prox7441

Wywrotka ze sztywnej

Polecane posty

prox7441    5

Widziałem kiedyś przyczepę 6t chyba D-50 przerobioną na wywrotkę. Myśle sam o takiej przeróbce zwłaszcza że górę całą mam do remontu (spód, burty). Czy ktoś z Was robił coś takiego? Interesuje mnie jaki profil dać na górną ramę i jak rozwiązać wywrot, pewnie łatwiej na boki bo w sumie mnie to już by urządzało, czy trzeba jakoś wzmacniać rame dolną? Może Ktoś ma jakieś fotki? Dzięki z góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Petekw    3

Ogólnie ja odradzam pomysł przeróbki. Dużo roboty. Koszty spore. No ale jak ktoś ma troche pojecie i umie spawać to da sobie rade. 2 lata temu przerabiałem taka starą przyczepe na wywrotke.

Górną ramę tzn ta od paki jest zrobiona z ceownika 100mm. Co do dolnej u mnie była już bardzo kiepska. Więc na oryginalny ceownik 100mm nałożyłem z boku ceownik 120mm czyli C w c. Poprostu ceownik w ceownik. Ja przerabiałem sobie przyczepe na jeden tłok. Więc rama musi być mocniejsza.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    2

Zależy jaka to przyczepa. Najprościej to odciąć wózek tylni i przedni od ramy i masz już gotową pakę z ramą(no oczywiście burty i podłogę musisz odnowić). Potem poszukać czegoś na nową (dolną) ramę - radzę odwiedzić pobliskie złomowieska - często się trafia jakiś użyteczny towar. No i uspawać dolną ramę. Kupić siłowniki, ale ostrzegam - najgorzej zamontować siłownik z przodu przyczepy tym bardziej jak jest stary wieniec na rolkach. Tu trzeba pokombinować ale temat również do opanowania. Najprościej wtwrot zrobć dwustronny, bo jak chcesz kipować na trzy stony no to już nie tak kolorowo. Jeden siłownik ale długi (wysów na 3) no i praktycznie dolna i górna rama nowa i zrobiona bardzo solidnie.

Czasem trzeba przekalkulować czy nie lepiej starą sprzedać a kupić wywrot... ... no ale to już sprawa indywidualna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ukasz52    17

Nie taka prosta sprawa jak ktoś nie jest dobry w takich sprawach to można sobie biedy napytać przy dalszej eksploatacji.. nie ma jak fabryczna robota..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EDWIN    0

podobno polak potrafi a no potrafi u mnie w sąsiedniej wiosce koleś jeździ po złomach kupuje stare ramy przyczep koła itd piaskuje i spawa wszystko w całość nawet dobre wywrotki robi.ja moim besterem jestem w stanie lepiej to wykonać przyczepę na wywrot przerobić to dużo pracy wzmocnić ramę kupić ceowniki i pożądny siłownik moim zdaniem jak ktoś chce i się nie podda to może robić a jak zrobi to będzie zadowolony :blink: ja jednoosiówkę przerabiał będę na płaską i wzmocnię szynami :huh:


Grand Prix 95 Power Machine + tur 6 polmot
i pomocnik c360 3p
a był i 3512 :( zal się z nim było rozstać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    136

Witam. piszę tu bo temat podobny:) w sąsiedztwie gość ma na sprzedanie d-35 z papierem za 1600zł. drewno widać że zgnite ale rama i koła w miarę ok. warto to coś zakupić i robić z tego wywrotkę? materiał w zasadzie poza blachą na spod i burty mam bo miałem robić jednoosiową na 3-stronnym wywrocie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    21

Za 1600 z papierami to dobra cena. Ja z 3 lata temu kupiłem za 3 tys 6 tonową, d-50 bodajże to jest. Była zarejestrowana już jako wywrotka. Przerobiłem na wywrot, zrobiłem nadstawki bodajże 30 cm. Pakuje 4 i pół zbiornika bizona zo-56 kukurydzy mokrej prosto z pola na nią, to już jest załadowana z wielkim czubem. Przy wywracaniu na bok nic się nie dzieje, a do tyłu powiem szczerze nie ryzykowałbym takiego ciężaru, ale mniejsze wywracałem i też w porządku.

 

Dasz solidny materiał i będzie Ci śmigać że ho ho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    136

rama poszłaby z tregra 10cm więc chyba by wytrzymało. siłownik pojedynczy, żadnych nadstawek nie przewiduję, chyba że do wożenia kukurydzy na kiszonkę:) tak sobie myślałem że w razie co to wywrotkę z papierem by się opchło jakby była zbędna...

 

jak to wygląda od strony papierków żeby w dowodzie wpisać że to wywrotka?

Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam140292    8

ja robiłem sam całą dolną ramę do przyczepy to jest zrobiona z tregra 120mm a rama od skrzyni górnej to ceownik 80mm na jednym siłowniku i wywrot na dwie strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebus198850    0

Ja bedę przerabiał autosana 3.5 t na wywrot. juz przerabiałem rozrzutnik na przyczepę wywrotkę. jeśli jest ktoś zainteresowany jak to wygląda zapraszam na you tube

/www.youtube.com/watch?v=jI4ajAT5YMQ&edit=vd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcian1234    17

witam

 

mam takie pytanie przerabiał ktoś z was przyczepę na 3 strony np hl . Jak montowaliście z tyłu te kule ??? i jak siłownik na środku ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartoxc330    49

Odświeźam temat.

