Skocz do zawartości
zales

Belarus 952

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zales    0

Witam,

Jestem szczesliwym/nieszczesliwym posiadaczem MTZ 952, którego zakupiłem kilka dni temu. Jest to nowy ciągnik sprowadzony z litwy. Ponieważ instrukja obsługi która otrzymałem jest w języki rosyjskim, a szukajac na internecie nie moglem znaleść jej w języku pl, mam kilka pytan docztyczacych tego ciagnika.

1. Przedni naped (most krzyzakowy) - obok dzwigni jest symbol z którego rozumiem dzwignia ma 3 pozycje: naped wylaczony - automatycznie zalaczay i włączony caly czas. Nie wiem jak operowac ta dzwignia, ale znajduje tylko dwie pozycje (tak mi sie wydaje). Czy jest jakas kontrolka sygnalizujaca czy naped jest wl czy nie??

2. Na obrotomierzu jest wyswietlacz cyfrowy. Pokazuje on podczas postoju mth, a podczas jazdy predkosc. Czy jest jakas mozliwosc przestawiania, aby np caly czas pokazywal albo mth albo predkość? Pod obrotomierzem sa jakies 2 guziki - do czego one służa?

3. Jak mierzyc poziom oleju w hydraulice (podnośnik)? U góry zaraz przed przednia szyba są tak jakby 2 korki - jeden jest zakrecany na gwint (klucz 19 chyba) a drugi korek o wiele mniejszy znajdujacy sie obok (sadzielm ze to jest miarka) jest na wtyk. Czy ta miarka jest w innym miejscu?

4. Stacyjka ma 3 pozycje, w kolejnosci jest tak: III - 0 - I - II. Do czego jest pozycja z symbolem III?

5. Wsiadając do ciagnika u samej góry (na suficie) jest jakieś pokrętło :P. Do czego ono służy?

 

Narazie wiecej pytan nie mam, mam nadzieje ze ktos pomoze mi i odpowie na te pytania.

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel820    1

To pokrętl które jest u góry służ do regulacji temperatury ustawiesz ciepło zimno


Moja stajnia km MTZ Belarus 820 i MF 255

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

3 tam nie ma miarki tylko taka szybka jest i widac ile oleju jest


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pawel820    1

A jesli chodzi o przedni napęd jak weźmiesz na dół to napęd jest wyłączony na środku auromaryczny a na góże włączony


Moja stajnia km MTZ Belarus 820 i MF 255

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

na sam dół wyl na środku automat a na samą górę zawsze zalonczony


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Ok, dzieki wszystkim za pomoc.

Tylko do czego jeszcze sa te 2 guziki pod obrotomierzem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

One służa do programowania obrotomierza. Ustawiasz typ silnika i wielkość kół i rodzaj skrzyni po to by wskazania pasowały do każdego typu mtz przy tym samym obrotomierzu/prędkościomierzu. Nie ruszaj ich bo raczej masz tam dobrze ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Ok dzieki,

A czy jest jakaś kontrolka która wskazuje czy naped jest wlaczony czy niee?

No i jeszcze jedne pytanie, zauwazylem ze w silniku jest troche za malo oleju. Nie wiecie jaki olej w orginale leją do mtz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

nie wiem ale u mnie na superolu jezdci


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

U mnie wszystkie ciagniki tez na superolu chodzą, ale tu zapewne orginalnie zalany jest inny olej wiec nie chce ich mieszac.

Chyba jednak bede musiał dorobić tą kontrolkę, sygnalizującą włączenie przedniego napędu. Czy ktoś prubował to zrobić?

I jeszcze jedno, w którym miejscu jest zbiornik oleju/miarka od orbitrolu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    106

Czyli układ kierowniczy, podnośnik, szybkozłącza euro i ewentualnie TUR jak ktoś założy idzie z tego samego zbiornikcza?

Jaką on ma pojemność/ile tam ma być tego płynu hydraulicznego?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    22

ma ktoś może instrukcje po polsku do mtz? było by mu łatwiej


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

Czyli układ kierowniczy, podnośnik, szybkozłącza euro i ewentualnie TUR jak ktoś założy idzie z tego samego zbiornikcza?

Jaką on ma pojemność/ile tam ma być tego płynu hydraulicznego?

Tak, to wszystko chodzi na oleju z tego samego zbiornika o pojemności 25l a powinno być chociaż 20l. Te z euro 2 mają do wspomagania oddzielny mały zbiornik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Czy jest możliwość założenia w tym modelu ciągnika rewersu? Nie ukrywam że będzie on pracował w turze i przydałoby się takie udogodnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

nie nie ma takiej opcji, jak chcesz rewers to kup sobie pronara z serii p5 lub p7


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    106

Dobrze że nie ma w nim rewersu. Przynajmiej ja tego nie potrzebuję. Byłby droższy przez to tylko.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Są wersje Belarusa z mechanicznym rewersem.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

Dokładnie tak. Ta przyjemność kosztuje ok 6tyś a zamawia sie to z dodatkowym reduktorem więc jeszcze pare biegów dochodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    106
Tak, to wszystko chodzi na oleju z tego samego zbiornika o pojemności 25l a powinno być chociaż 20l. Te z euro 2 mają do wspomagania oddzielny mały zbiornik.

 

Czyli na hydraulikę zewnętrzną - te 3 pary złącz jest całkowicie oddzielny zbiornik?

Oznacza to że moge go zalac teoretycznie tym samym czym ma znajomy i użytkowac jego maszyny (nie mieszając z tym co mam w skrzyni i w ukł. kierowniczym i podnośniku).

A i co do tych 3 par szybkozłączy, jest ich w sumie 6 sztuk ale przeważnie z tyłu widze tylko dwie (jedną parę). Czy jest możliwość dostać wersję gdzie wszystkie 6 lub chociaż 4 sztuki są z tyłu?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

Układ hydrauliczny czyli tuz i hydraulika zewnętrzna mają oddzielny zbiornik czyli możesz zalać go praktycznie czym chcesz. Wielu użytkowników używa superolu z przezorności a zalecany olej to HL-32. Widziałem wersje że 3 pary były z tyłu. Ja mam 1 pare z tyłu i 2 z przodu plus dodatkowe 7 wyjście z tyłu czyli swobodny spływ oleju prowadzi bezpośrednio do zbiornika z pominięciem rozdzielacza. Ja sobie przęciągnąłęm z przodu jedno wyjście na tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Czy w tej wersji ciągnika jest siłowe opuszczanie podnośnika? Jesli tak to jak to jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja przy MTZ podłączyłem sobie dodatkowe wyjście hydrauliki pod tłok podnośnika. Używam go w agregacie z hydropakiem. Jedną wajchą(od podnośnika) podnoszę na raz całość i jeszcze siewnik na agregat.

 

A to tzw. wciskanie to jest małe nieporozumienie. Bo nie idzie tego ustawić by ciągle lekko wciskał. ]Tylko albo daje tak aż podniesie cały tył do góry albo wcale.


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

A mam pytanie, obok włącznika świateł jest taki przycisk z narysowaną spiralą. On włącza świece żarowe czy płomieniową? A jeżeli jest to świeca płomieniowa, to przed jej użyciem trzeba nalać do tego zbiorniczka nafty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zwc18
      Witam panowie powiedzcie mi proszę jakie są rożnice poza cena. Posiadam Jumza i muszę zmienić alternator i ten z Jobsa kosztuje 239 zł średnio, a o takich samych parametrach do LTZ / T25 / MTZ są o około 50 / 60 zł tańsze. Czy różnica tkwi jedynie w kole ? 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez galoni
      Witam
       
      Znalazłem na allegro taki zestaw do wspomagania na orbitrol http://allegro.pl/wspomaganie-na-orbitrol-mtz-belarus-pompa-gratis-i1203511074.html
      Mam pytanie :
      -czy ktoś podobny zestaw zastosował u siebie?
      -czy to zda egzamin?
      -czy tam są wszystkie części jakie są potrzebne do MTZ-82? ( rocznik 90.)
    • Przez kellyq
      cześć
      Znajdzie się jakaś dobra dusza która by zmierzyła jaki jest gwint w czujniku temperatury wody w mtzcie np takim. Chodzi o tą dużą nakrętkę którą przykręca się czujnik.
       

    • Przez mtzecik82
      Witam
      Czy tur od ursusa 1224 będzie pasował do mtz 82 ? czy dużo będzie przeróbek i czy nie jest za ciężki ten tur na mtz?
×