jest ktoś zainteresowany jak to wygląda zapraszam na you tube

/www.youtube.com/watch?v=jI4ajAT5YMQ&edit=vd

Opublikowano

Odświeźam temat.

Mam pytanie kolega będzie przerabiał D-50 6t na wywrotke,będzie robił dwie nowe ramy
I tu moje pytanie, z jakiego materiału zrobić ramy, ceownik hutniczych czy profil.
Oczywiście wszystko o odpowiednich wymiarach ( rozmiarach). Co byście proponowali?

Opublikowano

Jaki ma być ten wywrot dwustronny czy trójstronny?. Ramy główne tylko ceownik hutniczy , wzmocnienia poprzeczne w miejscach mocowania zaczepów ( kul) , siłownika wywrotu -ceownik hutniczy , wzmocnienia - porzeczki pod podłogę ceownik zimnogiety. Ogólnie stal hutnicza ma grubsze ścianki, przy spawaniu jej tak nie osłabi i za kilka lat nie pojawią się pęknięcia na spawach ( obok spawów)..Szczególnie obciążone miejsca ramy z ceownika można wzmocnić "zamykając" profil.  Nalezy brać pod uwagę ,że rama w każdej przyczepie " pracuje" jest odkształcana.Cenowo stal hutnicza jest tańsza , biorąc pod uwagę wymiary danego profilu a przy stali hutniczej mamy grubsze ścianki.Przy  ramie z profilu zamknietego musimy zadbac aby rama była szczelna , gdyż nie zabezpieczymy jej od wewnatrz antykorozyjnie , tym samy jest więcej pracy z odpowiednim dopasowywaniem elementów. Wystarczy popatrzeć na fabryczne wyroby , tam nie ma ram z gotowych profili , tylko są ze stali hutniczej lub tłoczone z blachy o odpowiednio grubej ściance. Jedynie  rzemiosło klepie przyczepy z profilu bo wygląda masywnie.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Co do wywrotu to jeszcze kolega nie powiedział w tej kwestii ostatniego słowa czy na dwa siłowniki czy na jeden, ale bardziej jest za taką opcją że zrobi na jeden siłownik (na trzy strony) na tył by sypał np, zboża, (lźejsze ładunki), a ziemię czy źwir na boki ale takie ładunki będzie woził "sporadycznie" bardzo rzadko. Zawiasy do kipru - trzy na jedną stronę.

Opublikowano

Wszystko zależy od siłownika ( siłowników ) rodzaju wywrotu i czy sam tego dokonasz . Łatwiej byłoby zrobić wywrot dwustronny gdyż rama jest delikatna i w innym wariancie należałoby ją znacznie wzmocnić.Orientacyjny koszt lekko ponad 2 tys ( minimum ). Przy wywrocie trójstronnym , tańszy będzie siłownik , ale trzeba dołożyć na konstrukcję ramy i wydłużenie skrzyni - do tyłu . Tutaj koszt ok 3 tys, przy własnym wykonawstwie. Osobiście przerabiałem D45 na 3W, siłownik , rama górna , wzmocnienie dolnej, uchylna jedna burta, poszerzenie i wydłużenie skrzyni na wymiar 4,1x2,0 , stare burty i podłoga . Łączny koszt 2500 zł, ale wszędzie gdzie było to możliwe było cięcie kosztów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v