Mam pytanie kolega będzie przerabiał D-50 6t na wywrotke,będzie robił dwie nowe ramy
I tu moje pytanie, z jakiego materiału zrobić ramy, ceownik hutniczych czy profil.
Oczywiście wszystko o odpowiednich wymiarach ( rozmiarach). Co byście proponowali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    423

Górna z profili będzie sztywniejsza niż z ceówki a dolna może być na hutniczej ceówce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    153

Jaki ma być ten wywrot dwustronny czy trójstronny?. Ramy główne tylko ceownik hutniczy , wzmocnienia poprzeczne w miejscach mocowania zaczepów ( kul) , siłownika wywrotu -ceownik hutniczy , wzmocnienia - porzeczki pod podłogę ceownik zimnogiety. Ogólnie stal hutnicza ma grubsze ścianki, przy spawaniu jej tak nie osłabi i za kilka lat nie pojawią się pęknięcia na spawach ( obok spawów)..Szczególnie obciążone miejsca ramy z ceownika można wzmocnić "zamykając" profil.  Nalezy brać pod uwagę ,że rama w każdej przyczepie " pracuje" jest odkształcana.Cenowo stal hutnicza jest tańsza , biorąc pod uwagę wymiary danego profilu a przy stali hutniczej mamy grubsze ścianki.Przy  ramie z profilu zamknietego musimy zadbac aby rama była szczelna , gdyż nie zabezpieczymy jej od wewnatrz antykorozyjnie , tym samy jest więcej pracy z odpowiednim dopasowywaniem elementów. Wystarczy popatrzeć na fabryczne wyroby , tam nie ma ram z gotowych profili , tylko są ze stali hutniczej lub tłoczone z blachy o odpowiednio grubej ściance. Jedynie  rzemiosło klepie przyczepy z profilu bo wygląda masywnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartoxc330    49

Dzięki za odpowiedź. Co do wywrotu to jeszcze kolega nie powiedział w tej kwestii ostatniego słowa czy na dwa siłowniki czy na jeden, ale bardziej jest za taką opcją że zrobi na jeden siłownik (na trzy strony) na tył by sypał np, zboża, (lźejsze ładunki), a ziemię czy źwir na boki ale takie ładunki będzie woził "sporadycznie" bardzo rzadko. Zawiasy do kipru - trzy na jedną stronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    10

Odświeżę temat. Jakie są koszty przerobienia takie np D44 na wywrotkę? Chodzi mi o ramę, siłownik itp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    153

Wszystko zależy od siłownika ( siłowników ) rodzaju wywrotu i czy sam tego dokonasz . Łatwiej byłoby zrobić wywrot dwustronny gdyż rama jest delikatna i w innym wariancie należałoby ją znacznie wzmocnić.Orientacyjny koszt lekko ponad 2 tys ( minimum ). Przy wywrocie trójstronnym , tańszy będzie siłownik , ale trzeba dołożyć na konstrukcję ramy i wydłużenie skrzyni - do tyłu . Tutaj koszt ok 3 tys, przy własnym wykonawstwie. Osobiście przerabiałem D45 na 3W, siłownik , rama górna , wzmocnienie dolnej, uchylna jedna burta, poszerzenie i wydłużenie skrzyni na wymiar 4,1x2,0 , stare burty i podłoga . Łączny koszt 2500 zł, ale wszędzie gdzie było to możliwe było cięcie kosztów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez simson2812
      Witam dziś prezentuje jak przerobiłem felgi. Najpierw wytoczyłem "środek" później go obtoczyłem aby przyspawać w środek, po obspawaniu opiaskowane i pomalowane farbą z utwardzaczem, koło na 1 osiówce przerabiałem kiedyś, prawdopodobnie będą na sprzedaż. W razie pytań pisać.
      Tak przerobiłem felgi do przyczepy jednoosiowej
    • Przez aniszek1
      Witam, przymierzam się do zrobienia własnej euro ramki do tura. Tur którego mam przy ciągniku jest troszeczkę za krótki i nie schodzi maksymalnie do ziemi z podczepionymi narzędziami, dlatego chce uspawać własną euroramkę dopasowaną pod moje potrzeby. W grę nie wchodzi przespawywanie zaczepów w narzędziach.
      I dlatego mam pytanie jakiej grubości powinny być boczne 4 blachy? Jak to jest w oryginalnych turach np metal techniku czy metal fachu? jaką maja grubość 10mm 12mm?
    • Przez skowronn
      Witam Panowie temat hamulców  hydraulicznych na forum przeczytalem od deski do deski ,mam następującom sytuację: oś przyczepy z IFY wyposażona w bębny i cylinderki hydrauliczne przewody ucięte ale do odtworzenia.Ciagnik case 785xl nie ma powietrza. Nie wiem czy posiada wyjscie hamulca hydraulicznego na tył. 
      Moje pytanie brzmi jak zasilic układ czy 1) dac silownik hamulcowy i jakas pompe hamulcową i podpiąć to do szybkozłącza czy wystarczy weze prosto do cylinderkow czy jakas inna opcja
    • Przez Miki022
      Witam mam do pomalowania przyczepę, jest ona dokładnie oczyszczona z rdzy i zapodkładowana jedną grubą warstwą podkładu epoksydowego. Jaki rodzaj farby polecacie na wierzch? Lakier odpada, zastanawiałem się nad zwykłym akrylem lub olejno-ftalową
      Dodam że przyczepa nie będzie stała "pod chmurką" tylko po sezonie żniwnym jest myta i garażowana także na deszcz nie jest narażona 
    • Przez NHCS
      Witam. Czy ktoś podejmował się, myślał, analizował przeróbkę siewnika punktowego Gamma do siewy rzepaku? Co należałoby tam zmienić oprócz tarczek? Wyszłoby coś z tego?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj