Skocz do zawartości
prox7441

Wywrotka ze sztywnej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
prox7441    5

Widziałem kiedyś przyczepę 6t chyba D-50 przerobioną na wywrotkę. Myśle sam o takiej przeróbce zwłaszcza że górę całą mam do remontu (spód, burty). Czy ktoś z Was robił coś takiego? Interesuje mnie jaki profil dać na górną ramę i jak rozwiązać wywrot, pewnie łatwiej na boki bo w sumie mnie to już by urządzało, czy trzeba jakoś wzmacniać rame dolną? Może Ktoś ma jakieś fotki? Dzięki z góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Petekw    3

Ogólnie ja odradzam pomysł przeróbki. Dużo roboty. Koszty spore. No ale jak ktoś ma troche pojecie i umie spawać to da sobie rade. 2 lata temu przerabiałem taka starą przyczepe na wywrotke.

Górną ramę tzn ta od paki jest zrobiona z ceownika 100mm. Co do dolnej u mnie była już bardzo kiepska. Więc na oryginalny ceownik 100mm nałożyłem z boku ceownik 120mm czyli C w c. Poprostu ceownik w ceownik. Ja przerabiałem sobie przyczepe na jeden tłok. Więc rama musi być mocniejsza.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

Zależy jaka to przyczepa. Najprościej to odciąć wózek tylni i przedni od ramy i masz już gotową pakę z ramą(no oczywiście burty i podłogę musisz odnowić). Potem poszukać czegoś na nową (dolną) ramę - radzę odwiedzić pobliskie złomowieska - często się trafia jakiś użyteczny towar. No i uspawać dolną ramę. Kupić siłowniki, ale ostrzegam - najgorzej zamontować siłownik z przodu przyczepy tym bardziej jak jest stary wieniec na rolkach. Tu trzeba pokombinować ale temat również do opanowania. Najprościej wtwrot zrobć dwustronny, bo jak chcesz kipować na trzy stony no to już nie tak kolorowo. Jeden siłownik ale długi (wysów na 3) no i praktycznie dolna i górna rama nowa i zrobiona bardzo solidnie.

Czasem trzeba przekalkulować czy nie lepiej starą sprzedać a kupić wywrot... ... no ale to już sprawa indywidualna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ukasz52    17

Nie taka prosta sprawa jak ktoś nie jest dobry w takich sprawach to można sobie biedy napytać przy dalszej eksploatacji.. nie ma jak fabryczna robota..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EDWIN    0

podobno polak potrafi a no potrafi u mnie w sąsiedniej wiosce koleś jeździ po złomach kupuje stare ramy przyczep koła itd piaskuje i spawa wszystko w całość nawet dobre wywrotki robi.ja moim besterem jestem w stanie lepiej to wykonać przyczepę na wywrot przerobić to dużo pracy wzmocnić ramę kupić ceowniki i pożądny siłownik moim zdaniem jak ktoś chce i się nie podda to może robić a jak zrobi to będzie zadowolony :blink: ja jednoosiówkę przerabiał będę na płaską i wzmocnię szynami :huh:


Grand Prix 95 Power Machine + tur 6 polmot
i pomocnik c360 3p
a był i 3512 :( zal się z nim było rozstać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    3

Witam. piszę tu bo temat podobny:) w sąsiedztwie gość ma na sprzedanie d-35 z papierem za 1600zł. drewno widać że zgnite ale rama i koła w miarę ok. warto to coś zakupić i robić z tego wywrotkę? materiał w zasadzie poza blachą na spod i burty mam bo miałem robić jednoosiową na 3-stronnym wywrocie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    4

Za 1600 z papierami to dobra cena. Ja z 3 lata temu kupiłem za 3 tys 6 tonową, d-50 bodajże to jest. Była zarejestrowana już jako wywrotka. Przerobiłem na wywrot, zrobiłem nadstawki bodajże 30 cm. Pakuje 4 i pół zbiornika bizona zo-56 kukurydzy mokrej prosto z pola na nią, to już jest załadowana z wielkim czubem. Przy wywracaniu na bok nic się nie dzieje, a do tyłu powiem szczerze nie ryzykowałbym takiego ciężaru, ale mniejsze wywracałem i też w porządku.

 

Dasz solidny materiał i będzie Ci śmigać że ho ho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    3

rama poszłaby z tregra 10cm więc chyba by wytrzymało. siłownik pojedynczy, żadnych nadstawek nie przewiduję, chyba że do wożenia kukurydzy na kiszonkę:) tak sobie myślałem że w razie co to wywrotkę z papierem by się opchło jakby była zbędna...

 

jak to wygląda od strony papierków żeby w dowodzie wpisać że to wywrotka?

Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam140292    2

ja robiłem sam całą dolną ramę do przyczepy to jest zrobiona z tregra 120mm a rama od skrzyni górnej to ceownik 80mm na jednym siłowniku i wywrot na dwie strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebus198850    0

Ja bedę przerabiał autosana 3.5 t na wywrot. juz przerabiałem rozrzutnik na przyczepę wywrotkę. jeśli jest ktoś zainteresowany jak to wygląda zapraszam na you tube

/www.youtube.com/watch?v=jI4ajAT5YMQ&edit=vd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcian1234    14

witam

 

mam takie pytanie przerabiał ktoś z was przyczepę na 3 strony np hl . Jak montowaliście z tyłu te kule ??? i jak siłownik na środku ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartoxc330    49

Odświeźam temat.

Mam pytanie kolega będzie przerabiał D-50 6t na wywrotke,będzie robił dwie nowe ramy
I tu moje pytanie, z jakiego materiału zrobić ramy, ceownik hutniczych czy profil.
Oczywiście wszystko o odpowiednich wymiarach ( rozmiarach). Co byście proponowali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Górna z profili będzie sztywniejsza niż z ceówki a dolna może być na hutniczej ceówce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    49

Jaki ma być ten wywrot dwustronny czy trójstronny?. Ramy główne tylko ceownik hutniczy , wzmocnienia poprzeczne w miejscach mocowania zaczepów ( kul) , siłownika wywrotu -ceownik hutniczy , wzmocnienia - porzeczki pod podłogę ceownik zimnogiety. Ogólnie stal hutnicza ma grubsze ścianki, przy spawaniu jej tak nie osłabi i za kilka lat nie pojawią się pęknięcia na spawach ( obok spawów)..Szczególnie obciążone miejsca ramy z ceownika można wzmocnić "zamykając" profil.  Nalezy brać pod uwagę ,że rama w każdej przyczepie " pracuje" jest odkształcana.Cenowo stal hutnicza jest tańsza , biorąc pod uwagę wymiary danego profilu a przy stali hutniczej mamy grubsze ścianki.Przy  ramie z profilu zamknietego musimy zadbac aby rama była szczelna , gdyż nie zabezpieczymy jej od wewnatrz antykorozyjnie , tym samy jest więcej pracy z odpowiednim dopasowywaniem elementów. Wystarczy popatrzeć na fabryczne wyroby , tam nie ma ram z gotowych profili , tylko są ze stali hutniczej lub tłoczone z blachy o odpowiednio grubej ściance. Jedynie  rzemiosło klepie przyczepy z profilu bo wygląda masywnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartoxc330    49

Dzięki za odpowiedź. Co do wywrotu to jeszcze kolega nie powiedział w tej kwestii ostatniego słowa czy na dwa siłowniki czy na jeden, ale bardziej jest za taką opcją że zrobi na jeden siłownik (na trzy strony) na tył by sypał np, zboża, (lźejsze ładunki), a ziemię czy źwir na boki ale takie ładunki będzie woził "sporadycznie" bardzo rzadko. Zawiasy do kipru - trzy na jedną stronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ursus-moc
      Witam kupię ładowacz stacjonarny elektryczny do obornika woj małopolskie
    • Przez jejku
      jakie macie patenty na łuskanie kolbach kukurydzy mam tego klatki i nie chce mi się ręcznie a łuskarki nie opłaca się teraz kupować
    • Przez crystal169
      Witam, od poprzedniej wiosny szukam, siłownika do liniowania u dealerów i jak juz znalazłem okazało sie ze kosztuje około 12 tys netto, odrazu cena mnie odrzuciła. Ale tak teraz myślę co by było gdybym zakupił siłownik dwustronnego działania o odpowiedniej długości, podłączył go do kostki od obrotu jak to jest oryginalnie, (zaznaczam tu że w kostce obrotu mam 3 zaslepione śrubą otwory od dołu kostki.
      Teraz takie pytanko, czy ktoś robił taki eksperyment może, albo zna sie lepiej na działaniu takich kostek, czy nie rozreguluje jej jesli tam odkręce te śruby aby sprawdzic czy idzie olej.Pozdrawiam
    • Przez jasina
      Witam wszystkich, buduje pojazd typu sam ale zdalnie sterowany i cały czas mam dylemat czy napęd mechaniczny czy hydrauliczny doradzicie mi coś ?
       moje założenia.
       
