Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Argumenty były takie że rewers jest jeszcze niedopracowany (szarpie przy ruszaniu), chyba jakieś problemy ze sprzęgłem i zacytuje tu słowa mechanika "Wie pan, teraz jest taka polityka że wszyscy kładą nacisk na zużycie sprzęgła i tu też zrobili EH rewers. Jakoś w JD lepiej jest ten rewers dopracowany. Nie szarpie tak i płynnie rusza a tutaj to jest nowość." I jeszcze mówił że do ładowacza trzeba podjechać na centymetry a mając taki EH rewers lepszy jednak jest Plus albo Forterra. I kolejnym argumentem była cena Plusa a Powerki.

Opublikowano

Rożnica w cenie nie jest jakos baardzo wysoka w porownaniu do Plusa, to jasne. Ja jednak pozostane przy tym, ze lepiej jest poczuc lekkie szarpniecie niz wciskac za kazdym razem sprzęgło.;)

Opublikowano

Argumenty były takie że rewers jest jeszcze niedopracowany (szarpie przy ruszaniu), chyba jakieś problemy ze sprzęgłem i zacytuje tu słowa mechanika "Wie pan, teraz jest taka polityka że wszyscy kładą nacisk na zużycie sprzęgła i tu też zrobili EH rewers. Jakoś w JD lepiej jest ten rewers dopracowany. Nie szarpie tak i płynnie rusza a tutaj to jest nowość." I jeszcze mówił że do ładowacza trzeba podjechać na centymetry a mając taki EH rewers lepszy jednak jest Plus albo Forterra. I kolejnym argumentem była cena Plusa a Powerki.

 

 

chciałbym zabrać glos w dyskusji-sam czytałem wypowiedzi na temat zakupu nowego ciągnika a teraz gdy kupiłem powerke czuje się zobowiązany podzielić się spostrzeżeniami z innymi przymierzającymi się do podobnego kroku

1-EH rewers-u mnie nie szarpie i nie szarpał od nowości(w zimie jest lekkie szarpnięcie gdy pierwszy raz ruszamy)-koledze czasem szarpnie niespodziewanie w JD na ciepłym oleju ale na pewno działa lepiej(5R)

2-ciężko wchodzi 1 gdy redukujemy bieg np. z 2,inne biegi działają poprawnie,duży minus to zbyt duży skok wajchy ,półbiegi działają idealnie(to i 24 biegi to największa zaleta ciągnika)

3-silnik pracuje metalicznie nie z taką kulturą jak na CR-oilach-ale jestem posiadaczem starszego modelu i wiem,że zetor pojedzie na wszystkim i nie straszne mu prusze i kropla wody w paliwie-co do spalania się nie wypowiem ale pali pewnie podobnie jak wszystkie diesle(praw fizyki i kinematyki nie da się oszukać-jedynie silnik Wankla teoretycznie miałby palić mniej ale technologicznie są na razie nie do wykonania-chodzi o trwałość,tak przynajmniej uczyli mnie w szkole)

4-kabina komfortowa-nie ma się do czego przyczepić,dużo świateł,wykonanie dobre

5-krótki skok wajchy podnośnika-trudno się tym operuje i trudno tym precyzyjnie sterować-marzenie to EH podnośnik jak w forrterze,jednak sam podnośnik jest mocny-bez trudu podnosi agregat talerzowy z siewnikiem poznaniak

6-to by na tyle-to chyba największe dylematy co do ciągnika(sam się nad nimi głowiłem przed kupnem)rozważałem też zakup nh5050 i mf 5435 ale stwierdziłem po rozmowach z użytkownikami ,że też mają swoje małe wady,psują się i są droższe.Ale myślę,że są technologicznie na wyższym poziomie-ale każdemu według potrzeb i możliwości

Opublikowano

b0gdan, troszkę źle dobrałem znaki interpunkcyjne. Dla ścisłości powinno być chyba jakieś problemy ze sprzęgłem. Zacytuję jeszcze słowa mechanika Tak trochę lepiej. ;)

Nie jeździłem nigdy powerką i żeby ktoś mi nie napisał że się nie znacz czy coś w tym stylu. Napisałem tylko to co powiedział diler i mechanik. Polecali tą Proxę http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/259510-zetor-proxima-plus-85-trac-lift-220-sli/

Opublikowano

Ogumienie Proxima Power

Koła przednie 11,4 - 24 B

Koła przednie 11,4 R 24 B

Koła przednie 12,4 - 24 B

Koła przednie 12,4R - 24 B

Koła przednie 13,6R - 24 S

Koła przednie 380/70R - 24 1 140,00

Koła przednie 380/70R - 24 Continental 2 130,00

Koła tylne 13,6 - 36 B

Koła tylne 18,4 - 34 B

Koła tylne 18,4 R - 34 495,00

Koła tylne 480/70R - 34 1 840,00

Koła tylne 480/70R - 30 1 135,00

Koła tylne 520/70R - 34 Continental 5 790,00

Koła tylne 54065R - 34 Continental 5 420,00

Koła tylne 600/65R - 34 Continental 7 090,00

Koła tylne 16,9 - 30 B

Koła tylne 16,9 - 34 B

Koła tylne 16,9 R - 30 B

Koła tylne 16,9 R 34 S

Koła tylne 18,4 - 30 B

 

B- Bez dopłaty

S- Standard

mam pytanie czym się różni ogumienie 18,4 - 34 które jest bez dopłaty od tego 18,4 R - 34 za które trzeba dopłacić jakieś 600 zł.

