Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Brak przeglądu przez x lat  to nie problem , pojazd nie  musi  mieć  robionych przeglądów , ale OC musi mieć  wykupione -jeśli jest  zarejestrowany. Piszesz że dowód ma  przekreślone kartki?  dlaczego? po co? kto  to  zrobił? kiedy? 

 

Ważne jest  tez  własnie  OC, jesli ojciec  przez  te  14  lat nie płacił  składek - i ktoś  się  dopatrzy - to  kara przerośnie  wartość  traktorka... 

Ale  skoro te kartki przekreślone - może  był  wyrejestrowany? musisz się  tego  dowiedzieć , zanim  zaczniesz  coś  robić

Opublikowano

te krzyżyki oznaczają ze pojazd był czasowo wyrejestrowany (kiedyś tak można bylo) jeżeli chodzi o ciągniki i przyczepy rolnicze można go przywrócić i zarejestrować na pewno będziesz musiał zrobić przegląd i wziąść wszystkie dokumenty i udać się do wydziału komunikacji tam ewentualnie podpowiedzą Ci co i jak jeszcze
jak jest w ogrinale to może warto zrobić go na zabytek

Opublikowano

zrób okresowe badanie techniczne i dodatkowe-ustalenie danych (jakoś tak się to nazywa). Diagnosta wystawi na kwitku wszelkie dane (masy przyczep, pojemność silnika itp) i panie w wydziale komunikacji nie powypisują Ci głupot w dowodzie.

 

Poza tym tak jak chłopaki wyżej napisali. Kup, od dnia zakupu z umowy ubezpiecz go nawet w PZU mówiąc że traktor był wycofany z ruchu/wyrejestrowany (tak robiłem i poprzedniemu właścicielowi nic nie zrobili a było to parę latek temu). Załatw też skarbówkę z ojca na siebie jeżeli od niego kupujesz.

Opublikowano

Witam. Pytanie głównie chyba do osób mających doświadczenie z Zetorami serii x340/x320. 

 

Numer silnika jest 4-ro cyfrowy zarówno na silniki jak i w dowodzie. Natomiast na tabliczce w kabinie 00xxxx. Jak jest u was? Może ktoś sprawdzić czy się z czymś takim spotkał bo mi na przeglądzie o to problem zrobił i na przyszłość pasowało by to jakoś ogarnąć.

 

Chociaż powiem, że to wygląda jakby po prostu tak nabijali, że numerator był 6-cio cyfrowy czy coś w tym stylu i z przodu uzupełniali zerami. Na innym numerach też tak jest że pełna rubryka cyfr poprzez uzupełnienie 0 z przodu.

Opublikowano

Jakie masz numery na moście/skrzyni? To co jest na silniku jest nieważne. Czy numery z mostu/skrzyni się pokrywają z tymi co na tabliczce? Wiem że wychodziły zetory na jakiś rynek gdzie były bite dwa zera przed numerem. Jeżeli numery się nie pokrywają to diagnosta ma prawo wpisać N w wyniku BT.

Opublikowano (edytowane)

Znaczy silnika to było tak "skrótowo" napisane z pośpiechu, mój błąd... Numery się zgadzają tylko na tabliczce w kabinie jest z przodu dodatkowo to 00. Ciągnik prawdopodobnie to wersja na rynek angielski w kraju od prawie 8 lat w tym 6 u mnie. 

Edytowane przez romek6340
Opublikowano (edytowane)

To jakiś gryzipiórek z tego diagnosty. Powinien podbić jeżeli DR i na korpusie się zgadza. Tym bardziej że tabliczka ma tylko dwa 0 z przodu a nie nakichane w numerach.

A jak było wcześniej z przeglądami?

Edytowane przez Rasoir
Opublikowano

Wcześniej nikt nie zwracał na to uwagi tylko to było na podstawowej, a że teraz trzeba na okręgową to pierwszy raz tym ciągnikiem tam się wybrałem. Dowód ostatecznie podbił po pół godzinie oglądania ciągnika ale nie chciał. A ile się nagadał ... Oddać czystego oczywiście też nie chciał bo zera nie pasują i nie może.

Opublikowano

No niestety niektórzy są takimi przepisowcami że nawet ustawa tego nie przewiduje. Ja bym ci radził (mimo że nie powinienem) kupić tabliczkę do zetora na Allegro (koszt ok. 40zl) i wybić numery tak żeby się wszędzie zgadzały. Razem z wybiciem "u wladka" w garażu wyjdzie cię to 50-60zl a nerwów zaoszczedzisz co dwa lata. Mimo że szkoda coś w nim "macać" skoro to oryginał.

Opublikowano

No niestety niektórzy są takimi przepisowcami że nawet ustawa tego nie przewiduje. Ja bym ci radził (mimo że nie powinienem) kupić tabliczkę do zetora na Allegro (koszt ok. 40zl) i wybić numery tak żeby się wszędzie zgadzały. Razem z wybiciem "u wladka" w garażu wyjdzie cię to 50-60zl ...

Zamówić z wybitymi, koszt taki sam. Z ciekawości zamówiłem jedną aby porównać czym się różni od oryginalnej na ciągniku.

Opublikowano

No tak, sprzedawca też może wybić, niektórzy rzadaja jednak kopii DR zanim wybiją. Tabliczki są identyczne jeżeli zamawiasz u kogoś ogarniętego (wzór, wymiar).

Opublikowano (edytowane)

Tabliczki nie są identyczne ale diagności się nie czepiają. zamówiłem właśnie po to aby je porównać, nie są identyczne (a tematyka jest mi bliska ;) ).

----edit-----

rozmiar, nadruki są identyczne ale odróżnić się da że jest dorabiana ;)

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli zamawiasz u kogoś kto wie co ma zrobić to jedyna różnica polega na tym że oryginał jest 30-40 lat starszy i to widać, zawsze się tłumacza że się zgubiła i syn/wnuk załatwił ;)

Edytowane przez Rasoir
Opublikowano

ech, że się tak robi nie znaczy że jest to legalne - zapytaj diagnostę kto jest upoważniony do nanoszenia na pojazdy tabliczki znamionowej poza producentem ;)

A widać że jest inna gołym okiem, nawet po 3-4 latach widać że jest inna. Po prostu jest i tyle. 

Opublikowano

Coś może miało ulec zmianie? Z tego co wiem było i jest tak, że ograniczeń wiekowych raczej jako takich nie ma aby dokumenty były i się zgadzało. W przypadku używanych ma spełniać normy z okresu w jakim został wyprodukowany.

Opublikowano

Coś może miało ulec zmianie? Z tego co wiem było i jest tak, że ograniczeń wiekowych raczej jako takich nie ma aby dokumenty były i się zgadzało. W przypadku używanych ma spełniać normy z okresu w jakim został wyprodukowany.

dokładnie.

Czyli tylko do nowych są wymagania co do norm Euro a w przypadku używek już nie ?

dokładnie.

 

 

PS: W sumie to nie wiem jakby to było jakbym sobie z Białorusi sprowadził mtz'ta bez norm euro w liczbie sztuk 1 na rok a najlepiej tam zarejestrowanego (tylko pewnie cło mnie by zabiło).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v