      Masa pojazdu 300-400KG
      Masa całkowita 800KG
      Napęd 8x8
      Wymiary długość 320cm szerokość 145cm
      Układ skrętu przegubowy skręt hydrauliczny
      Układ napędowy silnik hydrauliczny, przeniesienie napędu koła łańcuchowe plus reduktor dwu biegowy
      Sterowanie RC proporcjonalne
      Zapotrzebowanie na moc 10-15KM max
      Maksymalna prędkość 15KM/h
       
      Więc tak silnik jazdy będzie połączony przekładnią łańcuchową z reduktorem (suzuki Jimmy) 2 biegi o przełożeniu  1.5:1  oraz drugi bieg  2.2:1 z reduktora wałami pójdzie na przekładnie jedna przekładnia z przodu na 4 przednie koła a druga z tyłu i też napęd na 4 koła. Przekładnie dokładnie takie http://allegro.pl/przekladnia-katowa-piaskarka-rozsiewacz-solarka-i6159899524.html   Z przekładni na wahacze i już łańcuchami na koła.
       
      Przełożenie z silnika na reduktor to już mogę eksperymentować czyli jeśli lepiej by się sprawdzał silnik wysokoobrotowy a obroty zredukować mechanicznie to nie ma w tym żadnych przeszkód tu proszę o doradztwo.
      Myślałem rozdzielaczu (tylko czy można płynnie sterować silnikiem?)
       
      1 sekcja odpowiedzialna za jazdę silnik prawe lewe obroty
      2 sekcja układ skrętu (pojazd przegubowy) dwa siłowniki hydrauliczne
      3 sekcja wyciągarka silnik hydrauliczny prawe lewe obroty
      4 sekcja na zimę zakładany pług do śniegu obrotowy prawo lewo dwa siłowniki hydrauliczne
       
      Co do silnika spalinowego czy jeśli silnik hydrauliczny będzie miał moc np. 10KM a jego sprawność to 70% to wystarczy mi np. silnik spalinowy o mocy 13KM tak by podczas dużego obciążenia pompy silnik po prostu nie zgasł? Ostatecznie chce dać silnik dwucylindrowy o mocy 24KM
      Ten pojazd będzie zdalnie sterowany z napędem 8x8 on nie ma być szybki, moc dodatkową chce uzyskać jeszcze dzięki przełożeniom i reduktorowi.
      Od was tak naprawdę chce porady co do 
      Pompa
      Silnik jazdy
      Zbiornik filtry chłodnica
      Silnik wyciągarki (silnik będzie spięty z przekładnią ślimakową)
      Rozdzielacz
      i co jeszcze potrzeba ?
       
      I kilka linków na czym się trochę wzoruje.
      https://www.youtube.com/watch?v=QpIQ_nu_9Yw
      https://www.youtube.com/watch?v=1ZI7wOPRUhc
       
      Bardzo proszę o odp ewentualnie proszę pytać
      Dziękuję Ryszard
    • Przez Luki1988
      Potrzebuje sterować dwustronnym siłownikiem przyciskiem elektrycznym 12v.
      Potrzebuję do tego rozdzielacza z elektrozaworem ale czy wystarczy dzielnik hydrauliczny taki jak poniżej w linku czy musi być rozdzielacz jedno sekcyjny z elektrozaworem?
      https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/ELEKTROZAWOR-DZIELNIK-HYDRAULICZNY-62-90L-STEROWANY-ELEKTRYCZNIE-12V-DO-TURA/15804
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.