Skocz do zawartości
zales

Belarus 952

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

zales    0

Witam,

Jestem szczesliwym/nieszczesliwym posiadaczem MTZ 952, którego zakupiłem kilka dni temu. Jest to nowy ciągnik sprowadzony z litwy. Ponieważ instrukja obsługi która otrzymałem jest w języki rosyjskim, a szukajac na internecie nie moglem znaleść jej w języku pl, mam kilka pytan docztyczacych tego ciagnika.

1. Przedni naped (most krzyzakowy) - obok dzwigni jest symbol z którego rozumiem dzwignia ma 3 pozycje: naped wylaczony - automatycznie zalaczay i włączony caly czas. Nie wiem jak operowac ta dzwignia, ale znajduje tylko dwie pozycje (tak mi sie wydaje). Czy jest jakas kontrolka sygnalizujaca czy naped jest wl czy nie??

2. Na obrotomierzu jest wyswietlacz cyfrowy. Pokazuje on podczas postoju mth, a podczas jazdy predkosc. Czy jest jakas mozliwosc przestawiania, aby np caly czas pokazywal albo mth albo predkość? Pod obrotomierzem sa jakies 2 guziki - do czego one służa?

3. Jak mierzyc poziom oleju w hydraulice (podnośnik)? U góry zaraz przed przednia szyba są tak jakby 2 korki - jeden jest zakrecany na gwint (klucz 19 chyba) a drugi korek o wiele mniejszy znajdujacy sie obok (sadzielm ze to jest miarka) jest na wtyk. Czy ta miarka jest w innym miejscu?

4. Stacyjka ma 3 pozycje, w kolejnosci jest tak: III - 0 - I - II. Do czego jest pozycja z symbolem III?

5. Wsiadając do ciagnika u samej góry (na suficie) jest jakieś pokrętło :P. Do czego ono służy?

 

Narazie wiecej pytan nie mam, mam nadzieje ze ktos pomoze mi i odpowie na te pytania.

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl


Pawel820    1

A jesli chodzi o przedni napęd jak weźmiesz na dół to napęd jest wyłączony na środku auromaryczny a na góże włączony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zales    0

Ok, dzieki wszystkim za pomoc.

Tylko do czego jeszcze sa te 2 guziki pod obrotomierzem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LukaszZduny    0

One służa do programowania obrotomierza. Ustawiasz typ silnika i wielkość kół i rodzaj skrzyni po to by wskazania pasowały do każdego typu mtz przy tym samym obrotomierzu/prędkościomierzu. Nie ruszaj ich bo raczej masz tam dobrze ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zales    0

Ok dzieki,

A czy jest jakaś kontrolka która wskazuje czy naped jest wlaczony czy niee?

No i jeszcze jedne pytanie, zauwazylem ze w silniku jest troche za malo oleju. Nie wiecie jaki olej w orginale leją do mtz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zales    0

U mnie wszystkie ciagniki tez na superolu chodzą, ale tu zapewne orginalnie zalany jest inny olej wiec nie chce ich mieszac.

Chyba jednak bede musiał dorobić tą kontrolkę, sygnalizującą włączenie przedniego napędu. Czy ktoś prubował to zrobić?

I jeszcze jedno, w którym miejscu jest zbiornik oleju/miarka od orbitrolu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Nikita_Bennet    100

Czyli układ kierowniczy, podnośnik, szybkozłącza euro i ewentualnie TUR jak ktoś założy idzie z tego samego zbiornikcza?

Jaką on ma pojemność/ile tam ma być tego płynu hydraulicznego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


LukaszZduny    0

Czyli układ kierowniczy, podnośnik, szybkozłącza euro i ewentualnie TUR jak ktoś założy idzie z tego samego zbiornikcza?

Jaką on ma pojemność/ile tam ma być tego płynu hydraulicznego?

Tak, to wszystko chodzi na oleju z tego samego zbiornika o pojemności 25l a powinno być chociaż 20l. Te z euro 2 mają do wspomagania oddzielny mały zbiornik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zales    0

Czy jest możliwość założenia w tym modelu ciągnika rewersu? Nie ukrywam że będzie on pracował w turze i przydałoby się takie udogodnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




LukaszZduny    0

Dokładnie tak. Ta przyjemność kosztuje ok 6tyś a zamawia sie to z dodatkowym reduktorem więc jeszcze pare biegów dochodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikita_Bennet    100
Tak, to wszystko chodzi na oleju z tego samego zbiornika o pojemności 25l a powinno być chociaż 20l. Te z euro 2 mają do wspomagania oddzielny mały zbiornik.

 

Czyli na hydraulikę zewnętrzną - te 3 pary złącz jest całkowicie oddzielny zbiornik?

Oznacza to że moge go zalac teoretycznie tym samym czym ma znajomy i użytkowac jego maszyny (nie mieszając z tym co mam w skrzyni i w ukł. kierowniczym i podnośniku).

A i co do tych 3 par szybkozłączy, jest ich w sumie 6 sztuk ale przeważnie z tyłu widze tylko dwie (jedną parę). Czy jest możliwość dostać wersję gdzie wszystkie 6 lub chociaż 4 sztuki są z tyłu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LukaszZduny    0

Układ hydrauliczny czyli tuz i hydraulika zewnętrzna mają oddzielny zbiornik czyli możesz zalać go praktycznie czym chcesz. Wielu użytkowników używa superolu z przezorności a zalecany olej to HL-32. Widziałem wersje że 3 pary były z tyłu. Ja mam 1 pare z tyłu i 2 z przodu plus dodatkowe 7 wyjście z tyłu czyli swobodny spływ oleju prowadzi bezpośrednio do zbiornika z pominięciem rozdzielacza. Ja sobie przęciągnąłęm z przodu jedno wyjście na tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zales    0

Czy w tej wersji ciągnika jest siłowe opuszczanie podnośnika? Jesli tak to jak to jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Ja przy MTZ podłączyłem sobie dodatkowe wyjście hydrauliki pod tłok podnośnika. Używam go w agregacie z hydropakiem. Jedną wajchą(od podnośnika) podnoszę na raz całość i jeszcze siewnik na agregat.

 

A to tzw. wciskanie to jest małe nieporozumienie. Bo nie idzie tego ustawić by ciągle lekko wciskał. ]Tylko albo daje tak aż podniesie cały tył do góry albo wcale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zales    0

A mam pytanie, obok włącznika świateł jest taki przycisk z narysowaną spiralą. On włącza świece żarowe czy płomieniową? A jeżeli jest to świeca płomieniowa, to przed jej użyciem trzeba nalać do tego zbiorniczka nafty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez kuba3120
      Witam wszystkich, opiszę mi ktoś połączenie tego alternatora z regulatorem, poniżej fotki, pozdrawiam  
       


×