Skocz do zawartości

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewoen mechenik z POM-u Podsunął mi też pomysł zeby tależ do kosza nie nitować, tylko przykręcic na śróbach, oczywiście odpowiednio mocnych, i dobrze zabezpieczonych. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Czy słyszeliście, zeby ktoś tak zrobił?

Opublikowano

Gdzieś czytałem, że ktoś zrobił na śruby, ale śruby dodatkowo owijał cienką blaszką żeby nie było luzu i śrubki zaspawał. W nitowaniu cały sens polega na tym że nit pod wpływem uderzeń rozszerza się i szczelnie przylega do ścianek co eliminuje wszelkie luzy. Musiała by być to śrubka idealnie pasująca do otworu w kole talerzowym i obudowie mostu. Np. w c-330 koło talerzowe jest przykręcane :)

Opublikowano

Ja jak pracowałem w Spułdzielni Kółek Rolniczych ( SKR ) To przy bizonie na śruby zrobiliśmy, i ze dwa sezony chodził na tym. Bo potem koło ataku się rozleciało i wszystko nowe kupili.

Opublikowano

a czy skrzynia z 7211 by pasowała do 60tki? oczywiście chodzi mi o tą 20/4 z wzmacniaczem momentu lub tą 8/8, bo standardowa to wiadomo, że to samo co w c360

Opublikowano

Bo daje więcej, tylko jak dasz 4 i sporo obrotów to pompa może tego nie wytrzymać, jak używałem 4 ale na min obr i podnosiło bardzo szybko, więc nie szaleć z obrotami :D

Dobra ale to i tak nie będzie działać tak jak w innych ciągnikach naprzykład radzieckich cudach techniki że pompa chodzi bez wom a wom chodzi bez pompy i obojętnie czy masz luz 1, 2 czy 9. I tak powinno byc bo jak bym miał tak wajchować to za przeproszeniem Pier*** Bo tak czy siak jak chce obornik rozrzucić no to pompa będzie chodzić niepotrzebnie :rolleyes: Albo jak mi podnośnik opadał. To musiałem przekaźniki odejmować bo jak z wałkiem włączonym pojade a z tyłu przetrząsacz <_<

Opublikowano

Pomyłka, tam była 10/10 . W opcji oczywiście. Czy spotakliście się wogóle z 7211 z takimi skrzyniami? Jak one wyglądały, czy np ta 20/4 ze wzmacniaczem momentu była w tej samej obudowie co skrzynia 10/2 z c360/7211? A ta 10/10 to rozumiem że rewers i 5 biegów + reduktor?

Opublikowano

O ile dobrze pamiętam to obudowy do skrzyń 10/2 i 20/4 mają inne numery katalogowe w katalogu części więc zapewne jakieś drobne różnice istnieją, Ta 10/10 ma dokładnie tak jak mówisz i jeszcze jedną wajchę czyli rewers, który wychodzi z miejsce gdzie w niektórych Zetorach jest przełącznik 540/1000

Opublikowano

adik czyli rozumiem że te skrzynie to przekonstruowana ta 10/2 z 60tki? nigdy tych skrzyn nie widziałem i nie wiem. A nie wiesz czy to ta sama skrzynia co w proximie 20/4 (oczywiście z jakimiś poprawkami)

Opublikowano

Widziałem u jednego znajomego takie koła i miał zrobione w ten sposób: wycięta część felgi z otworami pod śruby mocujące od sześćdziesiątki i wspawana do felgi od "bociana". Jak to zostało wycięte i wspawane i kto mu to robił to nie wiem ale używa ich do tej pory...

Opublikowano

mam do kupienia takie koła za 500 zł + 200 przeróbka środków wieć chyba się skusze ;) fakt ze opony tam są już łyse ale ja dużo w międzyrzędziach nie pracuje a chce sprzedać t-25 bo mam w planach jd 1640

Opublikowano

Witam opiszę trochę o przeżuceniu tego silnika do 60-tki ponieważ jak ja szukałem info mało tego było. Opiszę to na moim przykładzie ja mam silnik od Zetora 7245 po kapitalnym remoncie miałem go na dotarciu od wiosny, nie mam zdjęć z montażu ale każdy kto robi sam sobie ciągnik będzie wiedział o czym pisze.

najpierw wywalamy stary silnik, całe sprzęgło pasuje od C-360, rozstaw śrub między silnikiem a tą całą obudową na sprzęgło się zgadza kiedy mamy już silnik przykręcony to teraz zaczyna się zabawa. Najgorzej jest z przednią kołyską są dwa wyjścia kupić zetorowską lub robić "przejściówkę", jeśli chodzi o przejściówkę trzeba dać bardzo grubą blachę która przyjdzie pomiędzy kołyską a silnikiem dokładnie wyrysować gdzie będą otwory i powiercić, niektóre otwory trzeba będzie nagwintować pod śruby, można jeszcze sobie zrobić na tej przejściówce boczne wzmocnienia warto to zrobić bo silnik Zetora to spory klamot i wpadając w dziurę może nam się rozjechać sprzęt xD po prostu też nawiercamy przykręcamy a płytę która jest jako przejściówka przyspawujemy do terj drubiej tak że przejściówka ma kształt odwruconej litery U na jej brzuchu jest silnik a w środku kołyska. Dalej trzeba zaślepić otwór od wspomagania, pompa wody i alternator pasują od c-360 można to pozakładać później czas na chłodnicę i filtr powietrza no i tutaj kolejnu problem ponieważ nie da się tego zrobić ponieważ łopatki będą walić po chłodnicy trzeba ją dać do przodu i tutaj także trzeba samemu pokombinować z płaskownikami nawiercaniem otworów tak aby chłodnica z filtrem poszła do przodu, jak już to założymy to z wężem od powietrza nie będzie większego problemu, ale wąż od wody będzie dość znacznie skręcony prawie o 90* więc jest bez termostatu narazie zimą oczywiście termostat będzie założony ale na lato i upały odradzam. To by było wszystko z mechaniki. Dalej zakładamy maskę wszystko pasuje ale już jest ciasno, silnik od Zetora jest większy, tam gdzie idzie ta rura z tworzywa od chłodnicy która jest od ogrzewania ciągle się chaczyła i jest zrobione małe wycięcie ale jak już maska jest założona wygląda że raczej było to zrobione niepotrzebnie, przy masce trzeba wywalić jedno zamykanie ponieważ tłumnik idzie nam do przodu i nie ma miejsca dla niego. i na końcu drążek kierowniczy trzeba go tylko wydłużyć ponieważ cała kołyska idzie do przodu.

 

Rzeczy które najbardziej się zmieniły

Przód poszedł w przód :) najbardziej do przodu się przesuneły obciążniki, trzeba wydłużyć drążek bo inaczej nie będzie jak skręcać w lewo, sprzęgło jest trudne do wyczucia praktycznie nie idzie jego wyczuć jak się rusza z miejsca prawie zawsze jest lekkie szarpnięcie.

 

Na początku nie było go jak sprawdzić był kupiony zaraz nowy tłumnik "oryginalny" Zetorowski przy którym lakier przez miesiąc się przysmarzał i śmierdział, mój tłumnik jest skrócony tak że przy otwartym dachu jest lufa i słychać ten piękny dźwięk.

 

W żniwa był dopiero sprawdzany różnica w mocy kolosalna! Nie ma tego zamulenia na 5 biegu z przyczepą o ładownośi ok 4-4,5T po równym terenie praktycznie jej nie czuć z dwoma takimi jest ciężej ale 60-tka na 5 biegu prawnie nigdy nie mogła ujechać i trzeba było na 4 golić, ogólnie do 4 biegu ma sporo mocy. Dymić specjalnie nie dymi przy obciążeniu jedynie na zimnym silniku ale to normalne. Reszte sprawdzi się później, ale teraz jest ból jak trzeba coś robić drugą 60tka jest różnica. Poniżej daje zdjęcia

 

 

 

1020221.th.jpg

 

1020222.th.jpg

 

1020224q.th.jpg

 

 

Mam nadzieję że pomogłem tym tematem niektórym

Opublikowano

heh no bez kitu :rolleyes: skrzynia prędzej czy pózniej i tak siądzie.No fakt że części były robione z zapasem mocy ale no bez jaj lepiej kupic orginalny silnik i nie robić pózniej skrzyni B)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mlody_rollo
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym zacząć  rolnictwo siejąc zboze mam:ursus c-360 Pług 3 skibowy LEJEK  Opryskiwacz Kultywator Brony  i przyczepę 4,5t
      I mieszkam w Lubuskim nie mam nic innego do powiedzenia 
      Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez Zoy
      Witam. Jakiś czas temu zakupiłem używanego tura do C-330. 
      po zakupie przystąpiłem do montażu i ogólnie wszystko szło bezproblemowo aż do momentu montażu poprzeczy trzymających wysięgniki ramienia z wspornikiem przedniej belki. Po założeniu poprzecza na wysięgnik to ta flansza, którą przykręca się do wspornika wydaje się przesunięta w przód tak jakby te poprzecza były zbyt długie. I teraz pytanie czy te poprzecza skracać czy popuścić te dwie śruby wysięgnika i na sztywno to wszystko skręcić. Bo jak popuszczę te wysięgniki to myśle ze będę w stanie to naciągnąć ale kwestia czy można tak zrobić aby w przyszłości nic nie strzeliło od naprezen 
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w Ursus 7524 jaka przyczyna? Czy ktoś miał już taki przypadek i jak sobie z tym poradził?
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w ursus 7524
    • Przez 60tka
      Witam mam problem z 60tką zacznijmy od początku. Czyściłem filtry powietrza razem z miską w filtrze ropą i pod moją nieuwagę ojciec wlał tą brudną ropę do baku i ciągnik od tego czasu zaczął przerywać. Wymieniłem filtry palowa na nowe stare paliwo spuściłem i płukałem bak odstojnik czysty paliwo dochodzi nie ma nieszczelnosci pompka zasilająca sprawna słychać przelew. Zdejmowałem wąż od filtra powietrza nic sie nie zmieniło zalałem srodek do czyszczenia wtrysków i poprawilo sie ale to nie było jeszcze to dałem ciągnik do mechanika mechanik zdemontował pompę wyczyścił ją w środku i wymienił jakąś sprężynę bo była pęknięta nie wiem jaką ciągnik przestał przerywać ale nadal gaśnie gdy chce sie ruszyć na jałowych obrotach np. Przy ruszeniu z 2 qlbo 3 ciągnik przygaśnie a na 4 potrafi zgasnąć. Ma moc nie przerywa tylko jakby od dołu go dławi a poniżej 800obr strasznie nie równo chodzi co myślicie to pompa do regeneracji czy wtryski do regulacji lub końcówki do wymiany 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v