Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
snopek    0

Witam. temat ten otwozyłem w celu wimieniania się info o tych modelach ...

 

Ja mam jedno pytanie ponieważ pali mi się sygnalizacja ostrzegawcza spadku ciśnienia powietrza ( pali mi się czerwony symbol CIĄGNIKA Z NAPISEM STOP - umieszczonym na tablicy przyrządów) i niewiem jak naprawić tą małą usterke ,, moze ktoś mi doradzi

W instrukcji obsługi znalazłem taką uwagę ,, W przypadku spadku ciśnienia w układzie pneumatycznym poniżej 450 kPa ciągnik z hamowaną przyczepą lub naczepą nie może kontunuować jazdy do momentu podwyższenia ciśnieniem powietrza"

czy tu trzeba tylko poczekać aż to ciśnienie wzrośnie czy coś zrobić ?? ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stonek    1

Ta kontrolka pali ci się cały czas jeśli niema powietrza w układzie można jeździć ale napęd jest cały czas załączony bo w proximie jest załączany przez pneumatyke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek    0

czyli jest w porządku .. powiedzcie gdzie trzymacie gaśnice bo ją włozyłem do pojemnika na narzędzia troche mi to nie leży bo szczerze mówiąc to chciałem tam inne rzeczy włożyć ... a i jeszcze sie zastanawiam gdzie umocować trójkąt doradźcie gdzie by go zamontować

( dajcie jakieś fotki ) pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Frost    0

Ja Gaśnice mam połozoną miedzy 2 dźwigniami od womu, a trójkąta wogóle nie założyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stonek    1

Jeśli pali ci się na okrągło oznaczy ze jest jakaś nieszczelność a jeśli tylko przez pewien czas po zapaleniu czy jak podepniesz przyczepę to jest w porządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cez4R    1

W mojej Proxie długo trzyma powietrze, czasem stoi tydzień nieodpalana i nadal ma tyle powietrza że zaraz po odpaleniu lampka gaśnie. Ale kiedyś zdarzyło mi się że rano odpalałem i było zero powietrza, pewnie gdzieś wpadło jakieś zanieczyszczenie. Ciekawy motyw jest z wężem do pompowania kół, jak jest max powietrza w układzie to zawór upuszcza powierze przed zbiornikiem a i do węża do pompowania kół też nie daje. Trzeba trochę upuścić np hamulcem i dopiero daje powietrze na wąż do pompowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Tak jest we wszystkich Proximach i Forterrach kiedy chcesz napompować coś wężem to trzeba spuściś lekko ciśnienie z butli pod kabiną tym zaworkiem co jest na dole. Następna sprawa jeżeli jak piszesz świeci ci cały czas STOP to znaczy ze układ pneumatyczny nie ma ciśnienia, a jak ten STOP świeci to zegar pokazuje ciśnienie czy nie? patrzyłeś???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

A ja mam takie pytanie:

Czy Proxima Power ma półbiegi sterowane elektrohydraulicznie jak rewers czy elektropneumatycznie jak półbiegi w Forterze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek    0

ma takie ze wystarczy przycisnąć i zmniejsza prędkość ( ma 2 półbiegi na każdym biegu) w sumie to się to nazywa wzmacniacz momentu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

Czyli proxima power ma 24 biegi do przodu jak forterra? czy 16 jak w proximach plus bo one chyba też mają wzmacniacz ale nie wiem ile połówek.

Ale tu chodzi o to, czy półbiegi w proximie power są realizowane elektropneumatycznie jak w forterze co nie jest dobrym rozwiązaniem bo szarpie przy większych ładunkach i obrotach, tylko czy jest to elektrohydrauliczne jak w zachodnich ciągnikach typu MF, JD.

Bo jak rewers elektrohydrauliczny bo już mogli zrobić półbiegi elektrohydrauliczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizgus    1

Nie jestem znawcą forterry ale z tego co podaje producent na swojej stronie to sterowanie wzmacniaczem jest elektrohydrauliczne :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

a skąd!!! Może źle przetłumaczyli z czeskiego.

Przeczytałem na stronie zetora że proxima power ma dwustopniowy wzmacniacz tak jak forterra, czyli ma 24 biegi, ale co ciekawe ma 24 zarówno w przód jak i w tył - a nie jak w forterze 24/18. Czemu forterra ma zablokowany 4 bieg na wstecznym a powerka już tej blokady nie ma ?

Co ciekawe na czeskiej stronie pisze że zarówno forterra jak i powerka ma 3 stopniowy wzmacniacz cytat '' mechanická s 3° násobičem, reverzační, plně synchronizované, ''. Na stronie czeskiej max opony do powerki to 600/65R34, silniki mają turbodmychadlo :D, jest już powerka 115 (117 koni w iso, 110 w ece r24). Forterra posiada ''Pozinkované stupačky, i na życzenie (w 125 standard) ''digitální přístrojová deska''. Niektórych dodatków zbytnio nie można zrozumieć o co chodzi. Ciekawa strona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Wystarczy wybrać na tej stronce język angielski i od razu wiadomo co w trawie piszczy a tam wyraźnie pisze że: 'The hydraulic circuits of

power shift and PTO are designed with a new electro-hydraulic distributor.'

Czyli najprawdopodobniej chodzi o to że w najnowszej Forterce model 2008 zmieniono sposób sterowania powershiftem na elektrohydrauliczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pino93    0

ludzie mam pytanie (wiem że to moze nie ten temat ale nie chce mi sie zakładać nowego)teraz planuje zakupic ciągnik i wacham sie pomiędzy proxima plus 85 a proxima power 85.mianowicie chodzi mi o opinie użytkowników i ceny za wyposżenie dodakowe.który lepszy i mniej awaryjny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

a jak wygląda cenowo taka proxima power a plus i czy ta z rewersem hydraulicznym ma półbiegi też?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

Proxima power o której mowa w temacie ma rewers elektrohydrauliczny bezsprzęgłowy i liczbę biegów 24/24. Ma 3 półbiegi na każdym biegu tak samo jak forterra.

Proxima plus ma rewers mechaniczny i 16/16 biegów

Proxima zwykła ma rewers mechaniczny za dopłatą i ma wtedy 10/10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxa8    5

Proxima power o której mowa w temacie ma rewers elektrohydrauliczny bezsprzęgłowy i liczbę biegów 24/24. Ma 3 półbiegi na każdym biegu tak samo jak forterra.

Proxima plus ma rewers mechaniczny i 16/16 biegów

Proxima zwykła ma rewers mechaniczny za dopłatą i ma wtedy 10/10

 

 

Zwykła ma 12/12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0

Proxima power o której mowa w temacie ma rewers elektrohydrauliczny bezsprzęgłowy i liczbę biegów 24/24. Ma 3 półbiegi na każdym biegu tak samo jak forterra.

Proxima plus ma rewers mechaniczny i 16/16 biegów

Proxima zwykła ma rewers mechaniczny za dopłatą i ma wtedy 10/10

 

 

3 polbiegi?? A nie 2?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

Zwykła ma 12/12

Faktycznie bo zamiast wstecznego jest szóstka to mamy 12/12 a bez rewersu 10/2.

 

co do półbiegów w forterze i powerce to są 3 półbiegi - żółw wyłączony, 1 zółw, 2 żółw więc na każdym biegu mamy 3 półbiegi. Ale to jest różnie interpretowane, na polskiej stronie jest napisane o 2 stopniowym wzmacniaczu, a na czeskiej o 3 stopniowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pino93    0

hEh ale rozbierzności. no ale moze ktoś ma jakieś opinie?jak sie sprawuje w eksploatacji power a jak plus czy sie psują?wady itp.tHx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

Proxima power to jeszcze rzadkość na forum, jest kilka egzemplarzy bo to nowość praktycznie. Pamiętam w jednej proximie power wymieniali całą skrzynię biegów bo jakaś wada fabryczna była i cały schemat biegów ma gościu teraz odwrotnie, narazie to zbyt młode maszyny aby się o nich wypowiadać, niech zrobią z 2000 mth to można coś powiedzieć będzie o żywotności skrzyni i rewersu, bo reszta niewiele się różni od zwykłej proximy i plusa.

Ogólnie dużo jest na forum tematów o proximie i proximie plus, poszukaj poczytaj, poszukaj w galerii pełno jest tych ciągników i pod każdym prawie zdjęciem właściciel pisze o cenie przebiegu awariach itp. To temat o proximie power i lepiej nie robić tu bałaganu i mieszać tu zwykłe i plusy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek    0

mam nową usterkę mianowicie przestał mi działać wskaźnik obrotościomierza ... a było to tak : (na polu - orka ) opuściłem pługi i ruszyłem bez napędu :( jakoś mi sie z pośpiechu zapomniało włączyć przejechałem z 5 metrów i ( dopiero wtedy załączyłem napęd) zobaczyłem ze wskazówka jest w tym samym miejscu 500 obr./h i dalej już bez zmian tylko co jakiś czas lekko dygnie w górę poczym spadnie .... moze ktoś wie dlaczego mi przestał pokazywać właściwe obr. ... czy bede musiał dzwonić po serwis.. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek    0

tylko obrotomierz ... dzisiaj mamiałem tak że raz działał a raz nie ale częściej działał ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×