Skocz do zawartości
prox7441

Wywrotka ze sztywnej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

prox7441    4

Widziałem kiedyś przyczepę 6t chyba D-50 przerobioną na wywrotkę. Myśle sam o takiej przeróbce zwłaszcza że górę całą mam do remontu (spód, burty). Czy ktoś z Was robił coś takiego? Interesuje mnie jaki profil dać na górną ramę i jak rozwiązać wywrot, pewnie łatwiej na boki bo w sumie mnie to już by urządzało, czy trzeba jakoś wzmacniać rame dolną? Może Ktoś ma jakieś fotki? Dzięki z góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrzej2110    529

Wiadomość z agroFakt.pl


Petekw    3

Ogólnie ja odradzam pomysł przeróbki. Dużo roboty. Koszty spore. No ale jak ktoś ma troche pojecie i umie spawać to da sobie rade. 2 lata temu przerabiałem taka starą przyczepe na wywrotke.

Górną ramę tzn ta od paki jest zrobiona z ceownika 100mm. Co do dolnej u mnie była już bardzo kiepska. Więc na oryginalny ceownik 100mm nałożyłem z boku ceownik 120mm czyli C w c. Poprostu ceownik w ceownik. Ja przerabiałem sobie przyczepe na jeden tłok. Więc rama musi być mocniejsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mareczek78    1

Zależy jaka to przyczepa. Najprościej to odciąć wózek tylni i przedni od ramy i masz już gotową pakę z ramą(no oczywiście burty i podłogę musisz odnowić). Potem poszukać czegoś na nową (dolną) ramę - radzę odwiedzić pobliskie złomowieska - często się trafia jakiś użyteczny towar. No i uspawać dolną ramę. Kupić siłowniki, ale ostrzegam - najgorzej zamontować siłownik z przodu przyczepy tym bardziej jak jest stary wieniec na rolkach. Tu trzeba pokombinować ale temat również do opanowania. Najprościej wtwrot zrobć dwustronny, bo jak chcesz kipować na trzy stony no to już nie tak kolorowo. Jeden siłownik ale długi (wysów na 3) no i praktycznie dolna i górna rama nowa i zrobiona bardzo solidnie.

Czasem trzeba przekalkulować czy nie lepiej starą sprzedać a kupić wywrot... ... no ale to już sprawa indywidualna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ukasz52    17

Nie taka prosta sprawa jak ktoś nie jest dobry w takich sprawach to można sobie biedy napytać przy dalszej eksploatacji.. nie ma jak fabryczna robota..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EDWIN    0

podobno polak potrafi a no potrafi u mnie w sąsiedniej wiosce koleś jeździ po złomach kupuje stare ramy przyczep koła itd piaskuje i spawa wszystko w całość nawet dobre wywrotki robi.ja moim besterem jestem w stanie lepiej to wykonać przyczepę na wywrot przerobić to dużo pracy wzmocnić ramę kupić ceowniki i pożądny siłownik moim zdaniem jak ktoś chce i się nie podda to może robić a jak zrobi to będzie zadowolony :blink: ja jednoosiówkę przerabiał będę na płaską i wzmocnię szynami :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Buszmen11    0

Witam. piszę tu bo temat podobny:) w sąsiedztwie gość ma na sprzedanie d-35 z papierem za 1600zł. drewno widać że zgnite ale rama i koła w miarę ok. warto to coś zakupić i robić z tego wywrotkę? materiał w zasadzie poza blachą na spod i burty mam bo miałem robić jednoosiową na 3-stronnym wywrocie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chwiolas    1

Za 1600 z papierami to dobra cena. Ja z 3 lata temu kupiłem za 3 tys 6 tonową, d-50 bodajże to jest. Była zarejestrowana już jako wywrotka. Przerobiłem na wywrot, zrobiłem nadstawki bodajże 30 cm. Pakuje 4 i pół zbiornika bizona zo-56 kukurydzy mokrej prosto z pola na nią, to już jest załadowana z wielkim czubem. Przy wywracaniu na bok nic się nie dzieje, a do tyłu powiem szczerze nie ryzykowałbym takiego ciężaru, ale mniejsze wywracałem i też w porządku.

 

Dasz solidny materiał i będzie Ci śmigać że ho ho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Buszmen11    0

rama poszłaby z tregra 10cm więc chyba by wytrzymało. siłownik pojedynczy, żadnych nadstawek nie przewiduję, chyba że do wożenia kukurydzy na kiszonkę:) tak sobie myślałem że w razie co to wywrotkę z papierem by się opchło jakby była zbędna...

 

jak to wygląda od strony papierków żeby w dowodzie wpisać że to wywrotka?

Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adam140292    2

ja robiłem sam całą dolną ramę do przyczepy to jest zrobiona z tregra 120mm a rama od skrzyni górnej to ceownik 80mm na jednym siłowniku i wywrot na dwie strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sebus198850    0

Ja bedę przerabiał autosana 3.5 t na wywrot. juz przerabiałem rozrzutnik na przyczepę wywrotkę. jeśli jest ktoś zainteresowany jak to wygląda zapraszam na you tube

/www.youtube.com/watch?v=jI4ajAT5YMQ&edit=vd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcian1234    14

witam

 

mam takie pytanie przerabiał ktoś z was przyczepę na 3 strony np hl . Jak montowaliście z tyłu te kule ??? i jak siłownik na środku ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bartoxc330    48

Odświeźam temat.

Mam pytanie kolega będzie przerabiał D-50 6t na wywrotke,będzie robił dwie nowe ramy
I tu moje pytanie, z jakiego materiału zrobić ramy, ceownik hutniczych czy profil.
Oczywiście wszystko o odpowiednich wymiarach ( rozmiarach). Co byście proponowali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Górna z profili będzie sztywniejsza niż z ceówki a dolna może być na hutniczej ceówce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrzej78    14

Jaki ma być ten wywrot dwustronny czy trójstronny?. Ramy główne tylko ceownik hutniczy , wzmocnienia poprzeczne w miejscach mocowania zaczepów ( kul) , siłownika wywrotu -ceownik hutniczy , wzmocnienia - porzeczki pod podłogę ceownik zimnogiety. Ogólnie stal hutnicza ma grubsze ścianki, przy spawaniu jej tak nie osłabi i za kilka lat nie pojawią się pęknięcia na spawach ( obok spawów)..Szczególnie obciążone miejsca ramy z ceownika można wzmocnić "zamykając" profil.  Nalezy brać pod uwagę ,że rama w każdej przyczepie " pracuje" jest odkształcana.Cenowo stal hutnicza jest tańsza , biorąc pod uwagę wymiary danego profilu a przy stali hutniczej mamy grubsze ścianki.Przy  ramie z profilu zamknietego musimy zadbac aby rama była szczelna , gdyż nie zabezpieczymy jej od wewnatrz antykorozyjnie , tym samy jest więcej pracy z odpowiednim dopasowywaniem elementów. Wystarczy popatrzeć na fabryczne wyroby , tam nie ma ram z gotowych profili , tylko są ze stali hutniczej lub tłoczone z blachy o odpowiednio grubej ściance. Jedynie  rzemiosło klepie przyczepy z profilu bo wygląda masywnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bartoxc330    48

Dzięki za odpowiedź. Co do wywrotu to jeszcze kolega nie powiedział w tej kwestii ostatniego słowa czy na dwa siłowniki czy na jeden, ale bardziej jest za taką opcją że zrobi na jeden siłownik (na trzy strony) na tył by sypał np, zboża, (lźejsze ładunki), a ziemię czy źwir na boki ale takie ładunki będzie woził "sporadycznie" bardzo rzadko. Zawiasy do kipru - trzy na jedną stronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Schadow
      Witam. Chciałbym się zapytać czy ktoś próbował przerobić rozrzutnik do obornika na rozsiewacz do wapna jeśli tak to co trzeba kupić i czy w ogóle się to opłaca?
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
    • Przez przemkus99
      witam czytałem top agrar i znalazłem w nim pompe do paliwa rolnik sam sobie zrobił do pompowania paliwa do kombajnu też chce sobie takie usprawnienie zrobić tylko jedno małe pytanko czy silnik o mocy 2,2 kW nie jest za duży? do napedzania pompy zębatej..
       
       
      Samoróbka a nie samorubka -mod
    • Przez szymon15
      Mam zamiar zrobić drzwi przesuwne do garażu w którym trzymam ciągnik bo zawsze nawiewa mi liści, wchodzą oba psy i robią ****,przesuwne ponieważ nie mam za dużo miejsca na inny typ, więc tak.. mam wejście do garażu 5m szer. i 3m wys. (PRZYBLIŻENIE;garaż w stodole obok stajnia wszystko wybetonowane) uwarzywszy na to że trzymam tam ciągnik(c360 3p) jak mam zrobić prowadnice aby ich nie zgiąć przy wjeżdżaniu do garażu? Myślałem aby na górze zrobić prowadnice z takich dwóch kątowników zespawanych-nie wiem jak to się fachowo nazywa:)A NA DOLE CO? i z czego zrobić kółka na których będą się przesuwały drzwi?
       
      Pozdrawiam:)
    • Przez zbiszku
      Koledzy mam pytanie - jaki zamek hydrauliczny zastosować do siłownika dwojakiego rodzaju - raz używam go jako łącznik centralny, a innym razem jako siłownik ramienia podnośnika (wędki).
      Ktoś stosował / kojarzy może temat ??
      Ciągnik to 360 - zasilanie z hydrauliki wywrotu.
      http://sklep.hydrotor.pl/ht-vbcd-38-defl-blok-hamujacy-blizniaczy-p-275.html
      https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/ZAWOR-PRZECIAZENIOWO-BLOKUJACY-DWUSTRONNY-OVERCENTER-VBCD-DE-A-GWINTY-38-PRZEPLYW-40Lmin-CISNIENIE-MAX-350bar/24051
×