Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od jakiegoś czasu spostrzegłem zjawisko, takie, jakby sie tarcze hamulcowe paliły. Wygląda na to że się blokują. By móc spokojnie dalej jechać, do przed wyjazdem staram sie wbić młotkiem śruby regulacyjne przy hamulcach. Wtedy jest OK. Oczywiście trzeba uważać by nie naciskać mocono hamulca, tylko skrzynią hamować. Sam nie wiem, czy winić pompy, wyrównywaćz ciśnienia, czy cylinderki? Może uszczelki gumowe w nich napęczniały. A może to winne rozpieraki wewnątrz zwolnic. Jak to sprawdzić najprościej?

Czekam na sugestie.

 

 

PS. Da się jakoś włączyć stary wygląd forum - ten jest bardzo niewygodny?

Opublikowano

MI blokowało prawe koło w c385 to musiałem cofnąć kawałek i puszczało. U mnie winny był cylinderek i takie ustawienie bolców które wciskają pompki, że wciskały je dopiero przy granicznym wciśnięciu pedałów i skok pompki był minimalny . Spróbuj jak depniesz to wyjść i ręką albo nogą wcisnąć cylinderek.

 

Co do widoku to nie ma takiej opcji

Opublikowano

Witam Panowie mam problem w mojej czternastce z hamulcami nie można płynnie zahamować, trzeba mocno wcisnąć pedał ale to powoduje jakby blokowanie  hamulcy nie obijają trzeba później ruszyć lekko do przodu albo tyłu i wtedy wracają do normy

Może ktoś miał podobne problemy.?

Opublikowano

Musisz wyregulować cięgna do hamulca ręcznego. Jak jest za mocno naszpanowany  to też nie odbija. Miałem to u siebie :) Poruszaj cięgnem czy ma luz i  jak nie ma to popuść . Regulację masz pod  ramionami podnośnika nad obudową zwolnicy. Pozdrawiam :D

 

Opublikowano

no oczywiście o to mi chodziło sory za nieprecyzyjne sformułowanie ale jest taka możliwość bo będę zmieniał oliwę to sciągnąlbym miche i podkręcił pompę.

Opublikowano

U mnie było podobnie.Jak się okazało rozpieraki nawaliły. Aby to sprawdzić wystarczyło u mnie zobaczyć że cylinderki pracują normalnie.a reszta po prostu się "zacina".  Koszt naprawy niewielki ale dostanie się do skrzyni to katorga ,przez wagę elementów które trzeba zdemontować .

Opublikowano

Nie ma problemu z podkręceniem ciśnienia, pod zawleczkę trza podłożyć podkładkę, ale pytanie jakie masz ciśnienie na zimnym, bo tylko to jest ważne, jak koło 5 to nie mam sensu nic kombinować, bo na gorącym  jak nie masz to po podłożeniu i tak nie wzrośnie. Po prostu wał jest wyrobiony i pompa nic więcej nie poda.

Opublikowano

 ale pytanie jakie masz ciśnienie na zimnym, bo tylko to jest ważne, jak koło 5 to nie mam sensu nic kombinować, bo na gorącym  jak nie masz to po podłożeniu i tak nie wzrośnie. Po prostu wał jest wyrobiony i pompa nic więcej nie poda.

 

 

 Wzrośnie również po rozgrzaniu ;)  Nie jeden trup, był już w ten sposób reanimowany i nie jeden filtr na zimnym silniku  rozsadziło  :D  Magistrala olejowa nie jest  idealnie szczelna, więc   im wyższe ciśnienie wyjściowe z pompy, tym większe spadki ciśnienia, jest ona w stanie uzupełnić.   

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez eryk94
      Witam agrofotowiczów mama problem z szóstką brak hamulców . Wymienione pompki hamulcowe na Fragokov , nowy wyrównywacz przewody i cylinderki i mam brak hamulców . Jakby pompki nie chciały podawać płynu na rurki . Bo po odkręceniu przy cylinderkach nawet nie ma ani kropli płynu . Pedały hamulca miękkie przy pompowaniu . Co może być powodem tego ? Nowe części wadliwe raczej chyba nie ? 
    • Przez sqadak
      Witam, chce trochę zwiększyć wydajność pracy pneumatyki w c385 i zaczynam od zaworu i odolejacza (stary zawór potrafi się zacząć i wypuścić powietrze na postoju). Mam w związku z tym pytanko chce założyć zawór taki żeby po nabiciu ciśnienia do układu otwierał się tak (oczywiście zamykając resztę instalacji) że sprężarka będzie sobie luźno biła w atmosferę a nie cały czas dobijała do tych 8 bar (bo tyle chce zrobić, czyli układ 2 obw), wiem że zawór Zetorowski tak ma, ale czy ten z osiemdziesiątki po modernizacji (powiedzmy z metalowym kapturkiem)też tak ma, albo ten: WABCO: 9753034730 czy też działa na tej samej zasadzie? Jak to ogarnę to będę szukał z Zetora cylindra sprężarki 65mm z głowicą z zaworami "blaszkowymi" (podobno po przeróbce korbowodu ma to pasować, pozostanie zrobić mniejsze koło pasowe sprezarki i wyciągnę z tego ile się da. Proszę aby ci co mają założone te zawory i siebie dali znać czy działają one tak jak to opisałem.
    • Przez Pawel197890
      Panowie co może być przyczyną pulsacyjnego hamowania w Ursus c 385.po wciśnięciu pedału koło blokuje i puszcza tak jak ABS w samochodzie 
    • Przez Majstero17
      Panowie, chciałem sprawdzić czy w ogóle mam hamulce w przyczepie d36, podpiąłem je włączyłem sprężarkę od czekałem 3min i chciałem zahamować a tam żadnej reakcji cóż to może być? 
      Czy tu powinien być jakiś drążek i przez to nie ma reakcji? 


    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Problem niby blachy i prosty a jednak.
      Godzinę odpowietrzalem układ bo prawe koło nie hamowało. Myślę że mało płynu bo spojrzałem to nie było widać w zbiorniku. Lewe koło brzytwa trochę nacisne pedał lewy i bierze. Prawy 2 razy papnac  trzeba i wtedy na końcówce bierze koło zatrzymuje dość mocno. Zasilanie dochodzi. Olej tryska bez powietrza z obu odpowietrznikow. Co może być przyczyną? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v