Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

możesz wkręcać po obrocie ale raczej to nic nie da zrób odrazu kilka obrotów i się przejedź jak trochę naciągniesz to sprzęgło ciężej pójdzie ale jak to nie pomoże to musisz się przyzwyczaić ja tam biegi redukuję bez sprzęgła mało zgrzytu tylko musisz w odpowiednie obroty trafić ;)

 

u mnie jak ten hamulec regulowałem to dało poprawę ;)

Opublikowano

pod kabina pedał nachodzi na wałek i na tym wałku masz jeszcze dodatkową główkę która rusza się niezależnie od pedału ( jeśli śruba jest wykręcone) to jest śruba M 10, to jest właśnie ta regulacja, a jak jej nie ma to może po prostu się wykręciła i hamulec w ogóle nie bierze, więc wkręć nową i ustaw i bedzie ok.

Opublikowano

rafal jak sie trafi na obroty to nic nie zgrzyta a z sprzęgłem zawsze(ale tylko przy redukcji, a na wyższy bieg nie mam bata musisz wcisnąć). :D

 

pewnie ci śruba wyleciała tak jak kolega rafal pisze masz wałek w wałku to jest taki odlew i wygląda jak kawałek blachy i druga podobna ale z dziurą na śrubę chyba że polscy konstruktorzy mieli inny pomysł na eksportówkę :)

Opublikowano

Panowie, a czy ten hamulec skrzyni biegów nie jest używany tylko do ruszania z miejsca? W instrukcji obsługi ciągnika jest napisane, iż przy ruszaniu z miejsca wciska sie pedał sprzęgła do końca (wtedy działa hamulec, natomiast przy zmianie biegów pedał wciska sie do połowy czy też do wyczuwalnego oporu (hamulec nie działa). Jest tak ponieważ podczas jazdy koła zębate muszą sie obracać (najlepiej z tymi samymi obrotami) aby doszło do jak najdelikatniejszego zazębienia owych kół zębatych. W przypadku gdy ruszamy z miejsca to koła zębate od strony tylnego mostu są nieruchome, natomiast po wciśnięciu sprzegła wałek od strony sprzegła nadal sie przez jakiś czas obraca (dlatego jest ten hamulec który wyhamowuje walek)i tym samym przy ruszaniu nie ma zgrzytu (jedno koło jest nieruchome a drugie jest nieruchome lub wolno sie obraca). Drugą sprawą jest (jak tu jeden z kolegów zauważył) ustawienie jak najwolniejszych obrotów silnika i wciskanie sprzęgła na dwa razy (to drugie dotyczy tylko zmiany biegów). Mam nadzieje że ktoś zrozumiał to co napisałem. :(

Pozdrawiam

Opublikowano

Mamy u nas trzy takie ursusy tej serii podobne to w każdym biegi inaczej chodzą. Kwestia regulacji, stanu sprzęgła i jego typu. W jednym biegi chodzą bez zgrzytów i leciutko wchodzą, w drugim podobnie a w trzecim trzeba odpowiednio wyrównać obroty. Wysprzęglanie na dwa razy stosuje się zawsze przy redukcji, a przy wbijaniu wyższych biegów tylko odpowiednio trzeba w obroty trafić.

Opublikowano

Mam taki problem 1 i 2 bieg wchodzi bez zgrzytu a 3 i 4 z strasznym zgrzytem dzisiaj wymieniłem tarcze sprzęgłową i łorzysko oporowe ale nadal zgrzyta co to morze być prosze o pomoc. Ursus c-385

Opublikowano

a może masz przeciągnięte tryby i ci zgrzytają ja mam taki proble w 1212 tylko u mnie wyskakuje 2 bieg a jak jade na czwórce szosowej to coś lekko puka

Opublikowano

Elo.Mam problem z biegami w ursusie c 912 ponieważ strasznie zgrzytają w nim biegi.Gdy jade i zwalniam chcąc zmienić bieg na miejszy nie da się ponieważ bardzo zgrzytaja dopiero gdy zatrzymam ciągnik moge zmienić.Zmieniajac z mniejszych na większe biegi wchodzą z małym zgrzytem.Gdzieś kiedy słyszalem o jakimś hamulcu skrzyni biegów lecz nie wiem gdzie to jest.Koledzy pomurzcie bo tak sie nie da jeżdzić.POZDRO

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v