Opublikowano

Pierwszy wymiar [tutaj 18,4] to szerokość, po myślniku lub literze R mamy średnicę felgi na której opona jest osadzona.

Przy rozmiarach calowych [np. 18,4R34] jest zachowany profil opony 85, więc im szersza, tym też wyższa jest taka opona.

 

Standardowo w Proximie są opony 16,9R34 czyli 420mm, opony 18,4 mają szerokość ok. 460mm czyli 4cm więcej.

Wszystko zależy do czego ciągnik będzie wykorzystywany, jak w polu to warto rozważyć szerszą oponę.

Można też zastosować niskoprofilowe [większa szerokość przy tym samym obwodzie toczenia] ale dopłata jest już dużo większa.

Opublikowano

Witam wczoraj wróciłem z serwisu ,mam proxima power 85 z ładowaczem 220 nic nowego bez zmian dalej to samo , sygnał dzwiękowy przy naciśnięciu sprzęgła nie dłuższym 5 s świeci C ??? ,po wymianie centralki nie szarpie do tyłu. :(

Opublikowano

Bedziesz w kazdym temacie o Zetorach podkreslała swoje obiektywne porownanie ??

 

 

 

 

W zetorach dalej tak jest ze np jesli wezmiesz ładowacz innej firmy to traci sie gwarancje ?

 

 

Opublikowano

witam wszystkich posiadam powerkę 85 co do szarpania to przed wymianą centralki było źle ale teraz jest ok po prostu na początku produkcji montowali wadliwe centralki,

 

była rozmowa na temat opon warto wziąć szersze opony tylne lecz przednie niekoniecznie ponieważ zmniejsza się promień skrętu gdzie i tak jest duży. ja u siebie mam tył 18.4R34, przód 13.6R24. moim zdaniem wystarczą takie opony, pomimo że nie mam obciążników z przodu w orce wygrywam z pronarem gdzie on ma 500kg.

Opublikowano

kolega pracuje w serwosie zetora i gość zostawił im powerke na wymiane oleju, mówił mi że aby rozgrzać olej w niej to musieli obstawić ja piecykami gazowymi i silnik włączyc na 3 godziny dopiero mozliwa była wymiana oleju i kalibracja zaworów bo wymagana jest temp. 50 stopni do tego wymieniali jakiś czujnik i jescze jedno bo facet do nich jak jechał to tylko w przód bo tylnego biegu nie było, powiedział krótko jak do ładowacza to lepiej wziać z klasycznym mechanicznym rewersem bo po gwarancji to można sie narazić na niezłe koszty, ten czujnik coś koło 500zł a podobno uczulony na zanieczyszczenie oleju

Opublikowano

W Zetorze Proximie Power i innych nie traci się gwarancji po zamontowaniu ładowacza innej firmy niż Zetor Trac-lift. Gwarancję traci się w momencie gdy działanie nie firmowego ładowacza uszkodziło ciągnik będący na gwarancji. Czy usterka powstała przez ładowacz to podlega ocenie serwisu.

Opublikowano

czyli można powiedzieć ze zetor zaczyna juz w trąbe lecić to tak jakby nie można z innymi maszynami łączyć go niż też zetor albo jakby nakazali lać paliwo tylko z shella, wątpię żeby rodzaj tura miał jakieś znaczenie co do trwałości traktora poprostu trac lift nie ukrywając jest drogi w stosunku do polskich turów w ten sposób można powiedzieć że zetor zapewnił sobie zbyt, ciekawi mnie tylko jak się skończą programy czy zetor oraz inne firmy popuszczą ceny bo w stosunku do lat przed akcesją z unią to ceny wzrosły o około 60%

Opublikowano

Witam Panowie :)

we wrzesniu ubieglego roku zakupilem Proxime Power 105 zrobilem nią 80 mth.

i muszę powiedzieć ze póki co rewers od nowości chodzi mi bardzo płynnie nawet na dużym mrozie za bardzo nie czuc szarpnięć kolejno zgodze sie co do hydrauliki i podnośnika że bardzo wydajna i nie ma problemu z udzwigiem bo tez mam agreagat uprawowo siewny talerzowy z poznaniakiem i pług 4 obracalny akpil km 80. jedynie spalanie przez pierwsze 40 mth było kosmicznebo chyba ponad 20l przy pługu ale już sie uspokoiło serwisu jeszcze nie robilem i mam takie pyt.

Ile sobie dilerzy za taką przyjemnośc życzą? pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v